Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Vrijwilligersorganisaties hebben een eigen karakter, een eigen manier van werken en een specifieke structuur. Ze vertonen een aantal gelijkenissen, maar evenveel verschillen. Wat in de ene organisatie als een succesformule aanslaat, werkt in de andere misschien niet. Die verscheidenheid van het vrijwilligerswerk is net het uitgangspunt van 'In-team'. In 10 stappen belichten de auteurs hoe je het vrijwilligersbeleid in je organisatie nog beter kunt aanpakken, rekening houdend met de eigenheid van je organisatie. Dit boek biedt tips, doordenkertjes en waarschuwingen voor valkuilen. Het boek bevat een inspirerende mengeling van ideeën, ervaringen en concrete voorbeelden waarmee je aan de slag kunt. Zodat je zeker antwoorden vindt op de vraag hoe je 'in team' een geslaagd vrijwilligersbeleid in de praktijk kunt omzetten
vrijwilligerswerk --- Vrijwilligerswerk --- Beleid. --- Sociology of social care --- 321.4 --- samenwerking --- vrijwilligerswerk (voluntariaat) --- welzijnswerk --- S20090203.JPG --- 367 --- Vrijwilligers --- Teamvorming --- Beleid --- Vrijwilliger --- Teamontwikkeling --- Analyse --- Evaluatie
Choose an application
management --- personeelsmanagement --- Personnel management --- POP (Persoonlijk Ontwikkelingsplan) --- Success in business --- Personeelsmanagement --- Management --- Persoonlijkheid --- Managementtechnieken --- Empowerment --- human resources management --- managementvaardigheden --- S2006328.JPG --- creativiteit --- persoonlijkheidsleer --- persoonlijkheidsvorming --- zelfhulp --- 159.95 --- 65.012.4 --- 159.93 --- 37.03 --- 367 --- Psychologie --- Volwassene
Choose an application
Competentiemanagement is definitief doorgebroken. Niet alleen in de bedrijven, maar ook in het onderwijs, de welzijnssector, de ziekenhuizen, de overheidssector, enzovoort. Deze volledig herziene editie van Iedereen competent biedt niet alleen inzicht in de aard van competenties en van competentiemanagement. Het boek is ook een handleiding om competentieprofielen op te stellen en om competenties te beoordelen. Het geeft een realistische kijk op de ontwikkelbaarheid van competenties. De inzichten en modellen worden aangevuld door resultaten uit wetenschappelijk onderzoek en door de recentste ontwikkelingen. De auteur reikt ook een aantal ondersteunende instrumenten aan en illustreert het boek met meerdere praktijkcases en voorbeelden, die blijk geven van een grote variteit aan benaderingen op de werkvloer. Het boek richt zich tot algemeen managers en HR-professionals in bedrijven, instellingen of organisaties en tot iedereen die beroepshalve met de problematiek te maken heeft. In dit boek Introduceert de docent aan een aantal managementscholen de lezer in het competentiemanagement. Eerst schetst de auteur de context waarbinnen het competentiedenken ontstond en bespreekt hij wat competentiemanagement juist inhoudt. Daarna komt de praktijk aan bod: de competentieanalyse, het competentieprofiel en de courantste beoordelingsmethoden. Verder focust de auteur op de ontwikkeling van competenties, de ontwikkelbaarheid van gedrag, de methoden van het competentiegericht trainen en coachen, en het belonen van competenties. Ten slotte integreert hij de traditionele competentiebenadering met een nieuwe 'talentmanagementbenadering' (die grondiger wordt uitgewerkt in het nog te verschijnen boek 'Iedereen content'). Dat alles wordt ondersteund met casussen, schema¿s en controlelijsten. Achteraan volgen een overzicht van de verschillende competenties, een beschouwing over de verschillen tussen man en vrouw, en een bibliografie. Een heldere en boeiende gids voor zowel professionals als studenten. Overzichtelijke tweekleurendruk met trefwoorden in de marges Inhoudsopgave : Hoofdstuk 1 : De context waarin we leven en werken Hoofdstuk 2 : Over competenties en competentiemanagement Hoofdstuk 3 : Het opstellen van competentieprofielen Hoofdstuk 4 : Het beoordelen van competenties Hoofdstuk 5 : Het ontwikkelen van competenties Hoofdstuk 6 : Het belonen van competenties Hoofdstuk 7 : Integratie van competentie- en talentmanagement
#KVHB:Management --- #KVHB:Competentiemanagement --- management --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- 367.2 --- competentiemanagement --- HRM --- arbeid, motivatie --- competenties --- human resources management --- personeelsevaluatie --- personeelsbeleid, HRM --- Competentiemanagement --- Human Resource Management --- Personeelsbeleid --- Competentiemanagement. --- Human Resource Management. --- Personeelsbeleid. --- personeelsmanagement --- Personnel management
Choose an application
De uitdaging voor de vrijwilligersmanager is om de motivatie en het plezier van deze moderne vrijwilliger te combineren met de professionaliteit van het vrijwilligerswerk. De kern van het managen van vrijwilligers is namelijk het managen van motivatie! Deel 2 beschrijft hoe je vrijwilligersmanagement in een organisatie opzet en uitvoert vanuit de driedeling: visie, structuur en uitvoering (Bron: covertekst)
Vrijwilligerswerk. --- non-profitsector --- Personnel management --- vrijwilligerswerk --- Organization theory --- Sociology of social care --- vrijwilligers --- personeelsmanagement --- #KVHB:Vrijwilligerswerk --- departement Algemeen 11 --- maatschappelijk werk --- maatschappelijke dienstverlening --- Vrijwilligerswerk --- Management --- Motivatie --- Personeelsmanagement --- S20100179.JPG --- management in de welzijnsinstelling --- Vrijwilligerswerk (vrijwilligersmanagement) --- management --- 367 --- 361.03
Choose an application
Elk bedrijf is op zoek naar talent. Bijna elke organisatie heeft vandaag wel een HR-discipline 'talentmanagement' of 'potentieel- en talentontwikkeling'. Toch verschilt de betekenis die aan 'talent' wordt gegeven erg van organisatie tot organisatie.Hoe ga je met je medewerkers in gesprek over talent? Hoe hou je de resultaten voor ogen? Hoe verbind je talentontwikkeling met outputmanagement? De auteurs reiken je handvatten aan om met talent in je organisatie aan de slag te gaan. Daarbij putten ze uit de inzichten die jarenlang veldwerk bij uiteenlopende organisaties in de profit- en non-profitsector heeft opgeleverd. Bovendien introduceren ze het concept van circulair output management. Een nieuw en eenvoudig perspectief op het maken van afspraken over resultaten bij medewerkers, dat tegelijkertijd alle ruimte geeft voor talentontwikkeling
HRM (human resource management) --- Personality development --- Personnel management --- talentmanagement --- Competentiemanagement --- Begaafdheid --- Gedragspatronen --- Talent --- Talenten --- Zelfontplooiing --- Personeelsmanagement --- personeelsbeleid --- personeelsmanagement --- 65.012.4 --- 367.2 --- competentie-management --- competenties --- Organisatie --- personeelsbeleid 658.3 --- 367.1 --- bedrijfspsychologie --- HRM --- talenten --- Compétences Bevoegdheden --- Appréciation des prestations du personnel Prestatiebeoordeling --- Talentmanagement Gestion des talents --- Vaardigheden talenten leidinggeven leiderschap coachen adviseren --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- 658.3 --- bedrijfspsychologie - sociologie --- human resources management --- Empowerment --- Management --- Managementvaardigheden --- Emoties --- Competenties --- Talentontwikkeling --- Bedrijfspsychologie --- SERV --- Emotie --- Competentie --- Sociology of occupations --- Labour market
Choose an application
Dit boek biedt een ruim, divers en breed uitgesmeerd perspectief op het vrijwilligerswerk in Vlaanderen. Het werd een potpourri van erg praktijkverbonden verhalen, mijmeringen over het voorbije verkenningstraject en sectorgedreven analyses. Hier en daar gekruid met een wetenschappelijk snuifje en gesausd met reflecties over het niet altijd zo nadrukkelijke overheidsbeleid.
Sociology of social care --- Community organization --- vrijwilligerswerk --- Sociology of cultural policy --- Flanders --- Vrijwilligerswerk ; Vlaanderen --- #SBIB:316.8H30 --- #gsdbS --- 361-057.71 --- P493VL --- #VCV monografie 2003 --- 660 Welzijn --- Vrijwilligerswerk --- 321.4 --- Vlaanderen --- koning Boudewijnstichting --- Vrijwilligerswerk (vrijwilligersmanagement) --- arbeid --- Professies en methoden in het welzijnswerk: sociaal werk, vrijwilligerswerk, hulpverleningsmethoden … --- maatschappelijk werk en sociale zorg - opleiding en beroep --- 493.8 --- 367 --- E-books
Choose an application
Ongetwijfeld bent u zelf al eens als nieuweling in een organisatie geïntroduceerd geworden. Of heeft u - vanuit de HR-dienst of als lijnverantwoordelijke -meegeholpen aan het onthaal van (een) nieuwe medewerker(s). En hoe verliep dit proces? Heeft u, als nieuwe medewerker, de eerste werkdagen vooral veel informatie gekregen, onnoemelijk veel handjes geschud, maar er achteraf weinig van onthouden? Of heeft u op een goed gestructureerde en "haalbare" wijze uw medewerkers en collega's leren kennen en op een realistische manier kunnen kennismaken met de organisatie en met uw nieuwe functie? Dit themaboek heeft als doelstelling om het onthaalproces in de breedte en de diepte te bekijken en u inzichten aan te reiken i.v.m. een performanter introductieproces, dit alles natuurlijk in functie van het optimaal en gemotiveerd functioneren van de nieuweling zodat hij/zij snel en efficiënt kan bijdragen tot de organisatiedoelen.InhoudsopgaveI Het socialisatie- en introductieproces: enkele constateringenII Collectieve arbeidsovereenkomst (CAO) m.b.t. "het onthaal en de aanpassing van de werknemers in de onderneming"III Het onthaalbeleid ingekaderd ...IV Introductieniveaus en de rol van de leidinggevende en de collega'sV Naar een snellere integratie van nieuwkomers in de onderneming: een onderzoekVI De nieuwkomer en de kennismaking met de organisatiecultuurVII Peterschap/meterschap en mentoringVIII Onthaal van tijdelijke medewerkersIX Onthaalscenario en -middelen: nog enkele samenvattende praktische tips en adviezen
Werknemers --- Socialisatie. --- nieuwe medewerkers --- Personnel management --- HRM (human resource management) --- Accueil Onthaal --- Accueil du personnel Onthaal (personeel) --- 331.31 --- human resources management --- 367.2 --- Onthaal in organisaties (bedrijfsintroductie, introductie in het bedrijf) --- bedrijfscultuur --- personeelsbeleid --- recht, arbeid --- Personeelsplanning. Werving. Selectie. Socialisatie --- HRM --- personeelsbeleid, HRM --- 658.3 --- Personeelsmanagement --- Interne communicatie --- Arbeidsomstandigheden --- Arbeidsvreugde --- Management --- Onthaal --- Werknemer --- Onthaal (welkom) --- Inspraak
Choose an application
Kwasimodo beschrijft een zeer actueel thema, namelijk het medewerkersbeleid. Hoe omgaan met mensen in de organisatie, hoe kan je de goede medewerker rekruteren en hoe begeleid je hem? Is evaluatie nodig, hoe doe je dat? Goed functioneren is belangrijk, hoe stel je een functiebeschrijving op? Hoe kan je vorming van medewerkers plannen? Alle onderwerpen worden geïllustreerd met praktijkvoorbeelden en er wordt aangezet om tot actie over te gaan via 'actievensters'. Kortom een heel erg praktisch gericht leerboekje om een kwaliteitsvol medewerkersbeleid te stimuleren.Inhoud: 1. Situering van het medewerkersbeleid in het sociaal-cultureel werk2. De medewerkersplanning (analyse en matrix)3. De functiebeschrijving en het functieprofiel4. De begeleiding en evaluatie van medewerkers (functionerings- en evaluatiegesprekken, coaching, mentoring)5. De werving en selectie, de opleiding en vorming (soorten vorming, het opstellen van een opleidingsplan).
sociaal-cultureel werk --- nieuwe medewerkers --- Personnel management --- Sociology of cultural policy --- personeelsmanagement --- Non-profitsector --- Management --- Personeelsmanagement --- Kwaliteitszorg --- #SMV:museum --- S20080676.JPG --- kwaliteitszorg --- personeelsbeleid --- vrijwilligerswerk --- 658.5 --- 658.3 --- 374 --- 367 --- 366 --- aanwerving en selectie --- bedrijfsorganisatie --- diagnose --- functioneringsgesprek --- klachtenbehandeling --- kwaliteitsbewaking --- management --- meetinstrumenten --- organisatie --- organisatiecultuur --- projectmanagement
Choose an application
Met dit trainersboek voor trainers scherp je je kennis op gebied van leren en maak je het geven van een training makkelijker en leuker. Een compleet handboek met daarin informatie over de trainer als ontwikkelaar, als procesbegeleider, als begeleider van didactische werkvormen en de trainer als persoon. Naast veel theorie en uitleg vind je in het boek ook allerlei oefeningen. In deze herziene editie is er aandacht voor social media en voor formeel en informeel leren.
Didactic strategies --- Personality development --- Psychology --- #SBIB:316.334.2A553 --- #SBIB:316.334.2A86 --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- Bijzondere arbeidsproblemen: arbeidsvorming, kredieturen, beroepsopleiding --- Leren --- Didactisch proces --- Didactiek --- Bijscholingen en opleidingen --- Formateurs Opleiders --- Formation Opleiding --- Apprentissage Leerproces --- Blended learning --- Besoins (formation) Behoeften (opleiding) --- Evaluation de la formation Training evaluation --- 367.1 --- Trainer --- Training --- coaching --- Begeleiden --- Leeromgeving --- Professionalisering --- Didactics --- Adult education. Lifelong learning
Choose an application
Deze studie geeft, op basis van een wetenschappelijk onderbouwde analyse, een overzicht van de knel- en leerpunten binnen het humanresourcesbeleid van 12 groeiende ondernemingen.
Personnel management --- veranderingsmanagement --- HRM (human resource management) --- Personeelsmanagement --- Management --- KMO --- Vlaanderen --- FDC. --- Flanders DC. --- Human Resource Management. --- 461 Bedrijfsleven --- 097 Personeelsbeleid --- 658.3 --- human resources management --- personeelsbeleid --- 005.96 --- KMO kleine en middelgrote ondernemingen --- bedrijven --- Human resource management (HRM, personeelsbeleid) --- 331.108.2 --- 367.2 --- Personeelsbeleid --- HRM. Personeelszaken
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|