Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Psychiatry --- psychologie --- Social psychology --- sociaal gedrag --- 415 --- communicatie --- fantasie --- sociale psychologie --- 301.15 --- Algemene psychologie --- zelfbeeld --- #GSDBP
Choose an application
Greeff, de, Etienne --- De Greeff, Etienne, --- Criminologists --- Psychiatrists --- Greeff, Étienne de, --- Algemene psychologie --- algemene overzichten --- Academic collection --- algemene overzichten. --- Alienists --- Psychopathologists --- Mental health personnel --- Physicians --- Neurologists --- Social scientists --- De Greeff, Etienne --- Belgium --- Biography --- Novelists [Belgian ] --- 20th century --- Criminologists - Belgium - Biography --- Psychiatrists - Belgium - Biography --- Greeff, Étienne de, - 1898 --- -De Greeff, Etienne, 1898-1961 --- De Greeff, Etienne, 1898-1961 --- -Algemene psychologie
Choose an application
. van: The Human Animal
Biological anthropology. Palaeoanthropology --- Developmental psychology --- 415 --- ethologie --- gedrag --- gedragspsychologie --- Algemene psychologie --- vergelijkende psychologie --- antropologie --- lichaamstaal --- Ethologie (diergedrag/dierenpsychologie) --- Lichaamstaal --- Psychologie : algemeen --- C3 --- 159.99 --- 008 --- 007 --- Kunst en cultuur --- Sociale psychologie --- Gedrag
Choose an application
Innovators have long recognised that constraints stimulate the process of creativity and innovation. When the box is the limit, creativity often comes to the surface organically as a natural solution. Restraints should never be a reason not to innovate. Often the contrary is true: restraints accelerate creativity, the driving force behind innovation.When the Box is the Limit provides multiple inspiring examples from different industries and offers you a suite of 5 techniques. These techniques show step-by-step how to use natural or self-imposed constraints to the benefit of creativity and innovation. Put them to use with help of the downloadable tools on the interactive website accompanying the book.Are you convinced that creativity plays a crucial role in the daily work environment, but are you also aware of the boundaries that take away the illusion of "the sky is the limit' ? Turn the undeniable reality into a real creative advantage with When the Box is the Limit. Bron : http://www.bol.com
415.4 --- creativiteit --- innovatie --- productdesign --- algemene psychologie, hogere geestelijke functies (oa. leren, kennen, denken, begaafdheid, fantasie, geheugen, leerpsychologie) --- Creativiteit ; ondernemingen --- Creativiteit --- Innovatie --- Veranderingsmanagement --- Musiceren --- Industrial psychology --- technologische innovatie --- Innovatie ; ondernemingen
Choose an application
De auteur stelt de intrigerende vraag wie wij zijn dat we zoveel psychologie nodig hebben? De aanwezigheid van psychologen en hun vertoog lijkt niet meer te stuiten, niet in de media, niet in de politiek en zelfs niet in de economie. Het werk gaat op zoek naar de achtergronden van de psychologisering van tal van domeinen. Hij confronteert de psychologie en haar donkere schaduwen met filosofen en denkers als Husserl, Lacan, Zizek ... De conclusie is simpel: in de Verlichting werd de moderne mens geboren als een fundamenteel psychologisc subject, een homo psychologicus die pas nu in de Laat-moderniteit tot volle wasdom is gekomen. We kunnen de psychologisering niet zomaar afschudden maar, als we vaststellen hoe weinig emanciperend en aliënerend ze wel is, wordt het hoog tijd omze serieus te nemen. In een scherpe en concrete analyse volgt Jan De Vos de 'psy' in de folterkamers van Abu Ghraib en Guantanamo, in de productiehuizen van psychotainment (psychologisch infotainment in de media) tot in de militaire C130 uitgeleend aan een humanitaire hulporganisatie om naast de arts en paramedici ook de psycholoog op de plaats van de ramp te brengen
Psychologie --- Psychologie en maatschappij. --- Filosofie. --- Geschiedenis. --- Philosophy and psychology of culture --- globalization --- cultuurpsychologie --- cultuurfilosofie --- globalisering --- #KVHB:Algemene psychologie --- 413 --- Psychologie : algemeen --- 159.9 --- Wijsgerige psychologie --- departement Beeldende Kunst 11 --- psychologie --- maatschappij --- filosofie --- Geschiedenis --- Maatschappij --- Filosofie --- Globalisering --- Oudheid --- China --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Atlas --- Museum --- Man --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Volwassene --- Vrouw
Choose an application
Cognitive psychology --- Applied arts. Arts and crafts --- Aesthetics of art --- Design, Industrial --- #PBIB:2000.2 --- #PBIB:gift 2000 --- 7.013 --- beeldelementen --- kunst --- vorm --- waarneming --- 415.2 --- Smets, Gerda --- beeldtaal --- didactische werkvormen --- vormgeven --- vormleer --- zintuigen --- Mechanical drawing --- New products --- Design --- algemene psychologie, zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- Architectural design. --- Industrial design. --- Industrial design --- form [composition concepts]
Choose an application
Auteur Kolet Janssen en een team psychologen en studenten onder leiding van Griet van Vaerenbergh gingen samen op zoek naar de meest gestelde vragen van kinderen rond hun eigen persoonlijkheid en geven in dit boekje een duidelijk antwoord op al deze twijfels. Klaas Verplancke heeft het werkje voorzien van grappige illustraties. Kinderen en ouders kunnen samen op zoek gaan naar een antwoord op al die vragen en twijfels: waarom kan ik sommige dingen beter onthouden dan andere, groeien wij van onder naar boven of van boven naar onder, hoe word je verliefd en wat gebeurt er dan precies, hoe komt het dat we soms niet in slaap raken, hoe los je problemen op, is lachen besmettelijk, waarom doen jongens zo anders dan meisjes, ...?
Psychology --- gedrag (mensen) --- kinderpsychologie --- emoties --- Psychologie --- Kinderpsychologie --- Gedrag --- Emoties --- C3 --- kinderen --- leerproces (x) --- psychologie --- #KVHB:Algemene psychologie --- #KVHB:Kinderpsychologie --- 416.23 --- Bewustzijn --- Denken --- Dromen --- Emoties(Gevoelens) --- Geheugen --- Gezin (Ouders) --- Hersenen --- Kinderen --- Opgroeien --- Opvoeding in het gezin --- Persoonlijkheidskenmerken --- Probleemsituaties --- Relaties --- Zintuigen --- Gevoelens --- Gevoelens- gedrag --- Persoonlijkheid --- 416.1 --- Kunst en cultuur --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen tot c. 13 jaar --- Man --- Volwassene --- Jeugdpsychologie --- Emotie
Choose an application
Ons hele leven wordt bepaald door zo'n 1200 tot 1400 gram aan hersenen. Toch is die grijze massa in ons hoofd altijd een mysterie geweest. Waar komen onze gedachten vandaan? Hoe zien ze eruit? Waarom zijn sommige mensen geniaal en anderen niet? Waar komen emoties als angst, blijdschap of woede vandaan? Hoe werkt dat bizarre brein?
Physiology of nerves and sense organs --- Hersenen --- Hersenfuncties --- Hersenonderzoek --- Optisch bedrog --- Ruiken --- Emoties --- Geheugen --- Hersenen. --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- hersenen --- Academic collection --- C6 --- leermiddelen --- 415.4 --- brein --- geheugen --- Emoties(Gevoelens) --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- algemene psychologie, hogere geestelijke functies (oa. leren, kennen, denken, begaafdheid, fantasie, geheugen, leerpsychologie) --- Hersenfunctie --- Gezichtsbedrog --- Emotie --- Geheugen (psychologie)
Choose an application
De belangstelling voor psychologie is alsmaar gegroeid, sinds Freud de ziel van de burgerlijke westerse mens openlegde. Het aantal studenten van de laatste jaren spreekt wat dat betreft boekdelen. Al die aandacht heeft ertoe geleid dat de psychologie volop in ontwikkeling is geraakt. Het is zelfs zeer de vraag of men nog kan spreken van dé psychologie. Steeds nieuwe loten ontbloeien aan de stam van deze, volgens sommigen, meest menselijke en zelfbetrokken wetenschap.Psychologie is geen discipline met een eeuwenlange en rijke geschiedenis. Pas in de 19de eeuw komt ze als wetenschap tot ontwikkeling. Daar staat dan tegenover dat ieder mens aan psychologie doet. Als hij andere mensen omschrijft als 'slim', 'vijandig', 'ijverig', is hij psychologisch bezig. Mensen zijn blijkbaar geneigd elkaar in psychologische termen te beschrijven. Psychologie is dus niet het territorium van psychologen.Wat onderscheidt de kennis, die psychologen met hun wetenschappelijke methoden opbouwen, van de mensenkennis die ieder mens in meer of mindere mate schijnt te bezitten? Wat maakt een boek over die andere psychologie, die nog jonge wetenschap, dan de moeite waard? Wat heeft zo een boek aan 'meerwaarde' dat nog niet in de alledaagse mensenkennis aanwezig is?Deze vraag willen we hier nog niet beantwoorden. We hopen dat de lezer zelf zijn antwoord zal kunnen formuleren aan het einde van dit boek. Dat is de uitdaging waarmee we hem in dit voorwoord confronteren. Dit boek wil immers meer zijn dan een 'leesboek'. We nemen de lezer mee ne laten hem kennismaken met boeiende uitzichten op de menselijke persoon. Dat uitzicht op is nog geen inzicht in die persoon. Dat laatste kan maar het resultaat zijn van een diepgaande verwerking van wat we de lezer in deze algemene inleiding aanbieden.
psychologie --- Psychology --- Psychologie --- Academic collection --- #KVHB:Algemene psychologie --- #KVHB:Gedrag --- 411 --- behoeften --- bewustzijn --- conditionering --- denken --- fantasie --- gedrag --- geheugen --- leren --- waarnemen --- zelfbeeld --- 159.9 )* PSYCHOLOGIE --- intelligentie --- motivatie --- Inleidingen - hand- en leerboeken psychologie --- 411 ) Psychologie - hand- en leerboeken --- denktechnieken --- psychologie (gez) --- zelfbeoordeling --- 410
Choose an application
#KVHB:Muziektherapie --- #KVHB:Mentaal gehandicapten --- 462 --- Gehandicapten --- Kinderen --- Mentaal gehandicapten --- Muziek --- Spelen --- Kinderen met afwijkende verstandelijke vermogens --- 682 --- 477.7 ) Muzikale en muzische opvoeding --- personen met een mentale beperking --- muziekpedagogiek --- Music --- Orthopedagogics --- muzikale vorming --- personen met een beperking --- 78.71 --- Algemene psychologie --- muziek --- Praktijkboeken muziektherapie
Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|