Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Als je transgender bent, voel je je niet thuis in je eigen lijf. Je bent geboren als jongen, maar je voelt je een meisje (of andersom). Lees hoe dat voelt en hoe je ermee om kunt gaan.
transgender --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- seksualiteit --- transseksualiteit
Choose an application
David weet al zijn hele leven dat hij een meisje wil worden. Maar alleen zijn twee beste vrienden delen zijn geheim - zelfs zijn ouders hebben geen idee. Leo komt van een andere school. Er is daar iets gebeurd waar hij niet over wil praten. Maar als Leo het op een dag voor David opneemt, ontwikkelt zich een bijzondere vriendschap tussen die twee jongens, die ieder een groot geheim met zich meedragen.
transseksualiteit --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Didactics of social education --- Transgender --- Children's book --- Book
Choose an application
In Vlaanderen is de maatschappelijke aanvaarding van holebi’s en transgenders vrij groot. Dat was ooit anders. In de jaren vijftig en zestig van de vorige eeuw dacht men nog dat homoseksualiteit kon genezen worden en dat jongeren homoseksueel werden als ze door een ouder iemand werden verleid. Pakweg vijftig jaar later is de situatie van holebi’s en transgenders sterk veranderd. Het burgerlijk huwelijk werd opengesteld voor partners van hetzelfde geslacht en ook adoptie werd mogelijk voor homo- en lesbienneparen.Dit gebeurde echter niet zonder slag of stoot...Via een erfgoedproject verzamelde het Roze Huis-çavaria Antwerpen getuigenissen over de holebi- en transgenderstrijd in ons land sinds de jaren vijftig van de vorige eeuw. Aan de hand van die getuigenissen wordt in dit boek een geschiedenis geschetst van deze emancipatiestrijd in Vlaanderen, met aandacht voor zowel de maatschappelijke context, de internationale ontwikkelingen, als het dagelijks leven van holebi’s en transgenders.De geschiedenis van minderheden blijft vaak onderbelicht in de algemene geschiedschrijving van een land. Nochtans geeft de positie van holebi’s en transgenders een goed beeld van de verworven vrijheden in een samenleving. Bovendien heeft België op een aantal punten een voortrekkersrol gespeeld in de emancipatie van holebi’s en transgenders.Dit boek helpt ons te onthouden waar we vandaan komen en welke weg er nog moet worden afgelegd.
Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Flanders --- anno 1900-1999 --- anno 2000-2099 --- Belgium --- seksualiteit --- History --- Transgender --- Gay movements --- Homosexuality --- Role models --- Lesbian movements --- Book --- seksualiteit.
Choose an application
Een wit-roze verhaal over jezelf zijn. Maakt gender en identiteit voor kleuters bespreekbaar. Met schattige illustraties. Vanaf 3 jaar. In de wei grazen de schapen in hun mooie, witte trui. In de poel liggen de varkens. Ze rollen door de modder. Dan zit er opeens een lammetje in de modder. Dat vinden de schapen en de varkens maar raar. ?Ik ben een varkentje,? zegt het lam. Dat is toch gek? Of niet? (flaptekst)
Dutch literature --- kleuteronderwijs driejarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- prentenboeken (genre) --- anders zijn (themawoord fictie) --- Gender --- Identiteit --- Zelfbeeld --- Anders zijn --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Prentenboeken --- prentenboeken --- Schapen --- Varkens --- transgender --- Transgender --- Prentenboeken ; verhalen --- Prentenboeken ; verhalend --- Anders zijn ; verhalen --- JB LAMM --- RSV basisonderwijs --- gender --- dieren --- schapen --- varkens --- anders zijn --- Prentenboek --- Jezelf zijn --- jezelf zijn (themawoord fictie)
Choose an application
Het huis onder de regenboog verhaalt over 43 uiteenlopende situaties die op de een of andere manier allemaal te maken hebben met (gender) identiteit/seksualiteit. Over de eerste seksuele gevoelens, de vreugde en verwarring. Over het zich anders voelen, de ontkenning en eenzaamheid. Over vruchtbaarheid en transgender-zijn, de verwarring en schaamte. Over uitgaan, het plezier en de gevaren. Over de gevolgen voor thuis, school en werk. Over religie, de schuldgevoelens en vergeving. Over eindelijk jezelf kunnen zijn, de trots en de Gay Pride.Vrijwel alle aspecten van identiteit onder het brede spectrum van de regenboog komen aan bod. Een peuter die helemaal als zichzelf haar vierde verjaardag mag vieren, een puber waarvan de vader homoseksueel blijkt te zijn, de eerste binder, pesten en alleen in een verzorgingshuis; het is zomaar een greep uit de 43 verhalen.Bijzonder is voorts dat ieder verhaal in regenboogkleuren geïllustreerd is en bovendien voorzien is van uitleg/tips. Ook geeft dit boek een overzicht op (medisch) transgendergebied. Hierbij zijn ook keuzewijzers opgenomen t.a.v. bijvoorbeeld hormonen. Het huis onder de regenboog eindigt met een beknopt Vademecum op LHBTIQ+-gebied: van uitgaan tot zorg, van logopedie tot kleding.Dit bijzondere boek is voor iedereen bestemd die op de een of andere wijze te maken heeft met vragen op het brede gebied van (gender)identiteit/seksualiteit. Het boek is tevens te gebruiken als coachingsinstrument tijdens begeleidingsgesprekken, thuis, op school en in praktijken.https://www.standaardboekhandel.be/p/het-huis-onder-de-regenboog-9789044139372
Frans --- 1e graad secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs --- h.o. --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- LGBTQIA+ (lesbian, gay, bi, trans, queer, intersex and asexual) --- gender --- inclusief beleid --- Genderidentiteit --- Transgender --- lgbtq+ --- Seksuele diversiteit --- Genderqueer
Choose an application
Met '#So What?! The gayme' maken tieners (12 - 16 jaar) al spelenderwijs kennis met gevoelige thema's in de maatschappij. Het spel maakt onderwerpen als seksualiteit, holebi en transgender bespreekbaar en doorbreekt het taboe. De handleiding biedt een uitgebreide speluitleg en achtergrondinformatie voor de begeleider. So what?! Is een handig spel om thema’s zoals seksuele diversiteit en gender bij jongeren van 12 tot 16 jaar aan te kaarten. Vier thema’s komen aan bod. Zo is er het thema grenzen waarbij zowel seksueel grensoverschrijdend gedrag als ook pesten bespreekbaar worden. Een ander thema is jongens en meisjes waarbij sekserollen in vraag worden gesteld. Bij het thema mijn omgeving staat de coming out van holebi’s centraal. In het vierde thema gaat het over relaties. Naast de spelregels bevat het bijhorende boekje ook heel wat achtergrondinformatie over gender en genderdiversiteit.
Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Didactics of social education --- Secondary education --- Sexology --- seksualiteit --- LGBTQIA+ (lesbian, gay, bi, trans, queer, intersex and asexual) --- gender --- transseksualiteit --- Gender --- Transgender --- Homosexuality --- Sexuality --- Book --- Teaching materials --- Belgium
Choose an application
#So What?! The gayme is een gespreksvorm om het thema seksuele diversiteit en gender op een speelse luchtige manier bespreekbaar te maken. Het is in de eerste plaats bedoeld voor tieners (12 - 16 jaar). Na enkele opwarmoefeningen gaan de spelers aan de slag met de prentkaarten en bijhorende richtvragen. Via verkennende gespreksvormen gaan ze in groepjes het gesprek aan met elkaar. Nadien volgt een nabespreking met de hele groep. De achtergrondinformatie en de richtvragen In de handleiding geven je wat meer inzicht in het thema en bovendien vind je er enkele tips van hoe om te gaan met mogelijke reacties, twijfels of onzekerheden vanuit de groep. Dit is de herwerkte versie (2019).
Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Didactics of social education --- Secondary education --- Sexology --- seksualiteit --- LGBTQIA+ (lesbian, gay, bi, trans, queer, intersex and asexual) --- gender --- transseksualiteit --- Gender --- Transgender --- Homosexuality --- Sexuality --- Book --- Teaching materials --- Belgium
Choose an application
Dit boek werd gecoördineerd door het Jeugdonderzoeksplatform (JOP). Het omvat zowel bijdragen van onderzoekers binnen het JOP als bijdragen van externe onderzoekers. Onderzoekers uit diverse disciplines buigen zich over de genderverschillen in Vlaanderen op jeugdige leeftijd en de (de)constructie van gendergrenzen op vier domeinen: cultuur en vrijetijdsbesteding; onderwijs; politieke opvattingen en welzijn.Het boek richt zich tot beleidsmakers, onderzoekers en terreindeskundigen in de jeugdsector en de ruime diversiteitssector. Dankzij de diversiteit aan themas en de multidisciplinaire aanpak vindt in dit boek ieder zijn gading.
jongerencultuur --- gender --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Ethics of family. Ethics of sexuality --- ontwikkelingspsychologie --- Age group sociology --- Developmental psychology --- jeugd --- Flanders --- Belgium --- GENDERVERSCHILLEN -- 301.187 --- Identiteit en jongeren --- 305 --- Gender --- Identiteit --- Jongeren --- #SBIB:316.346H00 --- #SBIB:316.7C131 --- #SBIB:303H34 --- 316.4.052 --- 316.4.052 Integrerende processen. Sociale controle. Sociale sancties --- Integrerende processen. Sociale controle. Sociale sancties --- 159.91 --- Man-vrouw-studies, gender: algemeen --- Cultuursociologie: jeugdcultuur --- Kwalitatieve methoden: grondige gevallenstudie, casework, social work --- Gender identity --- Identity (Psychology) in adolescence --- Flanders (Belgium) --- Sociale ontwikkeling --- Vlaanderen --- Vrije tijd --- Sociale participatie --- Cultuurparticipatie --- Maatschappelijke kwetsbaarheid --- Dansen --- Vrijetijdsbesteding --- Holebi's --- Onderwijs --- Secundair onderwijs --- Studiekeuze --- Hoger onderwijs --- Evaluatie --- Politiek --- Seksisme --- Maatschappelijk welzijn --- Geweld --- Onveiligheidsgevoel --- Psychopedagogie --- Welbevinden --- Sekseverschillen --- Jeugd --- #gsdbP --- Recreatie --- Holebi --- Sekseverschil --- Kleuter --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Maatschappij --- Film --- Sport --- Emigratie --- Patiënt --- Jongere --- Feminism --- Violence --- Transgender --- Homosexuality --- Youth --- Boys --- Girls --- Participation --- Political participation --- Psychological vulnerabilities --- Attitudes --- Secondary education --- Sexism --- Choice of study --- Safety --- Leisure --- Book --- Subcultures --- Sex differences --- Culture --- Dancing
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|