Listing 1 - 10 of 93 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Kijk, zie en benoem! Kun je het bijtje vinden? Wat zie je op de boerderij? Weet jij hoe alles heet in het verkeer? Een stevig boek boordevol plaatjes, onderverdeeld in thema's. De woorden, met lidwoorden, staan onder aan de pagina. (bron: covertekst)
Choose an application
Heb je dat ook weleens? Dat je denkt dat je leerlingen het lesdoel beheersen, maar dat op een later moment blijkt dat ze het geleerde geheel of gedeeltelijk zijn vergeten? Hoe kan het dat leerlingen deze informatie niet kunnen ophalen uit hun geheugen, terwijl ze dat eerst wel leken te kunnen?Er is veel wetenschappelijk onderzoek gedaan naar hoe leren en onthouden werkt. Uit de onderzoeken is gebleken welke technieken je het beste kunt inzetten om het leren te organiseren, met als doel om de kennis en informatie daadwerkelijk vast te houden in het langetermijngeheugen. Er zijn dus veel inzichten uit relevant onderzoek beschikbaar, maar helaas bereikten die de onderwijspraktijk tot nu toe onvoldoende.In dit boek hebben de auteurs de inzichten hierover vertaald naar vier concrete instructietechnieken, Voorkennis activeren, Gespreid oefenen, Informatie ophalen en Gevarieerd oefenen. Deze vormen de kern van het boek. Ook is er aandacht voor hoe leren en onthouden is verwerkt in verschillende methoden. Hiermee kun je als leerkracht betere beslissingen nemen over of je lesstof kunt overslaan, oefenmomenten kunt weglaten of juist extra oefenstof moet toevoegen. Tot slot geeft het boek handreikingen voor de transfer van leerkracht naar leerling. Want de 'onthoud-technieken? die jij als leraar inzet, dienen als voorbeeld voor leerlingen hoe ze hun eigen leren kunnen gaan managen.Bouwen aan onthouden is bedoeld voor alle (aankomende) leerkrachten in het basisonderwijs die het leerproces van hun leerlingen willen optimaliseren. Het is de eerste uitgave die theorie en praktijk van onthouden en leren combineert. De illustratieve voorbeelden en praktische handvatten zorgen ervoor dat je direct aan de slag kunt in de klas.https://www.cedgroep.nl/webwinkel/product/bouwen-aan-onthouden-praktische-technieken-voor-leerkrachten-in-het-bao
School management --- anno 2000-2009 --- Flanders --- Leren --- Leren leren --- Memoriseren --- Didactiek --- Basisonderwijs --- Leerpsychologie
Choose an application
2
Studiemethodes. --- Study methods --- School management --- leren leren --- studiebegeleiding --- studiemethoden --- #KVHB:Studeren --- #KVHB:Studiemethodiek --- 450.8 --- Leren leren --- Ouderlijke verantwoordelijkheid --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- studiemethode --- Methodiek van het studeren --- 450.9 --- Lager onderwijs --- Studiemethoden --- Overige onderwerpen --- (zie ook: Studiemethoden) --- (zie ook: Leren leren)
Choose an application
Didactiek --- Didactique --- 450.8 ) Leermethoden --- studiemotivatie --- 371.322.6 --- #GSDBP --- studiemethoden --- 371.322.6 Leren studeren --- Leren studeren --- Study methods
Choose an application
Study methods --- studievaardigheden --- didactische processen --- studiemethoden --- Studeren --- Studievaardigheden --- advies, succes, vaardigheden, zelfontwikkeling --- #KVHB:Studeren --- #KVHB:Studiemethode --- onderwijs --- leerprocessen --- 001.8 --- 37.04 --- 489 --- Emotionele intelligentie --- Faalangst --- Geheugen --- Hersenen --- Hoger onderwijs --- Intelligentie --- Leermethoden --- Leerprocessen --- Leren --- Leren leren --- Motivatie --- Student (leerling) --- Studiekeuze --- Studiemethoden --- 450.8 --- Studieplanning --- 474.21 --- leren leren --- Hoger onderwijs; algemeen --- (zie ook: Studiemethoden) --- (zie ook: Leren leren) --- Contains audio-visual material --- Evaluatie --- Studiemethode --- Leerproces --- Pedagogie --- Studiemethodes --- 20e eeuw --- België
Choose an application
Didactics of Kindergarten --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- kleuterschool: didactiek --- Kleuteronderwijs --- Kleuters --- Peuters --- Spelen --- Leren
Choose an application
Didactics of Kindergarten --- Primary education --- leren --- Basisonderwijs --- Enseignement primaire --- Methodologie --- Méthodologie
Choose an application
Pupil counseling. Pupil guidance --- Study methods --- Experimentele psychologie --- Leren en intelligentie.
Choose an application
Leren zichtbaar maken met Formatieve Assessment Als je iedere leerling wilt laten zien dat hij kan groeien,als je het belangrijk vindt dat leerlingen eigenaar worden van hun leerproces,als je de focus wilt leggen op het leerproces en niet op ?het juiste antwoord geven?,dan is formatieve assessment de juiste benadering!Formatief betekent dat je de prestaties van een leerling niet vergelijkt met die van andere leerlingen, maar met zijn eerdere resultaten. Daarmee breng je de persoonlijke ontwikkeling in beeld.Onder assessment verstaan we de manier waarop je leerlingen vooruit helpt in hun leerproces: o.a. door feedback te geven, vragen te stellen, het leerdoel helder te maken en aan te geven hoe een ?goed? leerresultaat eruit ziet.Leerlingen krijgen terugkoppeling van de leraar, maar ook van klasgenoten. Bovendien leren ze om zelf te reflecteren op hun leerresultaten. Zo maak je samen het ?leren? zichtbaar.In dit boek laat Shirley Clarke zien hoe je dat concreet in de praktijk brengt. De vele voorbeelden en online video?s bieden inspiratie om meteen in je klas aan de slag te gaan!
Didactic evaluation --- Didactic strategies --- evaluatie (onderwijs) --- assessments (onderwijs) --- #PBIB:+110.10 --- Didactische principes --- 454.2 --- leren leren --- formatieve assessment --- leercultuur --- didactische principes --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- onderwijsstrategieën --- assessment (beoordeling, vaststelling) --- leeromgeving --- Leerdoelen --- Leerprocessen --- feedback --- 454.21 --- 454.4 --- Leren --- Lesgeven --- Feedback --- Lesson Study --- leren --- lesgeven --- Didactische werkvormen --- Evaluatie --- Onderwijs --- Methodiek --- Onderwijskunde --- Onderwijsfilosofie --- Assessment --- 474.23 --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Orthopedagogics
Choose an application
Hert Fred brengt een verdwaald meisje terug naar de schoolbus. Hij stapt ook in de bus en gaat mee naar school, want daar kun je van alles leren. Of weet Fred alles al? Oblong prentenboek met humoristische, vrolijk gekleurde illustraties. Vanaf ca. 4 jaar.
Dutch literature --- Onderwijs --- Leren --- Bossen --- Prentenboeken --- School --- Tellen --- Bos --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 10 of 93 | << page >> |
Sort by
|