Listing 1 - 10 of 55 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Gertie Bergmans is kleuterjuf bij de 4- en 5-jarigen in de kleuterschool De Beverburcht in Maaseik (Wurfeld). Ze goot haar rijke buitenervaringen met kleuters in dit "praktisch handboek vol avonturentochten in de natuur". Een inspiratiebron voor leerkrachten, ouders en grootouders, gidsen en begeleiders.
471.43 --- Avonturen --- Natuurbeleving --- wereldoriëntatie --- bossen --- Buitenspelen --- # Wereldoriëntatie --- buitenspelen --- bosspellen --- Wereldoriëntatie ; didactiek ; kleuteronderwijs --- PXL-Education 2018 --- kleuteronderwijs --- natuurkennis --- bosspelen --- avonturen --- natuur --- didactiek kleuteronderwijs - wereldoriëntatie --- Natuurbeleving ; kinderen --- Kleuteronderwijs --- Kleuteronderwijs. --- Natuureducatie. --- 476.1 --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie
Choose an application
World history --- Ancient history --- geschiedenis --- Prehistory --- 471.43 --- wereldoriëntatie --- tijd --- creativiteit --- didactiek kleuteronderwijs - wereldoriëntatie --- Geschiedenis --- 476.1 --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie
Choose an application
Ervaringsgericht werken met kleutersIn de kleuterklas liggen de lesthema's soms van bij het begin van het schooljaar vast. Dit boek daagt leraren en opvoeders uit het op een vernieuwende manier aan te pakken. Het is geïnspireerd op het ervaringsgericht werken en focust op een grotere betrokkenheid van het kind.Deze volledig nieuwe versie wil iedereen die nog niet overtuigd was over de streep trekken. Met tips en praktijkvoorbeelden om het voortdurend thematische aanbod los te laten.Start eens zonder thema staat voor het vrije initiatief, maar hanteert wel een bewust doel: het stimuleren van de ontwikkeling en ondernemingszin bij kinderen.
basisonderwijs --- Themaloos werken --- Kleuteronderwijs --- Leeromgeving --- Didactiek --- Vrij spelen --- Motivatiebevordering --- Basisonderwijs --- Didactics of Kindergarten --- didactiek --- kleuteronderwijs --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- 471.4 --- didactiek kleuteronderwijs
Choose an application
Onderwijzers en opvoeders die kijken vanuit het perspectief van de kleuter, hebben een streepje voor. Aandacht hebben voor de leefwereld van de allerjongsten maakt hen sterker en meer betrokken, al vraagt dat een juiste aanpak. Ervaringsgericht werken in de basisschool met kleuters is de ideale gids voor (toekomstige) leraren in het kleuteronderwijs. Door de bevattelijke taal en de vele cases helpt dit boek onderwijzers en opvoeders op weg in de zoektocht naar wat kleuters bezighoudt. Behalve voor opleidingen presenteert het boek zich als werkinstrument om leraren actief te begeleiden rond alle aspecten van de ervaringsgerichte praktijk. Het bevat talrijke voorbeelden, tips voor betere communicatie en suggesties om de klas levendig in te richten.Bron: https://www.lannoo.be/nl/ervaringsgericht-werken-het-basisonderwijs-met-kleutersHannelore RubieHandboek Ervaringsgericht Onderwijs (EGO) met kleuters, voor (toekomstige) leerkrachten. In acht hoofdstukken wordt de basiskennis gepresenteerd. Met behulp van concepten, modellen, praktijkvoorbeelden, reflectievragen en schematische afbeeldingen maakt de lezer op gestructureerde wijze kennis met het gedachtengoed van EGO. Het tempelschema staat centraal: van fundament (ervaringsgerichte basishouding) tot aanpak (rijk milieu, vrij kleuterinitiatief en de ervaringsgerichte dialoog) tot proces en effect (emancipatie), met welbevinden en betrokkenheid als belangrijkste aanwijzers voor kwaliteit. Elk van de genoemde aspecten wordt uitgelegd en toegelicht, waarbij theorie en praktijk hand in hand gaan en er aandacht is voor de dagelijkse praktijk, een positief groepsklimaat, permanente onderwijskwaliteit, observatieschalen, opbrengsten en een zorgbrede aanpak. Met bibliografie, eindnoten en een unieke inlogcode voor digitale ecampuslearn-mogelijkheden. Rijke uitgave van de EGO-grondlegger, voor iedereen wiens onderwijshart uitgaat naar leren door zelf te ondervinden!© NBD Biblion
Didactic strategies --- Didactics of Kindergarten --- kleuters --- Centrum voor Ervaringsgericht Onderwijs [Leuven] --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- Ervaringsgericht werken ; kleuteronderwijs --- Ervaringsleren ; kleuteronderwijs --- #PBIB:+110.40 --- Onderwijs : Didactiek : Kleuteronderwijs --- Ervaringsleren --- Kleuteronderwijs --- ervaringsgericht onderwijs --- kleuteronderwijs --- basisonderwijs --- kleuterdidactiek --- basisvaardigheden --- ervaringsleren --- PXL-Education 2019 --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs --- Ervaringsgericht leren --- Ervaringsgericht onderwijs --- Basisonderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs --- Lager onderwijs --- Centre for Experiential Education [Leuven] --- 471.4 --- didactiek --- didactiek kleuteronderwijs --- Ervaringsleren.
Choose an application
Hoe fijn zou het zijn als jonge kinderen tijdens hun spel de doelen behalen die jij eigenlijk in de kring wilde behandelen? Als de hoeken in jouw lokaal goed ingericht zijn, kan dit! De kinderen gaan aan de slag, jij hebt tijd om mee te spelen en te observeren. Tussendoor loop je even bij je bureau langs om wat bevindingen te noteren. De kinderen spelen. Is dat niet hoe jonge kinderen leren en zich ontwikkelen? Hoe richt je de hoeken in, zodat de kinderen er vrijwel zelfstandig in kunnen spelen? Welke materialen zet je erin en met welk doel? Hoe begeleid je het spel? Hoe zorg je ervoor dat de kinderen niet binnen vijf minuten zijn uitgespeeld? Hoe kun je ook peuters en leerlingen in groep 3 laten profiteren van uitdagende hoeken? In dit boek krijg je antwoorden op deze vragen, zodat je van elke hoek een succes kunt maken. Aan de hand van het achtbaanmodel laat Bianca Antonissen je zien hoe je het spelen in hoeken zo goed mogelijk kunt begeleiden. Dit boek schrijft niet voor wat je precies moet doen, maar gaat uit van jouw kennis als leerkracht; jij kunt zelf zien wat jouw klas nodig heeft en bepalen hoe je de hoeken op jouw leerlingen afstemt.Bron: https://www.bookspot.be/boeken/spelen-in-uitdagende-hoeken-9789463865944
Frans --- Cursus bachelor in het Communicatiemanagement --- Hoekenwerk ; kleuteronderwijs --- 471.4 --- didactiek --- differentiatie --- hoekenwerk --- Differentiatie --- Didactiek ; kleuteronderwijs --- didactiek kleuteronderwijs --- Hoekenwerk --- Klasinrichting --- Kleuteronderwijs --- Didactic strategies --- kleuteronderwijs --- kleuters --- spelen --- PXL-Education 2019 --- kleuterdidactiek --- Spelen ; kleuteronderwijs --- Kleuteronderwijs ; methodiek --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- Hoekenwerking ; kleuteronderwijs --- Ervaringsleren ; kleuteronderwijs --- spelbegeleiding --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- klasinrichting --- Natuur
Choose an application
Maak een reis door de wereldgeschiedenis, van de dinosaurussen tot de Romeinen, ridders tot de huidige tijd met de Arabische lente en de vluchtelingenstroom. Grote uitgave met paginagrote gedetailleerde kleurenillustraties.
World history --- Ancient history --- geschiedenis --- Prehistory --- Geschiedenis --- Wereldgeschiedenis --- Tijdlijn --- Beeldverhaal --- Boekillustratie --- 684.94 --- infographics --- 471.43 --- wereldoriëntatie --- tijd --- wereldgeschiedenis --- het boek, boekillustratie --- didactiek kleuteronderwijs - wereldoriëntatie --- 900.2 --- Encyclopedische werken enz --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Infografiek --- Didactics of social education --- Didactics of geography --- 476.1 --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie
Choose an application
Het kleuteronderwijs bereidt kinderen voor op het basisonderwijs: ze krijgen schrijf-, kijk- en luisteroefeningen en leren al wat rekenen. Maar het is minstens even belangrijk dat kleuters een intense voorbereiding krijgen op de werkhouding die van hen verwacht wordt vanaf het basisonderwijs. We mogen immers niet verwachten dat kleuters die houding uit zichzelf aannemen. Kaat Timmerman ontwikkelde een complete methode om die werkhouding aan te leren. Op een gestructureerde, maar speelse manier moeten kinderen leren dat er een houding hoort bij 'werkjes maken' en dat er een andere houding hoort bij spelen en experimenteren. Om die werkhouding te kunnen aanleren, moeten kinderen eerst een algemene houding leren aannemen die 'werken' mogelijk maakt: niet rondlopen, niet door elkaar praten, vinger opsteken ...De methode in Werkhouding bij kleuters leert kinderen het verschil ontdekken tussen spelen' en 'werken'. Het is een basisboek voor pedagogen, logopedisten, kinesitherapeuten/fysiotherapeuten, ergotherapeuten, kleuterleiders en ouders.
Pedagogiek en onderwijskunde --- moderne schoolsystemen. --- Moderne schoolsystemen. --- aansluiting kleuter- en lager onderwijs --- kleuteronderwijs --- Didactics of Kindergarten --- didactiek --- Kleuteronderwijs en basisonderwijs ; aansluiting --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- werkhouding --- 471 --- cognitieve ontwikkeling --- kleuters --- 471.4 --- Gedrag --- Kleuteronderwijs --- Werkhouding --- Kleuters --- Cognitieve ontwikkeling ; kleuteronderwijs --- 113579.jpg --- Kleuters : attitudes --- Kleuteronderwijs : didactiek --- Cognitieve ontwikkeling --- Didactiek; algemeen --- Toddlers --- Education [Preschool ] --- Didactiek --- PXL-Education 2020 --- kleuterdidactiek --- leren leren --- didactiek kleuteronderwijs
Choose an application
Puzzel je Slim biedt een synthese van zowat alles wat voorhanden en mogelijk is rond puzzelsoorten en puzzelstrategieën. Het is geen theoretisch werk maar een praktijkboek voor de leerkracht uit het kleuter- en uit het buitengewoon onderwijs. Dit praktijkbaoek bevat een waaier van suggesties en didactische tips waaruit de leerkracht zelf keuzes maakt. Zij moet niet al deze suggesties en tips realiseren, maar... hoe meer ideeën, hoe rijker en bewuster de gemaakte keuzes.
Kleuteronderwijs ; didactiek --- Spelen ; didactiek --- puzzels --- zorgverbreding --- Orthopedagogics --- cognitieve opvoeding --- Didactics of Kindergarten --- kleuterdidactiek --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Puzzels --- 471.42 --- didactiek --- differentiatie --- kleuteronderwijs --- remediërend onderwijs --- Puzzelen --- Kleuteronderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- PXL-Education 2015 --- cognitieve didactiek --- puzzelen --- Didactiek --- Zorgverbreding --- Cognitieve opvoeding --- Puzzel
Choose an application
Het kleuterhoekenboek: > Verrijking van de inrichting van de kleuterklashoeken > Haalbare ideeën > Voor kleuters van 2,5 tot 6 jaar Op zoek naar vernieuwende ideeën voor de inrichting van je kleuterklas? In het Kleuterhoekenboek vind je verfrissende tips voor milieuverrijking. Na een inleidend hoofdstuk over de ontwikkeling en groei van kleuters, volgt een originele kijk op de inrichting van de verschillende kleuterklashoeken. Het boek schetst hoe je van je kleuterklas een echte ontdekplek kan maken, meegroeiend met verschillende belangstellingscentra en uitnodigend tot rijke ervaringen. De belangstellingscentra variëren van traditioneel naar vernieuwend en experimenteel. En omdat jonge kleuters nood hebben aan ander materiaal dan oudere kleuters, doet het een creatief aanbod voor kleuters van 2,5 tot 6 jaar. Naast hoekinrichting biedt het Kleuterhoekenboek ook enkele lesideeën. Het Kleuterhoekenboek maakt van je kleuterklas een plek vol verrassingen, waar elke dag opnieuw iets te beleven valt!
WO (wereldoriëntatie) --- Didactics of Kindergarten --- kleuteronderwijs --- Didactics of social education --- didactische werkvormen --- Hoekenwerking kleuteronderwijs --- Kleuteronderwijs didactiek --- Ervaringsleren kleuteronderwijs --- 471.9 --- bewegingshoek --- boekenhoek --- cadeautjes --- dramahoek --- experimenteerhoek --- zithoek --- Hoekenwerking ; kleuteronderwijs --- Klasinrichting --- Hoekenwerk --- 471.4 --- hoekenwerk --- klasinrichting --- afval --- compost --- eieren --- hoeden --- kapper --- Belangstellingscentra --- Kleuteronderwijs. --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- Ervaringsleren ; kleuteronderwijs --- didactiek --- didactiek kleuteronderwijs --- PXL-Education 2017 --- creativiteit --- milieu-opvoeding --- motorische vaardigheden --- cognitieve didactiek --- ervaringsverruimend kleuteronderwijs
Choose an application
De map Als kleuters leren tellen... bevat een beschrijving van verschillende rekenspelletjes. Met deze spelletjes kan de leerkracht het getalbegrip peilen bij kinderen in groep 1 en 2. Bij elk spel worden suggesties gegeven voor het stellen van vragen, doen van interventies en geven van extra hulp. De map geeft achtergrondinformatie over tellen en getalbegrip en bevat observatieformulieren, waarbij ook wordt aangegeven wat kinderen moeten kunnen om in groep 3/het 1ste leerjaar met vertrouwen aan het rekenonderwijs uit de rekenmethode deel te kunnen nemen.
Voorbereidend rekenen. --- Wiskunde --- Kleuteronderwijs. --- kleuteronderwijs --- cognitieve opvoeding --- Didactics of Kindergarten --- voorbereidend rekenen --- Voorbereidend rekenen --- Wiskunde ; kleuteronderwijs --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- tellen --- kleuters --- rekenen --- wiskundige initiatie --- getalbegrip --- #PBIB:+111.53 --- 471.42 --- aanvankelijk rekenen --- didactiek --- wiskunde --- Getalbegrip --- Tellen --- Wiskundige initiatie --- 472.2 --- Vakdidactiek : Wiskunde (rekenen) : Kleuter onderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Cognitieve opvoeding --- PXL-Education 2013 --- cognitieve didactiek --- Kleuters --- Rekenen --- Kleuteronderwijs --- Kleuter
Listing 1 - 10 of 55 | << page >> |
Sort by
|