Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Bestuurders en managers van non-profitorganisaties staan voor een complexe opgave. Het speelveld van de organisatie en de daarbij horende spelregels zijn continu aan verandering onder-hevig. Gebruikers, burgers, overheid, financiers en toezichthouders stellen steeds hogere eisen aan de dienstverlening. De financi?le ruimte groeit niet in dezelfde mate mee. De eisen zijn bovendien vaak tegenstrijdig. De wensen van de overheid botsen nogal eens met die van de professionele medewerker. Het is aan de bestuurder/manager tegenstrijdige eisen, waarden en verwachtingen op elkaar af te stemmen en de organisatie klaar te stomen voor de toekomst. De bestuurder/manager kan zich daarbij niet baseren op wat in het verleden is goed gegaan. Het beeld van gisteren of vandaag biedt onvoldoende houvast voor de onzekere toekomst van morgen. Stilstaan leidt al gauw tot achteruitgang. Strategisch management is een doorgaande activiteit met een brede tijdshorizon. Het raakt de ontwikkelingsgang van de organisatie in haar omgeving. Dit boek laat zien dat bij strategisch management voor non-profitorganisaties altijd drie dimensies centraal staan: inhoudelijke koersbepaling, procesregie en metabesturing. Zonder inhoudelijke koers vaart niemand wel. Maar ook regie op het proces is nodig om de communicatie en verwachtingen in goede banen te leiden. Steeds moeten we ons daarbij de vraag stellen: kunnen we zo verder of moeten we de koers verleggen en bijsturen? De praktische uitwerking van deze drie dimensies in dit boek biedt de bestuurder/manager de bouwstenen voor het ontwikkelen van een eigen aanpak voor strategisch management. Ook is het boek geschikt voor beleidsmedewerkers en gevorderde studenten in het hoger onderwijs en studenten van postdoctorale managementopleidingen. De auteurs hebben vanuit verschillende functies, zoals bestuurder/manager, wetenschapper, adviseur en politicus, expertise opgebouwd over strategisch management van non-profitorganisaties
Business management --- management --- non-profitsector --- strategisch beleid --- Organization theory --- Non-profitsector --- Management --- Strategisch management --- Management public Overheidsmanagement --- Stratégies (management) Strategieën (management) --- 658.01 --- Organisatieleer --- Kostenbeheersing
Choose an application
1. Waarom strategisch human resource management? 2. Stap 1: de voorbereiding van een strategische HR-planning 3. Stap 2: vastleggen van de centrale opdracht van HRM 4. Stap 3: Analyseren van de externe omgeving en de interne managementcapaciteit van de organisatie 5. Stap 4: De strategische opties en doelstellingen 6. Bepaling van de bijdrage van de HR-afdeling 7. Het schrijven van een strategisch actieplan 8. Opvolging en evaluatie van het strategisch actieplan 9. Naar een professionele inrichting van de HR-afdeling
Human Resource Management. --- Personeelsbeleid. --- personeelsmanagement --- Personnel management --- HRM (human resource management) --- Plan stratégique Strategisch plan --- Stratégies (management) Strategieën (management) --- Gestion des ressources humaines Personeelsbeleid --- bedrijfsstrategie --- human resources management --- leiding geven --- personeelsbeleid --- Personeelsmanagement --- Management --- Strategisch management --- Kostenbeheersing
Choose an application
Social Sciences and Humanities. Management studies, Business Administration, Organizational Science --- Management Studies. --- Bedrijfsstrategieën --- Strategisch management --- Strategievorming --- #SBIB:316.334.2A552 --- #SBIB:35H202 --- Partijen en strategieën in de onderneming: scientific management, tijds- een bewegingsstudies, beoordelingstechnieken, Taylorisme, kwaliteitsmanagement --- Overheidsmanagement: prestatiemanagement --- Bedrijfsstrategie --- Kostenbeheersing
Choose an application
Choose an application
Mensen tonen leiderschap wanneer ze verantwoordelijkheid nemen voor verandering in hun omgeving vanuit de overtuiging dat het anders kan of moet. Ze hebben een persoonlijk verhaal. Over de uitdagingen die zich aandienen in de realiteit. Over hun streven naar een hoger belang, een andere toekomst. Ze stellen de status quo in vraag, houden anderen en zichzelf een spiegel voor, zetten de eerste stap en ontwikkelen zichzelf als voorbeeld en instrument van verandering. Ze hebben impact, niet vanuit gezag, maar vanuit authenticiteit en betrokkenheid. Leiderschap is dan ook niet hetzelfde als een leidinggevende functie hebben of macht uitoefenen. Leiderschap heeft geen functieomschrijving. Het is een persoonlijke keuze en naarmate meer mensen die keuze maken ontstaan teams, organisaties en samenlevingen met meer leiderschap. Dit boek draagt daartoe bij door de actuele wetenschappelijke kennis over de complexiteit van leiderschap te koppelen aan tientallen praktijkvoorbeelden en getuigenissen. Het resultaat zijn 19 inzichten over het fenomeen leiderschap die aanzetten tot persoonlijke, kritische reflectie en inspireren tot actie.www.boek.be
Business management --- management --- leidinggeven --- Leiderschap --- Leiderschap. --- Leidinggeven : strategieen --- Teambegeleiding --- Zelfbewustzijn --- Leidinggeven --- Managementvaardigheden --- Management --- Vaardigheden --- 366.41 --- Motivatie --- Verantwoordelijkheid --- Empowerment --- Diversiteit --- Duurzaamheid --- #KVHB:Leiderschap --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- leiderschap --- leiding geven --- Leadership --- Miscellanea --- Bedrijfskunde --- PXL-Business 2015 --- Personeelsbeleid 658.3 --- Teamwerk --- 005.4 --- Organisaties, verandering --- coaching
Choose an application
Een goed uitgewerkt projectplan legt de basis voor een goede projectuitvoering. Maar vervolgens komt het op mensen aan. En natuurlijk op de vaardigheid van de projectmanager om met iedereen in en rond het project te communiceren en een doelgerichte samenwerking tot stand te brengen. Praktisch projectmanagement 2 is een veelzijdige, praktische leidraad bij het vaardig voorbereiden en managen van allerlei typen projecten. Het geeft antwoord op de volgende vragen: - Hoe managet u uw projectomgeving? - Hoe communiceert u met uw medewerkers? - Hoe stuurt u het projectteam aan? - Hoe zorgt u dat de projectvoortgang niet in gevaar komt? - Hoe gaat u om met conflicten? - Volgens welke gedragspatronen gaan mensen te werk? - Hoe onderhandelt u in uw eigen organisatie? In Praktisch projectmanagement 2 ligt de nadruk op de sociale projectvaardigheden van de projectmanager en de interactie met de omgeving. Het dient als aanvulling op de methoden, technieken en cognitieve vaardigheden die in het eerste deel centraal stonden. Beide delen kunnen op zichzelf staan. Samen omvatten ze dé praktische kernbagage voor projectmanagement.
managementvaardigheden --- projectmanagement --- Organization theory --- bedrijfsbeleid --- #SBIB:034.IOS --- #SBIB:316.334.2A551 --- #SBIB:35H410 --- Projectmanagement --- 650.1 )* MANAGEMENT --- management --- managementvaardigheden (ler) --- projectwerk --- teambuilding --- teamwerking --- bedrijfsplanning --- leiding geven --- organisatieleer --- organisaties, verandering --- Partijen en strategieën in de onderneming: ondernemingsbeleid en management --- Beleidscyclus: algemene werken
Choose an application
Aide aux pays en voie de développement --- Contrôle de qualité --- Kwaliteitszorg --- Ontwikkelingshulp --- Academic collection --- #SBIB:316.334.2A552 --- #SBIB:35H511 --- NGO's --- kwaliteit --- quartaire sector --- Partijen en strategieën in de onderneming: scientific management, tijds- een bewegingsstudies, beoordelingstechnieken, Taylorisme, kwaliteitsmanagement --- Kwaliteit van het openbaar bestuur --- 301.18 --- 658.5 --- 338.94
Choose an application
Visualiseren van kwaliteitszorg is een onmisbare schakel in het werken aan kwaliteitsverbetering: de informatie geeft inzicht en overzicht, verdieping en vaak nieuwe invalshoeken. Bij het doorgronden van een situatie, het onderzoeken van nieuwe denkrichtingen of het uitwerken en toepassen van de juiste verbeteracties is het visualiseren van informatie van groot nut. Zowel individueel als in groep geeft het visualiseren van kwaliteitszorg de volgende effecten: - Het brengt de informatie over op een andere manier; genuanceerder, creatiever, laat een groter beeld zien, geeft aha-erlebnis, kan beïnvloeden en enthousiasmeren. - Het kan prikkelen, associëren en doen inbeelden. - Het geeft overzicht, verdieping en een impuls aan het creatieve denken. - Het roept beelden op die wij in woorden niet adequaat kunnen beschrijven. - Het legt verbanden en verhoogt de betrokkenheid. - Het kan zorg dragen voor het bestendigen/borgen van een verbetering/verandering.Bron: https://www.politeia.be/nl/publicaties/16073-oog+voor+kwaliteit
Production management --- quality control --- Organization theory --- visualization [computer] --- PXL-Social Work 2016 --- zorg- en dienstverlening --- kwaliteitszorg --- visuele communicatie --- woonzorgcentrum --- thuiszorg --- #SBIB:35H511 --- #SBIB:316.334.2A552 --- Kwaliteit van het openbaar bestuur --- Partijen en strategieën in de onderneming: scientific management, tijds- een bewegingsstudies, beoordelingstechnieken, Taylorisme, kwaliteitsmanagement --- Non-profitsector --- Welzijnszorg --- Kwaliteitszorg --- Beleid --- Integrale kwaliteitszorg --- Visualisatie --- Redeneren --- Mindmaps --- Interactie --- Openbaar bestuur --- Zorg- en welzijnssector --- Mindmap --- Analyse --- Evaluatie
Choose an application
Thanks to blogs, wikis, chat rooms, peer-to-peer networks and personal broadcasting, the Internet is being reinvented to provide the first ever global platform for collaboration. 'Wikinomics' explores how small businesses can achieve success in this emerging, networked economy.
Business networks --- Creative ability in business --- Internet --- Economic aspects --- Business networks. --- Creative ability in business. --- Economic aspects. --- Mass communications --- 681.324 --- 658.8.134 --- 658.11 --- 366.4 --- Wikipedia --- veranderingsmanagement --- informatiemanagement --- innovatie --- management --- organisatieleer --- economie (algemeen) --- economie (internationaal) --- 658.11 Kinds and forms of enterprise --- Kinds and forms of enterprise --- Computernetwerken. Gedistributeerde informatieverwerking; euronet (technische aspecten) --- Electronic marketing. E-commerce --- bedrijfsleiding, management --- Management --- Netwerken --- Blogging --- Teamwerk --- Informatiemaatschappij --- Strategisch management --- #SBIB:309H1713 --- #SBIB:309H103 --- #SBIB:316.334.2A540 --- Mediatechnologie: nieuwe toepassingen (abonnee-televisie, electronic mail, desk top publishing, virtuele realiteit...) --- Mediatechnologie / ICT / digitale media: sociale en culturele aspecten --- Partijen en strategieën in de onderneming: syndicale strategieën: algemeen --- wiki's --- economie --- paradigma --- Netwerk (ict) --- Blog --- Kostenbeheersing --- Netwerk (relationeel) --- Internet - Economic aspects
Choose an application
658.562 --- 658.56 --- #SBIB:316.334.2A552 --- #SBIB:35H511 --- #SBIB:022.IO --- 658.56 Quality control. Control of tool issue, materials, products etc. --- Quality control. Control of tool issue, materials, products etc. --- 658.562 Control of operation. Production supervision. Quality control and inspection --- Control of operation. Production supervision. Quality control and inspection --- Partijen en strategieën in de onderneming: scientific management, tijds- een bewegingsstudies, beoordelingstechnieken, Taylorisme, kwaliteitsmanagement --- Kwaliteit van het openbaar bestuur --- Production management --- IKZ (integrale kwaliteitszorg)
Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|