Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Wiebelkonten, extreme dromers, driftkikkers, moeilijke slapers, kinderen met absences of kinderen die zich zo bedreigd voelen dat je niet eens naar ze mag kijken.Deze kinderen lopen vast. Via het bewegen, lichaamstaal en emoties laten ze weten dat het niet goed met hen gaat. Het zijn reddingsacties om zich staande te houden, aangestuurd door het brein en zijn beschermende, primaire reflexen.Dit wordt niet altijd herkend waardoor er alleen hulp wordt geboden voor datgene wat er aan de buitenkant zichtbaar is. Het kind wordt geholpen om zijn emoties te reguleren, prikkels beter te verwerken of het krijgt ondersteuning voor schoolse taken. Maar er is meer.Prachtig lastig gaat over de onlosmakelijke verbinding tussen de ontwikkeling van het kinderbrein en het bewegen. Het beschrijft hoe je aan de manier van bewegen van het kind kunt zien waar het vastloopt, waarom het vastloopt en wat er nodig is om het makkelijker te maken. Liefdevolle aanraking en bewegen zijn hierbij van groot belang.Dit boek is bedoeld als inspiratie. Er zijn ouders en professionals die zich afvragen: Hoe kan ik mijn kind nog meer ondersteunen? Wat zou ik nog meer kunnen betekenen voor dit kind? Voor die groep is dit boek.Bron: https://www.swpbook.com/boek/2207/prachtig-lastig?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=mailing_9054
Developmental psychology --- psychomotoriek --- gedragsstoornissen --- kinderpsychologie --- Zorgverbreding --- Gedragsproblemen --- Kinderen --- Bewegen --- Ontwikkelingspsychologie --- 159.987 --- lichaamstaal --- reflexen --- gedrag --- Gedragsprobleem --- Kind --- Beweging --- Plezier --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- bewegingsopvoeding --- lichamelijke opvoeding --- motorische ontwikkeling
Choose an application
In deze methode staan 25 lesbeschrijvingen bewegingsexpressie voor 4- en 5-jarigen. Telkens in een ander thema dat nauw aansluit bij hun leefwereld en met een ander lesdoel. Ritme, ruimtelagen, tijd, ruimte, kracht, spiegelen, zelf dansen verzinnen, ... Het komt allemaal aan bod in dit lijvig boek met +/- 100 bladzijden en een schat aan informatie om vernieuwende lessen bewegingsexpressie te geven.
471.47 --- Kleuteronderwijs --- bewegingsopvoeding --- kleuteronderwijs --- leerboeken --- 472.7 --- bewegingsexpressie --- didactiek --- expressie --- Bewegingsopvoeding --- didactiek kleuteronderwijs - bewegingsopvoeding --- Nursery schools --- Belgium --- Lichamelijke opvoeding --- Sport --- Beweging --- Bewegingsexpressie --- Plezier --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid --- Didactics of medicine --- 477.8 --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding
Choose an application
Een activiteitenbundel om 'hands-on' Nederlands te leren. Vertrekkend vanuit het principe dat je een taal het beste leert door ze te spreken, heeft de auteur 60 activiteiten ontwikkeld die spontaan aanzetten tot spreken.
taalvaardigheid --- taalspelletjes --- taalverwerving --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- tweede-taalverwerving --- Didactics of Dutch --- NT2 --- taalspelen --- 456.1 --- communicatie --- Nederlands --- taalspel --- creativiteit --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- Nederlands als tweede taal --- Spelen --- Bewegen --- Spel --- Beweging --- Plezier
Choose an application
Kinderen bewegen van nature vaak en graag, maar op school moeten ze vaak urenlang stilzitten. En toch heeft beweging een uiterst belangrijke invloed op het verwerken van kennis en bijgevolg op de ontwikkelingskansen van elk kind. Hoe bevordert beweging dan de ontwikkeling, motivatie, betrokkenheid en schoolprestaties van kinderen? Dit boek legt het uit aan de hand van wetenschappelijke inzichten en talrijke praktijkvoorbeelden.Bij bewegend leren staan drie hoekstenen centraal: automatisatie, cognitie en beweging. Die hoekstenen versterken elkaar en ondersteunen het leerproces. Elke hoeksteen wordt uitvoerig besproken in een apart hoofdstuk met een bijhorende ?onthoudkaart?. Uniek voor dit boek zijn de talloze oefeningen die leerlingen én leerkrachten hebben uitgetest en goedgekeurd. Zowat elke oefening is aanpasbaar aan leeftijd en niveau van de leerling. Bovendien kunnen de oefeningen ingezet worden bij remediëring of als differentiatie.Dankzij jarenlange praktijkervaring van de auteur in en buiten het klaslokaal is dit boek een onmisbare ondersteuning voor leerkrachten, opvoeders, directie, sporttrainers en ouders die beweging willen inzetten in het leerproces.(https://gompel-svacina.eu/product/gesmeerd-geleerd-over-bewegend-leren/)
Bewegend leren --- Bewegen --- Didactiek --- Leerstrategieën --- Bewegingsopvoeding --- Educational psychology --- Teaching --- differentiële opvoeding --- remediërend onderwijs --- 454.23 --- bewegingsopvoeding --- differentiatie --- beweging --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Beweging --- Leren --- Basisonderwijs --- Differentiatie --- bewegend leren --- gezinsopvoeding --- Leerstrategie --- Plezier --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs
Choose an application
Met dit pakket kan je een heel jaar turnen aan peuters en de 1ste kleuterklas geven. 70 lessen staan volledig uitgeschreven. Is je inspiratie soms wat zoek? Weet je niet goed hoe dit aan te pakken? Dan is dit de ideale leidraad om je lessen tot een succes te maken. Zowel lessen met klein materiaal, voorbereidende tikspelen, bewegingsomlopen en ritmiek komen aan bod. Ook in een kleine ruimte en met weinig materiaal kan je dit boek gebruiken. Kortom, een complete handleiding lichamelijke opvoeding voor 2,5- en 3-jarigen.
471.47 --- kleuteronderwijs --- bewegingsopvoeding --- leerboeken --- 472.7 --- didactiek --- expressie --- gymnastiek --- didactiek kleuteronderwijs - bewegingsopvoeding --- Physical education for children --- PXL-Education 2017 --- bewegingsexpressie --- didactiek van sport en spel --- Kleuteronderwijs --- Lichamelijke opvoeding --- Bewegingsexpressie --- Beweging --- Turnen --- Peuters --- Bewegingsopvoeding --- Peuter --- Plezier --- Didactics of medicine --- 477.8 --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding
Choose an application
Ieder mens heeft ik-kracht. Ik-kracht betekent dat je jezelf, wat er ook gebeurt, rustig en ontspannen kunt voelen. Ik-kracht geeft je zelfvertrouwen en zorgt ervoor dat alles wat je doet gewoon een beetje vanzelf gaat. Ik-kracht ontstaat wanneer je hersenen en je lijf goed met elkaar samenwerken en elkaar helemaal begrijpen. Het bijzondere is dat je ik-kracht helemaal zelf kunt maken. Dat doe je met je ik-fabriek, en daar gaat dit boek over. Via opdrachten, oefeningen, verhaaltjes, spelletjes en tips, samengevat in een overzichtelijk schema, ontdek je hoe jouw ik-fabriek werkt en hoe je heel veel ik-kracht kunt maken. Je leert wat meehelpt om jou een veilig of prettig gevoel te geven, om je beter te kunnen concentreren, minder te wiebelen op je stoel of hoe je beter kunt slapen. Op basis van haar kennis van verschillende behandelmethoden én de ervaring die zij opdeed in haar praktijk met kinderen en jongeren met niet-begrepen lichamelijke klachten of gedrag, heeft Carla van Wensen dit boek samengesteld. Het geeft kinderen van 8 tot 12 jaar, ouders, leerkrachten, kindercoaches en kindertherapeuten inzicht in de samenhang tussen lijf en hersenen en biedt handreikingen om de samenwerking daartussen soepel te laten verlopen.
lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- Human physiology --- relaxatie --- Psychology --- Psychologie --- Menselijke fysiologie --- kinderpsychologie --- PXL-Education 2018 --- kinderen --- psychosociale ontwikkeling --- concentratie --- emotionele ontwikkeling --- motorische ontwikkeling --- adviezen --- Psychomotorische therapie --- Kinderen --- Gedragsproblemen --- Leerstoornissen --- Bewegen --- Bewegingstherapie --- Ontspanningsoefeningen --- Emoties --- 415.3 --- emoties --- gedragstherapie --- hersenen --- Lichaam (Menselijk lichaam) --- Uitvoerende functies --- sociale vaardigheden --- welbevinden --- Kind --- Gedragsprobleem --- Leerstoornis --- Beweging --- Ontspanningsoefening --- Emotie --- Plezier --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Bewegen met kleuters? Dat is wijs! En bewegen volgens de ontwikkelingsdoelen voor kleuteronderwijs? Dat is nog wijzer! In deze map vind je 230 uitgewerkte lessen waarmee je een heel schooljaar bewegingslessen geeft aan kleuters. Volledig in lijn met de decretale ontwikkelingsdoelen én met de leerplannen van de drie netten: het GO!, het OVSG en het VVKBaO. (flaptekst)
Bewegingsopvoeding ; kleuteronderwijs ; didactiek --- Bewegingsopvoeding --- Kleuteronderwijs --- bewegingsopvoeding --- KHCA --- kleuteronderwijs --- Didactics of sports and games --- bewegingsspelen --- Bewegen --- Motorische ontwikkeling --- Fietsen --- Lichaamsbesef --- Ruimtelijk inzicht --- Tijdbeleving --- Expressie --- Water --- Fietsvaardigheid --- Psychomotorische stoornissen --- Psychomotorische ontwikkeling --- Thematisch werken --- Didactics of Kindergarten --- kleuterdidactiek --- Beweging --- Tijdsbeleving --- Psychomotorische stoornis --- Plezier --- Examen --- Rijbewijs --- Kind --- Flora en fauna --- Grafische sector --- Fauna --- Flora --- 471.47 --- didactiek kleuteronderwijs - bewegingsopvoeding --- Fietsen (werkwoord)
Choose an application
Het zomert. Het is warm in het klasje van juf Karin. Gelukkig stroomt er lekker fris en helder water uit de kraan. Om te drinken, te spelen en wilde wateravonturen te beleven ...
Dutch literature --- prentenboeken (genre) --- hygiëne --- water --- zindelijkheidstraining --- Water --- Drinken --- Drinkwatervoorziening --- Plassen --- Lichaamshygiëne --- Voeding --- Voedingsdriehoek --- Bewegen --- Gezondheid --- Kleuters --- Kleuteronderwijs --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- drinkbeleid --- kleuteronderwijs --- leerboeken --- plasbeleid --- wereldoriëntatie --- JB NIEL --- prentenboeken --- schoolleven --- Drinkwater --- Fiction --- Jeugdboeken --- Zindelijkheidstraining (Plassen) --- 478.4 --- plassen --- verhalen ; + 5 jaar --- Water ; verhalen --- Lichaamsverzorging - prentenboek --- Water - prentenboek --- Gezondheidseducatie --- Plassen (urine) --- Beweging --- Plezier --- Gedrag --- Drank --- Flora en fauna --- Grafische sector --- Fauna --- Flora --- Kleuter --- Plas (regen)
Choose an application
Bij een leerprobleem is er vaak sprake van een "motorische blokkade". Het kind weet wel wat het moet doen of antwoorden, maar krijgt het niet op papier gezet. De leerling kan dus zijn volledige potentieel niet laten zien. Het INPP-bewegingsprogramma, dat je dagelijks met de hele klas kan uitvoeren, biedt voor veel kinderen een antwoord. De leerlingen die niet schoolrijp zijn of leerproblemen hebben, oefenen zo de basisvaardigheden om tot leren te komen zonder dat ze uit de klas moeten worden gehaald. Via de motorische weg worden de cognitieve functies ondersteund. Kinderen moeten immers eerst hun bewegingen leren controleren, alvorens ze kunnen stilzitten, schrijven, lezen, ...
Bewegingsopvoeding. --- leerproblemen --- Primary education --- leerstoornissen --- Orthopedagogics --- Kindergarten --- neuromotorische stoornissen --- Bewegingsopvoeding --- #PBIB:+105.61 --- lichamelijke vaardigheden --- motoriek --- ontwikkelingspsychologie --- neuromotoriek --- screeningsmethoden --- 415.3 --- emotionele intelligentie --- didactiek --- sociale vaardigheden --- 464 --- Motorische ontwikkeling --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leerproblemen --- Bewegen --- Lichamelijke ontwikkeling --- 796.012 --- Leerstoornissen --- Testen --- Neuromotorisch ontwikkelingsprogramma --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Algemeen --- agressie, emoties, instinct, motoriek en wil --- Kinderen met leerproblemen --- PXL-Education 2014 --- motorische ontwikkeling --- cognitieve functies --- bewegingsprogramma's --- screening --- kleuteronderwijs --- bewegingsopvoeding --- Onderwijsmethoden --- Onderwijs --- dyspraxie --- Beweging --- Onderwijsmethode --- Leerstoornis --- Plezier --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
MUS-E Belgium brengt professionele kunstenaars naar scholen om een artistiek project uit te werken in samenwerking met de kinderen en de leerkracht. Vanuit de idee dat elk individu evenveel recht heeft op een stem, richt MUS-E Belgium zich voornamelijk op scholen met kinderen die moeilijk toegang hebben tot kunst en cultuur. De nadruk ligt op creativiteit en expressie, groepsdynamiek en interculturele dialoog. Dit boek benadert het thema kunst-op-school vanuit verschillende gezichtspunten. Met bijdragen op basis van gesprekken met kunstenaars als Dani Klein en Anne Teresa De Keersmaeker, experten kunsteducatie als Tijl Bossuyt en Catherine Scorier, academici als Mark Elchardus en Willem Elias en andere deskundigen als Franky Devos, Jan Knops, Luc Ponet en Hans Theys.
projectonderwijs --- intercultureel onderwijs --- kunst op school --- muzische vorming --- Didactic strategies --- Art --- sociale integratie --- MUS-E [Belgium] --- Kunstzinnige vorming ; basisonderwijs --- #PBIB:+116.15 --- kunst --- kunsteducatie --- Kunstzinnige vorming --- Intercultureel onderwijs --- Kunst op school --- Kunst --- Kunstzinnige vorming; ba.o. --- Kunsteducatie --- Interculturele opvoeding --- Groepsdynamiek --- kunstonderwijs --- vakdidactiek --- MUS-E --- 373.67 --- Kunstzinnige vorming ; onderwijs ; Vlaanderen --- 371.38 --- Kunstonderwijs --- Kunst : Kunsteducatie en onderwijs --- (zie ook: Mondiale vorming) --- Onderwijs --- Vlaanderen --- Kunsten --- Sociale integratie --- Kunstenaars --- Bewegen --- Toneel --- Film --- Muziek --- Kunstzinnige opvoeding --- Kunstzinnige vorming; ba.o --- Didactics of the arts --- Kunstenaar --- Beweging --- Film (cinematografie) --- Afrika --- Compositie (muziek) --- Plezier --- Cultuureducatie --- Verbeelding --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Theater --- Emigratie
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|