Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Onze wetenschappelijke kennis over emoties bewijst de cruciale rol die ze vervullen in ons psychisch welzijn. Dit boek wil aantonen dat psychische zorg met aandacht voor emoties niet enkel thuishoort bij de psycholoog of psychiater, maar een brede inzet verdient in het veld van hulpverlening en preventie.Emoties aan het woord hanteert een emotiegericht denkkader dat de basis vormt voor een doordachte inzet van gespreksinterventies in de psychische hulpverlening. Verder wordt getoond hoe deze kennis ook een toepassing kent op meer preventieve terreinen als opvoeding en onderwijs. De kunst om met emoties om te gaan vindt immers zijn oorsprong in onze jongste levensjaren. Kristof Stappers reikt concrete handvatten aan voor zorgfiguren om te kunnen bijdragen aan een gezonde emotionele ontwikkeling.Dit boek richt zich in eerste instantie tot professionals in het brede veld van psychische zorg. Naast psychologen en psychiaters is het onder meer ook bruikbaar voor coaches, gezinsbegeleiders, leerlingenbegeleiders of verpleegkundigen. Het richt zich ook op professionals in een meer pedagogische rol, zoals opvoeders en leerkrachten.https://www.pelckmansuitgevers.be/emoties-aan-het-woord.html
emoties --- geestelijke gezondheidszorg --- Psychotherapie --- Psychosociale hulpverlening --- Emotionele ontwikkeling --- Emotie --- Gesprekstechniek --- Hulpverlening --- Emotionele intelligentie --- Emoties. --- Methodiek. --- Psychotherapie. --- Psychiatry
Choose an application
Een praktische gids om de veerkracht van je tiener te versterken. Er is meer nodig in het leven dan wat we op school leren. Helaas vernauwen we intelligentie te vaak tot het puur cognitieve: goed kunnen onthouden, verbanden kunnen leggen, een scherp wiskundig inzicht... Allemaal belangrijke vaardigheden, maar als je gelukkig én succesvol in het leven wilt staan, heb je meer nodig dan dat. Denk aan goed kunnen omgaan met je emoties, empathisch communiceren of optimistisch en hoopvol ingesteld zijn. Als je emotioneel intelligent bent, beschik je over heel wat life skills die je helpen om vlot de vele uitdagingen te trotseren die het leven onvermijdelijk met zich meebrengt. In dit inspirerende boek zet Elke Keersmaekers de verschillende bouwstenen van emotionele intelligentie op een rij en koppelt deze aan concrete tips en oefeningen. Zo kun je samen met je tiener aan de slag om zijn of haar veerkracht te versterken.https://www.lannoo.be/nl/emotionele-intelligentie-voor-jongeren?utm_campaign=lannoo-veerkracht-kind&utm_source=nieuwsbrief&utm_medium=email&mpid=eq6uTcXvS6Km9mq-p3zYx6yvqISZNTa-Pt3yfnQfMuHG9GK
Opvoeding --- Emotionele intelligentie --- Jongeren --- Jongere --- Media --- Maatschappij --- Politiek --- Onderwijs --- Film --- psychologie --- welbevinden --- Sociale vaardigheden --- 37.03 --- 414.9 --- emotionele intelligentie --- jongeren --- overige richtingen in de psychologie --- Emotionele intelligentie ; jongeren --- Emotional intelligence --- Youth --- Intelligentie --- Emoties --- 800.95 --- Developmental psychology --- jeugd --- emotionele ontwikkeling --- Affective and dynamic functions --- Cognitive psychology --- Orthopedagogics --- Veerkracht (weerbaarheid) --- EQ
Choose an application
In dit boek worden zowel lichaamstaal als verbale communicatie grondig geanaliseerd. De auteur biedt een waaier aan tips en tricks in functie van een optimale info-overdracht én ontvangst. Eén hoofdstuk is volledig gewijd aan efficiënt communiceren in verkoopssituaties.
800.95 --- #KVHB:Non-verbale communicatie --- #KVHB:Verkoopspsychologie --- #KVHB:Marketing --- #KVHB:Communicatie --- 367.1 --- bedrijfspsychologie --- non-verbale communicatie --- verkoopkunde --- communicatie --- communicatietechnieken --- 81'221 --- 800.95 Non-verbale communicatie --- Non-verbale communicatie --- bedrijfspsychologie - sociologie --- niet-verbale communicatie --- Lichaamstaal. --- Non-verbale communicatie. --- verkooptechniek --- Mass communications --- #SBIB:309H53 --- Communication gestuelle Communicatie via gebaren --- Communication non verbale Non-verbale communicatie --- Intelligence émotionnelle Emotionele intelligentie --- 316.772 --- cases --- cultuur --- emoties --- emotionele intelligentie --- liegen --- marketing --- verkooppsychologie --- Lichaamstaal --- E090699.jpg --- lichaamstaal --- Vaardigheden talenten coachen lichaamstaal gedrag samenwerken --- Niet-verbale communicatie --- communicatievormen --- Leer van de organisatie --- 007 --- Massacommunicatie --- Intelligence émotionnelle Emotionele intelligentie --- Communicatie --- Verkooptechnieken --- Emotionele intelligentie --- Verkoop --- Verkooptechniek --- Educational sciences
Choose an application
De begeleiding van hoogbegaafde kinderen is het meest complete boek over het opvoeden van hoogbegaafde kinderen. Het zet de lezer aan tot nadenken en vermijdt de valkuil van ogenschijnlijk eenvoudige oplossingen die hooguit voor korte tijd werken. Omdat het om een zeer heterogene groep kinderen gaat, zullen hun opvoeding en begeleiding altijd maatwerk vragen. Daarvoor geeft dit boek een schat aan praktische tips en adviezen.
begeleidingsmethodieken --- hoogbegaafdheid --- Developmental psychology --- Pupil counseling. Pupil guidance --- #KVHB:Hoogbegaafdheid --- 462.1 --- hoogbegaafde kinderen --- Amend, Edward R. --- Hoogbegaafde kinderen --- Amend, Edward R --- Emotionele intelligentie --- Zelfbeeld --- Zelfvertrouwen --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Hoogbegaafdheid --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Dit boek biedt een groot aantal activiteiten die de emotionele intelligentie van kinderen tussen 8 en 12 jaar helpen opbouwen. Emotionele intelligentie wordt gevormd door een combinatie van kennis, vermogens, vaardigheden en houdingen die nodig zijn om onze emoties te begrijpen, uit te drukken en te reguleren. Wie emotioneel intelligent is, kan gemakkelijker leren, problemen oplossen en voelt zich beter op persoonlijk en sociaal vlak. Ouders en professionele begeleiders kunnen bijdragen aan de emotionele competenties van kinderen als ze zich realiseren dat het ontwikkelen ervan veel tijd en oefening vergt. Kinderen en... de ontwikkeling van emotionele vaardigheden richt zich tot verschillende soorten gebruikers en lezers. De activiteiten zijn duidelijk en makkelijk leesbaar, waardoor kinderen ze zelf kunnen lezen en uitvoeren. Ouders kunnen hen helpen erover na te denken. Voor leraren biedt het boek veel voorbeelden van hoe de emotionele educatie van kinderen tussen acht en twaalf jaar ontwikkeld kan worden. In het boek komen vijf blokken van emotionele competenties aan bod: emotioneel bewustzijn, emotionele sturing, emotionele autonomie, sociaal-emotionele vaardigheden en vaardigheden voor het leven en het emotionele welzijn.
lager onderwijs --- emotionele opvoeding --- emotionele ontwikkeling --- Primary education --- Affective and dynamic functions --- #PBIB:+108.31 --- 415.4 --- 478.9 --- Bewustzijn --- Competenties --- Emoties(Gevoelens) --- Emotionele intelligentie --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Emoties (Gevoelens) --- Emotionele ontwikkeling en opvoeding --- Sociale vaardigheden --- gevoelens --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- Hogere geestelijke functies --- Overige vormingsgebieden --- Lager onderwijs --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Sociaal-emotionele vaardigheden --- Sociaal-emotionele vaardigheid
Choose an application
Bij een leerprobleem is er vaak sprake van een "motorische blokkade". Het kind weet wel wat het moet doen of antwoorden, maar krijgt het niet op papier gezet. De leerling kan dus zijn volledige potentieel niet laten zien. Het INPP-bewegingsprogramma, dat je dagelijks met de hele klas kan uitvoeren, biedt voor veel kinderen een antwoord. De leerlingen die niet schoolrijp zijn of leerproblemen hebben, oefenen zo de basisvaardigheden om tot leren te komen zonder dat ze uit de klas moeten worden gehaald. Via de motorische weg worden de cognitieve functies ondersteund. Kinderen moeten immers eerst hun bewegingen leren controleren, alvorens ze kunnen stilzitten, schrijven, lezen, ...
Bewegingsopvoeding. --- leerproblemen --- Primary education --- leerstoornissen --- Orthopedagogics --- Kindergarten --- neuromotorische stoornissen --- Bewegingsopvoeding --- #PBIB:+105.61 --- lichamelijke vaardigheden --- motoriek --- ontwikkelingspsychologie --- neuromotoriek --- screeningsmethoden --- 415.3 --- emotionele intelligentie --- didactiek --- sociale vaardigheden --- 464 --- Motorische ontwikkeling --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leerproblemen --- Bewegen --- Lichamelijke ontwikkeling --- 796.012 --- Leerstoornissen --- Testen --- Neuromotorisch ontwikkelingsprogramma --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Algemeen --- agressie, emoties, instinct, motoriek en wil --- Kinderen met leerproblemen --- PXL-Education 2014 --- motorische ontwikkeling --- cognitieve functies --- bewegingsprogramma's --- screening --- kleuteronderwijs --- bewegingsopvoeding --- Onderwijsmethoden --- Onderwijs --- dyspraxie --- Beweging --- Onderwijsmethode --- Leerstoornis --- Plezier --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
'De klas in de hand' (Acco, 1996) voorzag al in een aantal hulpmiddelen en methoden om tucht en leiding te houden in de klas, ingebed in een totaalvisie op de taak van de leraar. Trainingen en gesprekken met leraren leerden de auteur dat een verdere uitdieping van deze problematiek zeer welkom was. Van Mossevelde ging daarom op zoek naar andere mogelijkheden om tucht te houden, om klas en leerlingen te leiden. In de dagelijkse lespraktijk valt immers op dat dit relationeel aspect van lesgeven meestal intuïtief wordt aangepakt en al vlug wordt afgedaan met de vraag 'hoe kan je het meest effectief straffen?'. In PUBERS IN DE KLAS wordt duidelijk dat humor brengen in de klas en verrassingseffecten inbouwen positieve stimulansen zijn om tot een goede sfeer in de klas te komen. Bovendien blijken de in dit boek behandelde topics universeel te zijn en zelfs van toepassing in levensgevaarlijke situaties. Zo erg is het met onze klassen wel niet gesteld, maar vele leraren hebben toch dagelijks het gevoel met hun leerlingen te moeten strijden om de leiding in de klas. Daarnaast ervaren ze ook dat de methoden die het vroeger goed deden, niet langer opgaan voor de leerlingen van vandaag. Dit boek handelt over relationele inzichten en een werkbare benadering ervan voor dagelijks gebruik in de klas. De verworvenheden van gedrags- en communicatietheorieën, systeemdenken, de nieuwe benaderingen van de emotionele intelligentie en neurolinguïstische programmering (NLP) bieden de leraar kansen op een nieuwe kijk én tot anders handelen. Immers, lezen en denken zijn maar zinvol als je gedrag in de klas erdoor verandert. De praktijk blijft dan ook nog steeds dé toetssteen en barometer. Dit boek gaat over de relatie leraar-leerling. Het is een pedagogisch boek dat probeert duidelijk te maken hoe naast vakkennis voor de leraar het ook noodzakelijk voor hem is de leerlingen aan te kunnen. Het gaat met name om leraren in het voortgezet onderwijs. Van groot belang is het pedagogisch kl
Gedragsstoornissen --- Leerlingbegeleiding --- Orde houden --- Secundair onderwijs. --- Onderwijs. --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- klassfeer --- puberteit --- Initial didactic situation --- Personality development --- moeilijk opvoedbare kinderen --- 159.922.736.4 --- #gsdbP --- belonen en straffen --- gezag --- klasmanagement --- pubers --- secundair onderwijs --- straffen --- tucht --- 373 --- Eddy van Mossevelde --- didactiek --- lerarenopleiding --- pedagogie --- 481.7 --- Belonen --- Communicatie --- Emotionele intelligentie --- Interactie --- Klaslokalen --- Leerkrachten --- Leerlingen --- Lichaamstaal --- Onderwijzen --- Pubers --- Schoolreglementen --- Sociale vaardigheden --- Straffen --- Tuchtproblemen --- 484.22 --- omgang leerkracht-leerling (ler) --- 443 --- 484.23 --- Pedagogie : pubers --- orde houden --- 691 --- Klassenmanagement --- leerlingen --- Pedagogie ; methodiek --- 159.922.736.4 Psychologie van de puberteit --- Psychologie van de puberteit --- De leraar en zijn opleiding --- Pedagogie en didactiek --- 371.21 --- onderwijsstijlen --- 454.22 --- onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen --- #PBIB:+110.61 --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Pedagogie --- Klasorganisatie --- Leerlingenbegeleiding --- Lesgeven --- Orde --- Schoolreglement --- Tucht --- Onderwijs : Didactiek : Secundair onderwijs : Algemeen --- Onderwijsstijlen --- onderwijspsychologie --- Didactiek --- Secundair onderwijs --- Didactische werkvormen --- didactiek. --- onderwijsstijlen. --- pubers. --- secundair onderwijs. --- Onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen. --- ordeproblemen (onderwijs) --- Puber --- Didactische werkvorm --- Primary education --- Secondary education
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|