Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Praktische gids voor de zelfstandige online taaldocent, met de nadruk op NT2-onderwijs.
Formation en ligne. --- e-learning --- didactiek --- werkvormen --- afstandsonderwijs --- Afstandsonderwijs --- Blended learning --- Online onderwijs --- Digitaal onderwijs --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Computer assisted instruction --- Didactics of languages
Choose an application
Waar het gebruik van online middelen bij het lesgeven nog niet zo lang geleden optioneel was en vooral heel hip, is het inmiddels dagelijkse routine geworden voor een groot deel van de docenten en studenten in het hoger onderwijs. Voor de één gaat die overgang (echter) soepeler dan voor de ander.Dit boek brengt hulp in de vorm van praktische tips, werkvormen en uiteraard (online) voorbeelden. Het biedt handvatten bij de uitdagingen van online onderwijs: contact maken en houden, privacy, feedback en groepswerk. Maar ook: welke tool past bij welk doel, hoe maak je kennisclips en welke valkuilen moet je daarbij vermijden? Het boek behandelt aandachtspunten voor de ontwikkeling van een geïntegreerd, blended lesprogramma, van lesplanning tot (online) toetsing. Het bevat tientallen werkvormen die inspiratie bieden voor impact op afstand.(https://www.coutinho.nl/nl/impact-op-afstand-9789046907764)
didactiek --- 371.3 --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- e-learning --- Online onderwijs --- Hoger onderwijs --- Digitale leermiddelen --- Afstandsonderwijs --- Privacybescherming --- Motivatie --- Informatieverwerking --- Feedback --- Werkvormen --- Digitale didactiek --- Blended learning --- Evaluatie --- Toetsen --- Afstandsleren. --- Afstandsonderwijs. --- Blended learning. --- Didactiek ; Hoger onderwijs. --- Digitale leermiddelen. --- Digitale leeromgeving. --- E-learning. --- Online evaluatie. --- Online feedback. --- Online lesgeven. --- Online onderwijs . --- Online toetsen. --- Computer assisted instruction --- Didactic strategies --- lesgeven --- Formation en ligne. --- Werkvorm --- Toets --- Didactiek --- Kennisclips --- Doelstellingen --- Onlineonderwijs --- werkvormen --- afstandsonderwijs --- hoger onderwijs --- 378
Choose an application
Wat zijn de basiskenmerken van goed onderwijs?Hoe gaan we om met verschillen tussen leerlingen?Wat moet de topprioriteit zijn voor iedereen die begaan is met onderwijs?Het onderwijs is een huis met vele kamers. Om een beeld te krijgen van kwaliteitsvol onderwijs, de rol van de leraar, of pakweg te weten waarom we bepaalde werkvormen in de klas moeten toepassen, kunnen we niet alles terugbrengen tot een simpele boutade. We hebben uiteenlopende antwoorden nodig.Spots op onderwijs kijkt met een vernieuwende blik naar concrete uitdagingen in scholen vandaag. In de veelheid aan meningen die over het onderwijs de ronde doen, schenkt dit boek leraren, schoolleiders, beleidsactoren, ouders en studenten een weloverwogen perspectief langs de verschillende toegangsdeuren van het onderwijs.De top van onderwijsspecialisten verhelderen op vraag van de Vlaamse Onderwijsraad (Vlor) in dit boek de dringendste kwesties die binnen en buiten de schoolmuren leven. Met feiten en argumenten voeden ze het maatschappelijke debat en laten ze zien hoe we, door met verschillende brillen naar het onderwijs te kijken, nieuwe antwoorden vinden.Bron: https://www.lannoo.be/nl/spots-op-onderwijs
onderwijskunde --- Onderwijs ; Vlaanderen --- Onderwijs --- Onderwijsvisie --- 371 --- #SBIB:316.334.1O200 --- #SBIB:316.334.1O213 --- #SBIB:316.334.1O111 --- onderwijs - school --- Onderwijsbeleid en organisatie: algemeen --- Onderwijsbeleid: regionaal --- Onderwijssociologie: handboeken, introducties: West-Europa --- onderwijsbeleid --- onderwijsorganisatie --- gelijke onderwijskansen; gelijke kansen --- differentiatie --- cognitieve vaardigheden --- segregatie --- digitaal onderwijs --- zorg op school --- 720 Onderwijs --- Onderwijsbeleid --- Onderwijsvernieuwing --- Zorg op school --- Gelijke onderwijskansen --- Gelijke kansen --- Digitaal onderwijs --- Differentiërend onderwijs --- Verschillen --- Segregatie --- Interactief onderwijs --- Cognitie vaardigheden --- School management --- onderwijsvisie --- Differentiatie --- Onderwijsorganisatie --- 37.01 --- PXL-Education 2019 --- onderwijs en maatschappij --- kwaliteitsaspecten --- onderwijskunde. --- Onderwijssociologie: handboeken, introducties: West-Europa. --- Onderwijsbeleid en organisatie: algemeen. --- Onderwijsbeleid: regionaal. --- Onderwijs - school --- onderwijs --- 37 --- vakdidactiek --- didactiek --- pedagogie --- Online onderwijs --- Verschillen (zelfstandig naamwoord) --- Segregatie (samenleving) --- Cognitieve vaardigheden --- Rekenen --- Rekenonderwijs --- Nederland --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Onlineonderwijs
Choose an application
Een videomeeting op het werk, een digitaal congres of een online les? Een pandemie waardoor je je thesis of doctoraat voor de webcam verdedigt? Er zijn veel redenen waarom je online moet presenteren. Maar hoe pak je dat het best aan? Hoe trek je de aandacht van je publiek en vermijd je dat ze afhaken? Want voordat je het weet bekijken ze hun mails of doen ze tijdens je praatje de vaat. In dit boek leer je hoe je een online presentatie structureert, hoe je zorgt voor interactie met je publiek en hoe je een sterke indruk maakt voor de camera. Met herkenbare voorbeelden en praktische tips. Zonder gedoe. (flaptekst)
Science --- Mass communications --- spreken in het openbaar --- presentatietechnieken --- presenteren --- Presenteren ; online. --- communicatie in de praktijk --- nieuwe technologie --- new technology --- ny teknik --- új technológia --- нова технология --- nowe technologie --- jauna tehnoloģija --- nuova tecnologia --- nova tecnologia --- nová technológia --- nueva tecnología --- teknologji e re --- nouvelle technologie --- nová technologie --- uus tehnoloogia --- uusi teknologia --- tehnologie avansată --- neue Technologie --- teknoloġija ġdida --- нова технологија --- νέες τεχνολογίες --- nova tehnologija --- ny teknologi --- naujoji technologija --- moderná technológia --- alta tecnologia --- Spitzentechnologie --- neuartige Technologie --- tecnología avanzada --- technique de pointe --- fejlett technológia --- advanced technology --- Hightech --- advanced technique --- kõrgtehnoloogia --- avanceret teknik --- alta tecnología --- progresivní technologie --- high-tech --- korszerű technika --- forkantteknologi --- teknikë e përparuar --- arenenud tehnoloogia --- spetsteknik --- špičková technika --- högt utvecklad teknik --- hoch entwickelte Technik --- arenenud tehnika --- high technology --- technologie avancée --- tecnologia de ponta --- висока технологија --- tecnologia di punta --- tecnica d'avanguardia --- avancerad teknik --- tecnologia nova --- geavanceerde technologie --- tecnología punta --- csúcstechnológia --- napredna tehnologija --- hoogontwikkelde technologie --- tecnica di punta --- speerpunttechnologie --- kehittynyt teknologia --- högteknologi --- teknologji e lartë --- τεχνολογία αιχμής --- pažangioji technika --- напредна технологија --- attīstīta tehnoloģija --- korkea teknologia --- højteknologi --- προηγμένη τεχνολογία --- technologie nouvelle --- augstās tehnoloģijas --- модерна технологија --- tehnică avansată --- haute technologie --- spitstechnologie --- tecnologia avanzata --- high tech --- aukštoji technologija --- attīstīta metode --- înaltă trhnologie --- spjutspetsteknik --- špičková technologie --- visoka tehnologija --- korszerű technológia --- moderná technika --- pažangioji technologija --- kehittynyt tekniikka --- fortgeschrittene Technologie --- tecnologia avançada --- hightech --- υψηλή τεχνολογία --- комуникационни умения --- pratique de communication --- комуникациски вештини --- komunikacijske vještine --- ħiliet ta’ komunikazzjoni --- viestintäkäytäntö --- τεχνική της επικοινωνίας --- Redegewandtheit --- pratica di comunicazione --- kommunikációs készségek --- kommunikation i praksis --- suhtlemisoskus --- schopnost komunikace --- abilități de comunicare --- umiejętność komunikacji --- prática da comunicação --- sposobnost komuniciranja --- bendravimo įgūdžiai --- praktisk kommunikation --- komunikačné schopnosti --- técnicas de comunicación --- aftësi komunikimi --- вештина комуникације --- communication skills --- sazināšanās prasme --- komunicēšanās prasmes --- bendravimo būdai --- комуникациска практика --- tehnici de comunicare --- komunikační metody --- kommunikationsförmåga --- komunikační schopnost --- praktika komunikimi --- communication practices --- комуникациски техники --- komunikační dovednosti --- комуникациска способност --- dorozumívací dovednosti --- public speaking --- Presentaties --- Online --- Online onderwijs --- communicatie --- Presentatie --- Onlineonderwijs --- scileanna cumarsáide --- Videoconferentie --- Videotelefonie --- Visual communication --- Information technology --- Digitale communicatie --- nuatheicneolaíocht --- Didactic strategies --- 001.81 --- 001.817
Choose an application
Activerend (afstands)onderwijs en zelfgestuurd leren: een ?match made in heaven?? Zeker! Deze combinatie stimuleert tot duurzaam en diepgaand leren én laat jouw leerlingen het eigen leerproces in handen nemen. Maar wat zijn belangrijke didactische aandachtspunten? En hoe werk je dit concreet uit? Aan de hand van het MACS-reflectiekader zoomen we in op de vier hoofddimensies: Motiveren, Activeren, Coachen en Structureren. Elk van deze dimensies zet je doelgericht in om krachtige leeromgevingen te creëren en op haalbare wijze competenties tot zelfgestuurd leren te stimuleren. Verder vind je inspiratie voor tal van didactische werkvormen die aanzetten tot diepgaand leren. Naast een algemene uitwerking, concrete praktijkvoorbeelden en varianten lees je meer over de mogelijkheden in een brede onderwijscontext. Je kan de didactische werkvormen en digitale tools gebruiken om op een activerende manier leerinhouden aan te brengen en te verwerken in de klas, tijdens flexuren en bij online onderwijs. Nog beter: jouw aanpak in de klas kan je deels doortrekken naar afstandsonderwijs, en omgekeerd. Deze breed inzetbare 'hybride' aanpak biedt heel wat mogelijkheden voor diverse vakken, inhouden en onderwijsniveaus. Bovendien vergroot je het zelfsturend vermogen van leerlingen. https://gompel-svacina.eu/product/lesgeven-is-de-macs/
l --- Lesgeven --- Activerende werkvormen --- Motivatie --- Activering --- Coaching --- Structuur --- Zelfsturend leren --- Afstandsonderwijs --- Leerproces --- Leeromgeving --- Didactiek --- Leerinhoud --- Curriculum --- Klassenmanagement --- Feedback --- Evaluatie --- Activerende didactiek en samenwerkend leren --- Hybride onderwijs --- Hybride lesgeven --- Online onderwijs --- Online lesgeven --- Zelfgestuurd leren --- Zelfsturing --- Krachtige leeromgevingen --- Blended learning --- Educational psychology --- Didactic strategies --- Secondary education --- didactische processen --- motiverend onderwijs --- 720 Onderwijs --- Afstandsondenderwijs. --- E-learning. --- Hoger Onderwijs - didactiek. --- Didactic strategies. --- Educational psychology. --- didactische processen. --- motiverend onderwijs. --- E-learning --- Hoger onderwijs ; didactiek --- computerondersteund onderwijs --- nieuwe technologie --- new technology --- ny teknik --- új technológia --- нова технология --- nowe technologie --- jauna tehnoloģija --- nuova tecnologia --- nova tecnologia --- nová technológia --- nueva tecnología --- teknologji e re --- nouvelle technologie --- nová technologie --- uus tehnoloogia --- uusi teknologia --- tehnologie avansată --- neue Technologie --- teknoloġija ġdida --- нова технологија --- nuatheicneolaíocht --- νέες τεχνολογίες --- nova tehnologija --- ny teknologi --- naujoji technologija --- moderná technológia --- alta tecnologia --- Spitzentechnologie --- neuartige Technologie --- tecnología avanzada --- technique de pointe --- fejlett technológia --- advanced technology --- Hightech --- advanced technique --- kõrgtehnoloogia --- avanceret teknik --- alta tecnología --- progresivní technologie --- high-tech --- korszerű technika --- forkantteknologi --- teknikë e përparuar --- arenenud tehnoloogia --- spetsteknik --- špičková technika --- högt utvecklad teknik --- hoch entwickelte Technik --- arenenud tehnika --- high technology --- technologie avancée --- tecnologia de ponta --- висока технологија --- tecnologia di punta --- tecnica d'avanguardia --- avancerad teknik --- tecnologia nova --- geavanceerde technologie --- tecnología punta --- csúcstechnológia --- napredna tehnologija --- hoogontwikkelde technologie --- tecnica di punta --- speerpunttechnologie --- kehittynyt teknologia --- högteknologi --- teknologji e lartë --- τεχνολογία αιχμής --- pažangioji technika --- напредна технологија --- attīstīta tehnoloģija --- korkea teknologia --- højteknologi --- προηγμένη τεχνολογία --- technologie nouvelle --- augstās tehnoloģijas --- модерна технологија --- tehnică avansată --- haute technologie --- spitstechnologie --- tecnologia avanzata --- high tech --- aukštoji technologija --- attīstīta metode --- înaltă trhnologie --- spjutspetsteknik --- špičková technologie --- visoka tehnologija --- korszerű technológia --- moderná technika --- pažangioji technologija --- kehittynyt tekniikka --- fortgeschrittene Technologie --- tecnologia avançada --- hightech --- υψηλή τεχνολογία --- insegnamento automatizzato --- аутоматизована настава --- számítógépes oktatás --- programirani pouk --- programirano učenje --- programmed learning --- automatiseret undervisning --- programmētās mācības --- programová výučba --- програмирано учење --- tagħlim ipprogrammat --- datorstödd undervisning --- programmõpe --- kompiuterizuotasis mokymasis --- nauczanie wspomagane komputerem --- automatisierter Unterricht --- ensino informatizado --- învățământ automatizat --- foghlaim chláraithe --- enseignement automatisé --- tietokoneavusteinen opetus --- programované vyučování --- enseñanza automatizada --- компютърно обучение --- mësim me program kompjuterik --- αυτοματοποιημένη διδασκαλία --- programuotasis mokymas --- computerised teaching --- počítačem řízená výuka --- onderwijs door middel van een computer --- datorizētas mācības --- insegnamento con l'ausilio del calcolatore --- insegnamento programmato --- învățământ computerizat --- rechnerunterstützter Unterricht --- počítačem podporovaná výuka --- διδασκαλία μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή --- tietokoneavusteinen opiskelu --- computer-assisted learning --- învățământ asistat de calculator --- enseñanza por ordenador --- enseignement programmé --- výuka s počítačem --- insegnamento assistito da calcolatore --- računalno potpomognuta nastava --- ensino por computador --- elektronikus tanulás --- výučba podporovaná počítačom --- geprogrammeerd onderwijs --- výuka pomocí počítače --- datorstyrd undervisning --- mësimdhënie e kompjuterizuar --- számítógépes tanulás --- enseñanza asistida por ordenador --- computer-aided learning --- enseignement par ordinateur --- počítačová výučba --- výučba s pomocou počítača --- mësimdhënie me kompjuter --- компјутеризирана настава --- undervisning via datamaskine --- enseñanza programada --- ensino assistido por computador --- programy pro výuku --- nxënie me mbështetjen e kompjuterit --- geprogrammeerd leren --- kompiuterizuotasis mokymas --- διδασκαλία με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή --- programmeret undervisning --- insegnamento mediante calcolatore --- nxënie me ndihmën e kompjuterit --- arvutipõhine õpe --- ensino programado --- προγραμματισμένη διδασκαλία --- arvuti abil õppimine --- tietokoneavusteinen oppiminen --- computerunterstützter Unterricht --- programmerad undervisning --- datamatstøttet undervisning --- enseignement assisté par ordinateur --- компјутерски потпомогната настава --- vyučovanie prostredníctvom počítača --- arvuti poolt vahendatud õpe --- програмирана настава --- kompiuterinis mokymas --- programmierter Unterricht --- tietokoneiden opetuskäyttö --- teaching by computer
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|