Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
ENT2R is een leermethode NT2 die ontwikkeld is aan het Universitair Centrum voor Talenonderwijs (UCT) van de UGent. De methode richt zich op geschoolde anderstaligen die snel en efficiënt het Nederlands willen verwerven. De methode bereidt voor op het hoger onderwijs of op de arbeidsmarkt in een Nederlandstalige omgeving.Niveau 1 zet de cursist op weg naar actieve deelname in gesproken en geschreven communicatie over vertrouwde en alledaagse thema’s. Er wordt gewerkt rond: zichzelf en anderen voorstellen, wonen, vrijetijdsactiviteiten, boodschappen doen, studeren, praten over het verleden, enz. Aan de hand van gevarieerde en authentieke dialoog- en taaltaakoefeningen, die verschillende tekstsoorten en taalhandelingen omvatten, worden de vier vaardigheden geïntegreerd ontwikkeld. In elke les wordt aandacht besteed aan de uitbreiding van de woordenschat en aan grammatica. De nadruk ligt daarbij op vormcorrectheid.Op het einde van Niveau 1 kennen de cursisten de 1000 meest frequente woorden en beheersen ze de basisgrammatica van het Nederlands. Het cursusmateriaal wordt aangevuld met een digitaal aanbod.
Didactics of Dutch --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- taalverwerving --- Nederlands voor anderstaligen --- 801 --- NT2 --- Nederlands
Choose an application
Didactics of Dutch --- Dutch language --- Study and teaching --- Foreign speakers. --- 803.93-07 --- -#KVHA:Nederlands voor anderstaligen --- #KVHA:Taalonderwijs; Nederlands --- Flemish language --- Netherlandic language --- Germanic languages --- Nederlands: taalonderwijs; taalverwerving --- -Foreign speakers --- 803.93-07 Nederlands: taalonderwijs; taalverwerving --- #KVHA:Nederlands voor anderstaligen --- Study and teaching&delete& --- Foreign speakers --- Dutch language - Study and teaching - Foreign speakers.
Choose an application
Dutch language --- Néerlandais (Langue) --- Dictionaries --- Vocabulary --- Dictionnaires --- Vocabulaire --- Nederlands --- #KVHA:Nederlands. Woordenboeken; verklarende --- #KVHA:Taalonderwijs. Woordenboeken. Nederlands --- woordenboeken --- *838.5 --- Basiswoordenboek --- Nederlandse taal voor anderstaligen ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Nederlands voor anderstaligen --- Nederlandse taal --- basiswoordenschat --- Nederlands voor anderstaligen. --- woordenboeken. --- Woordenboeken. --- Basiswoordenschat --- Néerlandais (Langue) --- Néerlandais (langue)
Choose an application
Vanzelfsprekend is al jarenlang een unieke basismethode Nederlands voor hooggeschoolde anderstaligen. Sinds 1996 hebben wereldwijd al meer dan 100.000 mensen Nederlands geleerd met deze Vlaamse leergang, die draait om Paolo Sanseverino, een Italiaanse student. Zowel de boeken als het video- en audiomateriaal zijn volledig vernieuwd. Aan de hand van korte, levendige leseenheden worden circa 2.000 frequente woorden, de basisgrammatica en de nuttigste taalhandelingen van het Nederlands aangeboden en ingeoefend. Daarnaast is Vanzelfsprekend een directe kennismaking met de Vlaamse en Belgische samenleving. De leergang is zowel geschikt voor zelfstudie als voor gebruik in de klas. Vanzelfsprekend is beschikbaar met de hulptalen Engels en Frans. Er is ook een docentenboek verkrijgbaar.For many years, Vanzelfsprekend has been a unique basic Dutch teaching method for educated foreign-language speakers. Since 1996 more than 100,000 people have learned Dutch with this Flemish course, which centres around the fictional character of Paolo Sanseverino, an Italian student. Both the books and the audio-visual material have now been completely revised. A series of short and entertaining lesson units allow students to learn and practise roughly 2,000 frequently used words, the basic grammar and the most useful speech acts of the Dutch language. What?s more, Vanzelfsprekend also serves as a direct introduction to Flemish and Belgian society. The course is suitable for both self-study and use in a classroom setting, the Vanzelfsprekend books are available in versions with English or French as the auxiliary language. The textbook and workbook are accompanied by a teacher?s manual.Bron : http://www.acco.be
Nederlands voor anderstaligen --- Nederlandse taal --- Leermiddelen. --- Taalcursussen. --- #PBIB:+111.28 --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Andere --- Schoolbooks - Didactic material --- #KVHA:Taalonderwijs; Nederlands --- Nederlands als tweede taal --- Nederlands --- Cursus bachelor in het Bedrijfsmanagement Engelstalig --- Didactics of Dutch --- Adult education. Lifelong learning --- NT2 --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Migratie --- Dutch language --- Bachelor in het bedrijfsmanagement Engelstalig --- Zinsleer (taalkunde) --- NT2 (Nederlands tweede taal)
Choose an application
Dat grammatica niet moeilijk, abstract en saai hoeft te zijn, bewijst de uitgave 'Zichtbaar Nederlands'. In deze uitgave wordt de Nederlandse grammatica op een visuele manier uitgelegd met weinig tekst en veel schema?s, voorbeelden en humoristische tekeningen.'Zichtbaar Nederlands' helpt anderstaligen om de grammaticaregels op een leuke, toegankelijke manier snel onder de knie te krijgen. De auteur werkt met vuistregels en de uitleg is zo kort mogelijk. De visuele ondersteuning werkt verhelderend en motiverend, en zorgt er bovendien voor dat cursisten de informatie goed kunnen onthouden.De zeven hoofdstukken zijn ieder opgebouwd rondom een grammaticaal thema. De thema?s staan op zichzelf en kunnen in willekeurige volgorde worden gebruikt. Ieder hoofdstuk biedt informatie aan op verschillende taalniveaus (A1 tot B2). Met communicatieve oefeningen aan het eind van elk hoofdstuk worden cursisten uitgedaagd om de grammaticaregels toe te passen tijdens gesprekken.De bijbehorende website bevat digitale oefeningen met feedback, animaties en ondersteunend materiaal voor spreekoefeningen. In de docentenhandleiding staan achtergronden en didactische tips voor in de les.Zichtbaar Nederlands is geschreven voor midden- en hoogopgeleide anderstaligen die op een andere manier de Nederlandse grammatica willen leren of die hun kennis van de grammatica willen opfrissen en oefenen. Daarnaast is deze uitgave geschikt om te gebruiken naast elke NT2-taalmethode.https://www.coutinho.nl/nl/zichtbaar-nederlands-9789046906484
Grammar --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- didactiek --- Buitenlanders. --- Grammatica. --- Nederlands voor anderstaligen. --- Nederlandse taal. --- Nederlandse taalkunde. --- Didactics of Dutch --- Nederlandse spraakkunst --- Nederlands als tweede taal --- NT2 --- 838.5 --- * 838.5 --- Nederlands --- Nederlands voor anderstaligen --- PXL-Central Office 2020 --- Nederlands taalgebruik --- Nederlands tweede taal --- Spraakkunst --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Niveau A1 (Europees referentieniveau) --- Niveau A2 (Europees referentieniveau) --- Niveau B1 (Europees referentieniveau) --- Grammatica
Choose an application
Didactics of Dutch --- Nederlands --- Néerlandais (langue) --- #KVHA:Taalonderwijs; Nederlands --- Nederlands als tweede taal --- * 838.5 --- handboeken anderstaligen --- reeks Taalboek vr. migranten --- NT2 --- Nederlands voor anderstaligen --- Schoolbooks - Didactic material --- Minderheden--Onderwijs--België --- Néerlandais (Langue)--Manuels --- Minorités--Enseignement--Belgique --- Nederlands (Taal)--Handboeken
Choose an application
Een taalriedel ("jazz chant") is een kort geheel van alledaags taalgebruik met routineformuleringen op ritmische wijze ingesproken. Met de 37 taalriedels kan het vloeiend gebruik van alledaagse uitdrukkingen geoefend worden en anderzijds kan in een natuurlijke context gewerkt worden aan prosodie: klemtoon, intonatiepatronen, ritme en pauzes. Het cursistenboek is ook door de cursist zelfstandig te gebruiken.
riedels --- NT2 --- spreekvaardigheid --- Nederlands --- Cours de langue (néerlandais) Taalcursus (Nederlands) --- Communication (langue néerlandaise) Communicatie (Nederlandse taal) --- Vocabulaire (néerlandais) Woordenschat (Nederlands) --- 803.93 --- 82.085 --- 475.2 --- 801 )* Nederlands voor anderstaligen --- Nederlands als tweede taal --- Nederlands voor anderstaligen --- nt2 --- riedel --- taalriedel --- 838.5 --- * 838.5 --- didactiek --- 82.085 Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- 803.93 Nederlands. Nederlandse taalkunde --- Nederlands. Nederlandse taalkunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Didactics of Dutch --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- anderstaligen --- Riedels --- Riedel --- Nederlandse taal --- taalgebruik. --- taalriedels.
Choose an application
Dit docentenboek geeft een actueel en compleet overzicht van het vakgebied Nederlands als tweede taal. Het boek is geschreven voor (aankomende) NT2-docenten in de volwasseneneducatie en in het voortgezet onderwijs. Door de vele opdrachten, evaluatievragen, kernwoordenlijsten, tips voor verder lezen en kaderteksten met extra informatie is het Handboek een zeer toegankelijk en bestudeerbaar boek. De eerste twee hoofdstukken behandelen de context van het leren van een tweede taal en taalonderwijs en didactiek. In de daarop volgende hoofdstukken komen de verschillende onderdelen van taalvaardigheidsonderwijs aan de orde. Daarna volgt een hoofdstuk over toetsing en evaluatie en ten slotte worden een aantal politieke, onderwijskundige en sociale aspecten van het NT2-onderwijs in breder perspectief geplaatst.
Dutch language --- Study and teaching --- Nederlands als tweede taal --- volwassenenonderwijs --- didactiek. --- Nederlands --- volwasseneneducatie --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Adult education. Lifelong learning --- Didactics of Dutch --- Higher education --- #PBIB:+111.28 --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Taalonderwijs; Nederlands --- #KVHA:Volwassenenonderwijs; Nederlands --- NT2 --- Nederlands voor anderstaligen --- Taal --- 493.2 --- Alfabetisering --- Evaluatie --- Grammatica --- Lezen --- Luisteren --- Schrijven --- Spreken --- Taalverwerving --- Toetsen --- Tweede taal --- Woordenschat --- *838.5 --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Andere --- Basiseducatie --- Didactiek van het Nederlands --- Volwasseneneducatie. Permanente vorming --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- Tweedetaalverwerving --- Taalonderwijs --- Didactiek --- Toets --- Oefening --- Interactief onderwijs --- Spel --- Gedrag --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie --- Onderwijs --- Dutch language - Study and teaching --- Néerlandais (langue) --- Manuels
Choose an application
Hoe leren kinderen, jongeren en volwassenen het Nederlands als tweede taal? Hoe kunnen we een leeromgeving creëren waarin anderstaligen tot de beste leerresultaten komen? En op welke manier stimuleren (of verhinderen) onze ideeën over taal en onderwijs zo'n leeromgeving? Taal leren biedt leraren in spe, leraren(opleiders) en pedagogische begeleiders inzicht in de verwerving van het Nederlands alstweede taal bij kleuters, lagereschoolkinderen, jongeren en volwassenen.Dit handboek beschrijft tweedetaalverwerving als een sociaal gedreven proces, waarvan het succes afhankelijk is van een aantal factoren. Die factoren omvatten onder anderede wijze waarop we taal en onderwijs percipiëren, de manier waarop interactie in de klas opgezet wordt en de mate waarin er sprake is van een leeromgeving waarin het goed gedijen is en veel geëxperimenteerd mag worden. Maar hoe zorgen we voor zo'n leeromgeving? Daarnaar gaat dit handboek op zoek. Bron : http://www.bol.com
tweede-taalverwerving --- Didactics of Dutch --- taalverwerving --- talenonderwijs --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Taalonderwijs ; didactiek --- Taalonderwijs voor anderstaligen --- NT2 --- didactiek --- 838.5 --- Didactiek --- 641 Taalbeleid --- 474.6 --- Nederlands voor Anderstaligen --- 456.1 --- Nederlands --- Taalontwikkeling --- Meertaligheid --- Anderstaligheid --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- PXL-Education 2017 --- onderwijskunde --- didactiek van de talen --- Taalonderwijs --- Nederlands voor anderstaligen --- Taalbeleid --- 801 --- Taalopvoeding --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Nederlands als tweede taal --- Taalverwerving --- Anderstaligen --- Anderstalige kleuters --- Anderstalige nieuwkomers --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Anderstalige --- Anderstalige kleuter --- Anderstalige nieuwkomer
Choose an application
Didactics of Dutch --- Languages, Modern --- Examinations. --- Study and teaching --- -Languages, Modern --- -#A9401A --- #KVHA:Nederlands voor anderstaligen --- #KVHA:Taalonderwijs; Nederlands --- Foreign languages --- Languages, Foreign --- Languages, Living --- Living languages --- Modern languages --- -Examinations --- #A9401A --- Examinations --- Languages, Modern - Study and teaching - Netherlands. --- Languages, Modern - Examinations.
Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|