Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Bundeling van de basisideeën van belangrijke niet-westerse filosofische tradities die zich ontwikkeld hebben in China, India, Afrika, bij de indianen, in de islam en in het Jodendom. Via een heldere analyse van de basisuitgangspunten wordt de lezer ingeleid in de verschillende interpretaties van leven en werkelijkheid.
etnografie --- culturele diversiteit --- filosofie --- Philosophy --- 694 --- Esthetica en filosofie --- Comparative philosophy --- Filosofie [Vergelijkende ] --- Philosophie comparée --- Philosophy [Comparative ] --- Vergelijkende filosofie --- social anthropology
Choose an application
Einde maart '98 vonden een colloquium en een studiedag plaats onder de titel 'Glokale kunst in Vlaanderen', een debat over kunst en globalisering. In dit dossier werden de bijdragen opgenomen van de vier internationale sprekers. Daarnaast werd aan de verschillende participanten (uit de kunstenwereld, de interculturele wereld en de ontwikkelingssamenwerking) gevraagd om hun visie op papier te zetten.
Art --- anno 1900-1999 --- Flanders --- 7.01 --- Kunst . Vlaanderen --- Multiculturele samenleving --- #abib:aleo --- Ontwikkelingssamenwerking --- kunst --- 700.7 --- cultuur --- kunst en beleid --- kunst en politiek --- globalisering --- twintigste eeuw --- 792.23 --- Vlaanderen --- podiumkunsten --- België --- noord-zuiddialoog --- ontwikkelingslanden --- sociologie, cultuur --- cultuur, politiek --- cultuur, beleid --- duurzame ontwikkeling --- Esthetica. Kunstfilosofie. Kunsttheorie. Algemene problemen inzake kunst --- interculturele podiumkunsten --- 7.01 Esthetica. Kunstfilosofie. Kunsttheorie. Algemene problemen inzake kunst --- diversiteit --- multiculturaliteit
Choose an application
Niet alleen kinderen, maar ook jongeren stellen zich vragen over zichzelf, de ander en de maatschappij. Dit boek is geschikt om met die jongeren, vooral op school maar ook daarbuiten, stil te staan bij deze vragen. Filosoferen wordt hier opgevat als een werkwoord en niet als een 'vak'.
Decroos, Johan. --- Filosofie --- Niet-confessionele zedenleer --- Secundair onderwijs. --- Didactics of secundary education --- filosofie --- filosoferen met kinderen --- Didactics of philosophy --- SO (secundair onderwijs) --- didactiek --- #SBIB:1H10 --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- filosoferen --- jongeren --- 476.8 --- secundair onderwijs --- 478.9 --- 485.9 --- Anders zijn --- Cultuur --- Filosoferen met kinderen --- Humor --- Natuur --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- Secundair onderwijs --- Tijd --- Waarheid --- Wiskunde --- 458.9 --- Aarde --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Filosoferen --- Fouten --- Getallen --- Lachen --- Lucht --- Samenleving --- Schoonheid --- Tellen --- Vrijheid --- Vuur --- Water --- 100 )* FILOSOFIE --- antropologie --- cultuurfilosofie --- epistemologie --- esthetica --- ethiek --- filosofie van de opvoeding --- humor --- natuurfilosofie --- rechtsfilosofie --- sociale filosofie --- taalfilosofie --- tijd --- 101 --- Ethiek --- 485.99 --- Filosoferen met jongeren --- Filosoferen met kinderen; ba.o. --- Filosofie ; kinderen --- 694 --- 371.3 --- Filosofie: inleidingen en algemene overzichten --- Pedagogie --- 1 --- didactiek basisonderwijs - geestelijke stromingen --- Overige vormingsgebieden --- Overige vakken; afzonderlijk --- Overige bijzondere onderwerpen --- Esthetica en filosofie --- toegepaste filosofie --- PXL-Education 2014 --- didactiek van de filosofie --- basisonderwijs --- Filosoferen met kinderen; ba.o --- Jeugd --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- Jongere
Choose an application
'Dwarsliggers' geeft inkijk in het sociaal-artistieke werkveld, een kunstenpraktijk die zich engageert om artistiek te creëren met mensen in precaire levensomstandigheden. "Zonder dwarsliggers kan een trein niet rijden", zegt het spreekwoord. Dit geldt ook voor een evenwichtig kunstenveld. Aan de hand van vier werkwoorden typeert het werk de kracht van het sociaal-artistiek werk: verbeelden, versterken, verbinden en vernieuwen. Elke kracht wordt geïllustreerd met verhalen uit de praktijk
cultuurparticipatie --- Age group sociology --- socio-artistieke projecten --- Educational sciences --- kunstparticipatie --- sociaal-cultureel werk --- Sociology of social care --- empowerment --- Art --- Social policy and particular groups --- 7.01 --- Kunsttheorie ; over sociaal-artistieke praktijk --- Toneel --- 700.7 --- sociaal cultureel werk --- Sociaal-artistiek werk --- cultuur --- kunst --- 374 --- Sociaal-cultureel werk --- Kunst --- Sociaal-artistieke projecten --- 700 --- 374.73 --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- beeldende kunst, kunst en maatschappij --- Kunstzinnige vorming --- Creativiteit --- Sociaal-artistiek project --- Musiceren --- Cultuureducatie --- Verbeelding --- participatie --- sociaal-artistieke organisaties
Choose an application
In deze catalogus bij de gelijknamige tentoonstelling gaan verschillende auteurs na welke invloed de Arabische cultuur door de eeuwen heen heeft gehad op de Vlaamse cultuur. Tevens analyseert het boek de beeldvorming over Arabieren die ontstaan is in onze westerse samenleving, o.m. de stereotypering in reclame, films, strips,...
Didactics of social education --- History of civilization --- Flanders --- Arab States --- #gsdbS --- 313 --- Migranten --- Minderheden --- 905.1 --- Arabisch-Islamistische cultuur ; beeldvorming --- Arabisch-islamitische cultuur en Europa --- Arabisch-islamitische cultuur --- VBS-Brochure --- Vlaamse Gemeenschap / Gewest --- etnisch-culturele minderheden --- multiculturele samenleving --- sociologie, cultuur --- Rassen- en minderhedenvraagstuk - Vluchtelingenvraagstuk --- Multiculturele samenleving (interculturele samenleving) --- Racisme (-bestrijding) --- cultuurgeschiedenis --- België --- Arabische cultuur --- geschiedenis --- 933.9 --- 905 --- cultuurgeschiedenis België- bijzondere onderwerpen --- cultuurgeschiedenis, cultuurfilosofie, cultuurpsychologie, culutuursociologie --- Exhibitions --- Arab states --- imago --- Islam --- islam --- C3 --- Kunst en cultuur (ODIS-HT) --- Muziekgeschiedenis --- Etnomusicologie --- Esthetica --- Stijlstudies --- Vlaanderen --- Westen --- Oosten --- Nabije Oosten --- Arabië --- Jazz --- Raï
Choose an application
Hoe gaan kunstenaars en culturele werkers op de werkvloer om met diversiteit? (Bron: covertekst)
cultuursociologie --- kunstparticipatie --- art [fine art] --- Sociology of cultural policy --- kunstprojecten --- kunst --- Art --- Artistic collaboration --- Artistieke samenwerking --- Collaboration artistique --- interculturaliteit --- 600 Cultuur --- 668.6 Multiculturele samenleving --- 7.071 --- 7.01 --- 7.039 --- Beeldende kunst ; podiumkunsten ; diversiteit --- Diversiteit ; interculturele competenties ; Vlaanderen en Brussel --- diversiteit --- cultuur --- 305.81 --- S2007329.JPG --- interculturele communicatie --- multiculturele samenleving --- Kunst ; kunstenaars en beroep --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- Kunstgeschiedenis ; 2000 - 2050 --- interculturele communicatie, intercultureel zakendoen, cultuurverschillen en interculturaliteit --- 007 --- 7 --- 325 --- 700.7 --- 765.20 --- Creatie en productie - productie --- cultuurbeleid --- projects [artistic concepts] --- 766 --- Theorie van het theater en de film - Kritiek --- art [discipline]
Choose an application
Misschien moeten we ons afvragen wat er gebeurt als we de politieke implicaties van multiculturalisme omarmen in plaats van ze uit de weg te gaan. Dit hoeft niet ten koste te gaan van creativiteit en artistieke autonomie, maar het vereist wel een kritische kijk op de relatie tussen cultuur, geschiedenis en macht. (Paul Gilroy)Dit essay doet een poging. Het is een vrijwillige intoxicatie met begrippen als globalisering, identiteit, cultuurrelativisme, hybriditeit, enz. Aan de culturele en artistieke sector worden dwingende vragen gesteld: Zijn de kunstinstellingen te wit? Moet de artistieke canon worden herzien? Welke uitsluitingsmechanismen zijn er in de culturele sector werkzaam? In hoeverre wordt de houding ten opzichte van de andere kunstenaars nog bepaald door een koloniaal paradigma? Is artistieke kwaliteit een enkelvoud of een meervoud? Gedaan met de pleinvrees! De samenleving is multicultureel of is niet! Intoxicate yourself!Uitgave i.s.m de Vlaamse Gemeenschap, Vlaams Theater Instituut, CultuurNet Vlaanderen en Kunst en democratieBron : https://www.epo.be/nl/cultuur-cultuurkritiek/2372-Interculturele-intoxicaties-9789064454080.html
culturele diversiteit --- Philosophy and psychology of culture --- interculturaliteit --- kunstparticipatie --- kunstopvoeding --- cultuurfilosofie --- Art --- Culture --- Cultuur --- Art and society --- Multiculturalism --- Art criticism --- Culture and globalization --- Art et société --- Multiculturalisme --- Critique d'art --- Culture et mondialisation --- Multiculturele samenleving ; kunst --- Cultuur en maatschappij --- S2006174.JPG --- globalisering --- interculturele communicatie --- multiculturele samenleving --- kunst --- cultuur --- 694 --- 600 Cultuur --- 668.6 Multiculturele samenleving --- #VCV monografie 2006 --- 700.6 --- 905.2 --- 327 --- 007 --- 325 --- 7 --- 008 --- Esthetica en filosofie --- beeldende kunst, filosofie, esthetiek en kritiek der beeldende kunst --- cultuurfilosofie, -psychologie en -sociologie --- Art et société --- Multiculturele samenleving --- Kunst --- Globalisering --- Cultuurrelativisme --- Identiteit --- Cultuurparticipatie --- Allochtonen --- Allochtoon --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Toerisme --- Autisme --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Autochtoon --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur --- Persoon met een migratieachtergrond
Choose an application
Om in staat te zijn om te filosoferen met kinderen en/of jongeren, of om het vak filosofie te kunnen geven, moet de leerkracht over de nodige voorkennis beschikken. Dit boek wil daar een hulpmiddel bij zijn. Het richt zich tot de (toekomstige) leerkrachten en leert hen de vaardigheden voor het filosoferen aan.
Decroos, Johan. --- Niet-confessionele zedenleer --- Basisonderwijs. --- Secundair onderwijs. --- Didactics of secundary education --- Didactics of philosophy --- filosoferen met kinderen --- lager onderwijs --- Didactics of primary education --- SO (secundair onderwijs) --- #SBIB:1H10 --- #SBIB:37H0 --- didactiek --- filosoferen --- filosofie --- 476.8 --- 478.9 --- Didactische werkvormen --- Filosoferen met kinderen --- Filosofie --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Lerarenopleiding --- Secundair onderwijs --- 456.8 --- 458.9 --- Analytische filosofie --- Basisonderwijs --- Debat --- Didactiek --- Discussie --- Filosoferen --- Filosoferen-klas --- Kringgesprek --- Levensbeschouwing --- Socrates --- 100 )* FILOSOFIE --- 110 --- filosofie (ler) --- filosofie: kinderen --- 485.99 --- Filosoferen met jongeren --- Filosoferen met kinderen; ba.o. --- Filosofie ; kinderen --- 694 --- Filosofie: inleidingen en algemene overzichten --- Pedagogie --- didactiek basisonderwijs - geestelijke stromingen --- Overige vormingsgebieden --- Vormingsgebieden --- Overige bijzondere onderwerpen --- Esthetica en filosofie --- toegepaste filosofie --- PXL-Education 2014 --- didactiek van de filosofie --- basisonderwijs --- Filosoferen met kinderen; ba.o --- Denken --- Jeugd --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- Jongere
Choose an application
Mensen die minder mooi zijn, lopen het risico minder aan hun trekken te komen, op vele gebieden. In de samenleving speelt fysieke aantrekkelijkheid vaak een nadrukkelijke rol. Eerst maakt de auteur een inventaris van wat over dit probleem is onderzocht, geweten en geschreven (hij deed ook zelf onderzoek). Dan zoekt hij naar antwoorden op heel wat vragen: Machtige invloed van fysieke aantrekkelijkheid - Aantrekkelijkheid en partnerrelatie - Wat zijn schoonheid en fysieke aantrekkelijkheid - Invloed van fysieke (on)aantrekkelijkheid op persoonlijkheid - Hoe het belang van fysieke aantrekkelijkheid begrijpen - Invloed van media en reclame - Lichaamsbeelden Stigmatisering door afwijkend uiterlijk - Aan uiterlijk gerelateerde psychische ziekteverschijnselen - Sleutelen aan je uiterlijk ethisch verantwoord - Beeldvormingonderzoek naar het belang van aantrekkelijkheid in media en hulpverlening
#SBIB:309H040 --- #SBIB:316.7C121 --- 418.9 --- aantrekkelijkheid --- beeldvorming --- psychologie --- schoonheidsidealen --- Beeldvorming --- Eetstoornissen (dwangmatig eten) --- Lichaamstaal --- Persoonlijkheidspsychologie (persoonlijkheidsleer) --- Psychologie : algemeen --- 159.922 --- Aantrekkelijkheid --- Lichaamsbeeld --- Media --- Persoonlijkheid --- Psychische stoornissen --- Relaties --- Schoonheid --- Uiterlijk --- 415.3 --- eetstoornissen --- lichaamsbeeld --- partnerrelatie --- stigmatisering --- lichaam --- sociaal gedrag --- Populaire cultuur algemeen --- Cultuursociologie: gedragspatronen, levensstijl --- Overige onderwerpen --- 61 --- 159.9 --- 301.15 --- 301.17 --- Psychologie. --- Psychology --- Aesthetics --- Primary groups --- esthetica --- imago --- reclame --- seksuologie --- persoonlijkheidsontwikkeling --- Belgium --- #PBIB:+108.10 --- Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Algemeen --- Sociologie --- Reclame --- Psychologie --- Ethiek --- Reclame-ethiek --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Assistance --- Images of men --- Labour market --- Education --- Plastic surgery --- Politics --- Relationships --- Sexuality --- Stereotypes --- Theory --- Appearance --- Images of women --- Book --- CD --- Eating disorders
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|