Narrow your search
Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Kleur bekennen : overheidscommunicatie in vijf spanningsbogen
Authors: ---
ISBN: 9789491560835 Year: 2014 Publisher: Amsterdam Adformatie Groep

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Is het de enorme behoefte aan verantwoording over het doen (en vooral: laten) van organisaties ? Zijn het de ongekende technologische toepassingen om transparant te handelen? Of is het de ontdekking van overheidsorganisaties dat zoveel wordt bereikt door aan te sluiten op energie in buurten en branches ?Aan aanjagers geen gebrek, als het om de communicatieve overheid gaat. Aan de hand van vijf trends beschrijven Guido Rijnja en Vera de Witte in dit boekje de stand van het gewas. Zelden doen die ontwikkelingen zich als eenvoudig voor.Tegenover de hang naar openheid staat een drang naar veiligheid. En wat betekent de eeuwenoude behoefte aan sturing in een steeds verder uitwaaierend medialandschap ? Van wie is Overheidscommunicatie eigenlijk ?Bron: http://www.managementboek.nl


Book
Elementaire principes van oorlogspropaganda : bruikbaar bij koude, warme of lauwe oorlogen
Author:
ISBN: 9064453012 9789064453014 Year: 2003 Publisher: Berchem EPO

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Oorlogspropaganda is een essentiële bezigheid die misschien zo oud is als de mensheid zelf. Zeer overzichtelijk en duidelijk, van de Eerste Wereldoorlog tot de Balkanoorlog, toont Anne Morelli hoe de geesten gewonnen worden voor de oorlog, hoe de mentale sabels geslepen worden. Bepaalde vuistregels en methodes keren telkens terug. Morelli laat ze de revue passeren en legt telkens de link met de wereld van vandaag. Morelli: 'Ik ben geen futurologe, ik ben historica en ik beweer helemaal niet dat we vanuit het verleden perfect de toekomst kunnen voorspellen. Maar de analyse van de mechanismen van de oorlogspropaganda geeft ons de mogelijkheid ons in te beelden hoe de publieke opinie gekneed wordt en voorbereid op de komende oorlog van de VS tegen Irak.'


Book
Effectief gedrag veranderen met het 7E-model
Author:
ISBN: 9782509023896 Year: 2015 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Herkent u volgende problemen ? - Bezoekers blijven over het gras wandelen, ondanks de bordjes. - Amper enkele weken na uw zwerfvuilcampagne liggen er opnieuw overal blikjes. - Acties via Twitter en Facebook halen niets uit: jongeren vinden hun weg naar de culturele activiteiten in de gemeente maar niet. - U promoot steevast het gebruik van de fiets en het openbaar vervoer, maar dit lijkt het autogebruik maar niet te doen afnemen. - De vernieuwde procedure maakt geen verschil: erg weinig ouderen schrijven in op onze maaltijden aan huis. Ondanks talrijke sensibiliserings- en communicatiecampagnes blijven mensen steeds weer het 'foute' gedrag stellen. Want tussen weten en doen gaapt een kloof van verleidingen en gewoontes. De publicatie 'Effectief gedrag veranderen met het 7E-model' leert u precies hoe u dit probleem kan aanpakken. Dankzij een doordacht beleid gebaseerd op nudging en keuzeoptimalisatie en gerichte communicatie op maat kan u uw doelgroep op subtiele wijze de goede richting uitduwen zodat hun gedrag blijvend verandert. Het 7E-model is een duidelijk en praktisch werkinstrument om beleid en communicatie te realiseren met blijvende impact. Vlaams Minister-President Geert Bourgeois, Beleidsnota 2014-2019: Het 7E-model heeft zijn deugdelijkheid bewezen. We stimuleren het gebruik ervan door vorming en netwerking.Bron : http://www.politeia.be

Listing 1 - 3 of 3
Sort by