Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Anamnese en lichamelijk onderzoek vormen de basis voor een klinische diagnose. Laboratoriumonderzoek is een van de belangrijkste aanvullende onderdelen van het diagnostische proces. Een kritische analyse van de laboratoriumgegevens kan helpen bij deze besluitvorming. De laboratoriumgeneeskunde heeft een grote ontwikkeling doorgemaakt. Deze tweede druk van Interpretatie van medisch laboratoriumonderzoek is daarom volledig geactualiseerd. Het algemene eerste deel is praktischer van opzet gemaakt. In het deel Klinische chemie is de berekende glomerulaire filtratiesnelheid (eGFR) opgenomen. Het hoofdstuk over HbA1c is aangepast aan de wereldwijde standaardisatie die in 2010 werd ingevoerd. In het deel Hematologie zijn nieuwe bepalingen opgenomen, bijvoorbeeld hepcidine voor ijzerdiagnostiek en vrij vitamine B12. Het deel Medische microbiologie is uitgebreid met hoofdstukken over influenza, Q-koorts en multiresistente bacteriën. Interpretatie van medisch laboratoriumonderzoek geeft inzicht in de achtergronden en de mogelijkheden, maar ook in de beperkingen van het gebruik van laboratoriumonderzoek in de klinische diagnostiek. Het is een praktisch naslagwerk voor studenten geneeskunde en medische biologie, voor coassistenten, assistenten in opleiding tot huisarts of specialist en voor medisch specialisten in niet-internistische vakken. Ook verpleegkundigen zullen in het boek waardevolle informatie voor hun dagelijkse werk vinden.
Semiology. Diagnosis. Symptomatology --- Medical microbiology, virology, parasitology --- Clinical chemistry --- Pathological haematology --- klinische chemie --- laboratoriumdiagnostiek --- klinische laboratoria --- testen (geneeskunde) --- biochemie --- microbiologie --- hematologie --- influenza --- klinische biologie --- Laboratorium (laboratoriumonderzoek) --- Laboratoriumonderzoek : interpretatie --- Klinische chemie --- Medische microbiologie --- Hematologie --- 542.8 --- 616-072 --- Laboratoriumdiagnostiek
Choose an application
In onderwijs en welzijn zijn observeren, registreren, rapporteren en interpreteren belangrijke basisvaardigheden. Op grond van observaties en interpretaties worden begeleidings- en hulpverleningsplannen opgesteld en bijgesteld. Op grond van rapportages worden beslissingen genomen over het al dan niet doorverwijzen van leerlingen of cliënten naar specialistische hulpverlening. De observaties, registraties, rapportages en interpretaties van leerkrachten en hulpverleners hebben dus verstrekkende gevolgen voor leerlingen en cliënten. Deze basisvaardigheden worden in dit boek stap voor stap uiteengezet en aangeleerd. Het uiteindelijke doel is om te komen tot een zo objectief mogelijke observatie en rapportage, die zowel in eenvoudige als in complexere situaties kunnen worden uitgevoerd. In het boek wordt de theorie behandeld die aan de hand van praktijkbeelden op de bijbehorende online omgeving kan worden toegepast en geoefend. De videofragmenten komen uit verschillende beroepspraktijken.
begeleidingsmethodieken --- sociaal-agogisch werk --- jeugdhulpverlening --- rapporteren --- observeren --- Social welfare methods --- Social psychology --- schriftelijke communicatie --- deontologie --- Observatietechnieken ; hulpverlening --- observatietechnieken --- orthopedagogie --- Observeren --- Rapporteren --- Registratie --- Hulpverlening --- Interpreteren --- Waarneming --- registratie --- Observatie --- Interpretatie --- Sociaal leren --- rapportage
Choose an application
Wanneer zegt een beeld meer dan duizend woorden? Iedereen die wel eens een pagina voor een tijdschrift bedenkt, een powerpointpresentatie maakt, een brochure schrijft, een presentatie voor een poster moet maken of een idee voor een infographic moet verzinnen, komt vergelijkbare vragen tegen: - Waarom zou ik deze foto juist hier zetten en niet daar?- Welke achtergrondkleur gebruik ik voor mijn presentatie?- Waar moet ik rekening mee houden bij het inrichten van een internetpagina?- Kan ik voor deze cijfers beter een tabel gebruiken, een grafiek, of een infographic?- Mag ik dit plaatje zomaar gebruiken voor mijn weblog?
beeldtaal --- ethiek --- Industrial and intellectual property --- presenteren --- grafieken --- webdesign --- symbols --- Semiotics --- fotografie --- typografie --- copyright --- auteursrecht --- design [discipline] --- semiotiek --- Mass communications --- Grafische vormgeving --- Beeldcultuur --- Audiovisuele media --- 316.773 --- media --- communicatie --- beeldverhaal --- Onderwerp van communicatie Vorm van het onderwerp van communicatie (symbolen), inhoud (content), betekenis en interpretatie --- #SBIB:309H520 --- #SBIB:309H524 --- #KVHA:Journalistiek --- #KVHA:Media --- #KVHA:Beeldtaal --- 003 --- 800.95 --- 316.772.22 --- 316.77 --- 316.77 Communicatiesociologie --- Communicatiesociologie --- 316.772.22 Audio-visuele, visuele communicatie. Beeldcommunicatie--(communicatiesociologie) --- Audio-visuele, visuele communicatie. Beeldcommunicatie--(communicatiesociologie) --- 800.95 Non-verbale communicatie --- Non-verbale communicatie --- 003 Semiotiek. Schriften. Tekens en symbolen. Codes. Grafische voorstellingen --- Semiotiek. Schriften. Tekens en symbolen. Codes. Grafische voorstellingen --- Audiovisuele communicatie: algemene werken --- Audiovisuele communicatie: semiotiek --- 007 --- Schoolbooks - Didactic material --- PXL-Central Office 2018 --- psychologische aspecten --- visualiseren --- communicatiemiddelen --- composieten
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|