Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
The essays in this book trace a rich continuum of artistic exchange that occurred between successive Islamic dynasties from the twelfth through nineteenth centuries as well as the influence of Islamic art during that time on cultures as far away as China, Armenia, India, and Europe. Taking advantage of recent technologies that allow new ways of peering into the pasts of art objects, the authors break new ground in their exploration of the art and architecture of the Islamic world. The essays range across a variety of topics. These include a look at tile production during the reign of the Qaytbay, the book bindings associated with Qansuh al-Ghuri, and the relationship between Mamluk metalwork and that found in Rasulid Yemen and Italy. Several essays examine inscriptions found on buildings of the Fatimid, Mamluk, and Ottoman periods, and others look at the debt of European lacquer works to Persian craftsmen, the Armenian patrons of eighteenth-century Chinese exports, and the influences of Islam on art and architecture found all across India. The result is a sweeping but deeply researched look at one of the richest networks of artistic traditions the world has ever known.
Islamic art --- Art islamique --- History. --- Histoire --- Islamic art. --- Islamic countries --- Europe --- Asia --- Relations --- Commerce --- Civilization.
Choose an application
¿Hay arte islámico o sólo arte dentro del Islam? ¿Responde a preceptos doctrinales? ¿Cuáles son sus parámetros estéticos y sus límites geográficos y temporales? ¿Cuál es su lenguaje específico? ¿Cuál su iconografía propia? En busca de respuestas, el autor explora el intenso diálogo estético que se dio entre la civilización islámica y sus antecesoras -griega, persa, judía y cristiana- para luego identificar tres grandes temas iconográficos en el Corán: el jardín del Paraíso, la victoria apocalíptica del Islam y los cielos coránicoa, con sus respectivas proyecciones sobre formas arquitectónicas características e inconfundibles. El misterio y la magia de dichas proyecciones radicas en su calidad ubicua, entre la evocación y la representación.
Islamic art. --- Art, Islamic --- Art, Saracenic --- Muslim art --- Saracenic art --- Art --- History of art
Choose an application
Art, Indonesian --- Art, Abstract --- Calligraphy, Arabic --- Islamic art --- Abstract art --- Art, Non-objective --- Non-objective art --- Art, Modern --- Modernism (Art) --- Art, Islamic --- Art, Saracenic --- Muslim art --- Saracenic art --- Art --- Arabic calligraphy --- Indonesian art
Choose an application
Depuis la grande expédition d’Égypte qui marqua les esprits, seuls des voyageurs aussi célèbres que Maxime Du Camp et Gustave Flaubert sont restés dans les mémoires, alors que d’autres sont complètement oubliés ou connus des seuls spécialistes. Pourtant, leurs travaux restent des sources irremplaçables sur une ville en grande partie disparue. En effet, tout au long du XIXe siècle, beaucoup de monuments périrent faute d’entretien et à partir des années 1870, le khédive Ismaïl entreprit des travaux d’embellissement pour donner à la capitale de l’Égypte un aspect européen, aux prix d’importantes démolitions. Tous ces voyageurs, architectes, peintres, « antiquaires » furent subjugués par l’architecture médiévale du Caire et par le décor géométrique de ses bâtiments civils et religieux. Ils tentèrent à travers leurs dessins, photographies et relevés de faire connaître ces richesses artistiques que certains prévoyaient de publier dans des recueils, dont quelques-uns virent le jour. Ce livre a pour vocation de sortir de l’ombre ces passionnés qui offrent encore aujourd’hui des témoignages uniques assortis souvent de descriptions de dessins, de photographies ou d’écrits théoriques en règle générale peu accessibles. Un ensemble de spécialistes met ici en valeur ces documents tombés dans l’oubli et présente des synthèses de leurs œuvres et de leurs apports à la connaissance du Caire médiéval. La présente version numérique est revue et corrigée par rapport à la version publiée en 2013 aux éditions Picard.
Architecture --- Islamic architecture --- Orientalism in art --- Architecture islamique --- Orientalisme dans l'art --- History --- Pictorial works --- Histoire --- Ouvrages illustrés --- Cairo (Egypt) --- Le Caire (Egypte) --- Le Caire (Egypte) dans l'art --- Buildings, structures, etc --- In art --- Constructions --- Ouvrages illustrés --- Pictorial works. --- Buildings, structures, etc. --- In art. --- Orientalism in art. --- Arab architecture --- Architecture, Arab --- Architecture, Islamic --- Architecture, Moorish --- Architecture, Muslim --- Architecture, Saracenic --- Moorish architecture --- Muslim architecture --- Saracenic architecture --- Religious architecture --- Architecture, Primitive --- Architecture, Western (Western countries) --- Building design --- Buildings --- Construction --- Western architecture (Western countries) --- Art --- Building --- Design and construction --- Kairo (Egypt) --- Kair (Egypt) --- Qāhirah (Egypt) --- Kahirah (Egypt) --- Caire (Egypt) --- Le Caire (Egypt) --- Ḳahir (Egypt) --- القاهرة (Egypt) --- al-Qāhirah (Egypt) --- القاهرة (مصر) --- al-Qāhirah (Miṣr) --- قاهرة (Egypt) --- O Caire (Egypt) --- Lo Cayiro (Egypt) --- Lo Quèro (Egypt) --- Каир (Egypt) --- Qahirä (Egypt) --- Горад Каір (Egypt) --- Horad Kair (Egypt) --- Каір (Egypt) --- Кайро (Egypt) --- El Caire (Egypt) --- Káhira (Egypt) --- Κάιρο (Egypt) --- El Cairo (Egypt) --- El Cairu (Egypt) --- Keiro (Egypt) --- Caireo (Egypt) --- O Cairo (Egypt) --- 카이로 (Egypt) --- Il Cairo (Egypt) --- קהיר (Egypt) --- islamic architecture --- islamic art --- drawing --- Middle Ages --- photography
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|