Listing 1 - 10 of 27 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Voor veel kinderen die naar de basisschool gaan, is Nederlands niet hun enige of eerste taal. Zij moeten zich die taal juist in die jaren eigen maken. Maar het verwerven van een tweede taal vereist specifieke deskundigheid van hun leerkrachten. Dit handboek geeft inzicht in het proces van tweedetaalverwerving,in het bijzonder van het Nederlands. Er wordt aandacht besteed aan beproefde werk- en oefenvormen waarmee leerkrachten de verwerving van het Nederlands als tweede taal kunnen stimuleren.In deze derde, grondig herziene druk is er onder andere meer aandacht voor tweetaligheid, voor verschillende strategien om taal te leren, voor taalverwervingsgericht onderwijs dat effectief is voor alle leerlingen, en voor nieuwe ontwikkelingen omtrent de organisatie van het onderwijs en taalbeleid. Nederlands als tweede taal in het basisonderwijs is geschreven voor pabo-studenten en voor leerkrachten in het basisonderwijs. De tekst, met vragen en opdrachten, kan zowel in groepsverband als individueel doorge-nomen worden. Elk hoofdstuk bevat een zelftoets. Daarmee is dit boek een uitstekend hulpmiddel om de didactiek van het onderwijs Nederlands als tweede taal in de vingers te krijgen.
NT2 ; basisonderwijs --- NT2 ; didactiek --- Taalverwerving --- #PBIB:+111.24 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Nederlands als tweede taal (NT2) --- Nederlands --- Tweedetaalverwerving --- 475.29 --- Nederlands als tweede taal --- NT2 --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Lager onderwijs --- 838.5 Nederlands voor anderstaligen --- PXL-Education 2015 --- basisonderwijs --- taaldidactiek --- Nederlands tweede taal --- Lager onderwijs --- Didactiek --- Kleuteronderwijs --- Basisonderwijs --- Taalopvoeding --- taalbeleid --- nieuwkomers --- Didactics of Dutch --- Primary education --- Secondary education --- tweedetaalverwerving
Choose an application
Kinderen ontwikkelen hun taalvaardigheid voor een groot deel in interactie: via gesprekken met volwassenen en kinderen in hun omgeving. Die taalontwikkeling begint thuis en zet zich voort in de kinderopvang, de peuterspeelzaal en op school. Maar niet iedere interactie is vanzelf geschikt voor taalverwerking. Vaak bieden gesprekken op de basisschool en in peuterzalen minder kansen voor taalverwerving dan de spontane gesprekjes thuis. Daarom is het van belang dat leidsters en leerkrachten ervoor zorgen dat gesprekken in de kinderopvang, de peuterspeelzaal en op school zo goed mogelijk de taalontwikkeling stimuleren. CombiList is daarbij een hulpmiddel. (Bron: voorwoord)
Taalverwerving ; kinderen (0-12 jaar) --- Taalverwerving ; kinderen --- Taalverwerving --- Kleuteronderwijs --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Interactief taalonderwijs --- Mondelinge communicatie --- Taalvaardigheid --- Nederlands als tweede taal --- Taalontwikkelingsstoornissen --- Taalonderwijs --- NT2 --- Taalontwikkelingsstoornis --- Interactief onderwijs --- Taal --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie
Choose an application
Praktisch studieboek voor (beginnende) docenten die volwassen anderstaligen de Nederlandse taal moeten leren.
Didactiek. --- Tweede taal. --- tweede-taalverwerving --- Didactics of Dutch --- didactische processen --- competentiemanagement --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- NT2 ; didactiek --- NT2 --- tweedetaalverwerving --- Nederlands als tweede taal --- Didactiek --- Néerlandais (langue) --- Langues --- Étude et enseignement
Choose an application
Wat betekent 'Op een houtje bijten'? Hoe schrijf je het meervoud van tante? Welk lidwoord is onbepaald: de of het of een? Noem een werkwoord dat begint met een h. Wat is het tegenovergestelde van modern? Uit welke taal komt het woord ketchup?Speel dit spannende spel en scoor beter voor taal. Je kunt het op school en thuis spelen, met je vrienden of met je familie. Ook geschikt voor anderstaligen en NT2. Je kunt zelf beslissen hoe lang het spel duurt.Superspannend van A tot Z!Met Het Grote Taalspel oefenen kinderen spelenderwijs allerlei taalonderdelen, zoals woordenschat, spelling, meervoud, voorzetsels, vervoegingen, verkleinwoorden, uitdrukkingen, woordraadsels en nog veel meer. Kinderen uit verschillende jaargroepen kunnen samenspelen. Of speel met het hele gezin. Ook voor (groot-)ouders en oudere kinderen een leuke manier om kennis op te frissen. Natuurlijk voldoen alle vragen aan de nieuwste spellingeisen.Bron: https://scalaleukerleren.nl/taal/educatieve-spelletjes-over-taal/het-grote-taalspel/
Nederlandse taal --- Ontwikkelingsspelen --- Taal --- Nederlands --- Nederlands als tweede taal --- Alfabet --- Spelling --- Spreuken --- Taalgebruik --- Woordenschat --- Grammatica --- NT2 --- Spreuk --- Therapie --- Oefening --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Gezegde --- Spreekwoord
Choose an application
taalvaardigheid --- kleuteronderwijs --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Dutch language --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of Dutch --- Taalvaardigheid ; kleuteronderwijs --- Evaluatie --- Nederlands --- #KVHB:Taaltest --- #KVHB:Test; kleuteronderwijs --- #KVHB:Testotheek TP --- 471.41 --- Kleuteronderwijs --- Nederlands als tweede taal (NT2) --- Observatie --- Taalachterstand --- Taalvaardigheid --- Toetsen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Taal --- Handboek/cursus --- Taalopvoeding ; kleuteronderwijs --- Taalvaardigheid ; allochtone leerlingen --- Taalvaardigheid ; evaluatietechnieken --- kleuterschool: taalvaardigheid --- Taal en verbale expressie --- 838.5 Nederlands voor anderstaligen --- Schoolbooks - Didactic material --- Taalopvoeding --- Nederlands als tweede taal --- Toetsenborden --- NT2 --- Toets
Choose an application
Anderstalige nieuwkomers& ze zijn vandaag een belangrijk aandachtspunt op school. Het hoe en het waarom van hun begeleiding veroorzaakt soms paniek: hoe begin ik eraan, hoe overwin ik de taal- en cultuurkloof, waar kan ik geschikt materiaal vinden, waarop let ik bij de selectie van methodieken...?Dit boek wil een wegwijzer zijn voor leerkrachten, coördinatoren en directies die een ondersteuning wensen in hun begeleiding van anderstalige nieuwkomers. Op diverse thematische vragen wordt een bondig antwoord geformuleerd. De lezer krijgt een groot aantal tips mee, interessante websites, een dvd met praktijkvoorbeelden en veel ander hapklaar materiaal om aan de slag te gaan of om verder te werken met anderstalige nieuwkomers.www.garant.be
Allochtonen. --- Diversiteit. --- Onderwijsparticipatie. --- nieuwkomers --- anderstaligen --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- tweede-taalverwerving --- culturele diversiteit --- Didactics of Dutch --- Sociolinguistics --- NT2 ; didactiek --- NT2 ; basisonderwijs --- NT2 ; secundair onderwijs --- Intercultureel onderwijs ; basisonderwijs --- Intercultureel onderwijs ; secundair onderwijs --- Nederlands --- didactiek --- * 838.5 --- Nederlands als tweede taal --- cultuurverschillen --- NT2 --- Intercultureel onderwijs --- Nederlands voor anderstaligen --- Tweedetaalverwerving --- 474.6 --- Anderstaligen --- Taalvaardigheid --- Taalachterstand --- Taalonderwijs --- Anderstalige nieuwkomers --- 838.5 --- Nederlands als tweede taal (NT2) --- multiculturele samenleving --- 376.7 --- 454.6 --- #PBIB:+105.30 --- Nederlands voor Anderstaligen --- 325 --- intercultureel onderwijs --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Opvang anderstalige leerlingen --- Contains audio-visual material --- PXL-Education 2014 --- methodiek : onderwijs --- Onderwijs --- Didactiek --- Onthaalklassen anderstalige nieuwkomers --- Immigranten --- Begeleiding --- Anderstalige nieuwkomer --- OKAN --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Immigrant
Choose an application
Woordenschat is een onmisbare basis voor communiceren en leren. Leerlingen die beschikken over een omvangrijke, rijke woordenschat communiceren beter en verwerven gemakkelijker kennis dan leerlingen met een beperkte woordenschat. Uitgangspunt in dit boek is daarom dat het noodzakelijk is dat alle leraren in het basisonderwijs, voortgezet en beroepsonderwijs aandacht besteden aan woordenschat en zorgen voor een doorgaande lijn in woordenschatonderwijs. Dit boek presenteert drie pijlers van woordenschatonderwijs: woorden leren en gebruiken, woordleerstrategieën leren en woordbewustzijn en -eigenaarschap ontwikkelen.
Taal en verbale expressie. --- Taalonderwijs; Nederlandse taal. --- Anderstalige nieuwkomers. --- Didactiek (Vakdidactiek). --- Kleuteronderwijs. --- Lager onderwijs. --- Lezen. --- Luisteren. --- Meertaligheid (Tweetaligheid). --- Nederlands als Tweede Taal (NT2). --- Onderwijsleermiddelen (Leermiddelen). --- Schrijven. --- Spreuken. --- Taal. --- Taalbeleid. --- Taalbeschouwing. --- Taalvaardigheid. --- NT2. --- Woordenschat. --- Woordenschatonderwijs. --- Tweedetaalverwerving. --- Didactics of Dutch --- taalverwerving --- talenonderwijs --- woordenschat --- Nederlandse woordenschat ; basisonderwijs --- Taalonderwijs --- 471.41 --- 475.2 --- Anderstalige nieuwkomers --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Lezen --- Luisteren --- Meertaligheid (Tweetaligheid) --- Nederlands als tweede taal (NT2) --- Onderwijsleermiddelen (Leermiddelen) --- Schrijven --- Spreken --- Taal --- Taalbeleid --- Taalbeschouwing --- Taalvaardigheid --- Nt2 --- woordenschatonderwijs --- Tweedetaalverwerving --- 456.1 --- Taal en verbale expressie --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- PXL-Education 2014 --- taalvaardigheid --- communicatievaardigheden --- leerprocessen --- basisonderwijs --- Woordenschat --- Onderwijs --- Didactiek --- Secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- Interactief onderwijs --- Nederlands --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie
Choose an application
Deze woordenschatuitgave is bedoeld voor anderstalige en taalzwakke leerlingen in de kleuterschool. Woorden in prenten bevat een vereenvoudigde versie van tien bekende prentenboeken, bijvoorbeeld Rupsje Nooitgenoeg, Wil je mijn vriendje zijn?, Max en de Maximonsters en Plons! De vereenvoudigde verhalen vormen de kern van de vijftig woordenschatlessen (vijf lessen per titel) die Woorden in prenten biedt. De lessen bestaan uit het aanbieden van inhoudswoorden en functiewoorden op een heldere en duidelijke manier, gevolgd door allerlei verwerkingsoefeningen en teken- en handvaardigheidactiviteiten.
Nederlands voor anderstaligen --- Nederlandse woordenschat. --- Prentenboeken --- Didactiek. --- Kleuters. --- kleuters --- Didactics of Dutch --- woordenschat --- prentenboeken --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Prentenboeken ; kleuteronderwijs --- NT2 ; kleuteronderwijs --- NT2 --- Taalverwerving --- 471.41 --- Nederlands als tweede taal (NT2) --- Voorlezen --- Ontluikende geletterdheid --- Taalontwikkeling --- Werken met prentenboeken --- Nederlands 838.5 --- 475.2 --- Nederlands als tweede taal --- 472.17 --- #PBIB:+111.23 --- Taal en verbale expressie --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Kleuteronderwijs --- Contains audio-visual material --- Schoolbooks - Didactic material --- PXL-Education 2018 --- didactiek van de talen --- didactische werkvormen --- basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Taalopvoeding --- Anderstalige nieuwkomers --- Didactics of Kindergarten --- tweede-taalverwerving --- Prentenboek --- Anderstalige nieuwkomer
Choose an application
Bij dit leerwerkboek hoort een cd.
Nederlands --- anderstaligen --- leerboeken --- secundair onderwijs --- 485.1 --- Nederlands voor anderstaligen --- NT2 --- * 838.5 --- didactiek --- Nederlande taal en letterkunde --- didactiek secundair onderwijs - Nederlandse taal en letterkunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Nederlands als tweede taal --- Niveau B1 --- Beginners --- Adult education. Lifelong learning --- Dutch language --- Beginner --- Niveau B1 (Europees referentieniveau) --- Nederlandse taal ; Volwassenenonderwijs ; Leermiddelen
Choose an application
Dit handboek toont op een duidelijke en praktijkgerichte manier hoe je als leerkracht en leesbevorderaar met kamishibai (verteltheater) aan de slag kan. Met tips over hoe je een persoonlijk verhaal in kamishibai-vorm kan omzetten. Geschikt voor leerkrachten kleuteronderwijs, lagere school en lerarenopleiding. Bevat ook bruikbare tips voor de lessen NT2 .
Kindergarten --- Children's literature. Juvenile literature --- voorlezen --- basisonderwijs --- leesbevordering --- vertellen --- Vertelkastje --- Vertellen --- Didactiek --- Leesbevordering --- Didactische werkvormen --- Voorlezen --- Basisonderwijs --- Nederlands als tweede taal --- Storytelling --- Kleuteronderwijs --- kamishibai --- prentenboeken --- Kamishibai --- 472.15 --- 471.41 --- Verteltheater --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Vertelkastje(Kamishibai) --- Taal en verbale expressie --- PXL-Education 2017 --- kleuteronderwijs --- didactiek van de talen --- Kamishibai; Japanse vertelvorm --- Voorlezen. --- Didactische werkvorm --- NT2 --- Didactics of languages
Listing 1 - 10 of 27 | << page >> |
Sort by
|