Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Janusz Korczak, John Dewey en Hannah Arendt vormen een grote inspiratiebron voor de hedendaagse opvoeding en onderwijs
Initial didactic situation --- Didactic strategies --- pedagogiek --- onderwijsstijlen --- Dewey, John --- Korczak, Janusz --- Arendt, Hannah --- Opvoeding en onderwijs
Choose an application
Effectief leren in de les geeft zowel beginnende als ervaren docenten ideeën voor de onderwijspraktijk en om het leren van leerlingen te stimuleren. De publicatie biedt een groot aantal adviezen voor effectieve instructie. Dit zorgt voor een duidelijke structuur in de les, directe feedback aan leerlingen en een ontspannen sfeer. Het boek besteedt veel aandacht aan samenwerkingsvormen gericht op leren met de bijbehorende werkvormen, het werken met meervoudige intelligenties en het ontwikkelen van een leerklimaat in de klas. Het bevat praktijkvoorbeelden, tips en adviezen. Veel van die voorbeelden en tips zijn direct afkomstig uit de praktijk. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met een overzicht van onderwijsliteratuur over dat thema.
Teacher education. Teacher's profession --- Initial didactic situation --- actief leren --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- didactiek --- Didactiek --- Studievaardigheden ; leerlingbegeleiding --- 454.2 --- effectief leren --- Didactische werkvormen --- didactische principes --- Meervoudige intelligentie --- Leren --- Studiemethoden --- Leerlingbegeleiding
Choose an application
Bosbouw --- Colloques --- Colloquia --- Sylviculture --- Bosbeheer --- 574.4 --- 630*11 <493-17> --- 630*11 <83> --- 581.526.42 --- 581.524.442 --- 630.42 --- Bodemverzuring --- Bosbescherming --- Vermesting --- Verzuring --- Terrestrial biocoenoses and ecosystems. Biogeocoenoses. Biogeochemical cycles. Food chains --- Site factors. Climate, situation, soil in forestry. Forest hydrology and meteorology--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Site factors. Climate, situation, soil in forestry. Forest hydrology and meteorology--Chili --- Forest formations --- Temperate regions --- 581.524.442 Temperate regions --- 581.526.42 Forest formations --- 630*11 <83> Site factors. Climate, situation, soil in forestry. Forest hydrology and meteorology--Chili --- 630*11 <493-17> Site factors. Climate, situation, soil in forestry. Forest hydrology and meteorology--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- 574.4 Terrestrial biocoenoses and ecosystems. Biogeocoenoses. Biogeochemical cycles. Food chains
Choose an application
Actief leren maakt duidelijk wat het betekent voor docenten en leerlingen als de verantwoordelijkheid anders komt te liggen. Het is gebaseerd op de constructivistische leerprincipes, waarbij het leren van de leerling centraal staat. Het boek geeft aan onder welke condities dat goed en minder goed gaat. Daarmee brengt deze publicatie een aantal principes uit de leertheorie, de pedagogiek en de didactiek bij elkaar.
Didactiek --- Studievaardigheden ; leerlingbegeleiding --- 454.2 --- Leren --- Onderwijsstijlen --- Onderwijsstrategieën --- Didactische werkvormen --- Leerstrategieën --- actief leren --- didactische principes --- Onderwijs --- Studiemethoden --- Leerlingbegeleiding --- Teacher education. Teacher's profession --- didactische processen --- Initial didactic situation --- Didactic strategies --- verantwoordelijkheid
Choose an application
Het boek behandelt de taalvorderingen van het kind steeds algemeen, maar ook specifiek voor het Nederlands. Het besteedt eveneens aandacht aan de rol van de omgevingstaal. De taalontwikkeling van het kind bevat een uitvoerig hoofdstuk over meertalige ontwikkeling, en een hoofdstuk over taalproblemen bij kinderen. Het boek is zeer toegankelijk geschreven en geïllustreerd met veel voorbeelden van Nederlandssprekende kinderen. Hierdoor hebben studenten geen linguïstische, psychologische of andere voorkennis nodig om het te kunnen gebruiken.(https://www.noordhoffuitgevers.nl/product/-/webshop/hoger-onderwijs/lerarenopleiding/taalontwikkeling-van-het-kind/9789001866310)
Developmental psychology --- Initial didactic situation --- Psycholinguistics --- taalopvoeding --- Taalverwerving --- Cursus bachelor in de Logopedie --- Taalontwikkelingsstoornis --- Taalontwikkeling. --- 803.3 --- Kindertaal --- Luisteren --- Meertaligheid (Tweetaligheid) --- Spreken --- Taalontwikkeling --- Taalproblemen --- Woordenschat --- Psycholinguïstiek --- Taalpsychologie (Psycholinguïstiek) --- taalontwikkeling --- taalverwervingsproces --- taalvorderingen --- meertalige ontwikkeling --- taalproblemen --- Bachelor in de logopedie --- #KVHB:Taalontwikkeling
Choose an application
Praktische gids voor leerkrachten in zowel het basis- als voortgezet onderwijs voor het creëren van een optimaal onderwijsklimaat.
Initial didactic situation --- Didactic strategies --- Gedrag --- Klasklimaat --- Pedagogisch klimaat --- Klassenmanagement --- Relatie leraar - leerling --- Relatie leraar - ouder --- Leraren ; opleidingen --- Orde houden ; onderwijs --- Onderwijspraktijk --- onderwijs --- methodiek --- leraren --- PXL-Central Office 2017 --- Primary education --- klassenmanagement --- onderwijspraktijk --- lerarenopleiding --- ordeproblemen (onderwijs) --- 454.2
Choose an application
Bomen steden --- 630*245 --- Wortelstelsel --- Tending of trees. Pruning and brashing. Tree surgery --- 630*245 Tending of trees. Pruning and brashing. Tree surgery --- Bomen ; steden --- 635.055 --- 630*11 --- Boomverzorging --- Snoeien --- 630*11 Site factors. Climate, situation, soil in forestry. Forest hydrology and meteorology --- Site factors. Climate, situation, soil in forestry. Forest hydrology and meteorology --- 635.055 Trees (woody plants with trunks) --- Trees (woody plants with trunks) --- Nature protection --- Plant husbandry
Choose an application
Volwaardige maatschappelijke participatie van personen met een handicap impliceert dat zij optimaal gebruik moeten kunnen maken van alle beschikbare dienstverlening. Woonzorgcentra, diensten voor gezinszorg, thuisverpleegkundigen, lokale dienstencentra en andere welzijnsvoorzieningen worden dan ook steeds meer geconfronteerd met zorgvragen van personen met een handicap. Samen moeten zij een integrale en een sectoroverstijgende zorg en ondersteuning bieden. Om dit tot stand te brengen moeten de bestaande schotten worden doorbroken. Dit is een gezamenlijke opdracht voor de Vlaamse overheid, beleidsverantwoordelijken, directies van voorzieningen en gebruikersorganisaties. Deze publicatie inspireert door handvaten aan te reiken voor een kwaliteitsvolle en geïntegreerde zorg op maat van een persoon met een handicap en het ontwikkelen van duurzame samenwerkingsverbanden tussen woonzorg- en VAPH-voorzieningen. Woonzorg en sector personen met een handicap kunnen immers zoveel meer betekenen voor elkaar.
Gezondheidsbeleid ; Vlaanderen --- Gezondheidszorg ; Vlaanderen --- Gehandicaptenbeleid ; Vlaanderen --- Ouderenbeleid ; Vlaanderen --- Welzijnswerk 36 --- Zorgbeleid --- Ouderen --- Personen met een handicap --- 667 Gehandicapten --- 650 Sociale wetenschappen --- 665 Ouderen --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Begeleiding --- Vlaanderen --- Cocreatie --- Ouderenzorg --- Thuiszorg --- België : Vlaanderen --- Medische toestand (personen) : Gehandicapten --- Belgique : Flandre --- Situation médicale (personnes) : Handicapés --- Oudere --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Leiderschap --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Emigratie
Choose an application
15 september 2008, kwart voor twee 's ochtends. Het ondenkbare gebeurt: de Amerikaanse zakenbank Lehman Brothers moet bescherming aanvragen tegen zijn schuldeisers en sleurt in zijn val het hele financiële systeem mee. Ook Europa en de rest van de wereld ontsnappen niet aan een financiële - en later ook economische - crisis.Vijf jaar later maakt Geert Noels, samen met de belangrijkste betrokkenen en experts, de balans op. Is de economie stilaan uit het dal gekropen? Hebben we geleerd uit onze fouten? En wat met de andere gigantische uitdagingen waar de wereld voor staat, zoals de opkomst van de groeilanden, de zoektocht naar duurzame energiebronnen en de opwarming van de aarde?Aan de hand van zes belangrijke schokken legt Geert Noels in Econoshock 2.0 haarfijn uit hoe we er nu voor staan en wat we van de toekomst mogen verwachten. Zijn conclusie: alleen als we duurzaam leren omgaan met onze hulpbronnen, nieuwe technologieën volop aanwenden en authenticiteit en behoud van onze welvaart verkiezen boven schuldgedreven, onhoudbare groei, zijn we in staat om de crisis te overwinnen.bron : http://www.lannoo.be
International finance --- duurzame ontwikkeling --- technologische innovatie --- Business cycles --- economie --- Internationale economie --- Economic history --- 21st century --- Global Financial Crisis (2008-2009) --- 338.043 --- 331.32 --- 331.01 --- 460 Economie --- economische politiek --- ecologie --- situation economique --- economisch beleid --- 330 --- Economische crisis --- Duurzame economie --- Economie : evolutie --- 339 --- Technologische vooruitgang. Automatisering. Computers. Werkgelegenheid en informatica. --- Structuur van de economie. --- Evolutie van de economische cycli. --- economische toestand --- politique economique --- economie algemeen --- PXL-Business 2013 --- Technologische vooruitgang. Automatisering. Computers. Werkgelegenheid en informatica --- Structuur van de economie --- Evolutie van de economische cycli --- Financiële crisis --- Eenheidsmunt --- Economie --- Trends --- Demografie --- Internationalisering --- Informatietechnologie --- Communicatiemiddelen --- Brandstoffen --- Kapitalisme --- Ecologie --- EURO --- Trend --- IT --- Communicatiemiddel --- Brandstof --- Gezondheidszorg --- Druktechniek --- Bouwsector --- Stadsvernieuwing
Choose an application
Wat werkt daadwerkelijk in het onderwijs? Hoe kunnen we het leren zichtbaar maken? Waarom is dat belangrijk? En hoe kunnen we op basis daarvan de prestaties van de leerlingen op school verbeteren?Met dit boek keer je terug naar de oorsprong, naar de essentie van de onderwijspraktijk.Vertrekkend vanuit een evidence-based principe toont John Hattie, een van de meest toonaangevende onderwijswetenschappers ter wereld, wat daadwerkelijk effect heeft in het onderwijs en waar de leerling baat bij heeft (Visible learning). Aan de hand van 9 concrete hoofdstukken laat John Hattie zien hoe belangrijk een leraar is en hoe je als leerkracht kritisch kunt omgaan met je eigen rol en invloed. De auteur geeft bondige en goed te begrijpen samenvattingen van de succesvolste methoden en biedt een stap-voor-stap begeleiding voor een geslaagde invoeren van Visible learning in de klas. Dit baanbrekende basiswerk richt zich op de essentie van het beroep van leerkracht: je leerlingen begrijpen, weten hoe zij gemotiveerd raken en inzien hoe zij tot leren komen.Leren zichtbaar maken plaatst het leren in een betekenisvolle context: het krijgt pas echt effect door de interactie van de leerkracht met zijn leerlingen. Het is dan ook een basiswerk voor studenten, voor beginnende leerkrachten, maar vooral ook voor ervaren onderwijzers.
Onderwijskunde. --- Pedagogiek. --- Teacher education. Teacher's profession --- onderwijsstrategieën --- didactiek --- onderwijspraktijk --- Study methods --- Initial didactic situation --- Didactic strategies --- Onderwijs ; methodiek --- Onderwijskunde --- Onderwijsvisie --- #KVHB:Didactiek --- leerprocessen --- visible learning --- leerlingenbegeleiding --- leren --- 481.7 --- lerarenopleidingen --- secundair onderwijs --- evidence based onderwijs --- 454.23 --- 454.2 --- Leren --- Reflecteren (Terugblikken) --- Klasmanagement --- Didactiek --- Lesgeven --- Leraren basisonderwijs --- Lesvoorbereidingen --- Feedback --- 484.23 --- leerlingbegeleiding --- leerlingenmotivatie --- klasmanagement (ler) --- Evidence based --- Lesvoorbereiding --- Klasklimaat --- Leerstrategieën --- Onderwijsstrategieën --- 37.02 --- Competenties --- Lerarenopleiding --- Didactische werkvormen --- secundair onderwijs België - beroep en opleiding --- Didactische principes --- onderwijskunde --- onderwijs en onderzoek --- evidence-based onderwijs --- PXL-Education 2016 --- Onderwijsonderzoek --- Onderwijsvernieuwing --- Effectieve scholen --- Onderwijsmethoden --- Onderwijs --- Onderwijsstrategie --- Leerstrategie --- Didactisch principe --- Didactische werkvorm --- Effectieve school --- Onderwijsmethode --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Didactics
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|