Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Hoelang moeten we wachten voordat het weer koeler wordt op aarde? Hoe kan de aarde op een broeikas lijken als er geen glas overheen zit?Wat heeft het broeikaseffect met chemie te maken? Is het dan zo erg dat het een beetje warmer wordt? Wat is groene energie? De K.U. Leuven stelde haar deuren open voor leergierige kinderen. Ze bestookten de professoren met honderden vragen over wetenschap, geschiedenis, psychologie en nog zoveel meer. Kathleen Vereecken bundelde de interessantste, leukste en meest originele vragen over het broeikaseffect en Benjamin Leroy zorgde voor grappige illustraties. Met quizvragen en experimenten. (Bron: covertekst)
Meteorology. Climatology --- Air pollution. Air purification --- opwarming (milieu) --- informatieve jeugdliteratuur --- milieuproblematiek --- milieueducatie --- broeikaseffect --- Broeikaseffect --- Klimaatveranderingen --- Ozonlaag --- Duurzame energie --- Klimaatveranderingen. --- Milieu. --- klimaatverandering --- chemie --- klimaat --- 556 --- 8+ --- Groene energie --- 504 ) Leefmilieu --- klimaatveranderingen --- groene politiek --- 091706.jpg --- Klimaatverandering --- Didactics of social education --- Didactics of sciences
Choose an application
Activerende werkvormen verrijken en versterken je les. De leerlingen werken samen, met een heldere focus en met veel plezier. Jij als docent observeert, begeleidt en geniet. Maar, het voorbereiden van werkvormen kan veel tijd kosten. En vind maar eens een goede werkvorm, eentje die je bij natuurkunde, scheikunde, wiskunde of informatica kunt gebruiken. De 27 werkvormen in dit boek vergen allemaal tussen de 5 en 30 minuten voorbereiding. Je kunt de opgaven uit het lesmateriaal gebruiken om de werkvormen inhoud te geven. De aanpak en voorbeelden in dit boek helpen bètadocenten op de middelbare school hun leerlingen te activeren en te motiveren. Ook docenten van andere vakken, evenals basisschoolleraren, vinden er inspiratie. De concrete aanwijzingen maken de activerende werkvormen tot een gegarandeerd succes.
didactische werkvormen --- Teaching --- didactiek --- onderwijspraktijk --- werkvormen --- secundair onderwijs --- Natuurkunde ; secundair onderwijs ; didactiek --- Scheikunde ; secundair onderwijs ; didactiek --- Informatica ; secundair onderwijs ; didactiek --- Wiskunde ; secundair onderwijs ; didactiek --- 489.4 --- Werkvormen --- Didactiek --- Activerende werkvormen --- Didactische werkvormen --- Secundair onderwijs --- Fysica --- Chemie --- Wiskunde --- Informatica --- Bètawetenschappen --- Lesgeven --- 371.39 --- Didactische werkvorm --- Bètawetenschap --- Grafische sector
Choose an application
Je kunt het je bijna niet meer voorstellen, maar ooit vond iedereen plastic een wondermateriaal. Nu hebben we onze buik er vol van. Hoe is dat zo gekomen? In dit boek staat het complete verhaal van plastic. Je leest alles over de goede, maar ook de slechte kanten. Je maakt een reis door de geschiedenis van plastic, van biljartbal tot biljoenen kilo's afval. Je leert wat plastic is, hoe we het maken en welke verschillende soorten je elke dag tegenkomt. Je komt erachter dat we elk jaar meer plastic gebruiken, en daarmee elk jaar de aarde meer vervuilen. Gelukkig is er ook goed nieuws: daar kunnen we iets aan doen! Met een vermakelijk, verrassend én verontrustend gedicht wordt je dit informatieve boek over plastic ingezogen. Het boek bevat allerlei informatie over plastic op maat van jonge lezers vanaf 9 jaar. Je leest hoe plastic wordt gemaakt, welke soorten er zijn, waar we het voor gebruiken, sinds wanneer en waarom en wat we er nu mee moeten. De auteur gaat moeilijke termen of ingewikkelde scheikundige processen niet uit de weg, maar vertelt erover in heldere taal. De tekeningen zitten vol grapjes en vormen een verduidelijkende, visuele aanvulling op de tekst. Bij het boek hoort een downloadbare lesbrief met opdrachten, geschikt voor leerlingen vanaf de derde graad lager onderwijs. Je kunt in de klas gezamenlijk een stukje uit het boek lezen en de kinderen daarna (in de klas of thuis) een opdracht laten uitvoeren.
Plastic --- Milieu --- Didactics of biology --- plastics --- verpakkingsmaterialen --- grondstoffen --- aansluiting lager en secundair onderwijs --- synthetische textielproducten --- lager onderwijs 3de jaar (doelgroep) --- afvalverwerking --- milieuverontreiniging --- Afval --- STEM (Science Technology Engineering Maths) --- Wetenschap --- Chemie --- Burgerschapseducatie --- Duurzame ontwikkelingsdoelstelling --- Jeugdboeken 10-12 jaar --- Jeugdboeken 07-09 jaar
Choose an application
In deze praktijkgerichte literatuurstudie gaan de auteurs op zoek naar educatieve aanpakken die de interesse, de motivatie, de nieuwsgierigheid en het zelfvertrouwen van meisjes en jongens (8 - 16 jaar) voor wetenschap, techniek en wiskunde aanwakkeren en die een blijvend effect hebben op hun leerprestaties. Het boek wil leraren wereldoriëntatie, wetenschappen, wiskunde en techniek inspireren bij hun onderwijspraktijk. De recentste wetenschappelijke inzichten op het gebied van wetenschappen-, wiskunde- en techniekonderwijs worden verrijkt met tal van praktijkvoorbeelden die bruikbaar zijn in de concrete klaspraktijk. De studie is ook bruikbaar voor directies, pedagogische begeleiders en onderwijsonderzoekers. Het boek behandelt vier kernvragen: - Wat wil je bereiken met wetenschaps-, wiskunde- en techniekonderwijs? - Hoe kun je wetenschap, wiskunde en techniekonderwijs vorm geven in de klas? - Welke invloed hebben persoonlijke kenmerken zoals gender, het prestatieniveau en de leerstijl van de leerling op de interesse en motivatie voor wetenschap, wiskunde en techniek? - Ten slotte: Wat is de rol van de leraar in dit alles?
Didactics of secundary education --- Didactics of technology --- literatuurstudie --- STEM (Science Technology Engineering Mathematics) --- onderwijsonderzoek --- Didactics of the technical, artistic and vocational education --- studiekeuze --- TSO (technisch secundair onderwijs) --- didactische werkvormen --- Research on teaching --- wetenschap --- Belgium --- Wiskunde ; didactiek --- Wetenschappen ; didactiek --- Education --- Curricula --- Science --- Study and teaching --- #PBIB:+105.43 --- didactiek --- wiskunde --- techniek --- wetenschappen --- 456.3 --- 476.1 --- Wetenschap --- Wiskunde --- wereldoriëntatie --- Basisonderwijs --- Techniek ; didactiek --- Techniek --- Wetenschappen --- Wereldoriëntatie --- Didactiek --- motivatie --- Technologische opvoeding --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Oriëntering : Studiekeuze --- Wiskunde - Informatiekunde - Technologische opvoeding --- Wereldoriëntatie; algemeen --- didactiek algemeen - wiskunde, informatiekunde, technologische opvoeding --- PXL-Central Office 2013 --- onderwijsontwikkeling --- onderwijsinnovatie --- Natuurwetenschappen --- Biologie --- Chemie --- Fysica --- Onderzoek Ahs --- Techniek (wetenschap) --- Onderzoek Arteveldehogeschool --- Grafische sector --- Onderzoek (wetenschap) --- Boys --- Girls --- Choice of study --- Technology --- Mathematics --- Book
Choose an application
De viering van het 100-jarig bestaan van het Vliebergh-Senciecentrum van de K.U.Leuven, in 2007, biedt de gelegenheid om de oprichting, werking en betekenis van het oudste nascholingscentrum in Vlaanderen te belichten en ook te wijzen op de unieke samenwerking tussen de universiteit en het secundair onderwijs in Vlaanderen. De geschiedenis van de nascholing van de leraren wordt in het boek gesitueerd in relatie tot de ontwikkelingen in het secundair onderwijs alsook tegen de achtergrond van de opleiding en het statuut van de leraren secundair onderwijs. (Bron: covertekst)
Teacher education. Teacher's profession --- History of education and educational sciences --- lerarenberoep --- onderwijsgeschiedenis --- lerarenopleiding --- SO (secundair onderwijs) --- Flanders --- Academic collection --- C6 --- KADOC - Documentatie- en Onderzoekscentrum voor Religie, Cultuur en Samenleving (1977-) --- Vlaams Gewest [gewest in land België - BE] --- geschiedenis --- leraren --- onderwijs --- onderwijssysteem --- secundair onderwijs --- 450.7 --- 481.7 --- Leraren --- Nascholing --- Secundair onderwijs --- Vlaanderen --- 481.2 --- Aardrijkskunde --- Biologie --- Chemie --- Economie --- Frans --- Geschiedenis --- Godsdienst --- Grieks --- Latijn --- Leerkracht --- Lerarenopleiding --- Lichamelijke opvoeding --- Natuurkunde --- Natuurwetenschappen --- Wiskunde --- leraarsschap (ler) --- secundair onderwijs (ler) --- Secundair onderwijs ; belgië ; geschiedenis --- 073375.jpg --- Leraren ; opleidingen ; Vlaanderen --- Secundair onderwijs ; Vlaanderen --- 371.3 --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Opleiding en bijscholing --- De leraar en zijn opleiding --- (zie ook: beroepseconomie) --- (zie ook: realistische wiskunde) --- Education [Secondary ] --- Flanders (Belgium) --- History --- Teachers --- Training of --- Continuing education --- In-service training --- Geschiedenis van opvoeding en pedagogiek --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- Bijscholing --- Leraar --- Professionalisering --- Directie --- Emigratie
Choose an application
Waar komen de spullen in mijn schooltas vandaan? Waaruit bestaat het? Ik leer over grondstoffen en hun herkomst. Ik verdiep me in (on)eerlijke handel en internationale organisaties. Wat doet reclame?http://www.opverkenning.be/nl/materiaal_themaschriften/leerjaar-5
#BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs; leermiddelen --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- 476.1 --- wereldoriëntatie --- lager onderwijs --- leerboeken --- Wereldoriëntatie --- Lager onderwijs --- 476.11 --- 476 --- schoolboeken --- Wereldoriëntatie; algemeen --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Music sound recording --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- PXL-Education 2016 --- basisonderwijs --- PXL-Education 2017 --- Basisonderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- Wereldoorlog I --- Tuinbouw --- Landbouw --- Voeding --- België --- Vervoer --- Vervoermiddelen --- Democratie --- Grondstoffen --- Reclame --- Eerlijke handel --- Technologie --- Uitvindingen --- Water --- Seriëren --- Consumptiemaatschappij --- Rechten van de mens --- Diversiteit --- Duurzame voeding --- Mobiliteit --- Openbaar vervoer --- Fotografie --- Ganzenspelen --- Geschiedenis --- Veeteelt --- Kaarten --- Luchtfotografie --- Velden --- Groenten --- Fruit --- Seizoenen --- Onderzoeksvragen --- Provincies --- Steden --- Autosnelwegen --- Spoorwegen --- Waterwegen --- Trams --- Rome --- Satellieten --- Aarde --- GPS --- Staatsinrichting --- Gemeenschappen --- Gewesten --- Koningshuis --- Politiek --- Tijdlijn --- Oceanen --- Zeeën --- Werelddelen --- Natuur --- Koken --- Bevriezen --- Wetenschap --- Waterkringloop --- Waterhuishouding --- Waterverbruik --- Periodiek systeem der elementen --- Chemische stoffen --- Chemie --- Industrie --- Rechten van het kind --- Drones --- Zelfhulp --- Elektronica --- Vliegen --- Da Vinci, Leonardo --- Kunst --- Planten --- Bloemen --- Mensen --- Dieren --- Geld --- Betaalmiddelen --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs; leermiddelen --- Wereldoriëntatie; algemeen --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Ganzenbord --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Milieu --- Kaart (geografie) --- Veld --- Groente --- Seizoen (jaargetijde) --- Onderzoeksvraag --- Provincie --- Stad --- Autosnelweg --- Waterweg --- Tram --- Satelliet --- Aarde (planeet) --- Media --- Gemeenschap --- Gewest --- Maatschappij --- Film --- Oceaan --- Zee --- Werelddeel --- Flora en fauna --- Grafische sector --- Fauna --- Flora --- Groep --- Kind --- Voorlichting --- Periodiek systeem --- Stof (chemie) --- Spionage --- Communicatietheorie --- Kinderrechten --- Drone --- Vliegen (werkwoord) --- Uitvinding --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Cultuur --- Samenleving --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Plant --- Bloem (plant) --- Ecologie --- Motief --- Nomenclatuur --- Mens --- Dier --- Beeldhouwkunst --- Geluid --- Naamgeving --- Sociologie --- Verzorging --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Beroep --- Betaalmiddel --- Vervoermiddel --- Drank --- Gezondheid --- Mensenrechten --- Inclusie --- Maatwerk --- Grondstof --- Sociology of environment --- Didactics of social education --- Economics --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|