Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Journalistiek ; Nederland --- Nieuwsberichtgeving ; Nederland
Choose an application
Choose an application
Choose an application
"Examining experiences at a wide variety of community papers--from a 7,000-circulation weekly in West Virginia to a 50,000-circulation daily in California and a 150,000-circulation Spanish-language weekly in the heart of Chicago--"Saving Community Journalism" is designed to help journalists and media-industry managers create and implement new strategies that will allow them to prosper in the twenty-first century. Abernathy's findings will interest everyone with a stake in the health and survival of local media"-- "America's community newspapers have entered an age of disruption. Towns and cities continue to need the journalism and advertising so essential to nurturing local identity and connection among citizens. But as the business of newspaper publishing collides with the digital revolution, and as technology redefines consumer habits and the very notion of community, how can newspapers survive and thrive? In Saving Community Journalism, veteran media executive Penelope Muse Abernathy draws on cutting-edge research and analysis to reveal pathways to transformation and long-term profitability. Offering practical guidance for editors and publishers, Abernathy shows how newspapers can build community online and identify new opportunities to generate revenue. Examining experiences at a wide variety of community papers--from a 7,000-circulation weekly in West Virginia to a 50,000-circulation daily in California and a 150,000-circulation Spanish-language weekly in the heart of Chicago--Saving Community Journalism is designed to help journalists and media-industry managers create and implement new strategies that will allow them to prosper in the twenty-first century. Abernathy's findings will interest everyone with a stake in the health and survival of local media. "--
LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Journalism. --- BUSINESS & ECONOMICS / Industries / Media & Communications Industries. --- Newspaper publishing --- Community newspapers --- Neighborhood newspapers --- Suburban newspapers --- Local mass media --- Newspapers --- E-books --- Journalistiek --- Nieuwsberichtgeving
Choose an application
Is de journalistiek in Vlaanderen uit balans? Als we critici mogen geloven wel. Zo beklagen sommige politici zich wel eens over de ongelijke behandeling van politieke partijen in de traditionele media. Dit imago van partijdigheid draagt bij aan het tanend vertrouwen in de traditionele pers. Vertrouwen dat nochtans cruciaal is, wil deze pers haar rol als vierde macht in onze democratie naar behoren vervullen. In dit boek werpen we een nieuw licht op het debat over partijdigheid van de pers. We onderzoeken aan de hand van originele data hoe en in welke mate de belangrijkste stakeholders ? burgers, politici, en journalisten zelf ? partijdigheid ervaren. Hebben ze het gevoel dat Vlaamse nieuwsmedia partijdig zijn? En waarom (niet)? En stroken deze percepties met de realiteit? In dit boek formuleren we antwoorden op al deze vragen en bieden we actuele inzichten voor studenten, onderzoekers, journalisten, politici en burgers die begaan zijn met de werking van de media en journalistiek en hun impact op onze samenleving.https://www.aspeditions.be/en/book/journalistiek-uit-balans/19400
Journalistiek --- Media --- Politieke verslaggeving --- Perswezen --- Nieuwsberichtgeving --- Journalism --- journalistieke opleiding --- media-industrie --- mediaonderzoek --- persconcentratie --- journalistiek --- media-analyse --- mediagebruik --- Flanders --- Journalistiek ; Vlaanderen --- Political sociology --- Flemish newspapers --- Mass media
Choose an application
Journalistiek is verworden tot een ordinaire nieuwsfabriek, waar kijkcijfers, lezersaantallen, advertentie-inkomsten en winst gelden als onbetwiste graadmeters voor succes. Doel is de burger permanent gebiologeerd te houden met spectaculaire, vermakelijke of anderszins aandachttrekkende berichten - niet om inzicht te kweken in de wereld om ons heen. Van genocide in Afghanistan tot de nieuwste haardracht van BV's: alles wordt zonder enige maatstaf van publiek belang de ether ingeslingerd, als krachtvoer in een kippenhok vol doelloos zappende nieuwsconsumenten. Of iets belangrijk is doet er niet toe, als er maar over gepraat wordt.De auteur fileert hier de mechanismen achter deze aandachtseconomie. Op karakteristieke wijze legt hij de ware aard van de moderne nieuwsvoorziening bloot. Hoe ze in de ban is geraakt van doelgroepdenkers en marketeers. Hoe ze dwingt tot instant-opinies en visieloze politiek. En bovenal: hoe ze burgers ontmoedigt om nog na te denken
perswetenschappen --- Journalism --- Sociology of culture --- #KVHA:Mediakritiek --- Het bereik, de theorie, het belang van de pers. Betrekking tot andere beroepen --- Nieuwsgaring --- Nieuwsberichtgeving --- Commercialisering --- nieuws --- nieuws. --- Mediakritiek --- Journalistiek en commercialisering --- Nieuwsberichtgeving ; Nederland --- Nieuws. --- Journalistiek --- Media --- Nieuws --- Filosofie --- Wereldbeeld --- #KVHA:Media --- #KVHA:Journalistiek --- 070.1 --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord) --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw
Choose an application
Media en journalistiek in Vlaanderen schetst de voornaamste tendensen binnen de Vlaamse journalistiek. Het doet dit vanuit het perspectief van de (on)rechtstreekse gevolgen van verhoogde mediaconcentratie in de Vlaamse nieuwsmarkt, in kaart gebracht door de Vlaamse Regulator voor de Media.Het boek bestaat uit korte hoofdstukken die elk een deelaspect van het rijke Vlaamse journalistieke landschap belichten. De auteur bespreekt zowel de grote Vlaamse mediabedrijven als de kleine (online) spelers in de marge, de regiojournalistiek, de homogene samenstelling van de redacties, copy-paste journalistiek, het vertrouwen van de bevolking in media en journalistiek, veranderend nieuwsgebruik, een meetsysteem voor nieuwsdiversiteit en de vermeende terugkeer naar de verzuiling. Het boek besluit met enkele heldere aanbevelingen voor mediabedrijven, journalisten, beleidsmakers en burgers.https://www.aspeditions.be/nl-be/book/media-en-journalistiek-in-vlaanderen/18273.htm
Media ; Vlaanderen --- Journalistiek ; Vlaanderen --- #KVHA:Media --- Journalism --- Audiovisual methods --- Mass communications --- media-industrie --- mediaonderzoek --- persconcentratie --- media-analyse --- mediagebruik --- Flanders --- Journalists --- Media --- Journalistiek --- Vlaanderen --- Mediaconcentratie --- Regularisatie --- Nieuws --- Verzuiling --- Nieuwsberichtgeving --- Diversiteit --- Representativiteit --- Professionalisering --- 090 --- journalistiek --- massamedia, publiciteitswezen en audiovisuele media --- Journalism - Belgium --- Journalists - Belgium
Choose an application
nieuwsberichtgeving --- journalistieke deontologie --- Political systems --- burgerschap --- democratie --- Mass communications --- anno 1900-1999 --- Democratie en media --- Maatschappij en media --- Nieuwsberichtgeving --- KHBO --- nieuwsmedia --- nieuws --- Tolhuis --- 692 Omroep --- 694 Schrijvende pers --- Burgerschap --- 213 Democratie --- #SBIB:309H1025 --- #SBIB:309H525 --- #SBIB:309H402 --- 070 --- 316.77 --- 321.7 --- media --- 090 --- S20080104.JPG --- communicatie --- massamedia --- meningsvorming --- 316.77 Communicatiesociologie --- Communicatiesociologie --- 321.7 Democratie. Plurale samenleving. Pluralisme. Democratische pluraliteit--(moderne democratie politieke stelsels) --- Democratie. Plurale samenleving. Pluralisme. Democratische pluraliteit--(moderne democratie politieke stelsels) --- 070 Pers. Nieuwsbladen. Magazines. Redaktie. Journalistiek--(algemeen) --- Pers. Nieuwsbladen. Magazines. Redaktie. Journalistiek--(algemeen) --- Mediaboodschappen met een informatieve functie --- Sociologie van de audiovisuele boodschap --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, .. --- massamedia, publiciteitswezen en audiovisuele media --- 007 --- 32 --- 384 --- 301.17 --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, . --- Nieuws --- Democratie --- Politiek --- Mediatisering --- Media --- Politieke verslaggeving --- Internet --- Internetjournalistiek --- Sociologie --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, --- Maatschappij --- Film --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde
Choose an application
Onder het motto 'stuk voor stuk, stap voor stap' behandelt Willem Bekius veertien journalistieke genres, waaronder het nieuwsbericht, het portret, de reportage, het achtergrondverhaal en de column. Van elk genre bespreekt de auteur de algemene kenmerken. Vervolgens zet hij aan de hand van het journalistieke stappenplan op een rij wat er moet gebeuren om een stuk in het onderhavige genre tot een goed einde te brengen. In dit stappenplan komen idee en invalshoek, voorbereiding, verzamelen en verwerken van de gegevens aan bod. Ook is er aandacht voor de vorm en de presentatie van het eindproduct. Van alle genres zijn voorbeelden opgenomen. Ieder Hoofdstuk wordt afgesloten met opdrachten en oefeningen die de lezer uitdagen zelf aan de slag te gaan.
Interviews. --- Journalistiek. --- Journalistieke teksten. --- Nieuwsberichtgeving. --- Schrijfvaardigheden --- Schrijven --- Tijdschriftartikels. --- Tijdschriften --- Nederlandse taal. --- Dutch language --- journalistiek proza (genre) --- Journalism --- Schrijven ; journalistiek --- Journalism. --- Journalisme --- Study and teaching --- Etude et enseignement --- 695 Communicatie --- 82.08 --- #SBIB:309H519 --- #SBIB:033.GIFT --- #KVHA:Journalistiek --- #KVHA:Journalistieke genres --- #KVHA:Media --- journalistiek --- 092.2 --- 82.08 Literaire activiteiten. Literaire technieken --- Literaire activiteiten. Literaire technieken --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- Journalistiek --- Praktijk --- Tekstsoorten --- Geschreven taal --- Tekstsoort --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord)
Choose an application
Over de aanmaak van journalistieke kopij voor radio en televisie is tot nu toe geen (hand)boek beschikbaar. Nochtans, tekstschrijven voor radio en televisie verschilt wel degelijk van het schrijven voor krant en tijdschrift. Radio- en televisieteksten worden door de kijker-luisteraar maar één keer beluisterd en mogen dus niet te snel gaan, onduidelijk zijn ... Tegelijk moeten ze de ontvanger onderhouden, boeien en bij de zaak houden. Daarom dit boek: over het maken van de teksten voor nieuwsuitzendingen, duiding- en achtergrondprogramma's, reportages en documentaires, informatieve programma's op radio en televisie.
Journalistiek. --- Journalistieke teksten --- Radiojournalistiek. --- Televisiejournalistiek. --- Nederlandse taal. --- Schrijfvaardigheden --- nieuwsberichtgeving --- radio (technologie) --- teksten schrijven --- television [telecommunication system] --- journalistieke technieken --- interviewtechnieken --- TV (televisie) --- radio receivers --- Mass communications --- Schrijven ; journalistiek --- Journalistiek --- Schrijven --- Radio --- Televisie --- Tekstschrijven --- Taalgebruik --- Televisiejournalistiek --- #KVHA:Journalistiek; Nederlands --- 654 media --- 8 taal --- 165.212 communicatie --- radiojournalistiek --- televisiejournalistiek --- journalistiek --- radio --- televisie --- 093 --- 82.081 --- 82.081 Creatief schrijven --- Creatief schrijven --- radio en televisie --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord) --- Onderzoek --- Geweld
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|