Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek bevat veertien gevalsbeschrijvingen rondom het thema interculturele behandeling van psychotrauma's. De verschillende auteurs gaan bij deze beschrijvingen uit van verschillende referentiekaders: van antropologisch over sociaal-politiek tot intrapsychisch psychotherapeutisch. Deze bijdragen worden voorafgegaan door een theoretisch hoofdstuk over de wedergeboorte van het contextuele denken in de psychotraumatologie, gevolgd door een hoofdstuk over collectief geweld.
Psychology --- Social psychology --- Psychiatry --- sociale psychologie --- stressmanagement --- stress --- coping --- klinische psychologie --- interculturele communicatie
Choose an application
Zijn psychologische processen, kenmerken en mechanismen universeel of zijn ze cultuurgebonden? En welke consequenties heeft dat voor de praktijk? In Psychologie en de multiculturele samenleving komen deze en andere belangrijke vraagstukken over de interculturele dimensie in de psychologie aan de orde. In Psychologie en de multiculturele samenleving staat de Nederlandse samenleving centraal. Uitgebreid behandeld worden begrippen zoals waarnemen, socialisatie, identiteit, communicatieprocessen en organisatiekunde. Ook wordt aandacht besteed aan testgebruik, de ontwikkeling van de persoonlijkheid, seksualiteit, psychopathologie, diagnostiek en de behandelpraktijk van de geestelijke gezondheidszorg
interculturele hulpverlening --- Sociology of culture --- Social psychology --- sociale psychologie --- multiculturele samenleving --- differentiële psychologie --- seksualiteit --- cultuurpsychologie --- medische psychologie --- psychotherapie --- klinische psychologie --- 316.6 --- Gedragstheorie, sociaal gedrag, sociale psychologie, algemeen --- multiculturele zorgverlening --- diversiteit --- socialisatie --- PXL-Social Work 2018 --- 159.92 --- Psychologie --- Cross-culturele psychologie --- Geestelijke gezondheidszorg --- Multiculturele samenleving --- Sociology of minorities --- Sociology of social welfare
Choose an application
Hoe kun je er als hulpverlener aan bijdragen veerkracht bij kinderen te vergroten? Het handboek Veerkracht bij kindertrauma toont je aan de hand van de veerkrachtpuzzel, een veerkrachtgerelateerd werkkader, hoe.De informatie uit dit boek kan ook dienen als basis voor het gebruik van trainingsmaterialen als de Veerkracht Materialendoos (ISBN 9789401454162).In het handboek Veerkracht bij kindertrauma wordt op een heldere manier beschreven welke factoren veerkracht bij kinderen kunnen versterken en welke wetenschappelijke evidentie hiervoor is. Veelvuldig gebruik van praktijkvoorbeelden, tips, geformuleerde doelen en reflectiemomenten slaat de brug tussen theorie en praktijk.Bron: https://www.lannoo.be/nl/veerkracht-bij-kindertrauma
#PBIB:+108.31 --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Kleuteronderwijs : Gevoelens en emoties --- Trauma's ; kinderen --- psychotrauma --- kinderen --- hulpverlening --- PXL-Social Work 2019 --- Hulpverlening --- Trauma --- Kinderen --- Veerkracht --- Zelfvertrouwen --- Zelfbeeld --- Verliesverwerking --- Rouwen --- Age group sociology --- Sociology of social care --- kindermishandeling --- kinderpsychologie --- klinische psychologie --- jeugdhulpverlening --- gezinsproblematiek --- psychotrauma's --- empowerment --- trauma's --- traumatische stress --- veerkracht --- weerbaarheid --- Psychotrauma --- Kind --- Veerkracht (fysica) --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Veerkracht (weerbaarheid)
Choose an application
Veel kinderen en volwassenen hebben het moeilijk om dingen te leren en te begrijpen. Hun basisvoorwaarden voor leren zijn onvoldoende ontwikkeld. Zo ontstaat vaak een vicieuse cirkel: slechte schoolresultaten, negatief zelfbeeld,...Vicieuze cirkels kunnen doorbroken worden. Kinderen kunnen leren de nodige werktuigen te ontwikkelen om vat te krijgen op de wereld. Cognitieve werktuigen zijn basisvoorwaarden om de wereld te begrijpen en zelfstandig te kunnen leren. De benaderingen van Feuerstein, Nyborg en Buckley bieden zowel inspiratie als concrete hulpmiddelen hierbij
464 --- inclusief onderwijs --- leerproblemen --- leren leren --- ontwikkelingsproblemen --- orthopedagogiek --- studiemethoden --- Geheugen --- Intelligentie --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- Logopedie --- Onderwijs --- Cognitieve ontwikkeling --- Cognitieve strategieën --- Feuerstein --- Feuerstein, Reuven --- Inclusief onderwijs --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leerprocessen --- Leerstoornissen --- Leren leren --- Nyborg, Magne --- Ontwikkelingsstoornissen --- Taalontwikkeling --- leerstoornissen --- leren --- 450.8 --- COM --- Cognitie --- Conceptonderwijs --- Groepsspelen --- Inclusie --- Kansarmoede --- Kinderen --- Leerbevordering --- Leermoeilijkheden (leerproblemen, leerstoornissen) --- Leren denken --- Leren lezen --- Nyborg --- Ontwikkelingsstoornis --- Portsmouth --- Speciaal onderwijs --- Spraakontwikkeling --- leerstoornissen (ler) --- leren leren (ler) --- ontwikkelingsstoornissen --- 37.02 --- Denken --- Leerattituden --- Leermoeilijkheden --- Leren --- 030725.jpg --- didactiek --- leermoeilijkheden --- leerpsychologie --- kinderen met leerproblemen --- Mémoire --- Intelligence --- Pédopsychiatrie --- Orthophonie --- Enseignement --- Kinderen met leerproblemen --- Methodiek van het studeren --- (zie ook: Studiemethoden) --- 371.3 --- 376 --- 159.95 --- 159.98 --- Leerbevordering. --- Leerstoornissen. --- Onderwijskunde. --- Kinderen. --- orthodidactiek --- Teaching --- Educational psychology --- Personality development --- ergotherapie --- Leerpsychologie --- Feuersteinmethode --- Denktraining --- Opvoeding en onderwijs --- Cognitie vaardigheden --- Cognitieve opvoeding --- Leerproblemen --- Toegepaste psychologie --- Onderwijspsychologie --- Klinische psychologie --- Taalverwerving --- Conceptonderwijsmodel van Nyborg --- Portsmouth Taalverwervingssysteem --- INSIDE-project --- Feuerstein methode --- Opvoeding --- Cognitieve vaardigheden --- Leerprobleem
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|