Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Maandelijks wordt één aspect van het sociaal-cultureel werk in de kijker gesteld. Verder literatuurbesprekingen en kalender.
Social policy --- Adult education. Lifelong learning --- Flanders --- Assistance socio-culturelle --- Périodiques --- Sociaal-cultureel werk --- Tijdschriften
Choose an application
Het nieuws in eenvoudige taal, dat brengt de Wablieft-krant elke woensdag opnieuw, al 25 jaar lang. Wablieft bevat duidelijke artikels over het nieuws uit binnen- en buitenland. De lezers worden ook getrakteerd op leuke weetjes, een pittige blog, een kruiswoordraadsel en nog veel meer.
Educational sciences --- Maatschappij --- Périodiques --- Société --- Tijdschriften --- #KVHA:Kranten --- onderwijs --- 040 Varia --- makkelijk lezen --- Nederlands --- kranten --- Periodicals --- pedagogiek --- Pedagogiek --- Dutch literature
Choose an application
Fons zag in het najaar van 2015 het licht, als een nieuw tijdschrift voor didactiek Nederlands in Vlaanderen, van het kleuteronderwijs tot en met het hoger onderwijs en NT2. Sinds de stopzetting van de V.O.N. (Vereniging Onderwijs Nederlands) en het bijbehorende tijdschrift VONK in 2011, was er immers geen Vlaams didactisch tijdschrift meer voor leerkrachten Nederlands. Heleen Rijckaert en Steven Delarue wilden dat gat opvullen door met een nieuw tijdschrift te starten en vormen de hoofdredactie van Fons. Daarbij kan Fons rekenen op de bijzonder gewaardeerde steun van uitgeverij Die Keure, die instaat voor de vormgeving, druk en verzending van elk nummer.
Périodiques --- Tijdschriften --- Nederlands --- lerarenopleiding --- tijdschrift --- literatuur --- Lerarenopleiding --- Periodicals --- Didactics --- Didactics of Dutch --- Primary education --- Secondary education --- didactiek van het Nederlands. --- didactiek. --- hoger onderwijs. --- lager onderwijs. --- secundair onderwijs.
Choose an application
IJIR is dedicated to advancing knowledge and understanding of theory, research and practice in the field of intercultural relations, including, but not limited to, topics such as immigrant acculturation and integration; intergroup relations, and intercultural communication that have implications for social impact. The journal publishes quantitative and qualitative empirical research and reviews of research literature. Both full length papers and brief reports are published with high priority given to manuscripts that join theory and research with applications in the areas of education, health, social welfare and organizational and community development. IJIR provides an interdisciplinary forum for scholars in fields of psychology, communication, education, management, sociology and related disciplines.
History --- Mass communications --- Educational sciences --- Sociology of culture --- Intercultural communication --- Cultural relations --- Cross-cultural studies --- Communication interculturelle --- Relations culturelles --- Etudes transculturelles --- Periodicals --- Périodiques --- Études transculturelles --- Cross-cultural studies. --- Cultural relations. --- Intercultural communication. --- Périodiques. --- Social Sciences --- Anthropology --- Behavioral Science (Psychology) and Counselling --- Sociology --- Sociology of minorities --- Cross-cultural communication --- Communication --- Culture --- Cross-cultural orientation --- Cultural competence --- Multilingual communication --- Technical assistance --- Cultural exchange --- Intercultural relations --- Intellectual cooperation --- International relations --- Comparison of cultures --- Inter-cultural studies --- Intercultural studies --- Trans-cultural studies --- Transcultural studies --- Ethnology --- Social sciences --- Anthropological aspects --- Methodology --- Intercultural communication - Periodicals. --- Cultural relations - Periodicals. --- Cross-cultural studies - Periodicals.
Choose an application
VONK is: - een vaktijdschrift met artikels over literatuur, taalbeschouwing, vaardigheden lesvoorstellen, recensies, standpunten - een barometer voor didactiek Nederlands - het enige tijdschrift voor vakdidactiek Nederlands in Vlaanderen én Nederland - het tijdschrift van de Vereniging voor het Onderwijs in het Nederlands Op de website vind je een archief van samenvattingen van alle artikels die ooit verschenen zijn in VONK.
Didactics of Dutch --- Nederlands --- didactiek --- Enseignement --- Néerlandais (langue) --- Onderwijs --- Périodiques --- Tijdschriften --- #TS:KOHU --- tijdschriften --- LO --- taalonderwijs --- 471.41 --- 475.2 --- 485.1 --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- 456.1 --- Nederlands: didactiek secundair onderwijs --- Taal en verbale expressie --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Nederlandse taal- en letterkunde --- 832 Tijdschriften en seriewerken --- Nederlandse taal en letterkunde --- Periodicals --- tijdschriften lerarenopleiding --- Educational sciences --- Flanders
Choose an application
Impuls is het enige tijdschrift in Vlaanderen dat de onderwijsactualiteit volgt vanuit het oogpunt van de onderwijsbegeleiding. Impuls verdiept je onderwijsvisie en plaatst ze in een ruimer kader. Het houdt je kennis up-to-date door het signaleren van trends, het trekt je aandacht op nieuwe publicaties in binnen- en buitenland, het maakt kanttekeningen bij onderwijstoestanden. Impuls beperkt zich echter niet tot het achternahollen van de actualiteit. Het poneert (soms controversiële) stellingen en belicht het onderwijslandschap vanuit verschillende hoeken. Het laat verschillende meningen aan bod komen en schenkt aandacht aan actuele en op handen zijnde stromingen. Impuls wil impulsen geven voor een dynamisch en creatief onderwijs en voor de professionalisering van het beroepsleven.
schoolbeleid --- Teaching --- onderwijsbegeleiding --- lerarenberoep --- Enseignement --- Onderwijs --- Périodiques --- Tijdschriften --- 371 --- 25 <05> --- #ANTIL0103 --- #ANTIL9508 --- C6 --- onderwijs --- Tijdschrift --- LO --- 37 --- 373.3 --- Onderwijs; Vlaanderen --- onderwijsorganisatie --- schoolorganisatie --- secundair onderwijs --- Onderwijs. Schoolwezen --- Pastoraaltheologie--Tijdschriften --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Onderwijskunde --- Periodicals --- Onderwijsbegeleiding --- tijdschriften --- 371 Onderwijs. Schoolwezen --- tijdschriften. --- Tijdschriften. --- tijdschriften lerarenopleiding --- Educational sciences --- Flanders --- Belgium --- tijdschriften lerarenopleiding onderwijs --- Onderwijs & Pedagogie --- schooldirecties --- SO (secundair onderwijs) --- leidinggeven --- Onderwijs & Pedagogie
Choose an application
KIDDO is een pedagogisch vakblad (tweemaandelijks) voor en door professionals in Vlaanderen en Nederland. Het richt zich tot pedagogisch medewerkers, gastouders/onthaalouders, kinderbegeleiders in groeps- en gezinsopvang, pedagogische coaches, pedagogen en studenten.
gezin --- kinderopvang --- Social policy and particular groups --- Garderies --- Kinderopvang --- Opvoedkunde --- Pédagogie --- Périodiques --- Tijdschriften --- tijdschriften --- pedagogie --- onderwijs --- kleuteronderwijs --- 322.4 --- 441 --- Kinderdagverblijven --- Zuigelingen, peuters en kleuters --- Periodicals --- LO-J --- tijdschriften lerarenopleiding --- Sociaal beleid inzake bijzondere groepen --- E-journals --- jeugd --- Ouders --- tijdschriften lerarenopleiding onderwijs --- Onderwijs & Pedagogie --- Sociale wetenschappen --- Educational sciences --- Onderwijs & Pedagogie
Choose an application
Faro richt zich tot het brede cultureel-erfgoedveld in Vlaanderen en wil via actuele bijdragen bijdragen tot de verspreiding van kennis en praktijkervaring op het vlak van roerend en immaterieel cultureel erfgoed en de cultuur van alledag. Het nummer april-juni van 2016 bevat een dossier over vluchten en erfgoed.
cultureel erfgoed --- Sociology of cultural policy --- Flanders --- Périodiques --- Tijdschriften --- erfgoed --- verslagen --- Cultureel erfgoed --- 904 --- C3 --- 600 Cultuur --- Erfgoed --- Kunst --- Volkscultuur --- 904 Culturele overblijfselen uit historische tijden. Antiquitates --- Culturele overblijfselen uit historische tijden. Antiquitates --- Kunst en cultuur --- Periodicals --- Cultureel erfgoed. --- E-journals --- Sociologie van het georganiseerde cultuurleven --- Vlaanderen --- #FARO e-journal ABI --- #FARO e-journal beleid --- #FARO e-journal educatie --- #FARO e-journal etnologie --- #FARO e-journal musea --- #FARO e-journal onderzoeksmethoden
Choose an application
Het vakblad richt zich tot iedereen die actief bij het welzijnswerk en de gezondheidssector betrokken is. Weliswaar bericht over beleid en wetenschap, maar in de eerste plaats over het harde werk in de zachte sector zelf. Diverse deelsectoren van de welzijns- en gezondheidssector worden daarbij onder de loep gelegd: OCMW, ouderenzorg, jeugdhulp, kinderopvang, personen met een handicap, etnische minderheden, gelijke kansen, armoede, opbouwwerk, ... In elke editie wordt in een dossier een thema belicht dat diverse segmenten van de sector doorkruist, zoals vrijwilligerswerk, informatisering, technologie, Europa, sociale economie, beeldvorming van het zorgberoep, cliënt in/van de zorg, leven (z)onder dak.
sociologie --- welzijnswerk --- Sociology of social welfare --- Flanders --- Assistance sociale --- Flandre --- Maatschappelijk werk --- Périodiques --- Tijdschriften --- Vlaanderen --- 05 --- 660 Welzijn --- #KVHA:Tijdschriften; DMC. Gezondheidszorg --- Tijdschrift --- gezondheidszorg --- bedrijfsbeheer --- VP --- welzijn --- Tijdschriften SAW --- sociaal beleid --- Welzijnswerk: voorzieningen en overheidsbeleid (hulpverlening) --- welzijnswerk (gez) --- 364 --- Sociaal werk --- Sociologie --- Welzijnszorg --- periodieken - tijdschriften --- Periodicals --- Sociale welzijnszorg --- tijdschriften --- tijdschriften. --- Tijdschriften. --- Sociology of social care --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- tijdschriften verpleegkunde --- Sociology of minorities --- Social welfare methods --- Gezondheid --- Sociale wetenschappen --- Sociale welzijnszorg. --- Family --- Welfare work
Choose an application
WELWIJS is een tijdschrift dat informatie brengt over de raakvlakken tussen WELzijnswerk en onderWIJS. Het is een initiatief van de v.z.w. Majong (Maatschappij- en Jongerenproblemen). De vzw Majong stelt zich tot doel de positie van maatschappelijk kwetsbare jongeren te verbeteren. Een betere wisselwerking tussen het onderwijs en andere sectoren zoals: het algemeen welzijnswerk, het jeugdwerk, de gezondheidszorg, de bijzondere jeugdbijstand, enz. kan daar in grote mate toe bijdragen. WELWIJS wil ruime informatie brengen over concrete situaties, over veranderingen en nieuwe projecten.
probleemkinderen --- welzijnswerk --- Teaching --- onderwijs --- Social welfare methods --- Assistance sociale --- Enseignement --- Maatschappelijk werk --- Onderwijs --- Périodiques --- Tijdschriften --- 660 Welzijn --- LO --- Jeugdzorg --- 450 --- 300.2 --- Welzijnswerk --- Welzijnswerk: voorzieningen en overheidsbeleid (hulpverlening) --- Jongeren --- Vlaanderen --- jeugdzorg --- leerlingen --- moeilijk opvoedbare jongeren --- schoolmaatschappelijk werk --- schoolopbouwwerk --- Onderwijs; algemeen --- Sociale wetenschappen ; tijdschriften en seriewerken --- 493.8 --- 362.7 --- 371.21 --- 376 --- 371 --- Periodicals --- Methoden van het maatschappelijk werk --- Onderwijskunde --- tijdschriften lerarenopleiding --- tijdschrift --- Onderwijs ; Vlaanderen --- Sociale welzijnszorg ; Vlaanderen --- tijdschriften lerarenopleiding onderwijs --- Primary education --- Secondary education --- Flanders --- Onderwijs & Pedagogie --- Gezondheid --- Sociale wetenschappen --- Onderwijs en sociale welzijnszorg. --- C6 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Onderwijs & Pedagogie
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|