Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Regen van limonade is een bonte mengeling van 26 liedjes, een veertigtal gedichten en een hele reeks spitse elfjes en limericks. Deze fraai geïllustreerde lied- en dichtbundel omvat drie grote thema's met didactische suggesties: 1. In 'taal is knetter en het leven is prachtig' staat fantasie centraal. De auteur tekent en goochelt met woorden en zinnen. --- 2. In 'de huid van een ander' komen allerlei gevoelens aan bod: tederheid en angst, vreugde en verdriet, hoop en liefjde, dromen en verlangen... Kortom: zeer herkenbare emoties. --- 3. In 'Twaalf mooie maanden om wakker te kussen' volgt de hele jaarkring met liedjes en gedichten voor elk feest of seizoen. Van carnaval tot Kerstmis, van Pasen tot Sinterklaas, van de lente tot de winter. Verzameling van 26 liedjes en 40 gedichten rond drie thema's: ‘Taal is knetter' (over humor en fantasie), ‘De huid van een ander' (over gevoelens) en ‘Twaalf mooie maanden' (jaarcyclus). Bij elk(e) gedicht of liedtekst staan lessuggesties en activiteitentips, bijvoorbeeld om een thema in te leiden of creatief te verwerken, en verwijzingen naar andere vakgebieden. Zo staan bij het liedje 'Taal is Knetter (‘Hoe ziek is muziek/en hoe vies een servies?') tips om 'woordslangen' met samengestelde woorden te maken, om taalkronkels te zoeken en om van hoofdletters grappige figuurtjes te tekenen. De suggesties richten zich in eerste instantie op leerkrachten (basisonderwijs), maar zijn ook leuk voor de naschoolse opvang of ouders die met hun kinderen creatief aan de slag willen met taal en muziek. Op de bijbehorende cd staan alle liedjes, die van verschillende componisten zijn. Ze zijn erg gevarieerd en nodigen uit om mee te zingen. Zelf muziek maken kan ook, de noten en akkoorden staan erbij. De gedichten in verschillende rijmschema's zijn goed toegankelijk voor de doelgroep. Het speels opgemaakte boek bevat vrolijke stripachtige kleurenillustraties. Een verrassend en veelzijdig boek voor opvoeders van kinderen van ca. 8 t/m 12 jaar. De cd kunnen kinderen zelf beluisteren.
Didactics of the arts --- Music --- Dutch literature --- poëzie --- versjes (genre) --- kinderliederen (genre) --- lager onderwijs --- Muzikale opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Kinderliederen --- Jeugdpoëzie --- Liederenbundels --- muzikale opvoeding --- muzische vorming --- JB WOUT --- prentenboeken --- kinderpoëzie --- kinderliederen --- Kinderliederen (Liedjes) --- Poëzie(Gedichten) --- 788.2 --- Liederen --- Jeugdpoëzie --- Seizoenen --- 633 --- liedjes --- gedichten --- Liedjes --- 477.7 --- Gedichten : basisonderwijs --- Muzische opvoeding --- Muzische vorming --- Kinderliedjes en zangspelletjes --- Vocale didactiek - Lagere school --- Contains audio-visual material --- PXL-Education 2014 --- basisonderwijs --- Muzikale vorming --- Basisonderwijs. --- Muzikale vorming ; basisonderwijs --- Kinderliedjes --- Gedichten --- Kinderlied --- Didactic strategies --- Primary education
Choose an application
Ruim tweehonderd liedjes die het meest gezongen worden op kinderdagverblijven, peuterspeelzalen en basisscholen, én het bijhorende notenschrift. Bovendien staan bij veel speel-liedjes de bijhorende gebaren beschreven.
Liedjes --- Muzikale vorming ; kleuteronderwijs --- 633 --- Vocale didactiek - Lagere school --- Liederen --- Liederenbundels --- Kinderliederen --- 471.46 --- Boerderijen --- Dieren --- Dieren op de boerderij --- Dranken --- Eten --- Feesten --- Hygiëne (Vuil zijn, Zich wassen) --- Jarig zijn (Verjaardag) --- Kinderliederen (Liedjes) --- Kleuteronderwijs --- Lichaam (Menselijk lichaam) --- Muziek --- Muzikale opvoeding --- Seizoenen --- Slapen --- Spelen(Kinderspelen) --- Sprookjes (Volkssprookjes) --- Vervoermiddelen --- Liederen ; basisonderwijs --- Liederen ; kleuteronderwijs --- 477.7 --- Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Music --- Dutch literature --- mondelinge expressie --- liedteksten --- muzikale vorming --- Lied --- Kinderlied --- Primary education
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|