Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
8-0-415-46867-1
Early childhood education. --- Poststructuralism. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Handboeken en inleidingen. --- Deleuze, Gilles --- Guattari, Felix --- Poststructuralisme --- Voorschoolse educatie --- Didactiek --- Onderwijsfilosofie --- Voor- en vroegschoolse educatie
Choose an application
The early childhood services of Reggio Emilia in Northern Italy has gained worldwide interest and admiration. Drawing on the 'Reggio approach', and others, this book explores the ethical and political dimensions of early childhood services and argues the importance of these dimensions at a time when they are often reduced to technical and managerial projects, without informed consideration for what is best for the child.Extending and developing the ideas raised in Beyond Quality in Early Childhood Care and Education the successful team of authors make a wide range of
sociaal beleid --- peuters (doelgroep) --- ethische opvoeding --- pedagogiek --- Early childhood education --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Political aspects. --- Handboeken en inleidingen. --- Aims and objectives. --- Early childhood education - Italy - Reggio Emilia. --- Early childhood education - Political aspects. --- Early childhood education. --- Education and state. --- Education, Elementary. --- Education, Elementary-- Aims and objectives-- Moral and ethical aspects. --- Moral and ethical aspects. --- Pedagogie --- Politiek en ethiek --- Kleuteronderwijs --- Ethiek --- Politiek --- Kinderopvang --- Onderwijsfilosofie
Choose an application
Al in de Oudheid zijn er voorbeelden van testonderzoek bekend. Zo beoordeelde vierduizend jaar geleden de keizer van China zijn dienaren met een soort van vorderingentoets. Op basis hiervan volgde promotie of ontslag. Pas aan het begin van de twintigste eeuw hebben tests een meer wetenschappelijke aandacht gekregen en is testonderzoek tot bloei gekomen.Dit boek, dat vooral een studieboek is, behandelt in het bijzonder de zaken op het gebied van de testtheorie die algemeen geaccepteerd zijn. Het accent ligt hierbij op gevestigde methoden en procedures. Daarbij wordt ernaar gestreefd diepgang aan helderheid te koppelen.Helderheid staat voorop in deze vierde, ingrijpend gewijzigde editie, allereerst op het gebied van het taalgebruik. Waar nodig zijn is de formulering zakelijker en bondiger gemaakt. Ingewikkelde begrippen en procedures worden meer nog dan in eerdere edities uitgelegd en verhelderd met concrete voorbeelden. Elk hoofdstuk sluit af met vragen en opdrachten, die niet alleen de beheersing van de stof toetsen, maar vooral nieuwe inzichten te ontwikkelen. Nieuw is ook de bijlage met uitleg over de belangrijkste statistische begrippen.Dit boek maakt studenten vertrouwd met de logica, de procedures en de belangrijkste begrippen van de testtheorie.
Psychology --- Didactic evaluation --- meetinstrumenten (psychologie) --- psychodiagnostiek --- #KVHB:Psychodiagnostiek --- #KVHB:Tests --- Psychologische tests (psychologisch onderzoek, tests, psychologische) --- 159.9.072 --- 159.9.072 Experimentele psychologie. Testen en onderzoeken in de psychologie --- Experimentele psychologie. Testen en onderzoeken in de psychologie --- Psychodiagnostiek --- Psychologische tests. --- Handboeken en inleidingen.
Choose an application
Jongeren 'leren' vandaag razendsnel langs allerlei kanalen: radio, tv, tijdschriften, weekbladen, internet, games, gsm, iPod. Ook in hun gezin en vooral in interactie met leeftijdsgenoten krijgen zij veel hapklare informatie aangeboden. Jongeren leven in een multimediale maatschappij en leren daar bijna spontaan mee om te gaan. Maar ze doen dat op een heel andere manier dan 'hun ouders en leerkrachten', op een manier 'die meer gemeen heeft met Einstein (creatief, multidisciplinair) dan met Newton (rationeel, logisch, lineair)'. En dan is er nog de school, de plek bij uitstek bedoeld voor informatie verwerven en verwerken. Omdat de leerkracht daar een centrale rol speelt in het leren van de jongeren, ligt de bal in zijn kamp. Hoe kan die leerkracht, die nog net probeert zijn bord en krijt te upgraden tot een smartboard, de concurrentie met al die andere, vaak hypersnelle, levensechte en aantrekkelijke informatiekanonnen nog wel aangaan? Wat hebben leerkrachten nodig aan inzichten om voor deze generatie jongeren - de Generatie Einstein - goed onderwijs te maken? Wat betekent die typering voor hun rol als leerkracht en de manier waarop zij hun lesactiviteiten inrichten?De auteurs analyseren de kenmerken van de Generatie Einstein op een positief-kritische manier en ze geven dan aan wat dit voor de leerkrachten en voor hun lesactiviteiten kan betekenen
Pupil counseling. Pupil guidance --- games --- jongerencultuur --- generatieconflict --- Sociology of education --- pedagogiek --- internet --- Jongeren en computerspelen --- Jongeren en internet --- Communicatie ; jongeren ; 2000 --- -Jongeren en audiovisuele media --- Jongeren en maatschappij --- Opvoeding --- 663 Jeugd --- Age Leeftijd --- Education Opvoeding --- Enseignement Onderwijs --- #KVHB:Jeugd --- #KVHB:Jongerencultuur --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Opvoeding --- 301.188.8 --- 37.015.31 --- jeugd --- jongeren --- onderwijs --- 433 --- opvoeding --- AA / International- internationaal --- 45 --- 15 --- 305.8 --- 433.5 --- Jeugd --- Jongerencultuur --- computerspellen --- jeugdcultuur --- media --- 323 --- 308.4 --- Computer --- Computerspelen --- Computerspelletjes --- GSM --- Generaties --- Informatieaanbod --- Informatiebronnen --- Internet --- Jeugdcultuur (jeugdsubcultuur, subcultuur) --- Jeugdcultuur --- Jongeren --- Mediaopvoeding --- Multimedia --- Opvoeden --- Radio --- TV --- adolescenten (ler) --- jeugd en maatschappij --- jeugdproblematiek --- 484.23 --- Leerlingenbegeleiding --- Computerondersteund onderwijs; s.o. --- ICT; onderwijs --- Jeugd en maatschappij --- Jeugdmentaliteit --- cultuur --- generatie-X --- generatie-Y --- generatiekloof --- jeugdigen --- jeugdpsychologie --- kinderen --- kinderpsychologie --- faq --- computerondersteund leren --- didactiek --- studiebegeleiding --- multimediale communicatie --- Sociologie van het onderwijs --- opvoeding in de praktijk --- Opvoeding, opvoedkunde. --- Psychologie. --- Communicatie --- Audiovisuele opvoeding --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- Sociologie van de jeugd --- Opvoeding in de praktijk --- (zie ook: fysica (computer)) --- Onderwijs --- Didactiek --- Leerlingbegeleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- handboeken en inleidingen --- Jeugd en audiovisuele media --- Jeugd en computerspelen --- Jeugd en internet --- Jeugd en audiovisuele media. --- Jeugd en computerspelen. --- Jeugd en internet. --- Jeugd en maatschappij. --- Opvoeding. --- handboeken en inleidingen. --- Lerarenopleiding --- Lerarenopleiding : CVO --- Computerondersteund onderwijs; s.o --- 316.35 --- Opvoeding, opvoedkunde --- Psychologie --- departement Lerarenopleiding 11 --- pedagogische psychologie --- schoolkinderen --- Handboeken en inleidingen. --- Student --- Hoger onderwijs --- Volwassene --- Leren --- Leerinhoud --- Doceren --- Veranderingsproces --- Jeugdpsychologie --- Sociologie --- Media --- Opvoedingsprobleem --- Leraar --- Ouders --- Jongere
Choose an application
Inhoudsopgave : 1. Wat is psychologie 2. De biologie van het gedrag 3. Gewaarwording 4. Waarneming 5. Aandacht en bewustzijn 6. Conditionering en leren 7. Onthouden en vergeten 8. Taal 9. Denken 10. Motivatie en emotie 11. Veranderingen in de loop van het leven 12. Intelligentie 13. De persoonlijkheid 14. Psychopathologie 15.Therapieën 16. Gedrag en gezondheid 17. Sociale psychologie 18. Toegepaste psychologie
Psychologie --- Inleidingen --- 159.9 --- 411 --- Bewustzijn --- Concentratie (Aandacht) --- Denken --- Emoties(Gevoelens) --- Gedrag --- Geheugen --- Intelligentie --- Leren --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Ontwikkeling --- Persoonlijkheidsleer --- Psychopathologie --- Sociale psychologie --- Taal --- Toegepaste psychologie --- Waarneming --- bewustzijn --- conditionering --- denken --- emoties --- gedrag --- geheugen --- gezondheid --- intelligentie --- leren --- levensloop --- motivatie --- persoonlijkheid --- psychologie --- psychopathologie --- sociale psychologie --- taal --- therapie --- toegepaste psychologie --- waarnemen --- zintuigen --- 411 )* PSYCHOLOGIE - INLEIDINGEN --- aandacht --- gewaarwording --- linguïstiek --- psychologie (gez) --- therapieën --- waarneming --- Gezondheid --- Lerarenopleiding : CVO --- Inleidingen - hand- en leerboeken psychologie --- Psychologie - Inleidingen - Hand- en leerboeken --- 415 --- persoonlijkheidsleer --- stress --- waarnemen en observeren --- zenuwstelsel --- Psychology --- gedrag (mensen) --- Algemene psychologie --- Psychologie. --- Handboeken en inleidingen. --- psychologie - inleidingen --- Encyclopedias --- departement Gezondheidszorg 07 --- Man --- Volwassene
Choose an application
Spraak, taal en leren is een helder en beknopt overzicht van de meest voorkomende spraak,-, taal,- en leerproblemen bij kinderen en jeugdigen - problemen die niet alleen voor de betrokken jeugdigen heel vervelend kunnen zijn maar ook voor hun directe omgeving. Ieder hoofdstuk van Spraak, taal en leren is volgens een vast stramien opgezet. De auteurs - allen autoriteit op hun vakgebied - beginnen elk hoofdstuk met een praktijkvoorbeeld. Daarna wordt het probleem of de stoornis zo goed mogelijk omschreven. Vervolgens worden verschillende aspecten van het onderwerp uitgewerkt. In ieder hoofdstuk worden verder de theoretische achtergronden en mogelijke oorzaken van het probleem, de diagnose en de mogelijkheden voor behandeling aan de orde geteld. Ten slotte komen, meestal kort, de prognose en de mogelijkheden voor preventie van het probleem aan bod. Ieder hoofdstuk wordt afgesloten met een samenvatting en literatuurverwijzingen die de lezer op weg kunnen helpen naar een bredere oriëntatie op het probleem. In dit deel komen de volgende spraak,-, taal en leerproblemen aan de orde: dyslexie, spraak- en taalontwikkelingsstoornissen, problemen met voorbe-reidende schoolse vaardigheden bij kleuters, linkshandigheid, tweetaligheid, rekenproblemen en dyscalculie, computerverslaving, schoolweigering, stotteren, stemstoornissen, hoogbegaafde kinderen en voortijdig schoolverlaten.
spraakstoornissen --- hoogbegaafdheid --- linkshandigheid --- Psycholinguistics --- tweetaligheid --- stotteren --- Orthopedagogics --- schoolverlaters --- stemstoornissen --- dyslexie --- schoolproblemen --- dyscalculie --- taalstoornissen --- HOOGBEGAAFDE KINDEREN -- 372 --- VROEGTIJDIG SHOOLVERLATEN -- 372 --- KINDEREN -- 372 --- ADOLESCENTEN -- 372 --- SPRAAKPROBLEMEN -- 159.920.5 --- TAALONTWIKKELINGSSTOORNISSEN -- 159.920.5 --- STEMSTOORNISSEN -- 372 --- 464 --- Dyslexie --- Taalontwikkeling --- Linkshandigheid --- Tweetaligheid --- Rekenproblemen --- Verslaving --- Stotteren --- Stemgebruik --- Hoogbegaafdheid --- Schoolverzuim --- Spraakstoornissen (aprosodie) --- Onderwijs --- Taalontwikkeling (taalstoornis) --- Leermoeilijkheden (leerproblemen, leerstoornissen) --- 376.5 --- Taal --- Dyscalculie --- Taalontwikkeling en sociale omgang --- Leerproblemen --- leerpsychologie --- Kinderen met leerproblemen --- (zie ook: Dyscalculie) --- 159.95 --- Leerstoornissen. --- Orthopedagogiek --- Spraakstoornissen --- Taalontwikkelingsstoornissen. --- Handboeken en inleidingen. --- Kinderen. --- Spraakproblemen --- Kinderen --- Kinderen en jeugd --- Taalproblemen --- Spraakontwikkeling --- Taalverwerving --- Schoolrijpheid --- Adolescenten --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Linkshandigen --- Stemproblemen --- Hoogbegaafde kinderen --- Voortijdige schoolverlaters --- Jeugd --- Spraakprobleem --- Kind --- Taalprobleem --- Leerprobleem --- Adolescent --- Rekenprobleem --- Stemprobleem --- Vroegtijdige schoolverlater --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Jongere
Choose an application
57791542
Eugenics --- Genetic Engineering --- history --- Eugenics. --- Ontwikkelingspsychologie --- handboeken en inleidingen. --- genetica --- Evolution. Phylogeny --- Human genetics --- General ethics --- evolutieleer --- Eugenetica --- 574 --- Evolutietheorie --- 600.1 --- Eugenese --- 072536.jpg --- 600.4 --- darwinisme --- Ecologie --- erfelijkheidsleer --- ethiek geneeskunde --- Evolutieleer --- fertiliteit --- Genetica --- 241.63*5 --- 316 --- 504.75 --- 572.1/.4 --- 612.6.05 --- Homiculture --- Race improvement --- Euthenics --- Heredity --- Involuntary sterilization --- 241.63*5 Theologische ethiek: bio-ethiek (bioethiek); genetische experimenten; transplantatie; eugenetica --- Theologische ethiek: bio-ethiek (bioethiek); genetische experimenten; transplantatie; eugenetica --- 572.1/.4 Anthropogeny. Human development in general. Origin of the human species --- Anthropogeny. Human development in general. Origin of the human species --- 504.75 Human ecology and human environment --- Human ecology and human environment --- 316 Sociologie --(algemeen) --- Sociologie --(algemeen) --- Afstammingsleer - Evolutieleer --- Evolutie van de mens --- Ontwikkelingsleer en embryologie --- Heredity, variation, breeding and related features --- Erfelijkheidsleer --- Wetenschappelijk onderzoek --- Sociologie --- Natuurwetenschappen --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Onderzoek (wetenschap) --- Génétique --- Génie génétique --- Phylogenèse --- Génétique --- Génie génétique --- Phylogenèse --- Eugenics - history --- Genetic Engineering - history --- Eugénisme --- Eugénisme.
Choose an application
Fonds Suzan Daniel (FSD)
#SBIB:316.334.2A340 --- Academic collection --- 301.172.1 --- 325.14 --- 331.6 --- 368.43 --- 37 --- 37.018.1 --- 392.5.003 --- 132.1 Pensioenen --- 450 Werkgelegenheid en arbeid --- 664.1 Gezin --- 668.1 Migrantenbeleid --- gelijke kansen --- #KVHB:Gelijke kansen --- #KVHB:Levensfasen --- Aansluiting onderwijs - arbeidsmarkt 371:331 --- Arbeidsmarkt 331.52 --- Gezin 314.6 --- Jaarverslag --- Migranten 325.11 --- Pensioenen 658.325 --- Sociaal beleid 304:32 --- 315.2 --- emancipatiebeleid --- gezinsvormen --- holebi's --- levensloop --- Gelijke kansen --- arbeidsmarkt --- gezinssociologie --- migratie --- onderwijs --- Arbeidssociologie: ongelijkheden op de arbeidsmarkt: algemeen --- sociale ongelijkheid - sociale stratificatie --- immigratie --- arbeidsmarkt - arbeidsmarktvraagstukken - arbeidsmarktstudie - arbeidsmarkt, analyse van de - arbeidsplaatsen --- pensioenen --- onderwijs en opvoeding --- gezinsopvoeding - ouder kind relatie --- Vrouwenemancipatie; Belgie --- 301.17 --- 392.5 --- 325 --- 371 --- Social stratification --- discriminatie --- gelijkekansenbeleid --- Netherlands --- Belgium --- Emancipatiebeleid --- Holebi's. --- Migranten. --- Ouderen. --- Persoonlijkheidspsychologie --- Vrouwenemancipatie. --- Vlaanderen. --- Handboeken en inleidingen. --- Emancipatiebeleid ; Vlaanderen
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|