Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Marxisme --- Communisme --- Socialisme
Choose an application
Bill Browder was een zeldzaam succesvolle hedgefundmanager; als een van de eersten had hij door hoe krankzinnig veel geld er na de val van de Muur en het uiteenvallen van de Sovjet-Unie verdiend kon worden in `het wilde Oosten . Maar het gaat mis. De Russische oligarchen gaan hem dwarszitten: ze overvallen zijn kantoren en stelen 230 miljoen belastinggeld. Browder vecht terug, aanvankelijk met succes, maar de Russen hanteren andere spelregels. Een maand nadat Browders advocaat Sergei Magnitsky een gigantische misdaad openbaar heeft gemaakt waarbij Poetin zelf betrokken is, wordt hij opgepakt, gearresteerd, gemarteld en in de gevangenis vermoord. De moord grijpt Browder diep aan en verandert zijn leven. Hij begint een vastberaden en indrukwekkende kruistocht om de misdadigers voor het gerecht te krijgen. Van een spijkerharde hedgefundmanager wordt hij een overtuigd mensenrechtenactivist. Hij loopt gevaar en hij weet het, maar de terriërachtige vasthoudendheid en de enorme moed die hem zijn successen brachten, leiden hem nu in zijn strijd om gerechtigheid voor Magnitsky en andere slachtoffers van het regime van Poetin.Bron : http://www.bol.com
Beleggingen ; Rusland --- Rusland ; politiek ; 2010 --- -Rechten van de mens ; Rusland --- Poetin, Vladimir --- Politiek --- Buitenlandse politiek --- Politieke geschiedenis --- Rusland --- Communisme --- Kapitalisme --- Criminaliteit --- Rechten van de mens --- Mensenrechten --- Maatschappij --- Film
Choose an application
The accession of eight post-communist countries of Central and Eastern Europe (and also of Malta and Cyprus) to the European Union in 2004 has been heralded as perhaps the most important development in the history of European integration so far. While the impact of the enlargement on the constitutional structures and practices of the EU has already generated a rich scholarly literature, the influence of the accession on constitutionalism, democracy, human rights and the rule of law among the new member states has been largely ignored. This book fills this gap, and addresses the question of the consequences of the "external force" of European enlargement upon the understanding and practice of democracy and the rule of law and among both the main legal-political actors and the general public in the new member-states. A number of leading legal scholars, sociologists and political scientists, both from Central and Eastern Europe and from outside, address these issues in a systematic and critical way. Taken together, these essays help answer a fundamental question: does the European Union have the potential of promoting and consolidate democracy and human rights?
Political philosophy. Social philosophy --- Politics --- Legal theory and methods. Philosophy of law --- European law --- International law --- politieke wetenschappen --- communisme --- filosofie --- recht --- Europees recht --- internationaal recht
Choose an application
AA / International- internationaal --- 330.00 --- 330.46 --- Economische en sociale theorieën: algemeenheden. --- Hedendaagse periode, met inbegrip van de psychologische school (Oostenrijkse), mathematische school, solidarisme, communisme, marxisme, bolsjewisme, anarchisme. --- Marxisme --- Economische en sociale theorieën: algemeenheden --- Hedendaagse periode, met inbegrip van de psychologische school (Oostenrijkse), mathematische school, solidarisme, communisme, marxisme, bolsjewisme, anarchisme --- Politiek --- Economie --- Marx, Karl --- Maatschappij --- Film
Choose an application
Bruxelles est actuellement la ville du monde où se déroulent le plus de manifestations : de toute l'Europe les mécontents de la ± politique de Bruxelles ? y convergent. 0Ces manifestants seraient bien étonnés de découvrir que cette ville n'est pas seulement cette capitale décisionnelle de l'Europe mais un lieu où de nombreux révolutionnaires ont résidé (comme Marx) ou y sont passés (comme Lénine). Bruxelles porte aujourd'hui les traces des cultures subversives qui s'y sont succédé, des communards exilés aux artistes du street-art. Le livre s'interroge sur les espaces et les lieux qui, au fil des ans, ont accueilli des révolutionnaires - belges et étrangers - et leurs activités. Il met aussi en relief les interactions entre la géographie sociale de Bruxelles et la pratique politique transgressive.
Revolutionaries --- Révolutionnaires --- Brussels (Belgium) --- Bruxelles (Belgique) --- History --- Histoire --- sociale actie --- 361.55 --- Social conditions --- Conditions sociales --- Brussel ; geschiedenis --- History of Belgium and Luxembourg --- anno 2010-2019 --- anno 1800-1999 --- anno 2000-2009 --- Brussels --- Révolutionnaires --- Conflit --- Mouvement social --- 19e siècle --- Bruxelles --- Grand place (bruxelles) --- 920 --- communisme histoire --- Bruxelles histoire --- action sociale --- geschiedenis België --- histoire Belgique
Choose an application
Geschiedenis --- 6e leerjaar secundair onderwijs --- 20e eeuw --- 21e eeuw --- Wereldoorlog I --- Wereldoorlog II --- Russische revolutie --- Verenigde Staten --- Europa --- België --- VN (Verenigde Naties) --- Dekolonisatie --- Koude Oorlog --- Communisme --- Internationalisering --- Federalisme --- Sovjetunie --- Verenigde Naties --- Crisis --- Cultuur --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Sovjet-Unie --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 485.5 --- #BSCH: vak: Geschiedenis --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
kunst --- twintigste eeuw --- kubisme --- 75.071 LEGER --- 7.071 LEGER --- marxisme --- communisme --- Le Corbusier --- Cendrars Blaise --- Delaunay Robert --- kunst en architectuur --- architectuur --- kunst en literatuur --- Léger Fernand --- typografie --- film --- kunst en openbare ruimte --- kunst en politiek --- schilderkunst --- 75.07 --- 7.07 --- Léger, Fernand (1881-1955, °Argentan, Frankrijk) --- Schilderkunst ; schilders --- Kunstenaars met verschillende disciplines, niet traditioneel klasseerbare, conceptuele kunstenaars A - Z --- Exhibitions --- Léger, Fernand --- Léger, Fernand
Choose an application
485.6 --- C6 --- Geschiedenis --- KADOC - Documentatie- en Onderzoekscentrum voor Religie, Cultuur en Samenleving (1977-). --- geschiedenis. --- leerboeken. --- secundair onderwijs. --- Geschiedenis-Maatschappijleer. --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap. --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 5e leerjaar secundair onderwijs --- Algemeen secundair onderwijs --- Vrij onderwijs --- Sociaal-economische geschiedenis --- 19e eeuw --- 20e eeuw --- Industriële revolutie --- Liberalisme --- Nationalisme --- Vlaamse beweging --- Wereldoorlog I --- Wereldoorlog II --- Fascisme --- Communisme --- Franse Revolutie --- Socialisme --- Nieuwste tijd --- Cultuurgeschiedenis --- geschiedenis --- KADOC - Documentatie- en Onderzoekscentrum voor Religie, Cultuur en Samenleving (1977-) --- leerboeken --- secundair onderwijs --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Geschiedenis-Maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- Nieuwste Tijd --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum
Choose an application
Posters : Tijdslijn klassiek oudheid-eigen tijd - Tijdslijn klassiek oudheid-eigen tijd - Een landbouwnederzetting in de eerste middeleeuwen - Een stad in de tweede middeleeuwen - Constantinopel ca. 800 - Een gotische kathedraal in opbouw - Een benedictijnenabdij
485.6 --- Geschiedenis ; secundair onderwijs --- Geschiedenis. --- geschiedenis. --- leerboeken. --- schoolboeken. --- secundair onderwijs. --- Didactiek secundair onderwijs - geschiedenis, maatschappijleer. --- Geschiedenis - Maatschappijleer. --- Geschiedenis --- Secundair onderwijs --- C6 --- KADOC - Documentatie- en Onderzoekscentrum voor Religie, Cultuur en Samenleving (1977-). --- geschiedenisonderwijs (x). --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- geschiedenis --- leerboeken --- secundair onderwijs --- 485.5 --- schoolboeken --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- didactiek secundair onderwijs - geschiedenis, maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- handboeken secundair onderwijs --- PXL-Education 2015 --- PXL-Education 2014 --- PXL-Education 2016 --- geschiedenisonderwijs (x) --- KADOC - Documentatie- en Onderzoekscentrum voor Religie, Cultuur en Samenleving (1977-) --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Griekenland --- Romeinse Rijk --- Hellas --- Hellenisme --- Technisch secundair onderwijs --- Kelten --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- 15e eeuw --- 16e eeuw --- 17e eeuw --- 18e eeuw --- Ontdekkingsreizen --- Slavernij --- Internationale handel --- Sociaal-economische geschiedenis --- Godsdienst --- Reformatie --- Contrareformatie --- Luther, Maarten --- Vesalius, Andreas --- Da Vinci, Leonardo --- Natuurwetenschappen --- Cultuurgeschiedenis --- Absolutisme --- Sociaal-politieke geschiedenis --- Ancien Regime --- Amerikaanse onafhankelijkheidsoorlog --- Franse Revolutie --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- Middeleeuwen --- Historische verhalen --- 5e leerjaar secundair onderwijs --- 19e eeuw --- 20e eeuw --- Wereldoorlog I --- Wereldoorlog II --- Nieuwste tijd --- Politiek --- Cultuur --- Gent --- De Witte, Pol --- Koloniale geschiedenis --- Schilderkunst --- Brazilië --- Verenigde Staten --- Socialisme --- Ford, Henry --- Borinage --- Sovjetunie --- Communisme --- Berlijn --- Olympische Spelen --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Mythologie --- Historisch verhaal --- Ontdekkingsreis --- Reformatie (religie) --- Amerikaanse Onafhankelijkheidsoorlog --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Logistiek --- Man --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Nieuwste Tijd --- Toerisme --- Maatschappij --- Film --- Tekenkunst --- Onderzoek (wetenschap) --- Sovjet-Unie --- #BSCH: vak: geschiedenis
Choose an application
Kaartjes bij handboek Storia 2.
Geschiedenis ; secundair onderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- geschiedenis --- leerboeken --- secundair onderwijs --- 485.6 --- Geschiedenis --- Secundair onderwijs --- 485.5 --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- verleden --- Geschiedenis-Maatschappijleer --- handboeken secundair onderwijs --- PXL-Education 2014 --- PXL-Education 2015 --- geschiedenis: leerboeken secundair onderwijs --- PHL-Education 12 --- PXL-Education 2016 --- 5e leerjaar secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Nieuwste tijd --- 19e eeuw --- 20e eeuw --- Napoleon I Bonaparte (keizer van Frankrijk) --- Nederland --- België --- Nationalisme --- Imperialisme --- Belgisch Kongo --- Industriële revolutie --- Sociaal-economische geschiedenis --- Sociaal-politieke geschiedenis --- Cultuurgeschiedenis --- Socialisme --- Communisme --- Migratie --- Wereldoorlog I --- Wereldoorlog II --- Nazisme --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- Prehistorie --- Egypte --- Mesopotamië --- Kelten --- Algemeen secundair onderwijs --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- Middeleeuwen --- Ancien Regime --- Frankische rijk --- Vikings --- Islam --- Standenmaatschappij --- Feodaliteit --- Kruistochten --- Nederlanden --- Honderdjarige Oorlog --- Romaanse kunst --- Gotiek --- China --- 6e leerjaar secundair onderwijs --- 21e eeuw --- Politiek --- Koude Oorlog --- Sovjetunie --- Verenigde Staten --- VN (Verenigde Naties) --- EU --- Dekolonisatie --- Internationalisering --- Palestijns-Israëlisch conflict --- Sociaal-culturele geschiedenis --- Internet --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Griekenland --- Hellas --- Hellenisme --- Romeinse Rijk --- Oudheid --- Augustus (Romeins keizer) --- Gallië --- Nieuwe tijd --- Eigen tijd --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Renaissance --- Barok --- Ontdekkingsreizen --- Habsburgers --- Azteken --- Heksenvervolgingen --- Slavernij --- Verlichting (cultuurgeschiedenis) --- Franse Revolutie --- Revoluties --- Absolutisme --- Boekdrukkunst --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Nieuwe Tijd --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Mythologie --- Dier --- Nieuwste Tijd --- Filosofie --- Film --- Literatuur --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- Frankische Rijk --- Vikingen --- Feodalisme --- Kruistocht --- Maatschappij --- Seksualiteit --- Theater --- Wetenschap --- Architectuur --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Godsdienst --- Cultuur --- Media --- Kleuter --- Technologie --- Kind --- Voorlichting --- Ontdekkingsreis --- Heksenvervolging --- Revolutie --- Napoleon Bonaparte --- Belgisch-Congo --- Verenigde Naties --- Europese Unie --- #BSCH: vak: geschiedenis --- Sovjet-Unie --- Vroegmoderne Tijd
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|