Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
In 1986 Derek Jarman discovered he was HIV positive and decided to make a garden at his cottage on the barren coast of Dungeness. Facing an uncertain future, he nevertheless found solace in nature, growing all manner of plants. While some perished beneath wind and sea-spray others flourished, creating brilliant, unexpected beauty in the wilderness. Modern Nature is both a diary of the garden and a meditation by Jarman on his own life: his childhood, his time as a young gay man in the 1960s, his renowned career as an artist, writer and film-maker. It is at once a lament for a lost generation, an unabashed celebration of gay sexuality, and a devotion to all that is living.
Tuinaanleg --- Tuinarchitect --- Tuinarchitectuur ; bibliografieën --- Tuinen ; Groot-Brittannië --- Jarman, Derek,
Choose an application
Toerisme --- Vlaanderen. --- Gidsen. --- Brussel. --- Regional documentation --- Brussels --- Flanders --- Wallonia --- Brussel ; gidsen --- Cultureel erfgoed ; Brussel --- Vlaanderen ; gidsen --- Cultureel erfgoed ; Vlaanderen --- Belgium --- Guidebooks --- Wallonia (Belgium) --- Brussels (Belgium) --- Flanders (Belgium) --- Vlaanderen --- Steden en gemeenten --- België --- Brussel --- Wallonië --- steden --- dorpen --- toerisme --- cultuur --- reisgidsen --- erfgoedbox --- 949.3 <01> --- 949.3 <01> Geschiedenis van België--Bibliografieën. Catalogi --- Geschiedenis van België--Bibliografieën. Catalogi --- Emigratie --- Boekgeschiedenis (kennisdomein) --- Socioculturele geschiedenis na 1830 (kennisdomein)
Choose an application
Zowel in het bedrijfsleven als bij de overheid wordt veel gerapporteerd. Rapporten kunnen er behoorlijk verschillend uitzien: een projectverslag is bijvoorbeeld iets anders dan een onderhoudsrapport. En zelfs binnen een specifieke soort als adviesnota of onderzoeksverslag zien we nog heel veel variatie. Hoe maak je daarbij de juiste keuzes ? Welke vaardigheden zijn vereist om er een goed rapport van te maken ? Hoe laat je het rapportageproces zo effectief mogelijk verlopen ? En hoe ga je te werk als je met meerdere mensen een rapport moet schrijven ? Dit boek bevat de technieken en praktijkcases die nodig zijn om effectieve rapporten te leren schrijven. Op de bijbehorende website vind je een uitgebreide digitale leeromgeving met uitwerkingen van de vragen en opdrachten uit dit boek, extra oefenmateriaal en voorbeelden van rapporten. Rapporteren is geschikt voor studenten in het hoger onderwijs en voor iedereen die zijn schriftelijke vaardigheden wil ontwikkelen. Bron : http://www.boekenbank.be
verslagen schrijven --- rapporteren --- schrijfstijl --- schriftelijke communicatie --- Mass communications --- Rapporteren --- #KVHA:Rapporteren; Nederlands --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- 001.81 --- 844.4 --- bibliografieën --- communicatievaardigheden --- eindwerk --- projecten --- schrijfvaardigheid --- schrijven --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Notuleren - Rapporteren --- schriftelijke vaardigheden --- PXL-Media & Tourism 2013 --- Communicatie --- Verslaggeving --- Managementvaardigheden --- Communicatieve vaardigheden
Choose an application
De geschiedenis van de middeleeuwen fascineert al generaties lang vele onderzoekers. Om meer te weten over de gedragingen, de leefwereld en de ideeën van middeleeuwse mannen en vrouwen, beschikt de historicus over een brede waaier aan geschreven bronnen. Deze teksten zijn echter doorgaans moeilijk te vinden én te interpreteren.00Dit boek bespreekt de methodes om deze bronnen op te sporen en analyseert de verschillende soorten teksten waarover we nu nog beschikken om de geschiedenis van de Nederlanden en omstreken in de periode tussen pakweg 500 en 1500 te reconstrueren.00Met kennis van zaken wijzen de auteurs op de mogelijkheden en valkuilen die het onderzoek naar deze bronnen met zich meebrengt.
History as a science --- History of the Low Countries --- anno 500-1499 --- 930.22 <493> --- Bronnenstudie. Oorkondenleer. Diplomatiek--België --- Middle Ages --- Historiography --- Geschiedbronnen ; middeleeuwen --- Middeleeuwen ; bibliografieën --- Middle Ages - Historiography - Handbooks, manuals, etc. --- Middeleeuwen ; bibliografieën --- kritisch denken --- bronnenstudie --- informatieanalyse --- middeleeuwen
Choose an application
Historici willen antwoorden vinden op vragen over mens en maatschappij in het verleden. Tijdens hun onderzoek moeten ze evenwel een aantal spelregels volgen. Eerst zoeken ze naar getuigenissen uit eerste hand, of dat nu teksten, interviews, beelden of artefacten zijn. Na de kritische doorlichting van dit bronnenmateriaal vergelijken ze hun bevindingen met resultaten van anderen. Ten slotte analyseren ze de historische context in een boeiend geschreven onderzoeksverslag. Daardoor zijn geschiedkundigen voortreffelijke vorsers, verhalenvertellers en schrijvers. Naast een inleiding op de historische kritiek en methode, reflecteert dit boek op de rol van geschiedenis als wetenschappelijke discipline: wat zijn de trends en debatten in de geschiedschrijving? In hoeverre kunnen historici kennis over het verleden bereiken? En welke rol hebben historici in de maatschappij? Ook hier wordt duidelijk dat geschiedenis een werkwoord is.
Geschiedenis --- Historisch onderzoek --- Geschiedeniswetenschap --- Geschiedbronnen --- 930.23 --- Academic collection --- geschiedenisfilosofie - historiografie --- 930.23 Historische kritiek --- Historische kritiek --- 900.1 --- Geschiedbron --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Historiography --- Historiographie --- Didactics of history --- History as a science --- history [discipline] --- geschiedenis --- Critique historique --- --Histoire --- --Méthodologie --- --Didactique --- --Geschiedeniswetenschap --- History --- Research --- Handbooks, manuals, etc. --- Historiografie --- Histoire --- Méthodologie --- Didactique --- historisch denken --- historisch onderzoek --- geschiedenis - hulpmiddelen, bibliografieën en geschiedbronnen --- didactiek --- informatiebronnen --- informatieanalyse --- historische pedagogiek
Choose an application
In het geschiedenisonderwijs dienen bronnen niet alleen om tot kennis van het verleden te komen. Bronnen verduidelijken evenzeer hoe geschiedenis tot stand komt. Dat is het uitgangspunt van dit toegankelijke theorie- en oefenboek. Het is bijzonder geschikt voor de lerarenopleiding geschiedenis in secundair en voortgezet onderwijs en voor leerkrachten geschiedenis, zowel in Vlaanderen als in Nederland. De auteurs van Historisch denken over bronnen vinden het belangrijk om leerlingen in de geschiedenislessen van die basisgedachte bewust te maken. De leerkracht geschiedenis moet hen bijbrengen dat ze geschiedenis niet rechtstreeks uit bronnen kunnen aflezen, maar dat ze die bronnen altijd kritisch moeten interpreteren. Werken met bronnen impliceert dus niet alleen redeneren met bronnen, gericht op de inhoud. Wie bronnen gebruikt, moet ook redeneren over de bronnen zelf, bijvoorbeeld over de makers ervan en hun bedoelingen. Er moet dus oog zijn voor kennisconstructie en historische praktijk. Hoe kunnen (aanstaande) leerkrachten geschiedenis hun leerlingen daarmee vertrouwd maken? En hoe kunnen ze dat inzicht via bronnen aanscherpen? Rond deze vragen bouwden de auteurs een praktisch bruikbaar opleidingspakket. Het bestaat uit een helder geschreven theoretische onderbouwing van bronnenomgang in geschiedenis. Daaraan is een uitgebreid oefengedeelte gekoppeld, met kant-en-klaar materiaal om tot selectie, contextualisering en bevraging van bronnen te komen. Op die manier is dit boek onmiddellijk toepasbaar in de stage van leerkrachten geschiedenis in opleiding of in de lespraktijk. De auteurs van Historisch denken over bronnen vinden het belangrijk om leerlingen in de geschiedenislessen van die basisgedachte bewust te maken. De leerkracht geschiedenis moet hen bijbrengen dat ze geschiedenis niet rechtstreeks uit bronnen kunnen aflezen, maar dat ze die bronnen altijd kritisch moeten interpreteren. Werken met bronnen impliceert dus niet alleen redeneren met bronnen, gericht op de inhoud. Wie bronnen gebruikt, moet ook redeneren over de bronnen zelf, bijvoorbeeld over de makers ervan en hun bedoelingen. Er moet dus oog zijn voor kennisconstructie en historische praktijk.
Didactics of secundary education --- Didactics of history --- geschiedenisonderwijs --- bronnenstudie --- bronnenkritiek --- historische pedagogiek --- Geschiedenis ; secundair onderwijs --- Geschiedeniswetenschap --- 485.6 --- Geschiedenisonderwijs --- historisch besef --- Historische bronnen --- Geschiedenis : didactiek --- 485.55 --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; didactiek --- 900.1 --- geschiedenis --- didactiek --- heuristiek --- geschiedenisfilosofie - historiografie --- onderwijs - handboeken --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- geschiedenis - hulpmiddelen, bibliografieën en geschiedbronnen --- 371.12 --- Didactiek --- Heuristieken --- Geschiedenis --- Lerarenopleiding --- Onderwijs --- Historisch denken --- Historische kritiek --- Bronnenmateriaal --- Secundair onderwijs --- 373.5 --- PXL-Education 2020 --- didactiek van de geschiedenis --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Historiography.
Choose an application
Een vakwoordenboek in een handzaam formaat met uitleg over tal van begrippen in de sectoren toerisme, vrije tijd en recreatie. Behalve de begripsomschrijving wordt met behulp van een pictogram ook aangegeven in welke (deel)sector het begrip toepasbaar is. Er zijn kruisverwijzingen naar aanverwante begrippen en enkele tabellen zorgen voor overzichtelijke samenvattingen. Bij een groot aantal begrippen zijn relevante websites vermeld.
Toerisme ; woordenboeken --- toeristische woordenboeken --- 379.85.01 --- toeristische bibliografieën, catalogi, adresboeken, thesauri en woordenboeken --- 684 Toerisme --- toerisme --- woordenboeken --- recreatie --- vrije tijd --- 379.85 --- 379.8 --- 338.48 --- <038> --- 338.48 Toerisme. Recreatie. Sport (economische en organisatorische aspecten) --- Toerisme. Recreatie. Sport (economische en organisatorische aspecten) --- 379.8 Recreatie. Vrijetijdsbesteding. Sociaal-culturele voorzieningen --- Recreatie. Vrijetijdsbesteding. Sociaal-culturele voorzieningen --- 379.85 Vrijetijdsreizen. Toerisme --- Vrijetijdsreizen. Toerisme --- <038> Vertaalwoordenboeken--Onderwerpswoordenboeken--Technische woordenboeken --- Vertaalwoordenboeken--Onderwerpswoordenboeken--Technische woordenboeken --- Toerisme --- Woordenboeken.
Choose an application
Inventaris van de wilde planten in België, Nederland en Groothertogdom Luxemburg
België --- Luxemburg (groothertogdom) --- Nederland --- Flore. Botanic determination guides --- Netherlands --- Luxembourg --- Belgium --- België ; flora --- Nederland ; flora --- Luxemburg (groothertogdom) ; flora --- Flora ; determinatie --- Wilde planten --- 582 --- Systematic botany--Bibliografieën --- flora (lt) --- planten (lt) --- PXL-Tech 2018 --- groenmanagement --- wilde planten --- Planten --- Groot-Hertogdom Luxemburg --- 581.5 --- 581.5 Habits of plants. Plant behaviour. Plant ecology. Plant ethology. The plant and its environment. Bionomics of plants --- Habits of plants. Plant behaviour. Plant ecology. Plant ethology. The plant and its environment. Bionomics of plants --- Plant --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Ecologie --- Fotografie --- Motief --- Nomenclatuur --- Literatuur --- België ; flora
Choose an application
Iedereen kan zoeken, iedereen kan vinden. Online zoekmachines toveren in microseconden miljoenen resultaten tevoorschijn. Maar wie zoekt en vindt de juiste informatie? De relevante informatie? Of wetenschappelijke informatie? Dit boek gaat over het zoeken en verwerken van wetenschappelijke informatie in de eenentwintigste eeuw. Het wil op een toegankelijke wijze tonen hoe zoekmachines efficiënt ingezet kunnen worden om snel de juiste bronnen voor een literatuurstudie te vinden. Het wil ook een kritische blik werpen in de wetenschappelijke publicatiecultuur, de uitgeversmonopolies en de tegenbeweging van Open Access.Het boek wil daarnaast ingaan op het schrijfproces van een wetenschapper. Hoewel schrijven een dagelijkse opdracht is voor wie met wetenschap bezig is, is het een verre van eenvoudige taak. Zonder de ambitie een grammatica- of stijlboek te schrijven, gaan we in op veelgemaakte fouten en bekijken we het groeiproces van een vlotte en toegankelijke tekst.Tot slot kijkt dit boek ook naar de verwerking van literatuur. We gaan in op plagiaat en de soms subtiele vormen waarin dit soort bedrog zich manifesteert. Daarnaast wordt uitgebreid ingegaan op de verschillende wijzen waarop informatie in een wetenschappelijke tekst kan worden geïntegreerd (citeren, parafraseren en refereren). Het boek biedt ook een overzicht van de belangrijkste richtlijnen van de APA-stijl (6de editie) en een introductie tot Endnote, een computerprogramma dat kan worden gebruikt om wetenschappelijke bronnen digitaal te archiveren en op basis daarvan een een coherente bibliografie samen te stellen
Informatieontsluiting. --- Schrijftechnieken. --- eindwerken schrijven --- literatuurstudie --- Science --- informatiebronnen --- IR (information retrieval) --- Information retrieval --- refereren --- bibliografische instructie --- Informatieontsluiting ; wetenschappen --- Wetenschappelijke informatieverzorging --- Wetenschappelijke publicaties --- Social sciences --- Research --- Methodology --- Humanities --- #SBIB:303H0 --- informatievaardigheden --- 450.8 --- wetenschappelijk onderzoek --- rapporteren --- 031 --- Wetenschappelijk onderzoek --- 001.81 --- #KVHA:Media --- #KVHA:Journalistiek --- 001 --- 025.5 --- 001.81 Techniek van de intellectuele arbeid --- Techniek van de intellectuele arbeid --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Methodiek van het studeren --- Informatie, documentatie ; algemeen --- Wetenschap --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- PXL-Social Work 2015 --- Informatievaardigheden --- Informatieontsluiting --- Wetenschappen --- Software --- Citeren --- Refereren --- Bibliografieën --- Endnote --- Methodologie --- Bronnen --- Sociale wetenschappen --- Informatie --- Informatieverwerking --- Schrijven --- Literatuuronderzoek --- Methods in social research (general) --- Bibliografie --- EndNote --- Natuurwetenschappen --- Verpleegkunde --- Informatica --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Bron --- Sociale wetenschap --- Onderzoek (wetenschap)
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|