Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
O.a. materiaal voor: zand - water - beeldende activiteiten - bouwen - constructies - composities - rollenspel - luisteren - lezen - onderzoek - buitenspel - media
Ontwikkelingsmaterialen ; kleuteronderwijs --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- ontwikkelingsmateriaal --- didactische middelen --- kleuteronderwijs --- Kleuteronderwijs --- Ontwikkelingsmaterialen --- 471.4 --- Hoekenwerk --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- Ontwikkelingsmaterialen (Speelleermiddelen) --- Spelen(Kinderspelen) --- Didactiek; algemeen --- Didactiek --- Ontwikkelingsmateriaal --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Hoe zet je sociale media met succes in op school? Op die vraag geven 21 mensen uit het basisonderwijs (19 Nederlanders, 2 Vlamingen) antwoord in ons boek Sociale Media op de Basisschool. Het boek is prachtig geïllustreerd met tekeningen die kinderen over sociale media maakten.
mediawijsheid --- Computer. Automation --- sociale media --- Didactics of primary education --- Kinderen en internet --- Onderwijs en internet --- Sociale media --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- 433.5 --- 454.52 --- Cyberpesten --- Games --- Internet --- Web 2.0 --- chatten --- cyberpesten --- facebook --- internet --- web 2.0 --- 528.5 --- Audiovisuele opvoeding --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Mediaopvoeding --- Digitale leermiddelen --- Didactische werkvormen --- Didactische werkvorm
Choose an application
Aan de hand van concrete voorbeelden uit de dagelijkse lespraktijk, praktische werkvormen, en helder beschreven mogelijkheden nemen we je stap voor stap mee in de wereld van de activerende digitale didactiek. Dit boek is bedoeld om te inspireren en te motiveren om toegankelijke ICT-toepassingen vol vertrouwen in te zetten in je lessen en te gebruiken bij lesorganisatie.
computerondersteund onderwijs --- Didactic strategies --- e-learning --- didactische werkvormen --- digitale didactiek --- ICT --- 454.52 --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- ICT-integratie --- ICT in het onderwijs --- Samenwerkend leren --- Activerende didactische werkvormen --- ICT : onderwijs --- Digitale didactiek --- Computerondersteund onderwijs --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- ICT ; onderwijs --- PXL-Education 2016 --- mediawijsheid --- sociale media --- PXL-Handboeken --- ICT-vaardigheden --- Rubrics --- Onderwijs --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Een literatuurstudie met een ‘drievoudige missie'. Enerzijds wil ze leraren, lerarenopleiders en directieleden informeren over elektronisch leren (e-leren). Anderzijds wil ze dit vertalen in concrete adviezen voor de onderwijspraktijk in Vlaanderen. Ten derde wil dit boekje ook de fundamentele reflectie in het onderwijs aanzwengelen over hoe onderwijs er in het jaar 2030 zou (moeten) uitzien. Deze literatuurstudie, waarvan de publicatie mee mogelijk gemaakt werd door de VLOR (Vlaamse Onderwijsraad), heeft een ‘drievoudige missie', zo stelt de inleiding. Enerzijds wil ze verschillende actorengroepen in het onderwijs in kort bestek informeren over wat geweten is over e-leren (elektronisch leren). Anderzijds wil ze dit relatief theoretisch weten vertalen in concrete adviezen voor de onderwijspraktijk in Vlaanderen. Ten derde wil dit boekje ook de fundamentele reflectie in het onderwijs aanzwengelen over hoe onderwijs er in het jaar 2030 zou (moeten) uitzien. In het eerste hoofdstuk wordt het begrip ‘digitale geletterdheid' gedefinieerd. Er wordt aangetoond hoe dit verschilt van het traditionele geletterdheidsbegrip, maar ook dat [lees meer] digitale geletterdheid voortbouwt op traditionele geletterdheden. In het uitvoeriger tweede hoofdstuk worden kernthema's uit de digitale didactiek behandeld, met aandacht voor doelen, leertaken en evaluatie. Een aantal mythes met betrekking tot digitale didactiek wordt uit de weg geruimd: de leraar verdwijnt niet en laat de leerlingen niet gewoon doen. Hij geeft verder sturing aan het onderwijs. Digitale media hebben daarbij een functie ter ondersteuning van uiteenzettend onderwijs, maar vormen ook het fundament van explorerend samenwerkend leren. Voorbeelden illustreren de aanbevelingen. In het derde hoofdstuk wordt dan het profiel van de e-leraar en de e-school getekend. De leraar krijgt een coachende rol en wordt getypeerd als teamspeler, die levenslang leert samen met zijn school. Hij is een meertalige wereldburger die floreert binnen nationale en internationale leergemeenschappen. Digitale didactiek is een genuanceerd pleidooi voor e-leren. Lies Sercu neemt het standpunt in dat elke overdreven vlucht vooruit, maar ook elke misplaatste terughoudendheid ten aanzien van digitaal leren het onderwijs geen dienst bewijst. Daarbij wordt beklemtoond dat het niet de technologie is die het onderwijs vernieuwt; het zijn en blijven de leerkrachten en hun leerlingen die nieuw onderwijs tot stand brengen. Elke mediawijze school zal daarom voldoende tijd en middelen investeren in de vorming van haar korps en ook voorzien in een aantal nieuwe functies of functiecombinaties. Zo kan de bibliothecaris bijvoorbeeld omgeschoold worden tot mediacoach. Het boek stimuleert in ieder geval de reflectie over onderwijs vandaag en in de toekomst. [Rik Belmans] Copyright (c) Vlabin-VBC2013http://www.deleeswolf.be
ICT ; onderwijs. --- computerondersteund onderwijs --- Didactic strategies --- didactiek --- e-learning --- Digitale informatie --- ICT ; onderwijs --- Academic collection --- 700 Pedagogie --- ICT --- digitale didactiek --- 454.52 --- 371.3:004 --- Digitale didactiek --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- Computerondersteund onderwijs --- Didactiek --- Computerondersteund onderwijs ; didactiek --- Ict ; computerondersteund onderwijs --- ICT : onderwijs --- Digitaal leren --- Onderwijs --- Sociale media --- Websites --- Mediaopvoeding --- Media --- Mediawijsheid --- 371.012 --- 454.51 --- computergestuurd onderwijs --- 371.012 Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- PXL-Education 2013
Choose an application
Sociale media als pedagogisch en didactisch instrument Sociale media kunnen perfect in de klas worden ingezet. Ze bieden een meerwaarde op pedagogisch en didactisch vlak. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat sociale media het niveau van een gadget in de klas overstijgen? Hoe bewaken we dat ze een middel vormen om pedagogische doelstellingen te bereiken en ze geen doel op zich worden? Op welke manier kunnen we ze inzetten om te werken aan mediawijsheid? En hoe integreren we dit alles in het schoolbeleid? Sociale media als communicatiemiddel Sociale media bieden ook voordelen voor de school om in dialoog te gaan met de omgeving. Hoe je ze kunt inzetten om de school te positioneren, om leerlingen en personeel te rekruteren, om participatie te bevorderen, het boek biedt informatie en stappenplannen om tot een ideale communicatiemix te komen. `Sociale media op school' besteedt ook de nodige aandacht aan het wettelijk kader en aan deontologische aspecten: wat kan en kan niet op het vlak van privacy, hoe gaan we om met cyberpesten en ongepast online gedrag, hoe zorgen we voor een veilige ICT-omgeving, ? Dit boek maakt duidelijk dat je sociale media met succes èn veilig kunt inzetten, zowel in de externe communicatie van de school als in de pedagogische context van de klas.
computerondersteund onderwijs --- schoolprofiel --- Computer architecture. Operating systems --- e-learning --- schoolbeleid --- mediawijsheid --- School management --- sociale media --- Sociale netwerken ; internet --- Onderwijs en internet --- #PBIB:+110.61 --- 454.52 --- onderwijs --- 433.5 --- 484.51 --- 528.5 --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- Onderwijsvernieuwing --- Internet --- communicatiemiddelen --- 371 --- Sociale media --- Leermiddelen --- Communicatie --- Scholen --- Mediaopvoeding --- Audiovisuele vorming --- Computerondersteund onderwijs --- Onderwijs : Didactiek : Secundair onderwijs : Algemeen --- Audiovisuele opvoeding --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Audiovisuele leermiddelen --- communicatie --- informatica --- leermiddelen --- leeromgeving --- PXL-Education 2013 --- leeromgevingen --- Digitalisering --- Privacy --- Veiligheid --- Cyberpesten --- cyberpesten --- School (instelling) --- Thuis --- digitale geletterdheid
Choose an application
Hoe kritisch gaan kinderen, jongeren en volwassenen om met informatie op het web? Hoe kunnen leraren hun leerlingen mediawijzer maken? En hoe integreren lerarenopleiders mediawijsheid het best in de didactiek? Voor het antwoord op deze vragen is Media Didactica ontwikkeld. Media Didactica is het allereerste complete referentiekader dat inzicht biedt in alle aspecten van mediawijshied en leerlijnen uitzet voor mediawijzer onderwijs en professionalisering.
Didactics of technology --- Didactics --- Science --- Didactics of social education --- media-educatie --- mediawijsheid --- didactiek --- 454.52 --- Mediawijsheid --- Informatieverwerking --- internet --- Media --- Media en onderwijs --- 454.51 --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- 474.23 --- multimedia --- ICT --- audiovisuele leermiddelen --- onderwijsbeleid --- onderwijsstijlen --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.) algemeen --- Audiovisuele leermiddelen --- Schoolbooks - Didactic material --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Onderwijs en internet --- Ict ; computerondersteund onderwijs --- 475.2 --- schoolboeken --- Nederlands --- lezen --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Leesontwikkeling. --- Lezen --- Niveaulezen. --- Basisonderwijs. --- Sociale media --- Media literacy --- Handbooks, manuals, etc. --- PXL-Education 2014 --- secundair onderwijs --- informatiekunde --- Age group sociology --- Computer assisted instruction --- Computer architecture. Operating systems --- kritisch denken --- jeugd --- informatievaardigheden --- digitale geletterdheid
Choose an application
Hoe leer je kinderen goed en graag lezen? Verschillende mensen die actief zijn in het leesbevorderingslandschap stellen in dit boek hun ideeën voor een goede klaspraktijk voor. Elk vanuit hun eigen invalshoek bieden ze een kader en vooral veel tips en suggesties voor goed leesonderwijs. Leerkrachten uit het gewoon en buitengewoon basisonderwijs zullen hierin ongetwijfeld heel wat inspiratie vinden om hun leesonderwijs gevarieerd in te vullen, en daarbij de zwakkere lezers niet uit het oog te verliezen. Op die manier kan permanent aan leesbevordering gewerkt worden.Bron: https://www.goodreads.com/book/show/17278424-leesrijk-school--en-klasklimaat
Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- leesbevordering --- literatuuronderwijs --- stemrecht --- jeugdliteratuur --- leesonderwijs --- Lezen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Nederlands als tweede taal --- 803.93-07 --- Nederlands --- aanvankelijk lezen --- basisonderwijs --- lezen --- 475.26 --- didactiek --- 434.8 --- 471.41 --- AVI-niveaus --- Evaluatie --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- Jeugdboekenweek --- Leesbevordering(Boekpromotie) --- Leesvaardigheid --- Makkelijk lezen (Moeilijk lezenden) --- Ontluikend lezen (Voorbereidend lezen) --- Taakgericht taalonderwijs --- Taal --- Voorlezen --- Wereldoriëntatie --- Werken met boeken(Activiteiten met het jeugdboek, Jeugdboekactiviteiten) --- 1e leerjaar l.o --- AVI --- Aanvankelijk lezen --- Anderstaligen --- Avi --- Basisonderwijs --- Begrijpend lezen --- Bibliotheek --- Boek --- Boekpromotie --- Computer --- Didactiek --- Evaluatie (Beoordeling) --- Gedichten --- ICT --- Informatieve bronnen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leesbevordering --- Leesonderwijs --- Leestoetsen --- Multicultureel --- Niveaulezen --- Onderwijs-taakgericht (taakgericht onderwijs) --- Onthaalklas --- Remediërend lezen --- Remediërend onderwijs --- Schrijven --- Verhalen --- Wero --- 475.26 ) * LEZEN --- begrijpend lezen --- kinderboeken --- l.o.: didactiek : lezen (ler) --- leesvaardigheid --- moeilijke lezers --- niveaulezen --- remediërend lezen --- stil lezen --- voorbereidend lezen --- voorbereidend schrijven --- voorlezen --- Leesbevordering ; basisonderwijs --- 030082.jpg --- Lezen: didactiek lagere school --- 803.93-07 Nederlands: taalonderwijs; taalverwerving --- Nederlands: taalonderwijs; taalverwerving --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : lezen --- Activiteiten met het jeugdboek --- Taal en verbale expressie --- (zie ook: fysica (computer)) --- (zie ook: Schoolrapporten) --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- Lezen ; basisonderwijs ; didactiek --- Schoolbooks - Didactic material --- NT2 --- Spel --- Klasinrichting --- Hoekenwerk
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|