Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Library management --- IR (information retrieval) --- web 2.0 --- bibliotheken
Choose an application
Nu internet de kinderschoenen is ontgroeid en we meer en meer in de Web 2.0-fase terechtkomen, worden ook de gevaren van die ontwikkeling steeds duidelijker. En die zijn niet gering. Het gaat om niets minder dan de radicale vernietiging van onze cultuur. In de vakgebieden die voorheen door professionals werden bevolkt, banjeren nu amateurs rond die, niet gehinderd door enige kennis, hun meningen verkondigen in blogs die de plaats lijken in te nemen van kranten. Kranten hebben journalisten en redacteuren in dienst die dankzij opleiding en ervaring in staat zijn genuanceerd en evenwichtig verslag te doen van de ontwikkelingen in de wereld. Op internet wordt de volgorde van de berichten bepaald door het aantal keren dat een bericht door bezoekers wordt gelezen. De laatste scharrel van Paris Hilton zul je sneller vinden dan berichten over de oorlog in Irak. Iedereen met een computer en een internetaansluiting kan een blog in de lucht brengen waarop hij boeken en films recenseert en gerenommeerde schrijvers, acteurs, wetenschappers en politici schoffeert. Als we er niet voor waken, resten ons, volgens Keen, slechts de wanstaltige producten van amateurs en zal de cultuur van de apen overheersen. Een felle aanklacht tegen de vermeende zegeningen van het internet: onwetendheid, egoïsme, slechte smaak en de heerschappij van het gepeupel. De deskundige journalist wordt vervangen door de blogger, de vakliteratuur door de door amateurs gevulde wikipedia, de reclame en de leugen regeren op YouTube, het illegaal downloaden van muziek wordt niet eens meer gezien als diefstal, en de verslaving aan gokken en porno neemt schrikbarende vormen aan. Om van de internetverslaving niet te spreken. Een stortvloed van feiten, meningen en voorbeelden, uitermate leesbaar, zij het af en toe wel wat veel van het goede. Het voorlaatste hoofdstuk is getiteld 'Oplossingen', maar dat heeft helaas weinig te bieden. Met eindnoten en index.
691 Informatiemaatschappij --- #SBIB:309H103 --- 520.7 --- web 2.0 --- internet --- informatiemaatschappij --- informatica --- 621.39* --- 37 --- BPB0806 --- 621.39* Internet --- Internet --- 37 Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Mediatechnologie / ICT / digitale media: sociale en culturele aspecten --- automatisering en maatschappij --- Informatiemaatschappij. --- Internet en maatschappij. --- Web 2.0. --- communicatiesociologie --- Computer architecture. Operating systems --- weblogs --- cultuurkritiek --- Sociology of culture --- massamedia --- Mass communications --- anno 2000-2009 --- Websites --- Blogging --- Cultuursociologie --- Ethiek --- Professionalisering --- Maatschappelijke ontwikkelingen --- Trends --- 528.59 --- computers --- Web 2.0 --- Informatiemaatschappij --- media --- cultuur --- internet - overige ontwerpen --- 37 Education --- Education --- Website --- Blog --- Maatschappelijke ontwikkeling --- Trend --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene
Choose an application
Schrijven voor het web is anders dan schrijven voor papieren media. Dat geldt voor zakelijke teksten, maar evengoed voor creatievere tekstsoorten als verhalen, gedichten, columns, essays en besprekingen. Wat voor regels en wetten gelden er in de digitale wereld? Hoe moet je je website, blog of twittersoap bedenken, schrijven en uitvoeren? Hoe profileer je je als merk? Chrétien Breukers en Merel Roze geven in dit boek tips en aanwijzingen voor creatieve schrijvers om het beste uit de wereld van het web te halen.
Internet ( computernetwerken ) --- Teksten op beeldscherm. --- Webdesign. --- Websites --- teksten voor websites --- Nederlandse taal. --- ontwerp. --- websites --- internet --- Stilistics --- Computer architecture. Operating systems --- weblogs --- Web publishing --- Teksten voor websites --- Ontwerp. --- Internet --- Schrijven --- Tekstschrijven --- Geschreven taal --- Communicatieve vaardigheden --- 813 --- Blogs schrijven --- Schrijftechnieken --- Web 2.0 --- Webjournalistiek --- Literaire techniek; algemeen --- Website
Choose an application
In hoeverre houdt Facebook ons een spiegel voor? Wat is de relatie tussen statusangst en statusupdates? En hoe kunnen we ons verhouden tot al die geweldige Facebookvrienden? In De virtuele spiegel schetst Koen Damhuis (1987) het portret van zijn eigen generatie, de Facebookgeneratie, die digitaal meer en meer met elkaar deelt, maar achter de perfecte zelfbeelden vooral vecht tegen zichzelf. Stap voor stap ontleedt hij de oprukkende kijk-en-vergelijkcultuur. Zijn analyse roept de vraag op of we niet vaker de ogen moeten sluiten om te zien wat er werkelijk toe doet (bron: arbeiderspers.nl)
imago --- virtuele communicatie --- Computer architecture. Operating systems --- sociale netwerken --- Social psychology --- zelfbeeld --- sociale psychologie --- Philosophy and psychology of culture --- sociale media --- Mass communications --- #SBIB:309H103 --- #SBIB:316.7C121 --- facebook --- Sociologie --- Web 2.0 --- Mediatechnologie / ICT / digitale media: sociale en culturele aspecten --- Cultuursociologie: gedragspatronen, levensstijl --- Beeldcultuur --- Facebook --- Privacy --- Sociale netwerken --- internet --- Beeldcultuur. --- Facebook. --- internet. --- Internet.
Choose an application
Information systems --- Documentation and information --- 002:62 --- 904 --- #FARO gidsen_museale ontwikkelingen --- C4 --- informatica --- archief --- 72.025 --- cultureel erfgoed --- web 2.0 --- digitalisering --- digitaal erfgoed --- erfgoed --- Informatietechnologie --- Culturele overblijfselen uit historische tijden. Antiquitates --- Media en communicatie --- renovatie, monumentenzorg, erfgoed --- 904 Culturele overblijfselen uit historische tijden. Antiquitates --- 002:62 Informatietechnologie --- 497 --- Cultureel erfgoed--digitalisering --- België --- Vlaanderen
Choose an application
Book acquisition --- Libraries --- Web 2.0. --- Libraries and the Internet. --- Rare book libraries --- Archives --- Museums --- Librarians --- Archivists --- Museum curators --- Digital preservation. --- Bibliothèques --- Web 2.0 --- Bibliothèques et Internet --- Bibliothèques de livres rares --- Musées --- Bibliothécaires --- Archivistes --- Conservateurs de musée, Effets des innovations sur les --- Numérisation --- Special collections. --- Information technology. --- Effect of technological innovations on. --- Fonds spéciaux --- Technologie de l'information --- Effets des innovations sur --- Libraries and the Internet --- Rare book librarians --- Digital preservation --- Special collections --- Information technology --- Effect of technological innovations on --- Bibliothèques --- Bibliothèques et Internet --- Bibliothèques de livres rares --- Musées --- Bibliothécaires --- Conservateurs de musée, Effets des innovations sur les --- Numérisation --- Fonds spéciaux --- Libraries - Special collections --- Rare book libraries - Information technology --- Archives - Information technology --- Museums - Information technology --- Rare book librarians - Effect of technological innovations on --- Archivists - Effect of technological innovations on --- Museum curators - Effect of technological innovations on
Choose an application
HOE GEBRUIKEN WE TECHNOLOGIE ZODAT ZE VOOR ONS EN NIET TEGEN ONS WERKT ?WAT KUNNEN WE EIGENLIJK MET DIE 21ST CENTURY SKILLS ?HOE KUNNEN WE LEVEN ALS DIGITALE HUMANISTEN ?We zitten volop in een momentum van versnelde industriële vooruitgang. Een crisis volgens de ene, een revolutie volgens de andere. Om daarin overeind te blijven, om onze greep op de wereld te kunnen houden, moeten we ons eigen handelen hacken. Om meer humanistisch dan mechanistisch te worden, hebben we behoefte aan Artificial Stupidity.In dit boek gaat Fredo De Smet op zoek naar nieuwe vuistregels in het omgaan met onze digitale realiteit, naar een manier om verandering te leiden en niet te lijden. Daarbij investeer je bijvoorbeeld maar beter in je netwerk, deel je wat je gemeen hebt, en omarm je de ambivalentie in alles wat je doet. Artificial Stupidity is geen politiek pamflet of filosofische kritiek, maar een persoonlijke zoektocht naar wat het betekent om mens te blijven in een veranderende wereld. Omdat wachten gevaarlijker is dan stappen. Bron : http://www.bol.com
528.59 --- 369.11 --- Web 2.0 --- social media --- digitaal --- digitale technologie --- digitale media --- humanisme --- 477.9 --- mediawijsheid --- internet - overige ontwerpen --- marketing - internet --- Cultuurfilosofie. Cultuurpsychologie --- PXL-Music 2018 --- digitaal tijdperk --- technologie --- maatschappij --- Philosophy and psychology of culture --- General ethics --- #gsdb5 --- 338.043 --- Technologische vooruitgang. Automatisering. Computers. Werkgelegenheid en informatica --- Internet --- Humanisme --- Digitalisering --- Cultuursociologie --- Sociologie --- Technologie en maatschappij --- Technologie en maatschappij. --- 658.015 --- Technologie --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Filosofie
Choose an application
May plaatst het gedachtegoed van N-VA in een historische context: de invloed van Edmund Burke, de erfenis van de verlichting. Vervolgens analyseert hij hoe N-VA haar ideologie inzet in de politieke strijd: mediastrategie, voorstelling van zichzelf en de wereld, communicatie op sociale media, blogs etc.
Political parties --- Nieuw-Vlaamse Alliantie --- Belgium --- Politics and government --- Nieuw-Vlaamse Alliantie. --- Politics and government. --- Political science --- Nationalism --- Partis politiques --- Science politique --- Nationalisme --- Belgique --- Politique et gouvernement --- Flemish movement --- 21st century --- Dissertations --- Ideology --- Political aspects --- Flanders (Belgium) --- #KVHA:Cultuurgeschiedenis; Vlaanderen --- #KVHA:Politiek; België --- #KVHA:N-VA --- 949.3.09 --- BPB1301 --- 384.11 N-VA --- #SBIB:323H314 --- politiek, binnenland --- politieke partijen --- politieke strekkingen --- Parti politique --- Flandre --- 949.3.09 Geschiedenis van de Vlaamse beweging --- Geschiedenis van de Vlaamse beweging --- Belgische politieke partijen: V.U. / N-VA, SPIRIT --- 329 --- Politieke partij --- België --- Vlaanderen --- Theses --- Politiek --- Ideologieën --- NVA --- Democratie --- Communicatie --- Massamedia --- Verlichting --- Web 2.0 --- национализъм --- kansallisuusaate --- nazzjonaliżmu --- nationalism --- nacionalizam --- nacionalismus --- nacionālisms --- национализам --- nacionalizëm --- Nationalismus --- nacionalizmus --- naționalism --- nationalisme --- nacionalismo --- nacionalizem --- rahvuslus --- nazionalismo --- nacjonalizm --- εθνικισμός --- nacionalizmas --- σωβινισμός --- sciovinismo --- sovinizmus --- шовинизъм --- chovinismo --- chauvinisme --- Chauvinismus --- шовинизам --- şovinism --- szowinizm --- sovinismi --- chauvinismo --- šovinizmas --- šovinismus --- šovinism --- chauvinism --- šovinizam --- Bélgica --- Belgija --- Belgien --- Belgie --- Belgicko --- Beļģija --- Белгија --- Belgio --- Белгия --- Belgia --- il-Belġju --- An Bheilg --- Βέλγιο --- Belgjika --- Belgia Kuningriik --- Beļģijas Karaliste --- Royaume de Belgique --- Belgian kuningaskunta --- Belgické kráľovstvo --- Koninkrijk België --- Belgijos Karalystė --- das Königreich Belgien --- Βασίλειο του Βελγίου --- Kingdom of Belgium --- Кралство Белгија --- Краљевина Белгија --- Belgické království --- Reino de Bélgica --- ir-Renju tal-Belġju --- Regatul Belgiei --- Kongeriget Belgien --- Кралство Белгия --- Mbretëria e Belgjikës --- Belga Királyság --- Królestwo Belgii --- Konungariket Belgien --- Reino da Bélgica --- Kraljevina Belgija --- Regno del Belgio --- Verlichting (cultuurgeschiedenis) --- Ideologie --- N-VA --- Media --- Maatschappij --- Film --- náisiúnachas --- Political parties - Belgium --- Belgium - Politics and government --- Belgium - Politics and government - 21st century
Choose an application
Evolutie of revolutie ? Technologieën veranderen ons leven drastisch en maken het boeiend, maar soms ook wel lastig. Want bijblijven is vandaag de dag geen evidentie meer. Het gaat verbazend snel vooruit.Met dit boek begeleidt Stefaan Lammertyn jou in de fascinerende en snel veranderende wereld van sociale media. Hij reikt je praktische tips aan en leert je op een efficiënte manier werken met sociale media.Stefaan Lammertyn is zaakvoerder van Pixular, een online communicatiebureau. Voor zijn eigen bedrijf zet hij dagelijks sociale media in, waarmee hij effectief contacten en contracten genereert.Pixular begeleidt verschillende KMO's en institutionelen bij het opzetten en het inzetten van LinkedIn, Twitter, Facebook ...bron : http://www.diekeure.be
Management. --- Sociale media. --- Sociale netwerken --- Web 2.0. --- Internet. --- Applied marketing --- sociale netwerken --- sociale media --- e-business --- Computer architecture. Operating systems --- Toegepaste marketing --- Computerarchitectuur. Operating systems --- BPB1205 --- Guide --- Médias sociaux --- 695 Communicatie --- Communicatie 656:621.39 --- Media 316.774 --- LinkedIn --- Twitter --- facebook --- public relations --- Facebook --- PR --- 380.53 --- 381.0 --- AA / International- internationaal --- 316.772.5 --- marketing --- twitter --- communicatie --- internet --- verkoopbeleid --- Handboek --- Sociale media --- social media --- Analyse van de markten en verkooppolitiek. Handelsvooruitzichten. Marketing. --- Binnenlandse handel: algemeenheden. --- Communicatie naar computerisering "Mens-machine communicatie" --- Analyse van de markten en verkooppolitiek. Handelsvooruitzichten. Marketing --- Binnenlandse handel: algemeenheden --- Sociale communicatie --- Internet --- Cybermarketing --- Zakelijke communicatie --- Netwerken --- Kleine of Middelgrote Onderneming --- ghid --- наръчник --- vejledning --- vodič --- gwida --- juhend --- handbok --- priročnik --- водич --- příručka --- handboek --- guia de informação --- príručka --- udhërrëfyes --- guía --- οδηγός --- Handbuch --- kézikönyv --- poradnik --- vadovas --- guide --- guida --- metodisks līdzeklis --- opas --- priručnik --- kasutusjuhend --- instruktážní příručka --- rokasgrāmata --- прирачник --- упатство за употреба --- håndbog --- užívateľská príručka --- guide d'information --- informationsfolder --- vade-mecum --- manual de utilizare --- návod --- lietošanas noteikumi --- guida di informazione --- průvodce uživatele --- manual --- manuel d'information --- příručka uživatele --- brugsanvisning --- kasutamisjuhend --- průvodce --- käyttäjän käsikirja --- udhëzues për përdoruesin --- käsiraamat --- Leitfaden --- informační příručka --- guía del usuario --- εγχειρίδιο του χρήστη --- guía de información --- manual de instrucciones --- Gebrauchsanweisung --- Manual do utilizador --- användarhandbok --- vartotojo žinynas --- sprievodca užívateľa --- user's guide --- manual del usuario --- handleiding --- käyttöopas --- handleiding voor de gebruiker --- käyttäjän opas --- útmutató --- instruction manual --- vademecum --- atmintinė --- lietotāja rokasgrāmata --- udhëzues --- vartotojo vadovas --- használati utasítás --- εγχειρίδιο πληροφοριών --- manual de uso --- manuale di informazione --- manual de información --- οδηγός πληροφοριών --- manuale d'uso --- Vademekum --- manuel utilisateur --- Manual de informação --- manual për përdoruesin --- user manual --- instrukcijų knyga --- felhasználói kézikönyv --- vägledning --- Benutzerhandbuch --- uživatelská příručka --- príručka pre používateľov --- guia do utilizador --- ръководство за потребителя --- user guide --- manuale dell'utente --- naudotojo vadovas --- οδηγός χρήσης --- uporabniški priročnik --- ghid al utilizatorului --- brugervejledning --- poradnik użytkownika --- указания за употреба --- εγχειρίδιο --- käsikirja --- manuel --- gebruiksaanwijzing --- gwida għall-utent --- gebruikershandleiding --- manwal --- handbook --- podręcznik --- manuale --- praktinis vadovas --- manuál --- priročnik za uporabo --- Netwerk (ict) --- KMO --- Schrijven --- Tekst --- treoir d'úsáideoirí --- Onlinemarketing --- Netwerk (relationeel)
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|