Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Kwaliteit staat momenteel in het centrum van de aandacht in de non-profitsector. Dit boek plaatst de kwaliteitshype in een bredere maatschappelijke context en verbreedt de traditionele visie op kwaliteit en kwaliteitszorg tot een visie en benadering die compatibel is met en onder-steunend voor de eigen opdracht van dergelijke organisaties. Ook wordt kwaliteitszorg verruimd naar kwaliteitsontwikkeling. Het boek heeft vooral als doelstelling methodieken en instrumenten aan te reiken die helpen in het proces van permanente kwaliteitsontwikkeling en kwaliteitszorg. Kwaliteitsontwikkeling vraagt een empirische benadering van organisaties ('feiten en cijfers'), daarom wordt eerst het meetproces besproken. Daarna passeren een aantal relevante modellen uitgebreid de revue, en vervolgens een reeks technieken die in de verschillende fasen van het proces van kwaliteitsontwikkeling dienstbaar kunnen zijn. Ten slotte worden een aantal historisch belangrijke figuren kort belicht en het hele kwaliteitsgebeuren in het juiste kader geplaatst. Het boek richt zich tot de verschillende actoren in de hele non-profitsector: de onderwijs-, sociale, culturele, welzijns- en gezondheidsector, en de diverse overheidsdiensten. Naast directie en medewerkers zijn dat ook de cliënten, patiënten, studenten. Het boek kan dienst doen als handboek voor mensen in de praktijk, maar ook als studieboek in de opleidingen die een loopbaan in deze organisaties voorbereiden. Het kan ook de externe belanghebbenden - overheden, inspecties, bestuurders - oriënteren in kwaliteitsontwikkeling.
Kwaliteitszorg --- Non-profitorganisaties. --- Production management --- non-profitsector --- Organization theory --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- kwaliteitsontwikkeling --- Kwaliteitszorg ; non-profitorganisaties --- kwaliteitsbewaking --- kwaliteitszorg --- non-profit --- 366.6 --- 658.562 --- 098 Bedrijfskunde --- Evaluation Evaluatie --- Qualité Kwaliteitszorg --- Qualité totale Integrale kwaliteitszorg --- EFQM-model --- ISO --- Tris-instrument --- kwadrant --- non-profit sector --- organisatieleer --- Integrale kwaliteitszorg (IKZ, kwaliteitskringen, kwaliteitszorg) --- Kwaliteitszorg in de welzijnsvoorzieningen (tevredenheids(onderzoek)) --- Non-profit sector --- Non-profit organisaties --- efqm --- kwaliteitsbeheersing --- kwaliteitsmanagement --- kwaliteitssysteem --- S2007286.JPG --- 658.562 Control of operation. Production supervision. Quality control and inspection --- Control of operation. Production supervision. Quality control and inspection --- 658.5 --- 338.94 --- PXL-Central Office 2016 --- Integrale kwaliteitszorg --- Non-profitsector --- #KVHB:Kwaliteitszorg --- #KVHB:Non-profitorganisatie --- vzw --- Non-profitorganisaties --- Kwaliteitsontwikkeling --- asbl --- Provincie West-Vlaanderen
Choose an application
De groei- en leerlijnen in dit boek bieden houvast en zekerheid, zowel voor de leerkrachten die hun eerste stappen in het (kleuter)onderwijs zetten, als voor de meer ervaren collega, ongeacht de toegewezen leeftijdsgroep(en). De concrete leerlijnen zijn bovendien voorzien van taklkloze direct bruikbare praktijktips. (Bron: covertekst)
Kleuteronderwijs --- Didactiek. --- kleuteronderwijs --- Didactics of Kindergarten --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- #PBIB:+SLO 220.94 --- aanvankelijk lezen --- aanvankelijk schrijven --- cognitieve ontwikkeling --- didactiek --- lichamelijke opvoeding --- muzische vorming --- taalontwikkeling --- 471.4 --- leerlijnen --- Aanvankelijk lezen --- Aanvankelijk schrijven --- Cognitieve ontwikkeling --- Hoekenwerk --- Leerlijnen(Groeilijnen) --- Lichamelijke opvoeding --- Muzische vorming --- Observatie --- Ontwikkelingsdoelen --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Taalontwikkeling --- Thematisch werken --- Wiskundige initiatie --- Zelfredzaamheid --- Aanvankelijk rekenen --- Cognitieve ontwikkeling (Denkontwikkeling) --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leerlijnen --- Lichamelijke ontwikkeling --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- gok (ler) --- gradatie --- groeilijnen --- kleuteronderwijs (ler) --- leermiddelen (ler) --- ontwikkelingsdoelen --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- variatie --- 373.2 --- Handboek/cursus --- Hoekenwerking --- Kleuters --- Leerplannen --- Taalverwerving --- Didactische werkvormen --- Groeilijnen --- Onderwijsstrategieën --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : Basisonderwijs --- didactiek kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactiek --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Muzische opvoeding --- Ontluikend lezen --- Bewegingsopvoeding --- leerinhouden --- onderwijspraktijk --- kwaliteitsontwikkeling --- socio-emotionele ontwikkeling --- Speelleerkansen --- Groeilijn --- Leerlijn --- Ontwikkelingsdoel --- Speelleerkans --- Natuur
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|