Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Els Menu is als vormingsmedewerker en onderwijskundige verbonden aan het Centrum voor ErvaringsGericht Onderwijs. Ze studeerde in 1994 af als kleuterleidster en ging vervolgens 17 jaar aan de slag in haar dorpsschool. Ze probeerde als juf zoveel mogelijk vanuit de belevingswereld van haar kleuters te vertrekken en haar eigen sturende aanbod los te laten. In 2010 besliste ze om vanuit haar passie voor onderwijs een nieuwe uitdaging aan te gaan. Ze behaalde een Master in Onderwijskunde en volgde al snel haar hart naar het CEGO. Een plek waar ze dagelijks haar ?ervarings- en kindgericht verhaal? mag delen met vele andere kleuterleerkrachten. (flaptekst)
Kleuters --- Didactiek --- Thematisch werken --- Kleuteronderwijs --- Thematisch werken (Belangstellingscentra) --- thematisch werken --- didactiek --- 471.4 --- kleuteronderwijs --- kleuters --- didactiek kleuteronderwijs --- vakoverschrijdende thema's --- kleuterdidactiek --- Didactics of Kindergarten --- kleuterleiders --- PXL-Education 2014 --- beleving --- Ervaringsgericht onderwijs --- ervaringsleren --- onderwijspraktijk --- Basisonderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs --- Lager onderwijs --- Themaloos werken
Choose an application
'Mijn zusje heeft af en toe paniekaanvallen, waarbij zij soms flauwvalt. Mijn ouders hebben een pandit om hulp gevraagd. Die heeft geadviseerd dat er een ritueel uitgevoerd moest worden. (Surinaams-Hindostaans-Nederlandse vrouw)Vertelt u mij eens iets meer is een handreiking aan professionals in de gezondheidszorg en het welzijnswerk, die niet goed weten hoe zij op zon uitspraak moeten reageren. Door aan deze vrouw te vragen of zij dit wil uitleggen, zal de professional inzicht krijgen in hoe zij en haar naasten omgaan met ziekten en problemen. Dit kan de aanzet zijn om nader tot elkaar te komen en om goede zorg te verlenen. In dit boek worden praktische tips gegeven hoe de professional hierbij te werk kan gaan. Er wordt beschreven welke invloed cultuur en levensbeschouwing hebben op zorg en welzijn. Het kan gaan om hindoeïstische rituelen, islamitische medische ethiek of de wens van sommige reformatorisch-christelijke en antroposofische ouders om hun kinderen niet te laten vaccineren tegen mazelen. Uitgangspunt is dat het niet zozeer gaat om kennis van specifieke culturele en levensbeschouwelijke verschijnselen, maar meer om de belevingswereld van de individuele patiënt of cliënt. Ook worden suggesties gedaan voor deskundigheidsbevordering.
Gezondheidszorg --- Welzijnswerk --- Cultuur. --- welzijnswerk --- interculturele hulpverlening --- gezondheidszorg --- Sociology of social care --- Sociology of health --- leefwereld --- Interculturele communicatie ; gezondheidszorg --- Geneeskunde en cultuurverschillen --- Gezondheidszorg ; migranten --- multiculturele samenleving --- interculturele communicatie --- #KVHB:Cross-culturele psychologie --- #KVHB:Welzijnswerk --- #KVHB:Gezondheidszorg --- Interculturaliteit --- Migranten --- Diversiteit --- 328.7 --- hulpverlening --- communicatie --- 325 --- 007 --- Sociale problemen van allochtone groepen --- PXL-Healthcare 2018 --- maatschappelijke dienstverlening --- cultuurverschillen --- medische ethiek --- beleving --- rituelen --- Sociale welzijnszorg --- Multiculturele samenleving --- Interculturele hulpverlening --- Cultuur --- Godsdienst --- Allochtonen --- Allochtoon --- Toerisme --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Inclusie --- Maatwerk --- Autochtoon --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- levensbeschouwing --- Persoon met een migratieachtergrond
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|