Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Didactiek --- classroom management --- effective learning --- language teachers --- Klassenmanagement --- Onderwijskunde --- Classroom management --- School discipline --- School management and organization --- Teaching
Choose an application
Hoe slaag jij als leraar erin om het beste uit je leerlingen naar boven te halen? Welke troeven zet je in om je leerlingen in beweging te brengen? Wil je als leraar te weten komen wat jouw unieke kwaliteiten zijn? Hoe ga je om met een veranderend mensbeeld en maatschappelijke invloeden? Hoe blijf je als leraar en als mens overeind in de klas? Dit boek laat leraren reflecteren over deze en andere vragen. Met de concrete tips, suggesties en bruikbare tools kan elke leraar onmiddellijk aan de slag. De eigen kijk op onderwijs biedt vele, brede groeikansen aan leraren. Oplossingsgericht werken is meestal leuk: voor de leerling want hij voelt zich ernstig genomen, voor de leraar want de kans dat je leerlingen meewerken is groot. Deze positieve wisselwerking is motiverend en bovendien werkzaam. Recent onderzoek toont aan dat oplossingsgerichte interventies specifieke zenuwbanen activeren die nodig zijn voor een ‘goed gevoel’. Nieuwe denkwijzen maken nieuwe banen in de hersenen en hoe meer herhaling, hoe sterker het spoor. Oplossingsgericht werken lost dus niet alleen problemen op, het geeft bovendien een extra training en dynamiek om toekomstige problemen aan te pakken. Eenmalige interventies kunnen verandering brengen. Een nieuwe gewoonte vraagt meer.
Teacher education. Teacher's profession --- lerarenberoep --- klassenmanagement --- leraren --- zelfevaluatie --- Didactic strategies --- Leerlingbegeleiding --- 454.22 --- Oplossingsgericht onderwijs --- Relatie leraar-leerling --- omgangsvormen --- Reflecteren (Terugblikken) --- Leraren basisonderwijs --- Reflectie --- Teamwerk --- 454.23 --- didactische principes --- reflecteren --- Klassenmanagement --- 37.064 --- Oplossingsgericht werken --- Klasmanagement --- Leerlingen --- Onderwijsstijlen --- Elementary school teachers --- Classroom management --- School management and organization --- Belgium --- Onderwijsstrategieën --- Lesgeven --- Onderwijsstrategie --- Internationalisering --- Sociology of education --- Primary education --- Secondary education --- 184 Kinderrechten en Onderwijs
Choose an application
Dit boek biedt leerkrachten een praktisch overzicht van gedragsproblemen en gedrags- en ontwikkelingsstoornissen die je bij kinderen in de klas kunt tegenkomen en hoe je hiermee kunt omgaan. Het is helder geschreven en direct toepasbaar in de dagelijkse klassenpraktijk. Dit boek laat zien dat het vaak verrassend kleine dingen zijn die kinderen met grote problemen goed kunnen ondersteunen! Zorgplicht en passend onderwijs zijn goede concepten, maar brengen nogal wat te weeg op school. Steeds vaker komen er kinderen met forse gedragsproblemen of gedrags- en ontwikkelingsstoornissen in het regulier basisonderwijs en van leerkrachten wordt verwacht dat ze hier adequaat mee kunnen omgaan. Om les te kunnen blijven geven in een klas waarin steeds meer zorgkinderen zitten die de nodige ondersteuning behoeven, is dit boek geschreven. Gedragsproblemen in de klas in het basisonderwijs begint met het onderscheid tussen gedragsproblemen en gedragsstoornissen. Hierna beschrijft ieder hoofdstuk een gedragsprobleem of gedrags- of ontwikkelingsstoornis die je in de klas kunt tegenkomen, zoals AD(H)D, ASS, depressie, faalangst en pestgedrag. Het beantwoordt vragen als: hoe kun je kinderen ondersteunen die ondanks hun beperkingen moeten functioneren op de gewone basisschool? Wat kun je doen? Wat kun je beter niet doen? Het boek eindigt met een hoofdstuk over executieve functies en hun invloed op gedrags- en ontwikkelingsstoornissen. Een onmisbaar boek voor leerkrachten, intern begeleiders, ambulant begeleiders, remedial teachers, pabostudenten en iedereen die werkt met kinderen en jongeren met gedragsproblemen.
Educational psychology --- Primary education --- Orthopedagogics --- klassenmanagement --- leerlingenbegeleiding --- gedragsstoornissen --- Gedragsprobleem --- Basisonderwijs --- ontwikkelingsstoornissen --- zorgbegeleiders (ler) --- 467 --- autismespectrumstoornis --- CD --- ODD --- gedragsproblemen --- basisonderwijs --- Agressie --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- probleemgedrag --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Gedragsstoornissen ; basisonderwijs. --- Classroom management --- Handbooks, manuals, etc. --- Gedragsstoornissen ; basisonderwijs
Choose an application
De leraar als klasmanager wil (toekomstige) leerkrachten uit het basisonderwijs, het secundair onderwijs, het hoger onderwijs en het volwassenenonderwijs uit Vlaanderen en Nederland een antwoord bieden op de vraag hoe je van een klasgroep een krachtige leeromgeving maakt. Het antwoord op deze vraag is cruciaal omdat uit onderzoek naar effectiviteit van leraren blijkt dat zowel didactische als organisatorische factoren de kwaliteit van leren en onderwijzen bepalen. Didactische factoren betreffen de doelen die men met het onderwijs nastreeft, de gekozen leerstof, de didactische werkvormen, de gebruikte leermiddelen en de wijze van evalueren. De organisatorische factoren verwijzen naar het klasmanagement, m.a.w. het creëren van de noodzakelijke voorwaarden voor individuen en groepen om de beoogde leeruitkomsten mogelijk te maken. De wijze waarop een klas of leergroep wordt georganiseerd, bepaalt immers onrechtstreeks de leereffecten. Klasmanagement heeft dus een groot effect op de prestaties van leerlingen. De complexiteit van een klasorganisatie is groot. Er zijn veel aspecten die een rol spelen en er is geen enkelvoudig antwoord te geven op de vraag hoe men op een juiste manier met de klas moet omgaan. Daarom dient elke leraar grondig inzicht te verwerven in de klas als omgeving, met daaraan gekoppeld de vaardigheid om deze omgeving te beïnvloeden in de richting van de gestelde doelen. We behandelen in dit boek volgende vijf grote onderdelen om leraren voor zichzelf een antwoord te laten geven op de vraag hoe je een krachtige leeromgeving creëert: 1. Klasmanagement: beter voorkomen dan genezen 2. Communicatie: get the basics right 3. Groepsdynamica: gras groeit ook niet door er aan te trekken 4. Leerkrachtenteams: je kan het niet alleen 5. Een krachtige leeromgeving: investeren in de klasgroep
Mass psychology --- Psychologie [Sociale ] --- Psychologie sociale --- Psychology [Social ] --- Social psychology --- Sociale psychologie --- Klassenmanagement --- Onderwijskunde --- # BIBC : Academic collection --- Klasmanagement --- Communicatie --- Krachtige leeromgeving --- Groepsdynamiek --- Leeromgeving --- 454.22 --- groepsdynamica --- Onderwijsstijlen --- Klassenmanagement. --- Teacher education. Teacher's profession --- klassenmanagement --- Teaching --- leraren --- Didactic strategies --- didactiek --- Classroom management --- Handbooks, manuals, etc.
Choose an application
Lezen moet altijd ergens plaatsvinden. Iedere lezer weet dat die plaats invloed heeft op je manier van lezen. Maar niet alleen de plaats of de omgeving speelt een rol, ook het aanbodaan boeken, de stemming waarin je bent, de tijd die je ervoor hebt en de rust. Wie anderen, en met name kinderen, wil helpengretige, aandachtige en kritische lezers te worden, moet wetenwelke leesomgeving daarvoor het gunstigste is. Daarover gaat dit boek. Het is bestemd voor mensen die te maken hebben met het lezen van kinderen : leraren, bibliothecarissen, ouders ; voor hen die nieuwe ideeën zoeken voor hun lespraktijk, en voor hen die voor het eerst over dezematerie nadenken.
Didactics --- Didactics of languages --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Didactics of secundary education --- Orthopedagogics --- Literature --- Reading (Elementary) --- Children --- Classroom environment --- Classroom management --- Books and reading --- Leesbevordering. --- 82.085.43 --- 028 --- handleiding --- jeugdliteratuur --- kinderen --- C3 --- Over Jeugdliteratuur --- Kinderen --- Leesbevordering --- 433.7 --- Lezen --- Vertellen --- Voorlezen --- D080944.jpg --- 028 Lezen. Lectuur --- Lezen. Lectuur --- 82.085.43 Literaire receptie --- Literaire receptie --- Kunst en cultuur --- Leesbevordering ; kinderen --- Children - Books and reading
Choose an application
Opvoeden in de klas is een unieke bundeling van werkbare principes en concrete technieken waarmee leerkrachten dadelijk aan de slag kunnen gaan. Het boek is doorspekt met tips om je interactiestijl te perfectioneren. Het gaat in op kernthema's als assertiviteit, omgaan met pesten en het belang van emotionele intelligentie.
Leerlingbegeleiding - Onderwijs en opvoeding. --- Teacher education. Teacher's profession --- onderwijspsychologie --- leraren-leerling relatie --- opvoeding --- Didactic strategies --- didactiek --- Leerlingbegeleiding --- Onderwijs en opvoeding --- 454 --- Communicatie --- Conflicten --- Denken --- Emotionele intelligentie --- Feedback --- Interactie --- Klasmanagement --- Klassfeer --- Schoolcultuur --- Straffen --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Leraren --- klasmanagement (ler) --- interactief handelen --- 454.22 --- Talenten --- Tucht --- Pesten --- Intelligentie --- Didactiek; algemeen --- Classroom management --- Handbooks, manuals, etc. --- Onderwijs --- Opvoeding --- Opvoeding en onderwijs --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
The International Handbook of Student Experience in Elementary and Secondary School is the first handbook of its kind to be published. It brings together in a single volume the groundbreaking work of scholars who have conducted studies of student experiences of school in Afghanistan, Australia, Canada, England, Ghana, Ireland, Pakistan, and the United States. Drawing extensively on students’ interpretations of their experiences in school as expressed in their own words, chapter authors offer insights into how students conceptualize and approach school, how students understand and address the ongoing social opportunities for and challenges in working with other students and teachers, and the multiple ways in which students shape and contribute to school improvement. The individual chapters are framed by an opening chapter, which provides background on, bases of, and trends in research on students’ experiences of school, and a final chapter, which uses the interpretive framework translation provided to explore how researching students’ experiences of school challenges those involved to translate the qualitative research methods they use, the terms they evoke to describe and define students’ experiences of schools, and, in fact, themselves as researchers.
Classroom environment. --- School environment. --- Environment, School --- Educational sociology --- Classroom climate --- Climate, Classroom --- Environment, Classroom --- Classroom management --- School environment --- Teacher-student relationships --- Curriculum planning. --- Early childhood education. --- Learning & Instruction. --- Teaching and Teacher Education. --- Curriculum Studies. --- Educational Policy and Politics. --- Early Childhood Education. --- Education --- Curriculum development --- Instructional systems --- Planning --- Curricula --- Design --- Learning. --- Instruction. --- Teaching. --- Curriculums (Courses of study). --- Education—Curricula. --- Educational policy. --- Education and state. --- Child development. --- Core curriculum --- Courses of study --- Curricula (Courses of study) --- Curriculums (Courses of study) --- Schools --- Study, Courses of --- Didactics --- Instruction --- Pedagogy --- School teaching --- Schoolteaching --- Pedagogical content knowledge --- Training --- Learning process --- Comprehension --- Child study --- Children --- Development, Child --- Developmental biology --- Education policy --- Educational policy --- State and education --- Social policy --- Endowment of research --- Development --- Government policy --- Investigación cualitativa --- Aprendizaje --- Política educativa --- Enseñanza primaria --- Enseñanza secundaria --- Estudiantes --- Educación secundaria --- Enseñanza media --- Escuelas secundarias --- Estudiantes de enseñanza secundaria --- Educación primaria --- Enseñanza elemental --- Educación y Estado --- Estado y educación --- Política de educación escolar --- Derecho a la educación --- Proceso de aprendizaje --- Comprensión --- Educación --- Autoaprendizaje --- Análisis cualitativo (Investigación) --- Métodos cualitativos (Investigación) --- Investigación científica
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|