Listing 1 - 10 of 38 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
onderwijsfilosofie --- pedagogiek --- filosofen --- historische pedagogiek --- Educators
Choose an application
Educational sciences --- onderwijsfilosofie --- filosofen --- historische pedagogiek
Choose an application
Choose an application
Educational systems. Teaching systems --- historische pedagogiek --- Montessori --- Montessori, Maria
Choose an application
School management --- Educational systems. Teaching systems --- kleuteronderwijs --- historische pedagogiek --- Montessori
Choose an application
Choose an application
Choose an application
‘De mens is het enige schepsel dat opgevoed moet worden.’ – Immanuel Kant Baanbrekend klassiek werk over opvoeding, wereldburgerschap en persoonlijk leiderschap. Immanuel Kants Pedagogiek uit 1803 is het eerste boek over opvoedkunde met een wetenschappelijke methode en daarom baanbrekend voor de moderne wetenschappelijke pedagogiek. Opvoeding vindt bij Kant plaats in een kosmopolitisch perspectief: kinderen worden opgevoed tot wereldburgers. De mens kan namelijk enkel als wereldburger zijn menselijkheid realiseren. Deze kosmopolitische oriëntatie gaat voorbij aan alle persoonlijke, familiale en nationale belangen. Alleen de wereldburger die in zijn persoonlijkheid alle diversiteit heeft geïntegreerd, heeft namelijk deel aan de mensheid en handelt als mens zelfverantwoordelijk ofwel moreel. Hij beschikt over alle kwaliteiten van persoonlijk leiderschap. Kants Pedagogiek kan daarom ook gelezen worden als het eerste moderne document dat het idee van persoonlijk leiderschap via een pedagogische methode in het kind aanlegt. Hedendaagse overdenking van de opvoedkunde Het werk wordt ingeleid door gerenommeerd Kant-kenner dr. Ernst-Otto Onnasch. Hij laat zien dat Kants opvoedkundige aanzet niets aan actualiteit heeft verloren. Hij biedt radicaal vernieuwende gezichtspunten voor de hedendaagse overdenking van de opvoedkunde.
Philosophical anthropology --- Educational sciences --- verantwoordelijkheid --- burgerschap --- opvoeding --- historische pedagogiek --- Kant, Immanuel --- Wijsgerige pedagogiek. --- Filosofie (19e eeuw) --- Antropologie --- Tekstuitgave
Choose an application
History of education and educational sciences --- regionale geschiedenis --- architectuur --- scholen --- historische pedagogiek --- anno 1800-1999 --- Antwerp --- schoolhouses
Choose an application
Hille van Ebo de Saks dacht dat het niet zo'n vaart zou lopen. Maar op een dag legden de Vikingen de ouderlijke hoeve in de as. Niemand ontkwam. Behalve Freso de knecht. En Hille, die op palingvangst was. En Gotswin, haar broer. Maar waar was Gotswin? Hille besloot hem te zoeken. Ze had Wulf, haar hond. En ze had een dolk. Maar of ze die zou durven gebruiken, wist ze niet...
Dutch literature --- historische pedagogiek --- 9de eeuw ; verhalen --- Historische verhalen --- Jeugdliteratuur --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- Vikingen ; verhalen --- Vikingen --- Vlaanderen ; 9de eeuw --- Vlaanderen ; verhalen --- C3 --- kinderliteratuur --- Kunst en cultuur
Listing 1 - 10 of 38 | << page >> |
Sort by
|