Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek gaat over interpersoonlijke communicatie of de communicatie van mens tot mens. Deze kan worden weergegeven in een tweedimensionaal beeld dat op een cirkel lijkt. Het is echter niet zomaar een cirkel, maar een zogenaamd interpersoonlijk circumplex. Sommige mensen zijn bekend met de roos van Leary en dit boek behandelt er de moderne, wetenschappelijke variant van. Het boek doet dit op een verrassend eenvoudige en herkenbare manier, die aansluit bij ons intuïtief denken over ons gedrag ten aanzien van anderen. De eerste doelstelling bestaat erin om een inzicht te geven in de manier waarop mensen onderling communiceren. Mensen helpen om op een bewuste manier de efficiëntie en de effectiviteit van hun communicatie met anderen te verbeteren is een tweede doelstelling. Het boek bevat heel wat praktische tips over communicatieve vaardigheden. Ook mensen die worstelen met hun assertiviteit vinden nuttige informatie in dit boek. Tenslotte gaat de auteur uitgebreid op zoek naar verklaringsmodellen en vindt hij die voornamelijk in de evolutiebiologie en diverse psychologiedomeinen.
Interpersonal communication --- Handbooks, manuals, etc. --- Communicatie --- Interpersoonlijke communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- Communicatiepsychologie --- Assertiviteit --- communicatie --- management --- communication --- Communicatietechnieken --- Communicatievaardigheden --- Mass communications --- interpersonele communicatie --- mondelinge communicatie --- gesprekstechnieken --- communicatievaardigheden
Choose an application
Dit is een inspirerend boek vol praktische tips, om direct, persoonlijk en doelgericht met elkaar in gesprek te gaan. Door een goed gesprek op het werk ervaar je minder spanning, werk je prettiger en effectiever samen en ga je werkstress te lijf.Op het werk praten we doorgaans veel, maar zeggen we meestal niet alles wat gezegd moet of kan worden. Van de tweewekelijkse bila tot de jaarlijkse beoordelingscyclus: op z?n slechtst is het niet meer dan sociaal wenselijk gedrag en het uitvoeren van rituelen. ?Beoordelingsgesprekken kosten bedrijven in Nederland een miljard euro per jaar en leveren niets op dan frustratie?, aldus docent HRM aan de Vrije Universiteit Kilian Wawoe in het NRC. Zonde van onze tijd en energie! Dat wil zeker niet zeggen dat we moeten stoppen met praten, maar het is wel tijd om onze gespreksroutines te doorbreken. En niet alleen op formele gespreksmomenten. Een gesprek met impact is namelijk de sleutel tot een prettige en productieve werkomgeving.Gesprekken die werken daagt iedereen, leidinggevend of niet, uit om het anders aan te pakken en van de gebaande gesprekpaden af te wijken. Neem de tijd, verras jezelf en de ander, laat de spanning eens knetteren, zwicht niet voor zwijgen, laat wél het achterste van je tong zien, focus op talent en zuiver de lucht. Want als je werk maakt van je gesprekken, dan gaan ze écht werken.Bron: https://www.thema.nl/boek-gesprekken-die-werken/?utm_source=kloosterhof-TvC&utm_medium=banner&utm_campaign=28juni2018
mondelinge communicatie --- dialogen --- interpersonele communicatie --- Mass communications --- communicatie --- relatie --- gespreksvaardigheden --- Dialoog --- communication --- relation --- facilité de communication --- 007.1 --- Communicatie --- Ondernemingen --- Interne communicatie --- Gesprekstechnieken --- Motivatie --- Emoties --- Onderneming --- Gesprekstechniek --- Emotie --- Overheidsbeleid
Choose an application
De Roos van Leary is een veelgebruikt model binnen de groepsdynamica. Het beschrijft acht verschillende gedragsstijlen, waaronder leidend, helpend en opstandig gedrag. Tevens verklaart het hoe individuen op elkaars communicatieve stijl reageren. Daarmee geeft het model handvatten voor het op subtiele wijze beïnvloeden van groepsprocessen en het verbeteren van de omgang met cliënten, leerlingen of werknemers.In de 2e druk van Werken met de Roos van Leary en op de bijbehorende website www.werkenmetderoosvanleary.nl wordt het communicatiemodel gebruikt om de wisselwerking binnen interpersoonlijke communicatie te verduidelijken. Studenten worden ertoe aangezet hun eigen communicatieve stijl te leren kennen en vervolgens verder te ontwikkelen. Er worden voorbeelden gegeven van situatiegerichte interventies die de interactie bevorderen. Kennis van het model van Leary geeft handvatten voor een effectieve communicatieve stijl binnen het beroepsmatig handelen.
psychologie --- communicatie --- management --- 364.01 --- Maatschappelijk werk : communciatievaardigheden --- Sociaal-cultureel werk --- Social welfare methods --- interpersonele communicatie --- interactie-analyse --- intermenselijke relaties --- teamwork --- methoden van het sociaal werk --- gedragspsychologie --- Leary, Timothy F. --- Communicatie --- Hulpverlening --- Roos van Leary --- Teamwerk --- Communicatietechnieken --- Gedrag --- Managementvaardigheden --- Methodiek --- communicatietechnieken --- gedrag --- managementvaardigheden --- methodiek --- welzijnswerk, methoden --- 361.1 --- leraarschap
Choose an application
Met een voorwoord van Arun Gandhi.
conflicthantering --- leidinggeven --- interpersonele communicatie --- communicatie --- Mass communications --- Communication Communicatie --- 305.8 --- geweldloze communicatie --- sociale vaardigheden --- Communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- Communicatievormen --- Geweldloze opvoeding --- Communicatie ; algemeen --- Massacommunicatie --- welzijn --- psychologie --- bien-être --- 316.454.5 --- 316.454.5 Communicatie. Groepscommunicatie. Groepsinteractie --- Communicatie. Groepscommunicatie. Groepsinteractie --- PXL-Social Work 2013 --- communicatievaardigheden --- Groepsgedrag --- Groepsgesprek --- Groepsprocessen --- Conflicthantering
Choose an application
Diepgaande en volledige beschrijving van de Roos van Leary, een basisinstrument voor (communicatie)trainingen, met veel voorbeelden en tips voor de praktijk.(https://www.epo.be/nl/hrm-algemeen/3959-de-roos-van-leary-9789462721975.html)
Social welfare methods --- interpersonele communicatie --- interactie-analyse --- intermenselijke relaties --- teamwork --- communicatie --- methoden van het sociaal werk --- gedragspsychologie --- Leary, Timothy F. --- welzijnswerk, methoden --- 361.1 --- Conflits (gestion) Conflicthantering --- Relations humaines Menselijke relaties --- Coaching Coaching --- Méthodes Methoden --- coaching --- conflits --- geschillen --- communication --- Roos van Leary --- Gedragspsychologie --- Conflicthantering ; ondernemingen --- #KVHA:Communicatie --- #KVHA:Interactie --- #KVHA:Coaching --- #KVHA:Management --- #KVHA:Conflictmanagement --- #KVHA:Zakelijke communicatie --- Conflicthantering --- Ondernemingen --- Social psychology --- Onderneming --- Overheidsbeleid
Choose an application
65.012.63 --- bedrijfsorganisatie --- 651.7 )* NEDERLANDSE HANDELSCORRESPONDENTIE --- vergadertechnieken --- 65.012.63 Discussions. Conferences--(see also {371.334} and {061.3}) --- Discussions. Conferences--(see also {371.334} and {061.3}) --- organisation de l'entreprise --- vergaderen --- discussiemethoden --- communicatievaardigheden --- Mass communications --- 366.4 --- gesprekstechnieken --- #SBIB:309H021 --- #SBIB:309H250 --- #SBIB:309H516 --- Prise de décision Beslissen --- Leadership Leadership --- Evaluation Evaluatie --- Communication orale Mondelinge communicatie --- Réunion Vergadering --- Intra- en interpersonele communicatie --- Interne en externe communicatie: algemene werken --- Verbale communicatie: retoriek --- #GSDBP --- mondelinge communicatie --- Nederlands --- Adult education. Lifelong learning
Choose an application
Gids voor professionele communicatie benadert communiceren vanuit een unieke invalshoek. Erkenning voor de gesprekspartner staat daarbij centraal. Bron : http://www.deboeck.be
Professionele communicatie. --- conflicthantering --- gesprekstraining --- onderhandelen --- teamwork --- kritiek --- solliciteren --- communicatievaardigheden --- telefoneren --- interpersonele communicatie --- vergaderen --- Mass communications --- gesprekstechnieken --- feedback --- Communicatie --- communicatie --- vergadertechnieken --- sollicitatiegesprek --- presentaties --- conflicten --- 499.4 --- Gesprekstechnieken --- Groepsgesprekken --- organisaties --- Communicatieve vaardigheden --- mondelinge communicatie --- Solliciteren --- Assertiviteit --- Conflicthantering --- teamwerk --- presentatietechnieken --- Onderhandelen --- 316.77 --- #KVHB:Communicatie --- #KVHB:Gesprekstechniek --- communication --- Communication --- Handbooks, manuals, etc. --- Massacommunicatie --- PXL-Healthcare 2016 --- Communicatiepsychologie --- Teamwerk --- Sociale vaardigheden --- Cursus bachelor in het Communicatiemanagement --- Telefoneren --- Feedback --- Vergaderen --- Samenwerken --- Presenteren --- Cursus bachelor in de Mondzorg --- Cursus bachelor in het Office Management --- 005.57 --- Gesprekstechniek --- Onderhandeling --- Samenwerking --- Luisteren --- Besluitvorming --- Netwerk (relationeel) --- Sollicitatiegesprek --- Zelfbeeld --- Bachelor in het communicatiemanagement --- Bachelor in de Mondzorg --- Bachelor in het office management
Choose an application
1-0
Sociale psychologie --- sociale interactie. --- Mass communications --- communicatie --- interpersonele communicatie --- psychologie --- Social psychology --- 305.8 --- Communicatie --- Communicatie in de hulpverlening --- Systeemdenken in de hulpverlening (contextuele hulpverlening, systeemtherapie) --- communicatie in de hulpverlening --- sociale vaardigheden --- Communicatie ; algemeen --- 361.2 --- 007 --- 159.923.33*1 --- #GBIB:IDGP --- #GSDBP --- communicatiewetenschappen --- 800.95 --- 316.5 )* COMMUNICATIE --- 415.2 --- communicatie (ler) --- existentialisme --- loyaliteit --- meningsverschillen --- taal --- verbanden --- 316.77 --- communicatie (leesbaarheid) --- gesprekstechnieken --- gesprekstherapie (groepsgesprekstherapie) --- relaties --- management --- 361.10 --- Interactie --- Loyaliteit (loyauteit) --- Systeemtheorie --- Verbale communicatie --- 159.923.33*1 Communicatie. Relatie --- Communicatie. Relatie --- Communicatieve vaardigheden
Choose an application
Verbindende Communicatie geeft inspiratie aan organisaties die mensen in hun kracht willen zetten. Gemotiveerde medewerkers die zich gerespecteerd weten, werken beter samen, creëren meer kwaliteit en zijn een garantie voor de toekomst.Bron : http://www.garant.be
communicatie --- communication --- management --- Communicatie --- Conflicthantering --- Communicatiepsychologie --- Communicatietheorieën --- Emoties --- Conflicten --- Communication Communicatie. --- Relations humaines Menselijke relaties. --- Conflits (gestion) Conflicthantering. --- 65.012.4 --- #KVHB:Communicatie --- 159.923.33*1 --- 316.454.5 --- Communicatiemanagement --- Vaardigheden talenten communicatie communiceren --- Gevoelens --- cOmmunicatie --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- 316.454.5 Communicatie. Groepscommunicatie. Groepsinteractie --- Communicatie. Groepscommunicatie. Groepsinteractie --- 159.923.33*1 Communicatie. Relatie --- Communicatie. Relatie --- 007 --- communication [function] --- Communication institutionnelle --- Communication interne --- Communication interpersonnelle --- Communication organisationnelle --- Intermenselijke communicatie --- Interpersonal communication --- Organisations et communication --- Management. Directorate. Technique and methods of management. --- organisatiecultuur --- Sociology of organization --- organisatiepsychologie --- interpersonele communicatie --- Mass communications --- PXL-Social Work 2016 --- kwaliteitsbevordering --- personeelsmanagement --- HF 5549.17 Personnel management. Employment management. - Handbooks, manuals, etc. Personnel procedures manuals --- Communication --- Community development --- Workload --- Monograph --- Communicatietheorie --- Emotie --- Conflict --- Industrial psychology --- conflicthantering --- coaching --- leidinggeven
Choose an application
Welke vormen van intermenselijke communicatie kunnen we onderscheiden? Welke kenmerken hebben ze en hoe manifesteren ze zich? Welke effecten hebben ze op gedrag? En in welke verhouding staan ze tot gestoord gedrag? Het antwoord op deze vragen wordt helder geïllustreerd met een groot aantal aan de literatuur ontleende voorbeelden. Zo geeft het boek een diepgaande analyse van Albee's 'Wie is er bang voor Virginia Woolf'. Speciale aandacht is er ten slotte voor het fenomeen van de paradox
communicatie --- systeemtheorie --- schizofrenie --- #GSDBP --- sociologie --- 007 --- 301 --- 616.2 --- Communication --- gesprekstechnieken --- Communication Programs --- Communications Personnel --- Misinformation --- Personal Communication --- Social Communication --- Communication Program --- Communication, Personal --- Communication, Social --- Communications, Social --- Personnel, Communications --- Program, Communication --- Programs, Communication --- Social Communications --- Communicatie --- Communicatie-axioma's --- Interpersoonlijke communicatie --- Theorieën --- Communicatietheorieën --- Communication Communicatie --- Feedback Feedback --- Métacommunication Metacommunicatie --- gedrag --- hulpverlening --- maatschappelijk werk --- filosofie --- psychische syndromen --- psychotherapie --- 1 --- 615.8 --- #GBIB:CBMER --- sociale psychologie --- 305.8 --- 499.4 --- 606.3 --- gedragsstoornissen --- psychiatrie --- psychopathologie --- Communicatie in de hulpverlening --- Systeemdenken in de hulpverlening (contextuele hulpverlening, systeemtherapie) --- Mondelinge communicatie --- Psychopathologie - Psychiatrische ziektekunde --- #KVHB:Communicatie --- #KVHB:Gedragsstoornis --- Theorie --- Communicatietheorie --- Verpleegkunde --- Verplegingswetenschap --- Mass communications --- Sociology of minorities --- Sociology of social welfare --- Social problems --- Psychiatry --- Primary groups --- intermenselijke relaties --- feedback --- interpersonele communicatie --- gedrag (mensen) --- Psychology --- pragmatiek --- Philosophy of language --- Human. --- Dutch. --- Gedrag. --- Relaties. --- Sociale relaties. --- Sociologie. --- psychologie --- communication --- #psyc:1993.1 --- Systémique Systematiek --- Comportement psychologique du personnel Psychologisch gedrag van het personeel --- Conflits (gestion) Conflicthantering --- Relations humaines Menselijke relaties
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|