Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Wat werkt daadwerkelijk in het onderwijs? Hoe kunnen we het leren zichtbaar maken? Waarom is dat belangrijk? En hoe kunnen we op basis daarvan de prestaties van de leerlingen op school verbeteren?Met dit boek keer je terug naar de oorsprong, naar de essentie van de onderwijspraktijk.Vertrekkend vanuit een evidence-based principe toont John Hattie, een van de meest toonaangevende onderwijswetenschappers ter wereld, wat daadwerkelijk effect heeft in het onderwijs en waar de leerling baat bij heeft (Visible learning). Aan de hand van 9 concrete hoofdstukken laat John Hattie zien hoe belangrijk een leraar is en hoe je als leerkracht kritisch kunt omgaan met je eigen rol en invloed. De auteur geeft bondige en goed te begrijpen samenvattingen van de succesvolste methoden en biedt een stap-voor-stap begeleiding voor een geslaagde invoeren van Visible learning in de klas. Dit baanbrekende basiswerk richt zich op de essentie van het beroep van leerkracht: je leerlingen begrijpen, weten hoe zij gemotiveerd raken en inzien hoe zij tot leren komen.Leren zichtbaar maken plaatst het leren in een betekenisvolle context: het krijgt pas echt effect door de interactie van de leerkracht met zijn leerlingen. Het is dan ook een basiswerk voor studenten, voor beginnende leerkrachten, maar vooral ook voor ervaren onderwijzers.
Onderwijskunde. --- Pedagogiek. --- Teacher education. Teacher's profession --- onderwijsstrategieën --- didactiek --- onderwijspraktijk --- Study methods --- Initial didactic situation --- Didactic strategies --- Onderwijs ; methodiek --- Onderwijskunde --- Onderwijsvisie --- #KVHB:Didactiek --- leerprocessen --- visible learning --- leerlingenbegeleiding --- leren --- 481.7 --- lerarenopleidingen --- secundair onderwijs --- evidence based onderwijs --- 454.23 --- 454.2 --- Leren --- Reflecteren (Terugblikken) --- Klasmanagement --- Didactiek --- Lesgeven --- Leraren basisonderwijs --- Lesvoorbereidingen --- Feedback --- 484.23 --- leerlingbegeleiding --- leerlingenmotivatie --- klasmanagement (ler) --- Evidence based --- Lesvoorbereiding --- Klasklimaat --- Leerstrategieën --- Onderwijsstrategieën --- 37.02 --- Competenties --- Lerarenopleiding --- Didactische werkvormen --- secundair onderwijs België - beroep en opleiding --- Didactische principes --- onderwijskunde --- onderwijs en onderzoek --- evidence-based onderwijs --- PXL-Education 2016 --- Onderwijsonderzoek --- Onderwijsvernieuwing --- Effectieve scholen --- Onderwijsmethoden --- Onderwijs --- Onderwijsstrategie --- Leerstrategie --- Didactisch principe --- Didactische werkvorm --- Effectieve school --- Onderwijsmethode --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Didactics
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|