Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
112 verhalen met, over en op spoed geeft een inkijk in het dagelijkse reilen en zeilen op de spoeddienst. Verpleegkundige Stef Vanlee neemt je mee achter het stuur van de ziekenwagen en MUG naar bizarre, aangrijpende en vaak ijzingwekkende plekken en situaties. Hij ontmoet mensen in hun meest kwetsbare momenten en probeert samen met zijn collega’s het verschil te maken. Maar hoe snel en doelgericht hij telkens handelt, achter het uniform schuilt een mens van vlees en bloed die aangegrepen wordt door wat hij meemaakt. Sommige allesbepalende gebeurtenissen kleven jaren later nog aan hem. Gelukkig is het niet altijd kommer en kwel: van uit de hand gelopen communiefeesten tot dronken patiënten die avances maken, Stef maakt in zijn job ook de gekste taferelen mee. Dit boek bevat 112 waargebeurde verhalen met, over en op spoed. Ze zijn vaak heftig, soms grappig en af en toe onaannemelijk, maar altijd met veel respect voor alle betrokkenen.
Hygiene. Public health. Protection --- Belgium --- 613.3 --- intensieve zorgen --- autobiografisch --- horizoncollectie --- verpleegkunde - beroep en opleiding
Choose an application
Arts-patiëntcommunicatie wint alsmaar meer aan belang binnen geneeskundige opleidingen, maar wordt nog vaak niet genoeg naar waarde geschat door mensen binnen de gezondheidssector. Nochtans zijn de voordelen ervan meermaals aangetoond. Uit onderzoeken blijkt dat arts-patiëntcommunicatie een belangrijke invloed heeft op patiënttevredenheid, therapietrouw, kwaliteit van leven en gezondheid. Ook leeft bij veel artsen het gevoel dat luisteren naar patiënten en een gesprek aangaan te veel tijd kost. Dat is een misverstand: goede communicatie vraagt namelijk evenveel tijd als slechte communicatie. En het eerste brengt zoveel meer op.Koen Pardon geeft in Ik luister praktische en direct bruikbare adviezen over hoe artsen, specialisten, paramedici en studenten geneeskunde hun communicatie naar patiënten kunnen verbeteren. Met heel wat voorbeelden uit de praktijk, van de auteur zelf maar ook van heel wat andere mensen uit het veld, word je je als arts bewust van je eigen communicatiegewoontes en van hoe je je communicatieskills kan inzetten om de gezondheid van je patiënten te verbeteren. Actief luisteren, doelgericht communiceren en een empathische houding zijn rode draden doorheen dit boeiende naslagwerk.https://www.standaardboekhandel.be/p/ik-luister-9789463372787
#KVHA:Meertalige communicatie --- #KVHA:Gezondheidscommunicatie --- #KVHA:Gezondheidszorg --- Communicatie --- Relatie arts - patiënt --- Gezondheidszorg --- Sociology of health --- Mass communications --- 613.3 --- communicatie --- gezondheidszorg --- verpleegkunde - beroep en opleiding
Choose an application
Aan de hand van tekeningen wordt het beroep van de verpleegster uitgelegd. Geschikt voor kleuters.
Dutch literature --- JB SLEG --- beroepen --- verpleegkunde --- prentenboeken --- ziek zijn (themawoord fictie) --- beroepen (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- prentenboeken (genre) --- lerarenopleiding --- ziek zijn --- ziekenhuis --- 433.7 --- 613.3 --- Informatieve prentenboeken --- Verpleging --- Ziek zijn --- Ziekenhuizen --- kinderboeken --- prentenboek --- verpleegkundig beroep --- Beroepen - prentenboek --- Leesopvoeding --- Beroep en opleiding --- Verpleegkunde; Beroep en opleiding --- kinderen
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|