Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek gaat over mensen die grenzen verleggen: pedagogen, ontwikkelingswerkers, architecten, antropologen, geografen, filosofen, sociaal werkers, kunstenaars, opbouwwerkers, actievoerders, leerkrachten en heel veel vrijwilligers die zich dagelijks inzetten voor een betere wereld. Moedige mensen die het niet nalaten zichzelf en hun omgeving in vraag te stellen, nieuwe horizonten te verkennen, grenzen te doorbreken. Mensen die uitnodigen tot kritisch denken over mens en samenleving en over onze gezamenlijke toekomst. In dit boek presenteert de auteur zijn evoluerende inzichten over opvoeding, vorming en onderwijs, maar ook over maatschappelijke uitdagingen zoals democratie, duurzaamheid en sociale rechtvaardigheid. Daarbij laat hij niet na ook zichzelf in vraag te stellen. Het resultaat is een bijdrage tot de visieontwikkeling binnen het vakgebied van de sociale pedagogiek, maar ook ruimer, in relatie tot kwesties die er toe doen. Bron: http://www.maklu.be/MakluEnGarant/BookDetails.aspx?id=9789044136401
pedagogie --- 37 --- Educational sciences --- pedagogiek --- democratie --- sociale ethiek --- maatschappelijke ontwikkelingen --- agogiek --- maatschappij --- maatschappelijke problemen --- maatschappijkritiek --- duurzaamheid --- PXL-Central Office 2019 --- Sociale pedagogie --- Mens en samenleving --- Kritisch denken --- Opvoeding --- Democratische opvoeding --- Educatie --- Mens en maatschappij --- Pedagogiek --- Sociale pedagogiek --- Duurzaamheid --- App --- Onderwijs
Choose an application
Choose an application
Stilte is in. Steeds vaker zoeken mensen naar stilte als tegengif tegen de gejaagdheid van het leven. Stilte is echter veel meer dan een hedendaags fenomeen. Stilte heeft een geschiedenis, scherpe kantjes en schaduwzijden. In dit boek wordt op een essayistische en toegankelijke manier het complexe karakter van stilte beschreven. Aan de hand van thema’s als kunst, trauma en gedwongen migratie, politiek, opvoeding en onderwijs komen de geschiedenis, de culturele diversiteit en de maatschappelijke kracht van stilte aan bod. Pieter Verstraete is als docent Historische Pedagogiek verbonden aan de Onderzoekseenheid Educatie, Cultuur en Samenleving van de KULeuven. Hij is auteur van verschillende boeken zoals In the shadow of disability (Barbara Budrich Publishers) en Verminkte stilte (Naamse Universitaire Pers). Voor het boek The imperfect historian won hij de Disability History Association Outstanding Book Award en zijn artikel "Savage solitude" werd bekroond met de Mauritz De Vroede Prijs. (Bron: covertekst)
Philosophy and psychology of culture --- # BIBC : Academic collection --- cultuur --- 008 --- 309 --- Stilte --- Samenleving --- mindfulness --- maatschappelijke veranderingen --- Kunst --- Maatschappelijk welzijn - Maatschappijkritiek; algemeen
Choose an application
ruimtelijke ordening --- handelingsgericht onderzoek --- Social problems --- streekontwikkeling --- ervaringsleren --- milieuproblematiek --- bewonersemancipatie --- Freire, Paulo --- Rupelstreek --- Antwerpen (provincie) --- Anvers (province) --- Bien-être social --- Maatschappelijk welzijn --- samenlevingsopbouw --- politiserend sociaal-cultureel werk --- andragologie --- audiovisueel materiaal in het sociaal-cultureel werk --- 308 <493.1> --- Rural renewal --- -Community development --- -Academic collection --- Community development --- Regional development --- Economic assistance, Domestic --- Social planning --- Renewal, Rural --- Rural redevelopment --- Village renewal --- Land use, Rural --- Villages --- 361.5 --- 37.013 --- 374 --- 371.3 --- 711 --- Citizen participation --- Government policy --- Conservation and restoration --- Citizen participation. --- Academic collection
Choose an application
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|