Narrow your search

Library

FARO (2)

KU Leuven (2)

Thomas More Kempen (2)

Thomas More Mechelen (2)

UCLL (2)

VIVES (2)

Vlaams Parlement (2)

Arteveldehogeschool (1)

KBC (1)

LUCA School of Arts (1)

More...

Resource type

book (2)


Language

Dutch (1)

English (1)


Year
From To Submit

2016 (1)

2011 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Verspild talent : de prestatiekloof in het secundair onderwijs tussen allochtone en andere leerlingen volgens het PISA-onderzoek 2009
Authors: ---
ISBN: 9789051307498 Year: 2011 Publisher: Brussel Koning Boudewijnstichting

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

PISA (het Internationaal Programma voor Studentenbeoordeling) is een grootschalig internationaal vergelijkend onderzoek door de OESO naar de schoolse vaardigheden van 15-jarigen op het gebied van wiskunde, wetenschappen en lezen. Voor de derde opeenvolgende keer verzocht de Stichting de onderzoeksgroep GERME van de ULB om een grondige vergelijkende analyse uit te voeren van de resultaten die in 2009 opgemeten werden in de Franse Gemeenschap en de Vlaamse Gemeenschap. België bevindt zich bij de geïndustrialiseerde landen waar de kloof tussen autochtone leerlingen en scholieren van vreemde afkomst het grootst is, hoewel in de resultaten van 2009 een lichte verbetering merkbaar is. Toch blijft de school een plek waar ongelijkheid wordt gereproduceerd. Volgens de auteurs van het onderzoek is een diepgaande hervorming van het onderwijssysteem de enige manier om de prestatiekloof, die een belangrijke impact heeft op het integratieproces van leerlingen met een migratieachtergrond, te dichten. (bron: website Koning Boudewijnstichting)


Book
Research Assessment in the Humanities : Towards Criteria and Procedures
Authors: --- --- ---
ISBN: 9783319290164 Year: 2016 Publisher: Cham Springer Nature

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book is open access, which means that you have free and unlimited access. This book analyses and discusses the recent developments for assessing research quality in the humanities and related fields in the social sciences. Research assessments in the humanities are highly controversial and the evaluation of humanities research is delicate. While citation-based research performance indicators are widely used in the natural and life sciences, quantitative measures for research performance meet strong opposition in the humanities. This volume combines the presentation of state-of-the-art projects on research assessments in the humanities by humanities scholars themselves with a description of the evaluation of humanities research in practice presented by research funders. Bibliometric issues concerning humanities research complete the exhaustive analysis of humanities research assessment. The selection of authors is well-balanced between humanities scholars, research funders, and researchers on higher education. Hence, the edited volume succeeds in painting a comprehensive picture of research evaluation in the humanities. This book is valuable to university and science policy makers, university administrators, research evaluators, bibliometricians as well as humanities scholars who seek expert knowledge in research evaluation in the humanities.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by