Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Didactics of religion --- Religious studies --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Onderwijs --- C1 --- geloof --- onderwijs --- Godsdienstonderwijs --- Geloof --- 478.6 --- 450.7 --- christelijke zingeving (gez) --- lesgeven (ler) --- leerkracht --- 268.22 --- Kerken en religie --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Geloofsopvoeding op school--(algemeen) --- #gsdb6 --- 268.22 Geloofsopvoeding op school--(algemeen) --- Lerarenopleiding : CVO --- Motivatie : onderwijs --- Waardevorming : onderwijs --- Waardevorming --- zingeving --- godsdienst --- 37.014.521 --- PHL-Education 12 --- onderwijsfilosofie --- leerkrachten --- 370 --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Onderwijs
Choose an application
Dit boek is ontstaan uit lectuur en praktijk. We ambiëren om (toekomstige) leraren noodzakelijke kennis aan te reiken om effectieve klasmanagementvaardigheden te ontwikkelen. We zijn ervan overtuigd dat je kunt leren hoe je voor de klas moet staan. Een (wetenschappelijke) kennisbasis is volgens ons een eerste belangrijke stap in het ontwikkelen van de nodige competenties op dit vlak: weten wat je kunt doen en waarom én weten wat je best vermijdt en waarom. Het boek zet de leraar aan tot zelfreflectie en bijsturen van het eigen lerarengedrag om zo een goede regisseur te worden in elke klassituatie.Maar kennis alleen is niet voldoende. Theorie kan je lezen, begrijpen, studeren. Voor ze daadwerkelijk je handelen kan sturen, moet je de theorie zo beheersen dat ze spontaan in je opkomt bij het analyseren van je lessen op vlak van klasmanagement. Daarom hebben we ook een oefeningenboek ontwikkeld met authentieke situaties en casussen. Het oefeningenboek wil (toekomstige) leraren zelf laten nadenken over aspecten van goed klasmanagement, hen inzichten bijbrengen en in interactie met anderen ideeën laten uitwisselen. Bij elke oefening staat een korte theoretische duiding. Dit boek geeft hierbij nog meer achtergrond. Hoewel de boeken samen één geheel vormen, zijn ze ook los van elkaar waardevolle lectuur in het kader van klasmanagement.
Klassenmanagement --- 454.22 --- Tucht --- Klasmanagement --- Onderwijsstijlen --- Motivatie --- Relatie leraar - leerling --- Secundair onderwijs --- Onderwijsstrategieën --- Didactic strategies --- klasmanagement --- Onderwijskunde --- evaluatie (onderwijs) --- Klassenmanagement ; secundair onderwijs --- klassenmanagement --- onderwijsstijlen --- didactiek --- onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen --- motivatie --- klassfeer --- education --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- waarneming --- onderwijs --- kwaliteitscontrole --- psychologie --- Didactische werkvormen --- PXL-Education 2018 --- onderwijskunde --- secundair onderwijs --- gedragsobservatie --- gedragsproblemen --- ordehandhaving --- Motivatie : onderwijs --- Relatie leraar-leerling --- 371.3 --- 371.21 --- relatie leraar - leerling --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- Didactics --- tucht --- Onderwijsstrategie --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- #SBIB:37H0 --- #SBIB:316.334.1O440 --- Pedagogie --- Onderwijsgedrag: algemeen
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|