Listing 1 - 10 of 93 << page
of 10
>>
Sort by

Book
Nijntje aanwijsboek
Author:
ISBN: 9789056476540 Year: 2016 Publisher: Amsterdam Mercis Publishing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kijk, zie en benoem! Kun je het bijtje vinden? Wat zie je op de boerderij? Weet jij hoe alles heet in het verkeer? Een stevig boek boordevol plaatjes, onderverdeeld in thema's. De woorden, met lidwoorden, staan onder aan de pagina. (bron: covertekst)


Book
Bouwen aan onthouden : praktische technieken voor leerkrachten in het basisonderwijs
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789083192673 9789033480416 Year: 2023 Publisher: Rotterdam CED-groep

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Heb je dat ook weleens? Dat je denkt dat je leerlingen het lesdoel beheersen, maar dat op een later moment blijkt dat ze het geleerde geheel of gedeeltelijk zijn vergeten? Hoe kan het dat leerlingen deze informatie niet kunnen ophalen uit hun geheugen, terwijl ze dat eerst wel leken te kunnen?Er is veel wetenschappelijk onderzoek gedaan naar hoe leren en onthouden werkt. Uit de onderzoeken is gebleken welke technieken je het beste kunt inzetten om het leren te organiseren, met als doel om de kennis en informatie daadwerkelijk vast te houden in het langetermijngeheugen. Er zijn dus veel inzichten uit relevant onderzoek beschikbaar, maar helaas bereikten die de onderwijspraktijk tot nu toe onvoldoende.In dit boek hebben de auteurs de inzichten hierover vertaald naar vier concrete instructietechnieken, Voorkennis activeren, Gespreid oefenen, Informatie ophalen en Gevarieerd oefenen. Deze vormen de kern van het boek. Ook is er aandacht voor hoe leren en onthouden is verwerkt in verschillende methoden. Hiermee kun je als leerkracht betere beslissingen nemen over of je lesstof kunt overslaan, oefenmomenten kunt weglaten of juist extra oefenstof moet toevoegen. Tot slot geeft het boek handreikingen voor de transfer van leerkracht naar leerling. Want de 'onthoud-technieken? die jij als leraar inzet, dienen als voorbeeld voor leerlingen hoe ze hun eigen leren kunnen gaan managen.Bouwen aan onthouden is bedoeld voor alle (aankomende) leerkrachten in het basisonderwijs die het leerproces van hun leerlingen willen optimaliseren. Het is de eerste uitgave die theorie en praktijk van onthouden en leren combineert. De illustratieve voorbeelden en praktische handvatten zorgen ervoor dat je direct aan de slag kunt in de klas.https://www.cedgroep.nl/webwinkel/product/bouwen-aan-onthouden-praktische-technieken-voor-leerkrachten-in-het-bao


Book
Help! Hoe kan ik mijn kind helpen ... studeren? : voor ouders van kinderen die leren studeren.
Authors: ---
ISBN: 9062002773 Year: 1990 Publisher: Brugge Die Keure


Book
Je kan ook zo studeren
Authors: ---
ISBN: 9026458622 Year: 1979 Publisher: Melsele Orbis en Orion

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
SOS ! mijn brein wordt te klein : een survivalpakket voor elke student
Authors: --- --- ---
ISBN: 9020937960 Year: 1999 Publisher: Tielt Lannoo


Book
Speelleeractiviteiten voor peuters en kleuters.
Authors: ---
ISBN: 9026007876 Year: 1986 Publisher: Malle De Sikkel

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Beleven, leren en vieren : van 4 tot 8, van 8 tot 4
Authors: ---
ISBN: 9026047215 Year: 1981 Volume: vol *83 Publisher: Oostmalle De Sikkel

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Studeren... pffft
Authors: ---
ISBN: 9002155336 Year: 1989 Publisher: Antwerpen Standaard Educatieve Uitgeverij

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Leren zichtbaar maken met formatieve assessment : het praktijkboek van Shirley Clarke
Authors: ---
ISBN: 9789461182234 9789463370486 Year: 2016 Publisher: Rotterdam Kalmthout Bazalt educatieve uitgaven Pelckmans Pro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leren zichtbaar maken met Formatieve Assessment Als je iedere leerling wilt laten zien dat hij kan groeien,als je het belangrijk vindt dat leerlingen eigenaar worden van hun leerproces,als je de focus wilt leggen op het leerproces en niet op ?het juiste antwoord geven?,dan is formatieve assessment de juiste benadering!Formatief betekent dat je de prestaties van een leerling niet vergelijkt met die van andere leerlingen, maar met zijn eerdere resultaten. Daarmee breng je de persoonlijke ontwikkeling in beeld.Onder assessment verstaan we de manier waarop je leerlingen vooruit helpt in hun leerproces: o.a. door feedback te geven, vragen te stellen, het leerdoel helder te maken en aan te geven hoe een ?goed? leerresultaat eruit ziet.Leerlingen krijgen terugkoppeling van de leraar, maar ook van klasgenoten. Bovendien leren ze om zelf te reflecteren op hun leerresultaten. Zo maak je samen het ?leren? zichtbaar.In dit boek laat Shirley Clarke zien hoe je dat concreet in de praktijk brengt. De vele voorbeelden en online video?s bieden inspiratie om meteen in je klas aan de slag te gaan!


Book
Fred wil ook naar school
Author:
ISBN: 9789463360098 9463360093 9789463360289 946336028X Year: 2017 Publisher: Amsterdam De Harmonie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hert Fred brengt een verdwaald meisje terug naar de schoolbus. Hij stapt ook in de bus en gaat mee naar school, want daar kun je van alles leren. Of weet Fred alles al? Oblong prentenboek met humoristische, vrolijk gekleurde illustraties. Vanaf ca. 4 jaar.

Listing 1 - 10 of 93 << page
of 10
>>
Sort by