Narrow your search

Library

EhB (5)

UCLL (5)

Hogeschool Gent (4)

Thomas More Kempen (4)

VIVES (4)

AP (3)

Arteveldehogeschool (3)

KBR (3)

KDG (3)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

More...

Resource type

book (5)


Language

Dutch (5)


Year
From To Submit

2020 (2)

2019 (1)

2011 (1)

2005 (1)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
Breuken, procenten, kommagetallen en verhoudingen : tussendoelen annex leerlijnen bovenbouw basisschool
Authors: --- --- ---
ISBN: 9001851061 9001851064 Year: 2005 Publisher: Groningen Utrecht Wolters-Noordhoff Freudenthal instituut

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Rekenen : een hele opgave : deel 2
Authors: ---
ISBN: 9789055746422 Year: 2011 Publisher: Amersfoort ThiemeMeulenhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Rekenen, dat leren basisschoolleerlingen niet om het rekenen zelf, maar om met rekenen een basis te leggen voor hun functioneren in de samenleving. Rekenen staat immers niet los van de realiteit: het speelt in alle facetten van het leven een rol. Daarom is het goed dat leerlingen, als ze de grondbeginselen van het rekenen eenmaal onder de knie hebben, worden uitgedaagd met rekenactiviteiten die een duidelijke relatie hebben met de wereld om hen heen. De methode 'Rekenen: een hele opgave' bieden studenten en leerkrachten een uitstekende basis voor het geven van dergelijk contextueel rekenonderwijs. naast 'Rekenen: een hele opgave' is er nu 'Rekenen: een hele opgave' deel 2. et boek bouwt voort op Rekenen een hele opgave. Deel 1 maar stelt moelijker' zaken aan de orde: grotere getallen (boven de 100), breuken, procenten en verhoudingen worden aangeboden in een realistische context. Dat geldt ook voor het metrieke stelsel en begrippen als decameter, hectogram, kiloliter. De student leert hoe hij deze onderwerpen op zo'n manier aan leerlingen kan aanbieden dat ze er niet alleen mee leren rekenen, maar ook begrijpen waarom ze dat leren en wat ze ermee kunnen. Verder besteedt het boek aandacht aan dyscalculie. Dit onderwerp zal in de komende jaren een belangrijke rol in het onderwijs gaan spelen. Toetsen, strategieschema's en observatieschema's worden als extra bij de leerstof aangeboden.


Book
Kommagetallen : rationale getallen
Author:
ISBN: 9782509036100 Year: 2020 Publisher: Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De pedagogische begeleidingsdienst van het GO! biedt didactische cahiers aan om onderwijsprofessionals een houvast te geven in hun streven naar optimale leereffecten voor alle lerenden. Dit cahier is een van de negen in een reeks over wiskundedidactiek in het basisonderwijs. De volledige serie is opgebouwd rond de methode van het ijsbergrekenen. De reeks is bedoeld voor iedereen die wil weten hoe je een brug slaat tussen de theorie en de praktijk. Bekijk de inhoudstafel.In de negen cahiers zijn alle leerinhouden voor kinderen van de eerste kleuterklas tot en met het zesde leerjaar tot in de puntjes didactisch uitgewerkt. De reeks is dan ook een onmisbaar instrument voor iedereen die een inkijk wil in de complete inhoud en didactiek van het wiskundeonderwijs aan kinderen van 2,5 tot 12 jaar.Andere delen in de reeks zijn:Getalbegrip (Natuurlijke getallen) - Voor kleuter & lager onderwijsOptellen en aftrekken (Natuurlijke getallen) - Voor kleuter & lager onderwijsVermenigvuldigen en delen (Natuurlijke getallen) - Vanaf het tweede leerjaarBreuken (Rationale getallen) - Vanaf het derde leerjaarKommagetallen (Rationale getallen) - Vanaf het vierde leerjaarVerhoudingen en procenten (Rationale getallen) - Vanaf het vijfde leerjaarMeetkunde (Meten en meetkunde) - Voor kleuter & lager onderwijsMeten (Meten en meetkunde) - Voor kleuter & lager onderwijsTabellen en grafieken (Meten en meetkunde) - Voor kleuter & lager onderwijsBron : uitgever


Book
Breuken : rationale getallen
Author:
ISBN: 9782509036117 Year: 2020 Publisher: Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De pedagogische begeleidingsdienst van het GO! biedt didactische cahiers aan om onderwijsprofessionals een houvast te geven in hun streven naar optimale leereffecten voor alle lerenden. Dit cahier is een van de negen in een reeks over wiskundedidactiek in het basisonderwijs. De volledige serie is opgebouwd rond de methode van het ijsbergrekenen. De reeks is bedoeld voor iedereen die wil weten hoe je een brug slaat tussen de theorie en de praktijk. Bekijk de inhoudstafel.In de negen cahiers zijn alle leerinhouden voor kinderen van de eerste kleuterklas tot en met het zesde leerjaar tot in de puntjes didactisch uitgewerkt. De reeks is dan ook een onmisbaar instrument voor iedereen die een inkijk wil in de complete inhoud en didactiek van het wiskundeonderwijs aan kinderen van 2,5 tot 12 jaar.Andere delen in de reeks zijn:Getalbegrip (Natuurlijke getallen) - Voor kleuter & lager onderwijsOptellen en aftrekken (Natuurlijke getallen) - Voor kleuter & lager onderwijsVermenigvuldigen en delen (Natuurlijke getallen) - Vanaf het tweede leerjaarBreuken (Rationale getallen) - Vanaf het derde leerjaarKommagetallen (Rationale getallen) - Vanaf het vierde leerjaarVerhoudingen en procenten (Rationale getallen) - Vanaf het vijfde leerjaarMeetkunde (Meten en meetkunde) - Voor kleuter & lager onderwijsMeten (Meten en meetkunde) - Voor kleuter & lager onderwijsTabellen en grafieken (Meten en meetkunde) - Voor kleuter & lager onderwijsBron : uitgever


Book
Verhoudingen en procenten : rationale getallen
Authors: ---
ISBN: 9782509036124 Year: 2019 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De pedagogische begeleidingsdienst van het GO! biedt didactische cahiers aan om onderwijsprofessionals een houvast te geven in hun streven naar optimale leereffecten voor alle lerenden. Dit cahier is een van de negen in een reeks over wiskundedidactiek in het basisonderwijs. De reeks is bedoeld voor iedereen die wil weten hoe je een brug slaat tussen de theorie en de praktijk. Bekijk de inhoudstafel.In de negen cahiers zijn alle leerinhouden voor kinderen van de eerste kleuterklas tot en met het zesde leerjaar tot in de puntjes didactisch uitgewerkt. De reeks is dan ook een onmisbaar instrument voor iedereen die een inkijk wil in de complete inhoud en didactiek van het wiskundeonderwijs aan kinderen van 2,5 tot 12 jaar.

Listing 1 - 5 of 5
Sort by