Listing 1 - 10 of 40 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
monteren (kunst) --- Film --- beeldmontage --- film --- filmtheorie --- montage --- politiek --- film en politiek --- kunst --- direct cinema --- 791.41
Choose an application
Film --- Films --- Films cinématographiques --- film --- filmtheorie --- filmgeschiedenis --- filmkritiek --- twintigste eeuw --- 791.41
Choose an application
De paradoxale charme van filmwetenschap is dat zij in een permanente identiteitscrisis verkeert. Van oudsher gold film als een technologische kermisattractie. Daarna ontpopte film zich als populair verhalen vertellend medium, als zevende kunst en/of als projectiescherm voor ideologische visies en filosofische reflecties. Door zijn brede bereik ontbeert cinema een pure essentie. Zijn eigenheid ontleent hij aan de raakvlakken met andere media: de aard van dit samenspel bepaalt wat film ‘is'. In Kernthema's in de filmwetenschap wordt de interactie belicht van film met media als fotografie, televisie, video, theater, literatuur, schilderkunst, muziek en met disciplines als psychoanalyse en filosofie. De verschillende visies op de status van film worden aangegrepen om een overzicht te geven van fundamentele benaderingen binnen de filmwetenschap. Uiteenlopende films worden daarbij besproken. The Matrix loopt als een rode draad door de studie, omdat de besproken kernthema's aan het eind van elk deel steevast worden gekoppeld aan deze blockbuster .
filmsociologie --- film [performing arts] --- Film --- film --- filmtheorie --- wetenschapsfilosofie --- fotografie --- chronofotografie --- televisie --- nieuwe media --- semiologie --- narratologie --- film en psychoanalyse --- 791.41 --- film [discipline]
Choose an application
Film --- Motion pictures. --- André Bazin --- film --- filmtheorie --- fotografie --- film en theater --- film en schilderkunst --- neorealisme --- Italië --- de Sica Vittorio --- Umberto D. --- Fellini Federico --- Le notte di Cabiria --- Rossellini Roberto --- 791.41 --- 798.2 --- film, inleiding, hand- en leerboeken --- Umberto D
Choose an application
filmmaking --- Film --- filmproducties --- Motion pictures --- Aesthetics --- Filmtaal --- Filmtechnieken --- #KVHA:Film --- #KVHA:Media --- 798.42 --- narratologie --- the virgin suicides --- film, geschiedenis der filmkunst, België --- Filmtaal. --- Filmtechnieken. --- CDL --- 791.41 --- MAD-faculty 13 --- literatuurwetenschap --- filmkunde --- Motion pictures - Aesthetics
Choose an application
791.43.01 --- film --- filmtheorie --- 791.41 --- twintigste eeuw --- Nederland --- Filmologie. Filmtheorie. Esthetica van de film --- 791.43.01 Filmologie. Filmtheorie. Esthetica van de film --- Film --- film [performing arts] --- film [discipline]
Choose an application
Documentary films --- Interviewing --- Strangers --- film --- documentaire --- filmtheorie --- eenentwintigste eeuw --- 791.41 --- Persons --- Questioning --- Counseling --- Focus groups --- Interviews --- Social case work --- History and criticism --- Philosophy and psychology of culture --- Film --- documentary films --- documentary film
Choose an application
film --- Film --- semiotiek --- Semiotics --- Metz, Christian --- 316.773.2 --- #SBIB:309H524 --- filmtheorie --- Metz Christian --- film en semiotiek --- semiologie --- psychoanalyse --- film en psychoanalyse --- Hawks Howard --- Chandler Raymond --- 791.41 --- Communicatiemiddel. Communicatiemedium. Mediatechnologie--(communicatiesociologie); massamedia zie {316.774} --- Audiovisuele communicatie: semiotiek --- 316.773.2 Communicatiemiddel. Communicatiemedium. Mediatechnologie--(communicatiesociologie); massamedia zie {316.774} --- CDL
Choose an application
Flaptekst: In De fabel van de cinema geeft Jacques Rancière virtuoos en scherpzinnig zijn visie op de moderne cinema. Met speels gemak analyseert hij het spanningsveld van Eisensteins politieke filmtaal en Murnaus toneelverfilming. De documentaires van Chris Marker blijken ficties van de herinnering te zijn en in het werk van Deleuze ontleedt Rancière feilloos de discrepantie tussen het denken over cinema en de daarbij aangehaalde voorbeelden. De geschiedenis van de cinema ontrolt zich als een spel van tegenstellingen, waarbij Schillers gedachtegoed steeds op de achtergrond aanwezig is. De waarde van de cinema ligt in het contrast tussen vorm en inhoud, tussen film en andere vormen van kunst, tussen het beeld en de wereld waaruit dat beeld voortkomt.
Film --- Aesthetics of art --- 791.43.01 --- Film ; theorie ; door Jacques Rancière --- Rancière, Jacques --- Eisenstein, Sergei --- Murnau, Friedrich --- Lang, Fritz --- Mann, Anthony --- Ray, Nicholas --- Rosselini, Roberto --- Godard, Jean Luc --- Deleuze, Gilles --- Marker, Chris --- film --- filmtheorie --- Eisenstein Sergei --- Murnau Friedrich Wilhelm --- Lang Fritz --- Mann Anthony --- Deleuze Gilles --- Rossellini Roberto --- Godard Jean-Luc --- Marker Chris --- 791.41 --- Filmkunst ; theorie, filosofie, esthetica
Choose an application
Grunberg bespreekt films over thema's als kapitalisme, liefde, oorlog en roem. 25 essays tussen 1995 en 2010 verschenen in NRC Handelsblad en Vrij Nederland. Eén essay schreef hij speciaal voor deze bundel.
Film --- Dutch literature --- film --- filmkritiek --- Clark Larry --- Leone Sergio --- Levinson Barry --- Minghella Anthony --- Highsmith Patricia --- Coppola Francis Ford --- Scorsese Martin --- Weir Peter --- Wilder Billy --- Gibson Mel --- Moore Michael --- Hirschbiegel Oliver --- Bean Henry --- Chéreau Patrice --- Nichols Mike --- Sorrentino Paolo --- Haggis Paul --- Proulx Annie --- Lee Ang --- Bertolucci Bernardo --- Stillman Whit --- Stone Oliver --- Eastwood Clint --- Affleck Ben --- Lynch David --- Peckinpah Sam --- 791.43 --- 791.41
Listing 1 - 10 of 40 | << page >> |
Sort by
|