Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by

Multi
Rond communicatie : de mens als sociaal dier
Author:
ISBN: 9789038220963 Year: 2013 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek gaat over interpersoonlijke communicatie of de communicatie van mens tot mens. Deze kan worden weergegeven in een tweedimensionaal beeld dat op een cirkel lijkt. Het is echter niet zomaar een cirkel, maar een zogenaamd interpersoonlijk circumplex. Sommige mensen zijn bekend met de roos van Leary en dit boek behandelt er de moderne, wetenschappelijke variant van. Het boek doet dit op een verrassend eenvoudige en herkenbare manier, die aansluit bij ons intuïtief denken over ons gedrag ten aanzien van anderen. De eerste doelstelling bestaat erin om een inzicht te geven in de manier waarop mensen onderling communiceren. Mensen helpen om op een bewuste manier de efficiëntie en de effectiviteit van hun communicatie met anderen te verbeteren is een tweede doelstelling. Het boek bevat heel wat praktische tips over communicatieve vaardigheden. Ook mensen die worstelen met hun assertiviteit vinden nuttige informatie in dit boek. Tenslotte gaat de auteur uitgebreid op zoek naar verklaringsmodellen en vindt hij die voornamelijk in de evolutiebiologie en diverse psychologiedomeinen.


Book
Gesprekken die werken : impact van een goed gesprek
Authors: ---
ISBN: 9789462721395 Year: 2018 Publisher: Zaltbommel Uitgeverij Thema

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit is een inspirerend boek vol praktische tips, om direct, persoonlijk en doelgericht met elkaar in gesprek te gaan. Door een goed gesprek op het werk ervaar je minder spanning, werk je prettiger en effectiever samen en ga je werkstress te lijf.Op het werk praten we doorgaans veel, maar zeggen we meestal niet alles wat gezegd moet of kan worden. Van de tweewekelijkse bila tot de jaarlijkse beoordelingscyclus: op z?n slechtst is het niet meer dan sociaal wenselijk gedrag en het uitvoeren van rituelen. ?Beoordelingsgesprekken kosten bedrijven in Nederland een miljard euro per jaar en leveren niets op dan frustratie?, aldus docent HRM aan de Vrije Universiteit Kilian Wawoe in het NRC. Zonde van onze tijd en energie! Dat wil zeker niet zeggen dat we moeten stoppen met praten, maar het is wel tijd om onze gespreksroutines te doorbreken. En niet alleen op formele gespreksmomenten. Een gesprek met impact is namelijk de sleutel tot een prettige en productieve werkomgeving.Gesprekken die werken daagt iedereen, leidinggevend of niet, uit om het anders aan te pakken en van de gebaande gesprekpaden af te wijken. Neem de tijd, verras jezelf en de ander, laat de spanning eens knetteren, zwicht niet voor zwijgen, laat wél het achterste van je tong zien, focus op talent en zuiver de lucht. Want als je werk maakt van je gesprekken, dan gaan ze écht werken.Bron: https://www.thema.nl/boek-gesprekken-die-werken/?utm_source=kloosterhof-TvC&utm_medium=banner&utm_campaign=28juni2018


Book
Werken met de roos van Leary
Author:
ISBN: 9789059319783 9789460947551 Year: 2013 Publisher: Den Haag Boom Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De Roos van Leary is een veelgebruikt model binnen de groepsdynamica. Het beschrijft acht verschillende gedragsstijlen, waaronder leidend, helpend en opstandig gedrag. Tevens verklaart het hoe individuen op elkaars communicatieve stijl reageren. Daarmee geeft het model handvatten voor het op subtiele wijze beïnvloeden van groepsprocessen en het verbeteren van de omgang met cliënten, leerlingen of werknemers.In de 2e druk van Werken met de Roos van Leary en op de bijbehorende website www.werkenmetderoosvanleary.nl wordt het communicatiemodel gebruikt om de wisselwerking binnen interpersoonlijke communicatie te verduidelijken. Studenten worden ertoe aangezet hun eigen communicatieve stijl te leren kennen en vervolgens verder te ontwikkelen. Er worden voorbeelden gegeven van situatiegerichte interventies die de interactie bevorderen. Kennis van het model van Leary geeft handvatten voor een effectieve communicatieve stijl binnen het beroepsmatig handelen.


Book
De Roos van Leary : interactiekunde voor professionals
Authors: ---
ISBN: 9789462721975 9462721971 Year: 2019 Publisher: Zaltbommel Thema

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Diepgaande en volledige beschrijving van de Roos van Leary, een basisinstrument voor (communicatie)trainingen, met veel voorbeelden en tips voor de praktijk.(https://www.epo.be/nl/hrm-algemeen/3959-de-roos-van-leary-9789462721975.html)


Book
Gids voor professionele communicatie : met erkenning bereik je meer
Author:
ISBN: 9789045557557 Year: 2016 Publisher: Berchem De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Gids voor professionele communicatie benadert communiceren vanuit een unieke invalshoek. Erkenning voor de gesprekspartner staat daarbij centraal. Bron : http://www.deboeck.be


Book
Verbindende communicatie werkt
Author:
ISBN: 9789044135312 9789044132373 Year: 2017 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Verbindende Communicatie geeft inspiratie aan organisaties die mensen in hun kracht willen zetten. Gemotiveerde medewerkers die zich gerespecteerd weten, werken beter samen, creëren meer kwaliteit en zijn een garantie voor de toekomst.Bron : http://www.garant.be

Keywords

communicatie --- communication --- management --- Communicatie --- Conflicthantering --- Communicatiepsychologie --- Communicatietheorieën --- Emoties --- Conflicten --- Communication Communicatie. --- Relations humaines Menselijke relaties. --- Conflits (gestion) Conflicthantering. --- 65.012.4 --- #KVHB:Communicatie --- 159.923.33*1 --- 316.454.5 --- Communicatiemanagement --- Vaardigheden talenten communicatie communiceren --- Gevoelens --- cOmmunicatie --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- 316.454.5 Communicatie. Groepscommunicatie. Groepsinteractie --- Communicatie. Groepscommunicatie. Groepsinteractie --- 159.923.33*1 Communicatie. Relatie --- Communicatie. Relatie --- 007 --- communication [function] --- Communication institutionnelle --- Communication interne --- Communication interpersonnelle --- Communication organisationnelle --- Intermenselijke communicatie --- Interpersonal communication --- Organisations et communication --- Management. Directorate. Technique and methods of management. --- organisatiecultuur --- Sociology of organization --- organisatiepsychologie --- interpersonele communicatie --- Mass communications --- PXL-Social Work 2016 --- kwaliteitsbevordering --- personeelsmanagement --- HF 5549.17 Personnel management. Employment management. - Handbooks, manuals, etc. Personnel procedures manuals --- Communication --- Community development --- Workload --- Monograph --- Communicatietheorie --- Emotie --- Conflict --- Industrial psychology --- conflicthantering --- coaching --- leidinggeven


Book
De pragmatische aspecten van de menselijke communicatie
Authors: --- --- ---
ISBN: 9060012186 9789060012185 Year: 2001 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Welke vormen van intermenselijke communicatie kunnen we onderscheiden? Welke kenmerken hebben ze en hoe manifesteren ze zich? Welke effecten hebben ze op gedrag? En in welke verhouding staan ze tot gestoord gedrag? Het antwoord op deze vragen wordt helder geïllustreerd met een groot aantal aan de literatuur ontleende voorbeelden. Zo geeft het boek een diepgaande analyse van Albee's 'Wie is er bang voor Virginia Woolf'. Speciale aandacht is er ten slotte voor het fenomeen van de paradox

Keywords

communicatie --- systeemtheorie --- schizofrenie --- #GSDBP --- sociologie --- 007 --- 301 --- 616.2 --- Communication --- gesprekstechnieken --- Communication Programs --- Communications Personnel --- Misinformation --- Personal Communication --- Social Communication --- Communication Program --- Communication, Personal --- Communication, Social --- Communications, Social --- Personnel, Communications --- Program, Communication --- Programs, Communication --- Social Communications --- Communicatie --- Communicatie-axioma's --- Interpersoonlijke communicatie --- Theorieën --- Communicatietheorieën --- Communication Communicatie --- Feedback Feedback --- Métacommunication Metacommunicatie --- gedrag --- hulpverlening --- maatschappelijk werk --- filosofie --- psychische syndromen --- psychotherapie --- 1 --- 615.8 --- #GBIB:CBMER --- sociale psychologie --- 305.8 --- 499.4 --- 606.3 --- gedragsstoornissen --- psychiatrie --- psychopathologie --- Communicatie in de hulpverlening --- Systeemdenken in de hulpverlening (contextuele hulpverlening, systeemtherapie) --- Mondelinge communicatie --- Psychopathologie - Psychiatrische ziektekunde --- #KVHB:Communicatie --- #KVHB:Gedragsstoornis --- Theorie --- Communicatietheorie --- Verpleegkunde --- Verplegingswetenschap --- Mass communications --- Sociology of minorities --- Sociology of social welfare --- Social problems --- Psychiatry --- Primary groups --- intermenselijke relaties --- feedback --- interpersonele communicatie --- gedrag (mensen) --- Psychology --- pragmatiek --- Philosophy of language --- Human. --- Dutch. --- Gedrag. --- Relaties. --- Sociale relaties. --- Sociologie. --- psychologie --- communication --- #psyc:1993.1 --- Systémique Systematiek --- Comportement psychologique du personnel Psychologisch gedrag van het personeel --- Conflits (gestion) Conflicthantering --- Relations humaines Menselijke relaties

Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by