Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Professor Joseph Agassi has published his Towards an Historiography of Science in 1963. It received many reviews by notable academics, including Maurice Finocchiaro, Charles Gillispie, Thomas S. Kuhn, Geroge Mora, Nicholas Rescher, and L. Pearce Williams. It is still in use in many courses in the philosophy and history of science. Here it appears in a revised and updated with responses to these reviews and with many additional chapters, some already classic, others new. They are all paradigms of the author's innovative way of writing fresh and engaging chapters in the history of the natural sciences.
Pure sciences. Natural sciences (general) --- Science --- Theory of knowledge --- History of physics --- epistomologie --- geschiedenis --- Philosophy of science --- wetenschapsgeschiedenis --- wetenschappen --- epistemologists --- wetenschap --- fysica --- History as a science --- 50 <09> --- 50 <09> Generalities about the pure sciences--Geschiedenis van ... --- Generalities about the pure sciences--Geschiedenis van ...
Choose an application
O Zo! biedt leerlingen en leerkrachten in het secundair onderwijs methoden, technieken en achtergrondinformatie bij het leren onderzoeken of de generieke onderzoeksvaardigheden en het realiseren van onderzoekscompetentie.
Methods in social research (general) --- Research on teaching --- reflectie (psychologie) --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- verslagen schrijven --- onderzoeksmethoden --- presenteren --- Onderzoek voeren. --- Secundair onderwijs --- Onderzoeksvaardigheden --- Onderzoekend leren --- Onderzoek --- onderzoekend leren --- secundair onderwijs --- leerboeken --- (075)50 --- (075)50 Schoolbooks sciences --- Schoolbooks sciences --- Schoolbooks - Didactic material --- PXL-Education 2014 --- handboeken secundair onderwijs --- onderzoeksvaardigheden --- Onderzoeksvaardigheid
Choose an application
97-0044-7
Natuurwetenschappen --- Secundair onderwijs --- A-stroom --- 2e leerjaar A secundair onderwijs --- STEM --- 485.4 --- Natuurkunde - Scheikunde - Biologie --- natuurwetenschappen --- secundair onderwijs --- leerboeken --- Natuurwetenschappen ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- 485.4 natuurwetenschappen --- didactiek secundair onderwijs - fysica, scheikunde, biologie --- (075)50 --- (075)50 Schoolbooks sciences --- Schoolbooks sciences --- Onderzoek (wetenschap) --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Het officiële ScratchJr-boek is hét boek bij ScratchJr, de populaire gratis app waarmee jonge kinderen spelenderwijs leren programmeren. Door programmeerblokken aan elkaar vast te klikken, maken kinderen zelfstandig of samen met een volwassene hun eigen animaties, interactieve verhalen en dynamische games.
Programmeren --- ScratchJr (software) --- #PBIB:+117.50 --- Muzische vorming : Media --- Schoolbooks - Didactic material --- Muzische vorming : Media & ICT --- programmeren --- computers --- kinderen --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- informatica in het onderwijs --- informatica toepassingen --- #BSCH: vak: informatica
Choose an application
Na het succes van 'Leren denken met aardrijkskunde' is er nu dit tweede boek 'Meer leren denken met aardrijkskunde'. Beide boeken bevatten ideeën om leerlingen enthousiast te maken voor aardrijkskunde. Maar er is ook verschil tussen beide boeken. Dat verschil zit allereerst in het feit dat in dit tweede boek gekozen is voor andere denkopdrachten en andere vakinhouden. Dit boek besteedt bovendien meer aandacht dan het eerste aan de vraag hoe je als docent zelf varianten kunt maken op dit dsoort lesopdrachten. Ook geeft dit boek een aantal suggesties voor het opzetten van vakoverschrijdende projecten. (Bron: covertekst)
Didactiek. --- Aardrijkskunde ; didactiek --- 91 <07> --- Aardrijkskunde. Geografie--Cursussen. Instructies. Onderwijs --- 485.50 --- 950.8 --- Aardrijkskunde --- Denktraining --- Didactiek --- Secundair onderwijs --- 485.5 --- aardrijkskunde : didactiek (ler) --- Aardrijkskunde - Vakdidactiek --- Schoolbooks - Didactic material --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))"
Choose an application
Natuurwetenschappen ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 485.4 --- Natuurwetenschappen --- materie --- biotoop --- Voeding --- voedselkringloop --- biodiversiteit --- Wetenschappen ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 487 --- techniek --- STEM --- natuurwetenschappen --- secundair onderwijs --- leerboeken --- Natuurkunde - Scheikunde - Biologie --- didactiek secundair onderwijs - technisch-technologische vakken, elektriciteit, metaalbewerking, hout, bouw, mechanica --- Secundair onderwijs --- Materie --- Biodiversiteit --- Voedselkringloop --- Leefgebieden --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- Organismen --- Spijsverteringsstelsel --- Ademhalingsstelsel --- Uitscheidingsstelsel --- Bloedsomloop --- A-stroom --- 485.4 natuurwetenschappen --- didactiek secundair onderwijs - fysica, scheikunde, biologie --- PXL-Education 2019 --- handboeken secundair onderwijs --- didactiek van de natuurwetenschappen --- Leefgebied --- Organisme --- (075)50 --- (075)50 Schoolbooks sciences --- Schoolbooks sciences --- Onderzoek (wetenschap) --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Rijke, toegankelijke handreiking over onderwijs & ICT en leren lesgeven met ICT. Deelthema's die aan bod komen, zijn onder meer: een algemene digitale context ten behoeve van onderwijspraktijken, interactief onderwijs via het web, mediawijsheid, didactiek van het digibord, mobiel leren, digitaal toetsen, leerlingvolgsystematiek en games in het onderwijs. Er wordt basisinformatie aangereikt, die is gekoppeld aan leerdoel en mindmap en gebaseerd op praktijkvoorbeelden en theoretische aspecten als kennis, vaardigheden en gewenste professionele attitude. Ieder hoofdstuk besluit met literatuur- en websiteverwijzingen. Met blokpijldiagrammen, mindmaps, schematische overzichten en grafiekjes. Het boek richt zich op toekomstige leraren (voortgezet onderwijs en mbo); de inhoud is in de praktijk van nu echter ook bruikbaar en toepasbaar voor zittende leraren. De bijdragen zijn van de hand van negen deskundige, betrokken en bevlogen onderwijsspecialisten. Dat is te merken aan de praktische, vlot leesbare, toegankelijke inhoud. Hier zijn professionals aan het woord die weten waarover zij het hebben, zonder ergens voorschrijvend of dogmatisch te zijn. Het boek genereert nieuwe ideeën, stimuleert tot zelf doen en zet gebruikers op het spoor van een vernieuwende lespraktijk. Met register. (Mart Seerden) © NBD Biblion Op welke manier kunnen (beginnende) leraren technologie en ICT inzetten als hulpmiddel bij het leren, lesgeven en organiseren van onderwijs? OnderWijs met ICT geeft inzichten, achtergronden en ideeën voor het inzetten van technologie en ICT in het onderwijs. Hierbij leggen de auteurs de nadruk op de didactische toepassingen. OnderWijs met ICT sluit hiermee aan op de Kennisbasis ICT. Het boek begint met een inleidend hoofdstuk waarin het kader wordt geschetst over het gebruik van ICT in het lesgeven en wat je daarvoor nodig hebt om dat vorm te geven. De overige hoofdstukken vormen de praktische verdieping waarin de auteurs aan de hand van verschillende thema's zoals web 2.0-technologie, digitale schoolborden en toetsen en beoordelen, uitleggen hoe het gebruik van ICT en technologie de meeste opbrengsten kunnen genereren bij leren, lesgeven en organiseren van onderwijs. Aan het eind van het boek is een woordenlijst met afkortingen en technische begrippen opgenomen.
ICT ; onderwijs --- ICT : onderwijs --- Informatievaardigheden --- 454.52 --- Onderwijs --- ICT --- informatievaardigheiden --- mediawijsheid --- #PBIB:+117.50 --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Muzische vorming : Media --- onderwijs --- Muzische vorming : Media & ICT --- onderwijs. --- Onderwijs. --- Computer assisted instruction --- e-learning --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- Higher education --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijskunde --- digitale leeromgevingen --- digitaal leermateriaal
Choose an application
Hoe winkelen mensen in de toekomst ? Waarom blijven de faillissementen zich opstapelen en grijpt de leegstand in winkelstraten om zich heen ? Wat kunnen merken en handelaars doen om te overleven ?Traditionele retail is dood. Economische, demografische en vooral technologische ontwikkelingen hebben hem overbodig gemaakt. De statische winkel heeft plaatsgemaakt voor een verscheidenheid aan vormen. Door de digitalisering is de wereld vandaag één grote marktplaats geworden. In die revolutie is een nieuwe consument opgestaan, die tegelijkertijd ook producent en retailer is. Vandaag bepaalt de shopper hoe het merk eruit zal zien en hoe het aangeboden zal worden. In een wereld van verandering moet alles heruitgevonden worden. Bron : http://www.bol.com
retailmarketing --- Consumer behavior --- Distribution strategy --- consumentengedrag --- Detailhandel --- E-commerce --- Online shoppen --- 381.50 --- duurzame ontwikkeling --- e-commerce --- marketing --- Retail --- Klantgerichtheid --- 658.8 --- Kleinhandel: algemeenheden --- developpement durable --- Consumentengedrag --- Distributiestrategie --- PXL-Media & Tourism 2018 --- communicatietechnologie --- technologische vernieuwingen --- Retailmarketing --- Trends --- Trendwatching --- Elektronische handel --- Internet --- Trend
Choose an application
Retailing in the new millennium stands as an exciting, complex and critical sector of business in most developed as well as emerging economies. Today, the retailing industry is being buffeted by a number of forces simultaneously, e.g., increasing competition within and across retailing formats, the growth of online retailing, the advent of radio frequency identification' (RFID) technology, the explosion in customer-level data availability, the global expansion of major retail chains like Wal-Mart and METRO Group and so on. Making sense of it all is not easy but of vital importance to retailing practitioners, analysts and policymakers. With crisp and insightful contributions from some of the world's leading experts, Retailing in the 21st Century is a compendium of state-of-the-art, cutting-edge knowledge for successful retailing today.
International finance --- Inventory control. Purchasing management --- Marketing --- Business management --- financieel management --- SCM (supply chain management) --- management --- marketing --- markteconomie --- anno 2000-2099 --- Retail trade --- 381.50 --- Retail industry --- Retailing --- Commerce --- Shopping centers --- Wholesale trade --- Management --- Technological innovations --- Kleinhandel: algemeenheden --- Marketing. --- Management. --- Procurement. --- Technological innovations.
Choose an application
Scientific American, the oldest continuously published magazine in the U.S., has been bringing its readers unique insights about developments in science and technology.
Exacte wetenschappen --- Multidisciplinary Sciences. --- Science --- Technology --- -Technology --- -Science --- 600.05 --- bevroren licht --- biologie --- natuurkunde (fysica) --- quantumcomputer (kwantumcomputer) --- quantummechanica --- quantumtheorie --- scheikunde (chemie) --- teleportatie --- zwaartekracht --- zwart gat --- tijdschriften --- #BAVD:tijdschr --- #FHIW:CAT1 --- #KVHA:Tijdschriften; Engels --- 5 --- abonnementen --- exacte wetenschappen --- technologie --- wetenschappen --- 50 --- 090 Exacte wetenschappen --- Sciences --- 50 Generalities about the pure sciences --- Generalities about the pure sciences --- Natural science --- Natural sciences --- Science of science --- Applied science --- Arts, Useful --- Science, Applied --- Useful arts --- Industrial arts --- Material culture --- Mathematica en natuurwetenschappen --- Periodicals --- Pure sciences. Natural sciences (general) --- wetenschappelijke experimenten --- popularisering wetenschap --- toegepast wetenschappelijk onderzoek --- Science. --- Technology. --- Technologie --- Exacte wetenschappen. --- Arts, Industrial --- Industrial Arts --- Cloud Computing --- periodicals. --- Périodiques --- EBSCOASP-E EBSCOBSP-E EJBIOLO EJBIOMO EJCHIMI EJECOLO EJINGEN EJMATHE EJMEDEC EJPHYSI EJSCIEN EJSTATI EPUB-ALPHA-S EPUB-PER-FT MDSCIENC --- Agriculture Sciences --- General and Others --- periodicals --- Sciences. --- Technologie. --- sciences (philosophy) --- Mensuels. --- Mensuels --- science --- Periodicals.
Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|