Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
bevat: 20 scenario-fiches + 1 handleiding (24p.)
Poppenspel. --- Didactics of the arts --- poppenspel --- Didactics of Kindergarten --- Theatrical science --- Poppenspel --- C3 --- poppenspel (x) --- scenario --- poppenspellen --- 792.97 --- 433.6 --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Poppen --- Poppenkast --- 794.31 --- Handpoppen --- Kleuteronderwijs --- Stokpoppen --- 792.9 ) * POPPENSPEL --- decor --- handpoppen --- poppenkast --- rekwisieten --- stem --- stemtechnieken --- stokpoppen --- Kleuterschool: poppenspel --- Poppenspel: scenario's --- Kunst en cultuur --- poppenspel, poppenkast --- Kind, spel en speelgoed --- Schoolbooks - Didactic material --- Poppenkastspel --- Poppenspelen --- Poppenkasten --- mondelinge expressie --- dramatische expressie
Choose an application
Dit boek wil kleuters niet alleen theatervreugde verschaffen maar wil ook bijdragen tot hun geestelijke ontwikkeling en verrijking van hun fantasie. Veel hangt natuurlijk af van de performer. Die leest de teksten niet af maar vertelt ze na met eigen woorden. Een zelf geproduceerde voorstelling wint aan spontaneïteit en directheid. In alle poppenspelletjes komen telkens maximaal twee figuren tegelijk op de scène. Kinderen willen actief meespelen. Het is daarom de bedoeling dat de speler de voorselling brengt en dat daarna de kinderen ze naspelen met hun eigen inbreng. Een andere eenvoudige manier om voorstellingen te geven voor kleuters is het suggererende spel met de vingers. Dit vormt een uitstekend uitdrukkingsmiddel en bevordert de verbeelding van het jeugdige publiek. De eenvoudige tekstjes in dit boek sluiten aan bij de kinderwereld, en zijn leuk en boeiend zodat ze de kinderen kunnen fascineren. Ze werden in de praktijk getest en getoetst aan de meningen van deskundigen.
471.41 --- handpoppen --- taalontwikkeling --- poppenspel --- 792.97 --- poppenkast --- poppen --- Poppenspel ; kleuteronderwijs --- kleuters --- Handpoppen --- Poppen --- Poppenspel --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Taalontwikkeling --- Knuffels (Teddyberen) --- knuffels --- Poppentheater --- Knuffels --- 794.31 --- 373.24 --- Kleuters --- Taal en verbale expressie --- poppenspel, poppenkast --- Poppenspel. --- Knuffels. --- Socialisatie. --- Didactics of Kindergarten --- Kleuters ; socialisatie --- PXL-Education 2015 --- kleuterdidactiek --- fantasie --- verbeelding --- Poppenspelen --- Kleuteronderwijs --- Knuffeldier
Choose an application
In "JaNee babbelt..." neemt JaNee u mee naar de wereld van de handpop als pedagogisch hulpmiddel. Ze laat u stap voor stap zien hoe een handpop uitgroeit tot een geloofwaardig en veelzijdig karakter. Een karakter wat vervolgens elk onderwerp bespreekbaar kan maken en elk thema, elke leerinhoud en elke activiteit aan zou kunnen bieden.JaNee vult een bijna 2 uur durende DVD met de belangrijkste basisvaardigheden die nodig zijn om van een handpop een pedagogisch hulpmiddel te maken en doet dat op geheel eigen wijze. Al babbelend demonstreert ze niet alleen de basisvaardigheden maar geeft ze ook een goed beeld van 'de babbelmethode" die de pop zo toegankelijk en laagdrempelig maakt voor kinderen.In deze film demonstreert JaNee de belangrijkste vaardigheden m.b.t. het gebruik en het tot leven komen van een handpop :Ik ben een pop, het gebruik van de handen, het bewegen van het hoofd, het gebruik van de stem, de pop een karakter geven, kennismaken met de kinderen, en hoe nu verder ...
791.43 --- emoties --- handpoppen --- didactische werkvormen --- Handpoppen --- pedagogisch handelen --- Poppenspel --- 471.41 --- films apart --- gevoelens --- Taal en verbale expressie --- Educatief programma --- Didactic strategies --- Didactics of Kindergarten --- 792.97 --- poppenspel, poppenkast
Choose an application
Praktische tips, raadgevingen, getuigenissen, praktijkvoorbeelden en talrijke illustraties maken de lezer duidelijk hoe poppen nuttig kunnen ingeschakeld worden in de opvoeding van een kind. Daarnaast vertelt het boek ook hoe men als ouder of leerkracht de basisvaardigheden kan verwerven om geloofwaardig met poppen om te gaan en vooral hoe men daarvan leert te genieten.
Poppenspel. --- dramatische expressie --- Didactics of social education --- kinderpsychotherapie --- muzische vorming --- Didactics of the arts --- poppenspel --- Didactics of primary education --- socio-emotionele opvoeding --- #PBIB:+108.21 --- poppen --- poppenkast --- 792.97 --- 471.41 --- Handpoppen --- Poppen --- Poppenspel --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Taalontwikkeling --- 433.6 --- 792.9 --- expressie --- ontwikkeling --- 379.825 --- Expressie --- Ontwikkeling --- Therapie --- 794.1 --- 102721.jpg --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Kleuteronderwijs : Algemeen --- poppenspel, poppenkast --- Taal en verbale expressie --- Kind, spel en speelgoed --- Poppenkasten --- Poppenkastpoppen --- Pop (speelgoed) --- Poppenkast --- Poppenkastpop --- Handpop --- Orthopedagogics
Choose an application
De hoofdrollen in deze poppenkastverhalen zijn weggelegd voor de tien totemdieren uit de Axenroos van Nand Cuvelier.
Axenroos. --- Poppenkast. --- emotionele opvoeding --- Didactics of social education --- emoties --- kleuters --- poppenspel --- Didactics of Kindergarten --- axenroos --- Didactics of primary education --- Puppet theater --- Belgium --- Puppet plays --- History and criticism --- #PBIB:+108.22 --- #PBIB:+110.40 --- axenpoppen --- poppenspellen --- 792.97 --- 305.8 --- 478.9 --- Axenroos --- Handpoppen --- Kleuteronderwijs --- Knutselen --- Lager onderwijs --- Poppenspel --- Relationele opvoeding --- Sociaal-emotionele opvoeding --- 433.6 --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- 792.9 ) * POPPENSPEL --- axendieren --- axenliedjes --- handpoppen --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs --- sociaal-emotionele opvoeding --- 37.032 --- Axenroos ; kleuteronderwijs --- Handboek/cursus --- Kleuters --- Poppenkast ; kleuters --- Poppenkastspelen --- Sociale vaardigheden --- Verhalen --- 478.8 --- Emotionele opvoeding; ba.o. --- Gevoelens --- Relationele opvoeding; ba.o. --- Sociale opvoeding; ba.o. --- 071071.jpg --- Poppenspel ; scenario's --- Sociale opvoeding ; basisonderwijs --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Kleuteronderwijs : Gevoelens en emoties --- Onderwijs : Didactiek : Kleuteronderwijs --- poppenspel, poppenkast --- Communicatie ; algemeen --- Overige vormingsgebieden --- Kind, spel en speelgoed --- Emotionele opvoeding; ba.o --- Relationele opvoeding; ba.o --- Sociale opvoeding; ba.o --- Emoties --- Poppenspelen --- sociale vaardigheden --- socio-emotionele opvoeding --- intermenselijke relaties --- Emotie
Choose an application
Pop én spel is de herwerkte versie van Popgepast, een handboek dat al tien jaar meedraait en waarvan 3000 exemplaren over de toonbank gingen : een heuse bestseller dus bij de non-fictiewerken. Je vindt in dit boek een schat aan concrete bruikbare tips en 43 verhaallijnen waarmee je meteen aan de slag kunt gaan. Naast tien nieuwe scripts werden heel wat nieuwe inzichten toegevoegd en gekaderd binnen andere vormen van drama.
Dramatische expressie --- Poppenspel. --- Basisonderwijs. --- Feesten. --- Projectonderwijs --- Kleuteronderwijs. --- Didactics of the arts --- poppenspel --- lager onderwijs --- dramatische expressie --- Didactics of primary education --- vakoverschrijdende thema's --- kinderfeesten --- Didactics of social education --- 908.3 --- carnaval --- feesten --- halloween --- huwelijk --- verjaardagen --- Carnaval --- Feesten --- Geboorte --- Halloween --- Huwelijk (Trouwen) --- Jarig zijn (Verjaardag) --- 477 --- Expressie --- Muzische vorming --- 398.33 ) * KALENDERFEESTEN --- 477.9 --- dierendag --- feesten (ler) --- geboorte --- kalenderfeesten --- proclamatiefeest --- valentijn --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- kalenderfeesten, volksfeesten, stierengevechten --- Kalenderfeesten - Volksfeesten --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Didactiek van de kunst --- Didactiek van het lager onderwijs --- 792.97 --- poppenkast --- poppen --- 433.6 --- 794 --- Poppen --- Poppenspel --- Poppenkast --- 792.9 ) * POPPENSPEL --- poppenspelen --- poppenkasten --- handpoppen --- Poppenspel ; basisonderwijs --- 472.16 --- 794.31 --- 477.3 --- handvaardigheid --- Dramatische expressie ; basisonderwijs --- 477.2 --- 471.41 --- Poppenkasten --- poppenspel, poppenkast --- Kind, spel en speelgoed --- Marionetten- en poppenspel --- Taal en verbale expressie --- Handpoppen - Stokpoppen --- Didactics of sports and games --- Poppenspelen --- Kinderfeesten --- Verjaardagen --- Huwelijk --- Dierendag --- Valentijndag --- Einde van het schooljaar --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Boeken --- Einde schooljaar --- kleuteronderwijs --- Didactics of Kindergarten --- theater --- Feest --- Kinderfeest --- Verjaardag --- Valentijnsdag --- Muziek --- Kaart --- Boek --- Onderwijs --- Industrie --- Voorlichting --- Reclame --- Spionage --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Communicatietheorie
Choose an application
De Axenpoppenkast laat zich het best omschrijven als een laptop-poppentheater dat bestaat uit een stevige koffer met een vast deksel. Als de koffer wordt geopend, ontstaat er een theatervenster waarin decordoekjes bevestigd kunnen worden.Bij de koffer horen tien prachtige handpoppen (axendieren) en het boek Spelen met de Axenpoppen met 26 poppenkastscenario's.http://www.averbode.be/fr/zorgaanbod_vl/zorgaanbod_vl-Sociaal-emotionele-vorming/De-4-basisgevoelens/De-4-basisgevoelens-De-axenpoppenkast.html
305.8 --- 478.9 --- Axenroos --- Handpoppen --- Knutselen --- Poppenspel --- Relationele opvoeding --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Vertelkastje(Kamishibai) --- 471.44 --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Sociale vaardigheden --- gevoelens --- 433.4 ) Relationele opvoeding --- axenroos --- handpoppen --- poppenspel --- Axen --- Emoties --- Poppen --- D091739.jpg --- Sociale opvoeding ; basisonderwijs --- didactische set --- Communicatie ; algemeen --- Overige vormingsgebieden --- Sociale en emotionele opvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- Games --- Poppenkast. --- Poppenspel. --- Sociale en emotionele vorming --- Basisonderwijs. --- Kleuteronderwijs. --- lager onderwijs --- Primary education --- Affective and dynamic functions --- Poppenkasten --- Poppenspelen --- Dieren --- Relaties --- Kleuteronderwijs --- Kamelen --- Wasberen --- Pauwen --- Haviken --- Steenbokken --- Uilen --- Bevers --- Katten --- Leeuwen --- Schildpadden --- Handpop --- Poppenkast --- Dier --- Relatie --- Emotie --- Beeldhouwkunst --- Geluid --- Naamgeving --- Vervoer --- Sociologie --- Verzorging --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Beroep --- Kameel --- Wasbeer --- Pauw --- Havik --- Steenbok --- Uil (vogel) --- Bever (diersoort) --- Kat --- Gedrag --- Leeuw --- Schildpad --- Dramatische vorming
Choose an application
Joepie, joepie, de poppenkast begint! We zitten allemaal klaar, 't is leuk voor ieder kind. Joepie, joepie, ik hoor de poppen daar. Snel, snel, begin! We zitten allemaal klaar. Elke keer opnieuw staan kinderen te springen van ongeduld om te beleven wat er in de poppenkast gaat gebeuren. Een boek met 30 poppenspelen voor kleuters van 2,5 tot 5 jaar en ouder met telkens een leuke verwerkingsvorm. De poppenspelen gaan over verschillende onderwerpen die het hele jaar vullen. Een boek dat je eigen creativiteit ongetwijfeld zal stimuleren!
Dutch literature --- Poppenspelen --- Seizoenen --- Feesten --- Familie --- PXL-Education 2017 --- kleuters --- poppenkast --- poppenspelen --- seizoenen --- familie --- Sinterklaas --- Kerstmis --- carnaval --- kleuren --- Pasen --- boerderij --- Poppenspel --- Handpoppen --- Poppentheater --- 472.16 --- 471.41 --- Heksen --- Taal en verbale expressie --- Seizoen (jaargetijde) --- Feest --- Muziek
Choose an application
Mart SeerdenEen (terecht!) pleidooi voor het op actieve wijze betrekken van kinderen, ideeën van kinderen, hun talenten en intelligenties, hun onderzoeksdrang, hun spelende manier van het ontdekken van de wereld en het verkrijgen van inzichten bij het onderwijsleerproces. Spelen en leren zijn bij het basisschoolkind onlosmakelijk met elkaar verbonden. Er wordt achtergrondinformatie aangereikt, maar er wordt ook praktisch ingezoomd op mogelijke lespraktijken, waarbij er aandacht is voor klasinrichting, ontdek- en leerhoeken, de pedagogische benadering, het inrichten van leef- en leerruimte zowel binnen als buiten de school, burgerschapskunde: kinderen betrekken bij nadenken over en het nemen van besluiten ten aanzien van schoolontwikkeling, het afstemmen van de rapportage op specifieke kindkenmerken. De insteek is dat alle vermogens van kinderen in beeld zijn en worden ingezet om tot optimale leerresultaten te komen. Een goede handreiking bij het inrichten van echt kindgericht onderwijs in de basisschool. De informatie leest vlot, is begrijpelijk en is voorzien van veel kleurenillustraties. Deze Vlaamse uitgave kan ook het Nederlandse basisonderwijs een zetje in de rug geven.© NBD Biblion
Spelend leren ; Basisonderwijs ; didactiek ; Hoekenwerking ; basisonderwijs. --- hoekenwerk --- actief leren --- poppenspel --- Didactics of Kindergarten --- Didactic strategies --- Didactics of primary education --- Spelend leren --- Basisonderwijs ; didactiek --- Hoekenwerking ; basisonderwijs --- #PBIB:+110.51 --- 474.21 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Hoekenwerk --- Contractwerk --- Ontdekhoeken (Speelleerhoeken) --- projectwerken --- Huiswerk --- Speelplaatsen --- Basisonderwijs --- 37.02 --- Didactiek --- Werkvormen --- Didactische werkvormen --- Speelleren --- 474.210/ --- Onderwijs : Didactiek : Lager onderwijs : Algemeen --- PXL-Education 2014 --- kleuteronderwijs --- kleuterdidactiek --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Activerende didactische werkvormen --- Speelleeractiviteiten --- Ontdekhoeken --- Activerende werkvormen --- Poppenspel --- Projectmatig werken --- Wiskundige initiatie --- Frans --- Eerste schooldag --- Speelplaats --- Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs --- Leerlingparticipatie --- Leerlingenraden --- Leerlingvolgsystemen --- Evaluatie --- Straffen --- Belonen --- Speelleeractiviteit --- Ontdekhoek --- Projectonderwijs --- Leerlingenparticipatie --- Leerlingenraad --- Leerlingvolgsysteem --- Straf --- Beloning --- Natuur --- Straffen (sanctioneren)
Choose an application
1. Introlied Rudi en Roos 2. Huppellied 3. Wassen wassen 4. Tikliedje 5. De poes 6. De kip 7. De ezel 8. De eend 9. De kikker 10. De vogel 11. Stampen en wiegen 12. Wiegelied 13. De krant 14. De muis en de olifant 15. Een bloem tekenen 16. Een robot tekenen 17. het circus 18. Relaxatielied
371.67 --- 373.3 --- peuterklas --- kleuteronderwijs --- motorische vaardigheden --- bewegingsopvoeding --- 471.47 --- Handpoppen --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - bewegingsopvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Ontluikend schrijven --- Bewegingsopvoeding --- Kleuteronderwijs --- 5-jarigen --- Psychomotoriek --- Dramatische vorming --- Poppenspelen --- Rupsen --- 5-jarige --- Handpop --- Poppenspel --- Rups --- Didactics of languages --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of Dutch
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|