Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
JB NORD --- dieren --- katten --- prentenboeken --- verhalenbundels --- Fiction --- Handpoppen --- Jeugdboeken --- Katten --- Prentenboeken --- didactisch materiaal --- Kindergarten --- Dutch literature --- prentenboeken (genre)
Choose an application
Deze werkmap is een bijlage bij Lust Sinterklaas speculaas?, het grote verzamelwerk met verhalen, liedjes, kleurrijke foto's en tekeningen, en heel wat weetjes over Sinterklaas en Zwarte Piet. (Bron: covertekst) Na de eerste werkmap rond het boek Lust Sinterklaas speculaas? was er vraag naar extra materiaal rond de Sint en zijn Pieten. Daarom is deze tweede werkmap samengesteld. Hierin zit een heel nieuw verhaal over een zwarte Piet die bang is voor kinderen. Verder kun je in deze map receptenkaartjes, versjes, een poster, een ganzenbordspel, een knutselwerk en een kleurplaat terugvinden. (Bron: covertekst) Wist je dat Sinterklaas een grote kaart heeft om zijn weg te vinden over de daken? Bij nat weer plakken Sinterklaas en zijn pieten ook altijd een speciale antislipstrip op hun schoenen. Zo glijden ze niet van het dak. En wist je dat de pieten naar de zwartepietenschool moeten voor ze Sinterklaas mogen helpen? Ze moeten leren noklopen, schoorsteenkleuteren en fluisterstappen, en ze moeten alles weten over hoe de zak gevuld en hoe een dakenkaart gelezen wordt. En hoe komt het dat de bakkers veel speculaas bakken als Sinterklaas jarig is? Deze en nog veel meer weetjes en tips kun je nu lezen in dit boek. (Bron: covertekst)
Dutch literature --- zwarte piet --- Sinterklaas (themawoord fictie) --- Sinterklaasliedjes (themawoord fictie) --- Santa Claus [Fictitious character] --- Sinterklaas --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- 908.3 --- Kalenderfeesten - Volksfeesten --- 398.333 ) Sinterklaas --- speculaas --- Speculaas --- Schoolbooks - Didactic material --- Koken --- Vertellen --- Didactisch materiaal
Choose an application
Graphics industry --- Teaching aids --- Boeken --- Education --- Enseignement --- Livres --- Onderwijs --- Opvoeding --- Textbooks --- Manuels scolaires --- 02 <063> --- -655 --- 371.6 --- School-books --- Schoolbooks --- Text-books --- Handbooks, vade-mecums, etc. --- Bibliotheekwezen--Congressen --- Congresses --- Grafische industrie --- Onderwijsmiddelen --- Congresses. --- 02 <063> Bibliotheekwezen--Congressen --- didactisch materiaal --- 655
Choose an application
Robby heeft het thuis niet breed en dat is soms lastig. Gelukkig heeft hij heel goeie vrienden. Lena’s papa is ziek en kan niet meer werken. Fatmira is moslim. Soms zijn er andere regels bij haar thuis. Dit boek toont kinderen dat elke thuis-situatie anders is. Maar goede vrienden steunen elkaar door dik en dun.
Dutch literature --- Welzijnszorg --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Gezinsproblemen --- Armoede --- Vriendschap --- Kleuteronderwijs --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- 478.1 --- armoede --- kansarmoede --- welzijnszorg --- didactisch materiaal --- Kansarmoede --- 307.3 --- Kansarme kinderen --- kansarmoeder --- sociale opvoeding --- 471 --- Sociologie van de welvaart --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- vriendschap --- Andere culturen --- Anders zijn --- Gezin --- Zorg- en welzijnssector --- Prentenboek
Choose an application
Didactics of social education --- Children's literature. Juvenile literature --- Racism in textbooks --- Social sciences --- Lerarenopleiding --- Textbooks. --- (vak)didactiek menswetenschappen. --- 323.1 --- 371.6 --- P492 --- Behavioral sciences --- Human sciences --- Sciences, Social --- Social science --- Social studies --- Civilization --- Discrimination in education --- Textbooks --- rassenvraagstukken - nationaliteitenvraagstukken - racisme - diversiteit --- didactisch materiaal --- Nederland
Choose an application
Dit dierentuinspel wil zowel het economisch denken stimuleren als de verschillende factoren van ondernemingszin ontwikkelen.- Creatief leren oplossingen bedenken in functie van het doel dat je vooropstelt- Strategieën bedenken en uitvoeren- Het leren bijsturen van een gekozen strategie- Het al dan niet inspireren van anderen (leiderschap)Bron: https://www.averbode.be/ko_cego?article=41186
Dutch literature --- Didactics of economy --- Didactics of social education --- Didactics of primary education --- ondernemen --- WO (wereldoriëntatie) --- motiverend onderwijs --- lager onderwijs --- spellen --- Ondernemingszin --- Ondernemingen --- Creatief denken --- 2e graad lager onderwijs --- 3e graad lager onderwijs --- Probleemoplossend denken --- Economie --- Dierentuinen --- Maatschappelijke vorming --- Vriendschap --- Emoties --- Ratten --- Groepsdynamiek --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Verhalen --- Begrippen --- West-Vlaanderen --- Gezelschapsspelen --- Spelen --- Jeugdliteratuur --- slim (themawoord fictie) --- ratten (themawoord fictie) --- luisteren (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- dierenverhalen (genre) --- economie --- diefstal (themawoord fictie) --- lager onderwijs 1ste jaar (doelgroep) --- 478.9 --- didactiek --- ervaringsgericht onderwijs --- Wereldoriëntatie --- 476.1 --- Didactisch materiaal --- basisbehoeften --- dierenverhalen --- erbij horen --- kinderen 4-7 jaar --- Detectives --- Diefstal --- Fiction --- Jeugdboeken --- diefstal --- verhalen ; +7 jaar --- Denken --- Godsdienst; ba.o --- Luistervaardigheid --- Sociale vaardigheden --- Schoolleven --- kinderen + 10 jaar --- didactiek basisonderwijs - overige vormingsgebieden --- Overige vormingsgebieden --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Games --- Onderneming --- Dierentuin --- Overheidsbeleid --- Emotie --- Rat --- Wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen
Choose an application
Doos bevattende:- handleiding 148p. + 8 bijlagen- 30 prenten met portretten
lager onderwijs --- Painting --- kunstopvoeding --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- schilderkunst --- Didactics of the arts --- art appreciation --- painting [image-making] --- museumeducatie --- museumbezoek --- Royal Museum of Fine Arts [Antwerp] --- #PBIB:+116.14 --- beeldopvoeding --- didactiek --- kinderen --- kunst --- plastische opvoeding --- tekenen --- 477.6 --- 738.2 --- Beeldopvoeding (Plastische opvoeding) --- Lager onderwijs --- Musea (Museumbezoek, School en museum) --- Portretkunst --- Schilderkunst --- Basisonderwijs --- Beeldopvoeding --- Kunstzinnige vorming --- Portretten --- 373.67 --- Kunst --- Musea --- kunsteducatie --- 701.1 --- Kunstgeschiedenis --- Kunstzinnige vorming; ba.o. --- Portretschilderkunst --- 094459.jpg --- Kunstzinnige vorming ; basisonderwijs ; didactiek --- musea --- NT2 --- muzische vorming --- portretten --- kledij --- gevoelens --- expressie --- Kunst : Kunsteducatie : algemeen --- didactiek basisonderwijs - tekenen --- Tekenen / Beeldopvoeding --- Figuren - Portretten --- Tekenen --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- taalvaardigheid --- didactisch materiaal --- Taalvaardigheid --- Anderstalige nieuwkomers --- Nederlands als tweede taal --- Kunsten --- Ervaringsgericht onderwijs --- Muzische vorming --- Kunstzinnige opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Kunstzinnige vorming; ba.o --- Portret --- Beeldeducatie --- Anderstalige nieuwkomer --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs --- Cultuureducatie --- Verbeelding --- Ervaringsleren. --- Portretkunst. --- Taalverwerving. --- art appreciation. --- painting [image-making]. --- portrettekenkunst. --- taalverwerving.
Choose an application
De ene minuut ligt Simon nog in zijn ziekenhuisbed, de volgende vliegt hij samen met zijn knuffel Odil in een luchtballon. Hoe is dat in hemelsnaam mogelijk? En wat zijn al die gekke witte ballen in de wei? En waarom staat een op-en-top Schot boven op de kantelen van een eeuwenoud kasteel met een zilveren schaar te zwaaien?
Dutch literature --- ziek zijn (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- Zieke kinderen --- Onderwijs --- Lager onderwijs --- Kanker --- Voorleesverhalen --- Jeugdboeken 10-12 jaar --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- 371.67 --- 373.3 --- C3 --- jeugdliteratuur --- kinderen --- spelmateriaal --- ziekenhuiswezen --- verhalen --- voorleesboek --- voorlezen --- Avonturen --- Fantasie --- Fiction --- Jeugdboeken --- Ziek zijn --- Ziekenhuizen --- Prentenboeken --- Verhalen --- MAHI --- voorleesverhalen 8+ --- Prentenboeken ; verhalend --- Ziek zijn ; verhalen --- Zieke kinderen ; verhalen --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Kunst en cultuur --- Schoolbooks - Didactic material --- basisonderwijs --- didactisch materiaal --- leerboeken --- ziekenhuisopname --- 613.47 --- ziekenhuizen --- 613.48 --- Chronisch zieke kinderen --- Kinderen in het ziekenhuis --- Kinderen en ziekenhuis --- Psychosociale zorg --- de patiënt in het ziekenhuis --- De patiënt in het ziekenhuis --- Psychosociale zorg in het ziekenhuis --- avonturen --- prentenboeken --- ziek zijn --- 478.8 --- Spelen --- Computers --- Zieke --- Voorleesverhaal --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Kind --- ouder --- de patiënt in het ziekenhuis --- De patiënt in het ziekenhuis
Choose an application
Kinderen ervaren vaak verlies. Tijdens het spel leren kinderen omgaan met verliezen door bijvoorbeeld niet op te geven en nogmaals te proberen: misschien lukt het de volgende keer beter. Kinderen worden echter ook geconfronteerd met ingrijpend verlies waardoor hun leven kan veranderen: ouders die scheiden, het verdriet bij de eerste schooldag, een vriendje dat kanker krijgt of een (groot)ouder die sterft.Een kind leert omgaan met deze betekenisvolle verliezen, soms alleen, soms met de steun van anderen. In een vertrouwde en veilige omgeving zoals thuis of op school kan een volwassene het kind uitnodigen om stil te staan bij het gemis. Ruimte voor verdriet geeft een leidraad welke woorden te gebruiken, hoe om te gaan met gevoelens en gedachten, hoe het kind doorheen de verwerking te begeleiden.De auteurs hebben, vanuit hun jarenlange praktijk in het omgaan met kinderen met een verlieservaring, deze leidraad opgesteld. Het is een weg die door het kind kan bewandeld worden samen met ouders, leerkrachten, opvoeders en hulpverleners
#PBIB:+105.99 --- Dood --- Verdriet --- didactisch materiaal --- dood --- kanker --- kinderen en rouw --- prentenboeken --- rouw --- verdriet --- verliesverwerking --- 418.7 --- afscheid nemen --- psychologie --- 415.3 --- 605.91 --- Dementie --- Dood(Kinderen en dood) --- Echtscheiding --- Troosten --- Verlies (emotie) --- Ziek zijn --- kinderen --- kwaadaardige gezwellen --- rouwverwerking --- spelen --- troost --- 476.1 --- 478.9 --- Basisonderwijs --- Didactisch materiaal --- Huisdier --- Kanker --- Kind --- Kinderen en dood --- Kleuteronderwijs --- Psychologie van leven en dood --- Rouw / rouwverwerking --- Rouw --- Rouwproces --- Sterven en dood (dood) --- Verdriet bij kinderen --- Verdriet om verlies --- Verhuizen --- Verlies --- Verliesverwerking --- Verloren lopen --- Ziekte --- 418.7 ) Begeleiding van nabestaanden --- overlijden --- rouwen --- scheiden --- verlies --- ziek --- 393.7 --- 616.052 --- Communicatie --- Gezin --- Kinderen --- Patiënten --- Psychologie --- 478.8 --- Dood : basisonderwijs --- Dood : kleuteronderwijs --- Kanker : kinderen --- Verdriet : kinderen --- Verlies : hulpverlening --- Verliessituaties --- 063076.jpg --- 063077.jpg --- 063078.jpg --- Rouwproces ; kinderen --- didactische set --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Omgaan met verdriet --- stervensbegeleiding, dood, rouw, begeleiding van nabestaanden, zelfmoord --- Uitvoerende functies --- Oncologie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Overige vormingsgebieden --- (zie ook: Rouwproces) --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Differentiatie --- Didactiek. --- Basisonderwijs. --- #PBIB:+108.31 --- Lezen --- JB BODE --- emoties --- grootouders --- 433.7 --- 433.75 --- 471.44 --- Emoties(Gevoelens) --- Emotionele opvoeding(Affectieve opvoeding) --- Lager onderwijs --- kinderboeken --- Grootouders --- Jeugdboeken 6 jaar --- Sterven --- kind en dood --- verhalen ; kleuters --- Dood ; verhalen --- Dood en kinderen ; verhalen --- Grootouders ; verhalen --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- Jeugdliteratuur --- Voorleesverhalen ; basisonderwijs --- Dood - prentenboek --- Dood; kinderen --- Grootouders - prentenboek --- Jeugdboeken --- Prentenboeken --- Rouwproces : kinderen - prentenboek --- 062954.jpg --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- gevoelens --- Leesopvoeding --- Activiteiten met het jeugdboek - kinderboeken --- Sociale en emotionele opvoeding --- 063074.jpg --- Kanker (Leukemie) --- 062955.jpg --- Kanker (Oncologie) --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- Didactiek van het lager onderwijs --- ziektebeleving --- emotionele opvoeding --- 700 Pedagogie --- 772 Basisonderwijs --- differentiatie --- verschillen --- 474.23 --- basisonderwijs --- didactiek --- differentiërend onderwijs --- 454.23 --- 474.21 --- Ervaringsgericht onderwijs --- Evaluatie --- Klasdoorbrekend werken(Klasoverschrijdend werken) --- Omgaan met verschillen --- Taakgericht taalonderwijs --- Diversiteit --- Evaluatie (Beoordeling) --- Klasdoorbrekend werken --- Taakgericht onderwijs --- evaluatie --- Differentiatie ; lagere school --- Differentiërend onderwijs ; basisonderwijs --- 450.46 --- 061173.jpg --- Differentiatie: lagere school --- didactiek basisonderwijs - didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs --- Didactische principes --- Didactische werkvormen --- (zie ook: Schoolrapporten) --- #KVHB:Kinderpsychologie --- #KVHB:Rouwproces --- #KVHB:Verlieskunde --- (kind) --- 174.5 --- Emoties (Gevoelens) --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Ontwikkeling van kinderen --- Rouw (verlies) --- 418.7 )* PSYCHOLOGIE VAN LEVEN EN DOOD --- sociaal-emotionele opvoeding --- Begeleiding --- Emoties --- Kinderen met emotionele en psychosociale problemen --- Veranderingen --- Verdriet ; kinderen --- Rouwproces : kinderen --- Troost --- 062953.jpg --- rouwbeleving --- verlies (psychologie) --- PXL-Education 2017 --- voorleesboek --- Didactics of social education --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Oncology. Neoplasms --- Dutch literature --- ziek zijn (themawoord fictie) --- kanker (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- ouders-kind relatie --- Philosophical anthropology --- Psychology --- Age group sociology --- Educational sciences --- psychologie van leven en dood --- Teaching --- interculturaliteit --- interculturele opvoeding --- multiculturele samenleving --- intercultureel onderwijs --- grootouders (themawoord fictie) --- verdriet (themawoord fictie) --- dood (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- opa's (themawoord fictie) --- Grootouders. --- Kinderen en dood. --- Kleuters. --- Rouwproces ; kinderen. --- afscheid --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Grootvaders --- Sociale opvoeding --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Kleuters --- Rouwen --- Moeders --- Jeugd --- ziekte --- 684.94 --- boekillustraties --- jeugdboeken --- kinderboekillustraties --- non-fiction --- ziek zijn --- JB VANM --- het boek, boekillustratie --- Patiënten --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Grootvader --- Grootouder --- Kunst --- Autisme --- Cultuur --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Kleinkind --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Kleuter --- Emotie --- Moeder --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs --- Affective and dynamic functions --- Primary education --- Orthopedagogics --- Jongere
Choose an application
In "De achterkant van het nieuws" wordt dieper ingegaan op de achtergronden van het nieuws dat op ons afkomt : hoe werken de media, hoe filteren zij het nieuws, hoe en wanneer geven zij eigen accenten enz... Deel 1 : De krant. Deel 2 : Televisie. Deel 3 : De nieuwe media. Bijlagen.
nieuwsberichtgeving --- Philosophy and psychology of culture --- Journalism --- Mass communications --- Flanders --- Mass communication --- Mass media --- Massamedia --- Media [Mass ] --- Media [The ] --- Moyens de communication de masse --- Média de masse --- Pers --- Presse --- Radio en televisie --- Radio et télévision --- 374.714 --- 384.01 --- volwassenenvorming, didactisch materiaal - volwassenenvorming, media --- massamedia - communicatiemedia - media (zie ook 361.521, 8) --- Belgium newspapers --- Television --- -Mass media --- -659.2 --- #SBIB:309H1014 --- #SBIB:309H1026 --- #SBIB:AGGR --- 316.77 --- 07 --- #C9206 --- 070 --- 090.1 --- 654.19 --- 659.3 --- Kranten --- Media --- Nieuwsberichtgeving --- Televisie --- Media, Mass --- Media, The --- Communication --- Radio vision --- TV --- Artificial satellites in telecommunication --- Electronic systems --- Optoelectronic devices --- Telecommunication --- Astronautics --- Information work. Advisory and consultancy services --- Geschiedenis en/of organisatie van de media (met inbegrip van de rol van de media in de ontwikkelingsproblematiek) --- Mediaboodschappen met een persuasieve functie --- Optical communication systems --- -Belgium newspapers --- 659.2 Information work. Advisory and consultancy services --- Belgium newspapers. --- -Television --- -Belgium newspapers. --- 659.2 --- Belgium --- Belgique --- België --- Bélgica --- Royaume de Belgique --- Belgii︠a︡ --- Kingdom of Belgium --- Koninkrijk van België --- Königreich Belgien --- Bèlgia --- Koninkryk van België --- Königriich Belgie --- Koninkrijk België --- Belgice --- Belgice Cynerīce --- بلجيكا --- Baljīkā --- مملكة بلجيكا --- Mamlakat Baljīkā --- Belchica --- Reino de Belchica --- Belghia --- Vãsilia di Belghia --- Royômo de Bèlg·ique --- Bélxica --- Reinu de Bélxica --- Bilkiya --- Bilgasuyu --- Bilhika Qhapaqsuyu --- Belçika --- Belçika Krallığı --- Бельгия --- Бельгия Короллеге --- Belʹgii︠a︡ Korollege --- Бельгія --- Belʹhii︠a︡ --- Каралеўства Бельгія --- Karaleŭstva Belʹhii︠a︡ --- Belhika --- Bäigien --- Kinigraich Bäigien --- Belgija --- Kraljevina Belgija --- Белгия --- Regne de Bèlgica --- Бельги --- Belʹgi --- Belgické království --- Gwlad Belg --- Teyrnas Gwlad Belg --- Belgien --- Kongeriget Belgien --- Bélgii Bikéyah --- Belgiska --- Kralojstwo Belgiskej --- Belgia Kuningriik --- Βέλγιο --- Velgio --- Βασίλειο του Βελγίου --- Vasileio tou Velgiou --- Reino de Bélgica --- Belgio --- Reĝlando Belgio --- Belgujo --- Belgika --- Belgje --- Belgjo --- Belgjiche --- Bheilg --- Ríocht na Beilge --- Velg --- Reeriaght ny Belg --- Belgiya --- Rìoghachd na Beilge --- Pí-li-sṳ̀ --- Belʹjmudin Nutg --- Pelekiuma --- Regno del Belgio --- בלגיה --- Belgiyah --- ממלכת בלגיה --- Mamlekhet Belgiyah --- Belgijskô --- Pow Belg --- Ruwvaneth Belgek --- Ububiligi --- Ububirigi --- Igihugu cyʼUbubirigi --- Ubelgiji --- Ufalme wa Ubelgiji --- Belezi --- Nsi ya ntotila ya Belezi --- Bèljik --- Beljika --- Beļgeja --- Beļg̓ijas Karaliste --- Belsch --- Kinnekräich Belsch --- Belgijos Karalystė --- Belsj --- Keuninkriek Belsj --- Beldjym --- Belga Királyság --- Белгија --- ベルギー --- Berugī --- Flanders (Belgium) --- Vormingswerk
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|