Listing 1 - 10 of 22 << page
of 3
>>
Sort by
Science and its history : a reassessment of the historiography of science
Authors: ---
ISBN: 9781402056321 9781402056314 Year: 2008 Publisher: [Dordrecht] Springer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Professor Joseph Agassi has published his Towards an Historiography of Science in 1963. It received many reviews by notable academics, including Maurice Finocchiaro, Charles Gillispie, Thomas S. Kuhn, Geroge Mora, Nicholas Rescher, and L. Pearce Williams. It is still in use in many courses in the philosophy and history of science. Here it appears in a revised and updated with responses to these reviews and with many additional chapters, some already classic, others new. They are all paradigms of the author's innovative way of writing fresh and engaging chapters in the history of the natural sciences.


Book
O Zo! : leerboek : onderzoeken doe je zo
Author:
ISBN: 9789030143888 Year: 2014 Publisher: Mechelen Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

O Zo! biedt leerlingen en leerkrachten in het secundair onderwijs methoden, technieken en achtergrondinformatie bij het leren onderzoeken of de generieke onderzoeksvaardigheden en het realiseren van onderzoekscompetentie.


Book
Het officiële ScratchJr boek. : Help je kinderen leren programmeren!
Authors: --- ---
ISBN: 9789057124716 Year: 2016 Publisher: Amsterdam Nieuwezijds

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het officiële ScratchJr-boek is hét boek bij ScratchJr, de populaire gratis app waarmee jonge kinderen spelenderwijs leren programmeren. Door programmeerblokken aan elkaar vast te klikken, maken kinderen zelfstandig of samen met een volwassene hun eigen animaties, interactieve verhalen en dynamische games.


Book
Leren denken met aardrijkskunde : opdrachten voor activerend aardrijkskundeonderwijs
Authors: ---
ISBN: 9090177523 9789080908833 Year: 2005 Publisher: Nijmegen Stichting Omgeving en Educatie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Na het succes van 'Leren denken met aardrijkskunde' is er nu dit tweede boek 'Meer leren denken met aardrijkskunde'. Beide boeken bevatten ideeën om leerlingen enthousiast te maken voor aardrijkskunde. Maar er is ook verschil tussen beide boeken. Dat verschil zit allereerst in het feit dat in dit tweede boek gekozen is voor andere denkopdrachten en andere vakinhouden. Dit boek besteedt bovendien meer aandacht dan het eerste aan de vraag hoe je als docent zelf varianten kunt maken op dit dsoort lesopdrachten. Ook geeft dit boek een aantal suggesties voor het opzetten van vakoverschrijdende projecten. (Bron: covertekst)


Book
Onderwijs met ICT : leren en lesgeven met technologie.
Authors: ---
ISBN: 9789046903391 Year: 2013 Publisher: Bussum : Coutinho,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Rijke, toegankelijke handreiking over onderwijs & ICT en leren lesgeven met ICT. Deelthema's die aan bod komen, zijn onder meer: een algemene digitale context ten behoeve van onderwijspraktijken, interactief onderwijs via het web, mediawijsheid, didactiek van het digibord, mobiel leren, digitaal toetsen, leerlingvolgsystematiek en games in het onderwijs. Er wordt basisinformatie aangereikt, die is gekoppeld aan leerdoel en mindmap en gebaseerd op praktijkvoorbeelden en theoretische aspecten als kennis, vaardigheden en gewenste professionele attitude. Ieder hoofdstuk besluit met literatuur- en websiteverwijzingen. Met blokpijldiagrammen, mindmaps, schematische overzichten en grafiekjes. Het boek richt zich op toekomstige leraren (voortgezet onderwijs en mbo); de inhoud is in de praktijk van nu echter ook bruikbaar en toepasbaar voor zittende leraren. De bijdragen zijn van de hand van negen deskundige, betrokken en bevlogen onderwijsspecialisten. Dat is te merken aan de praktische, vlot leesbare, toegankelijke inhoud. Hier zijn professionals aan het woord die weten waarover zij het hebben, zonder ergens voorschrijvend of dogmatisch te zijn. Het boek genereert nieuwe ideeën, stimuleert tot zelf doen en zet gebruikers op het spoor van een vernieuwende lespraktijk. Met register. (Mart Seerden) © NBD Biblion Op welke manier kunnen (beginnende) leraren technologie en ICT inzetten als hulpmiddel bij het leren, lesgeven en organiseren van onderwijs? OnderWijs met ICT geeft inzichten, achtergronden en ideeën voor het inzetten van technologie en ICT in het onderwijs. Hierbij leggen de auteurs de nadruk op de didactische toepassingen. OnderWijs met ICT sluit hiermee aan op de Kennisbasis ICT. Het boek begint met een inleidend hoofdstuk waarin het kader wordt geschetst over het gebruik van ICT in het lesgeven en wat je daarvoor nodig hebt om dat vorm te geven. De overige hoofdstukken vormen de praktische verdieping waarin de auteurs aan de hand van verschillende thema's zoals web 2.0-technologie, digitale schoolborden en toetsen en beoordelen, uitleggen hoe het gebruik van ICT en technologie de meeste opbrengsten kunnen genereren bij leren, lesgeven en organiseren van onderwijs. Aan het eind van het boek is een woordenlijst met afkortingen en technische begrippen opgenomen.


Book
The future of shopping : waar iedereen retailer is
Authors: ---
ISBN: 9789082542271 9082542277 Year: 2017 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe winkelen mensen in de toekomst ? Waarom blijven de faillissementen zich opstapelen en grijpt de leegstand in winkelstraten om zich heen ? Wat kunnen merken en handelaars doen om te overleven ?Traditionele retail is dood. Economische, demografische en vooral technologische ontwikkelingen hebben hem overbodig gemaakt. De statische winkel heeft plaatsgemaakt voor een verscheidenheid aan vormen. Door de digitalisering is de wereld vandaag één grote marktplaats geworden. In die revolutie is een nieuwe consument opgestaan, die tegelijkertijd ook producent en retailer is. Vandaag bepaalt de shopper hoe het merk eruit zal zien en hoe het aangeboden zal worden. In een wereld van verandering moet alles heruitgevonden worden. Bron : http://www.bol.com

Retailing in the 21st Century : Current and Future Trends
Authors: --- ---
ISBN: 9783540720034 9783540867784 9783642427213 9783540720010 Year: 2010 Publisher: Berlin Heidelberg Springer Berlin Heidelberg

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Retailing in the new millennium stands as an exciting, complex and critical sector of business in most developed as well as emerging economies. Today, the retailing industry is being buffeted by a number of forces simultaneously, e.g., increasing competition within and across retailing formats, the growth of online retailing, the advent of ˜radio frequency identification' (RFID) technology, the explosion in customer-level data availability, the global expansion of major retail chains like Wal-Mart and METRO Group and so on. Making sense of it all is not easy but of vital importance to retailing practitioners, analysts and policymakers. With crisp and insightful contributions from some of the world's leading experts, Retailing in the 21st Century is a compendium of state-of-the-art, cutting-edge knowledge for successful retailing today.


Periodical
Scientific American.
Author:
ISSN: 00368733 19467087 Year: 1845 Publisher: American Antiquarian Society Historical Periodicals

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Scientific American, the oldest continuously published magazine in the U.S., has been bringing its readers unique insights about developments in science and technology.

Keywords

Exacte wetenschappen --- Multidisciplinary Sciences. --- Science --- Technology --- -Technology --- -Science --- 600.05 --- bevroren licht --- biologie --- natuurkunde (fysica) --- quantumcomputer (kwantumcomputer) --- quantummechanica --- quantumtheorie --- scheikunde (chemie) --- teleportatie --- zwaartekracht --- zwart gat --- tijdschriften --- #BAVD:tijdschr --- #FHIW:CAT1 --- #KVHA:Tijdschriften; Engels --- 5 --- abonnementen --- exacte wetenschappen --- technologie --- wetenschappen --- 50 --- 090 Exacte wetenschappen --- Sciences --- 50 Generalities about the pure sciences --- Generalities about the pure sciences --- Natural science --- Natural sciences --- Science of science --- Applied science --- Arts, Useful --- Science, Applied --- Useful arts --- Industrial arts --- Material culture --- Mathematica en natuurwetenschappen --- Periodicals --- Pure sciences. Natural sciences (general) --- wetenschappelijke experimenten --- popularisering wetenschap --- toegepast wetenschappelijk onderzoek --- Science. --- Technology. --- Technologie --- Exacte wetenschappen. --- Arts, Industrial --- Industrial Arts --- Cloud Computing --- periodicals. --- Périodiques --- EBSCOASP-E EBSCOBSP-E EJBIOLO EJBIOMO EJCHIMI EJECOLO EJINGEN EJMATHE EJMEDEC EJPHYSI EJSCIEN EJSTATI EPUB-ALPHA-S EPUB-PER-FT MDSCIENC --- Agriculture Sciences --- General and Others --- periodicals --- Sciences. --- Technologie. --- sciences (philosophy) --- Mensuels. --- Mensuels --- science --- Periodicals.

Listing 1 - 10 of 22 << page
of 3
>>
Sort by