Narrow your search
Listing 1 - 4 of 4
Sort by
La défaite de la pensée : essai
Author:
ISBN: 2070709450 9782070709458 Year: 1987 Publisher: Paris : Gallimard,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Malaise dans la culture. Car la culture, c'est la vie avec la pensée. Et on constate aujourd'hui qu'il est courant de baptiser culturelles des activités où la pensée n'a aucune part. Des gestes élémentaires aux grandes créations de l'esprit, tout devient ainsi prétendument culturel. Pourquoi alors choisir la vraie culture, au lien de s'abandonner aux délices de la consommation et de la publicité, ou à tous les automatismes enracinés dans l'histoire ? Certes, nul ne sort plus son revolver quand il entend le mot " culture ". Mais, champions de la modernité ou apôtres de la différence, ils sont de plus en plus nombreux ceux qui, lorsqu'ils entendent le mot " pensée ", sortent leur culture. Une question simple est à l'origine de ce livre : comment en est-on arrivé là ?"

Des aides à la culture.
Author:
ISBN: 2870092865 9782870092866 Year: 1987 Volume: vol *10 Publisher: Bruxelles Pierre Mardaga

Economie en cultuur (800 - 1870) : op zoek naar een diagnose en een oplossing van de cultuurcrisis.
Author:
ISBN: 9033411911 Year: 1985 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

eerste druk 1985

Keywords

History of civilization --- cultuurgeschiedenis --- economics --- Economic schools --- Culture --- Economie --- Histoire --- 338 <09> --- filosofische stelsels --- economische stelsels en figuren --- 008 --- 330.8 --- #C9203 --- Société Maatschappij --- Economie Economie --- Idéologies économiques Economische ideologieën --- Sciences Wetenschappen --- Histoire Geschiedenis --- 130.2 --- geschiedenis algemeen --- AA / International- internationaal --- 330.00 --- 331.100 --- 330.40 --- 92 --- cultuur --- economie --- filosofie --- economische geschiedenis --- economische leerstelsels --- geschiedkundige beschrijvingen --- 316.73 --- Economie ; geschiedenis --- Cultuur en economie --- Cultuurgeschiedenis --- Economie: geschiedenis --- Economie: geschiedenis: 800-1870 --- Economics --- -Culture --- Geschiedenis van het economisch en sociaal denken --- Evolution historique de la pensée économique et sociale: généralités --- History of the economic and social thinking --- 330.40 Geschiedenis van het economisch en sociaal denken --- 330.40 Evolution historique de la pensée économique et sociale: généralités --- 330.40 History of the economic and social thinking --- Cultural sociology --- Sociology of culture --- Civilization --- Economic theory --- Political economy --- Social sciences --- Economic man --- Economische geschiedenis --- 14 --- 33 --- Filosofie van de cultuur. Cultuurfilosofie. Cultuursystemen. Kultuurfilosofie --- histoire generalite --- Economische en sociale theorieën: algemeenheden. --- Economische geschiedenis: algemeenheden. --- Geschiedenis van het economisch en sociaal denken. --- Geschiedenis. --- History --- Social aspects --- Europe --- Economic conditions. --- Social conditions. --- Culture. --- History. --- Histoire. --- 92 Geschiedenis. --- 92 Histoire. --- 92 History. --- 130.2 Filosofie van de cultuur. Cultuurfilosofie. Cultuursystemen. Kultuurfilosofie --- 338 <09> Economische geschiedenis --- Popular culture --- Economische en sociale theorieën: algemeenheden --- Economische geschiedenis: algemeenheden --- Geschiedenis


Book
Media morgen : de media op hun kop : overleven onze klassieke media de radicale impact van internet, social media en mobile?
Author:
ISBN: 9789081698412 Year: 2011 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Verbaast het je dat de businessmodellen van de klassieke media op de helling staan? Het commerciële verhaal van televisie, kranten, magazines en radio dat al zo lang bestaat, valt steeds meer uit elkaar. Maar hoe komt dat? Jij en ik gedragen ons als consumenten vandaag zoveel anders. Dankzij technologie nemen we de controle over hoe, wanneer en welke media we consumeren. Bovendien zijn we verbonden met elkaar. Ons sociaal netwerk houdt ons op de hoogte van het nieuws, kondigt nieuwe producten aan en vertelt of ze de moeite waard zijn. Meer nog, we gaan al die kennis mobiel gebruiken via tablets en smartphones. Weten de mediabedrijven hoe ze hiermee moeten omgaan? Neen. Steken vele media hun kop in het zand? Ja. Hoe moeten de mediaspelers zich organiseren om succesvol te blijven? En hoe vermijden ze dat ze ingehaald worden door internationale uitdagers die op de loer liggen? In Media Morgen neemt Jo Caudron je mee naar de toekomst van de media. Ondanks hun sterke troeven van vandaag, moeten ze net als adverteerders en marketeers hun aanpak afstemmen op de vernieuwde technologie en de vernieuwde consument. Ontdek de weg naar die grote uitdagingen!

Keywords

radio (technologie) --- mediacultuur --- massamedia --- marketing --- mediabeleid --- television [telecommunication system] --- interactieve media --- sociale media --- Journalism --- internet --- mobiele communicatie --- TV (televisie) --- radio receivers --- Mass communications --- Culture [Popular ] --- Culture de rue --- Culture des banlieues populaires --- Culture des classes populaires --- Culture des quartiers populaires --- Culture du peuple --- Culture ouvrière --- Culture populaire --- Cultures populaires --- Mass culture --- Pop culture --- Popcultuur --- Populaire cultuur --- Popular arts --- Popular culture --- Volkscultuur --- 316.773.2 --- #SBIB:309H1000 --- 004.738.5 internet --- 007 communicatie --- 654 media --- 654.1 sociale media --- BPB1111 --- Journal --- Communication --- Consommateur --- Internet --- 690 Media, mediarecht --- media --- toekomstperpectieven --- 316.776 --- communicatie --- nieuwe media --- pers --- Internet (e-mail, website) --- Media --- Pers --- Sociale netwerken --- mobile --- Digitale communicatie --- Communicatiemiddel. Communicatiemedium. Mediatechnologie--(communicatiesociologie); massamedia zie {316.774} --- Media: algemene en theoretische werken --- Krant --- Communicatie --- Consument --- perspectives d'avenir --- communicatieprocessen --- Consumentengedrag --- Sociale communicatie --- Trends --- Trendwatching --- Communicatiemedia --- Digitale media --- Massamedia --- Sociale media --- Digitale communicatie. --- Media. --- Communicatiemedia. --- Digitale media. --- Massamedia. --- Sociale media. --- 316.773.2 Communicatiemiddel. Communicatiemedium. Mediatechnologie--(communicatiesociologie); massamedia zie {316.774} --- Mass media --- Technological innovations --- Social aspects --- Philosophy --- smartphones --- mobiele netwerken --- tablets (informatica) --- Интернет --- internetas --- idirlíon --- internets --- интернет --- webb --- an tIdirlíon --- tīmeklis --- veeb --- faqe web --- světová počítačová síť --- svjetska računalna mreža --- web --- međumrežje --- www --- világháló --- consumatori --- consument --- потребител --- Verbraucher --- consumatore --- потрошач --- kuluttaja --- tarbija --- καταναλωτής --- fogyasztó --- forbruger --- spotrebiteľ --- konsument --- tomhaltóir --- потрошувач --- potrošnik --- konsumator --- spotřebitel --- consumidor --- potrošač --- consumer --- konsumatur --- vartotojas --- patērētājs --- консумент --- Konsument --- verbruiker --- política da comunicação --- Kommunikationspolitik --- ryšių politika --- kommunikációs politika --- viestintäpolitiikka --- komunikācijas politika --- politika tal-komunikazzjoni --- πολιτική της επικοινωνίας --- komunikační politika --- política de comunicación --- communications policy --- komunikačná politika --- politica della comunicazione --- komunikacijska politika --- politika e komunikacionit --- комуникациска политика --- communicatiebeleid --- kommunikationspolitik --- politica comunicațiilor --- kommunikatsioonipoliitika --- комуникационна политика --- политика комуникација --- polityka w zakresie komunikowania --- rozvoj komunikace --- kommunikációs rendszerek fejlesztése --- ανάπτυξη των επικοινωνιών --- communications --- dezvoltarea comunicațiilor --- comunicação --- meediapoliitika --- komunikāciju attīstība --- viestiliikenteen kehittäminen --- komunikácie --- desenvolvimento das comunicações --- Entwicklung der Kommunikationssysteme --- Medienpolitik --- desarrollo de las comunicaciones --- komunikācijas --- komunikacion --- rozvoj komunikácií --- comunicazione --- comunicación --- komunikacije --- viestintä --- médiapolitika --- kommunikation --- sviluppo delle comunicazioni --- kommunikationsudvikling --- zhvillim i komunikacionit --- développement des communications --- development of communications --- kommunikationsutveckling --- ryšio priemonės --- ontwikkeling van de communicaties --- ryšio priemonių tobulinimas --- kommunikatsioonisüsteemi arendamine --- επικοινωνία --- sakari --- razvoj komunikacija --- комуникациска стратегија --- communication --- gazetë --- gazeta --- laikraštis --- krant --- gazzetta --- avis --- εφημερίδα --- novine --- noviny --- newspaper --- jornal --- giornale --- новине --- вестник --- tidning --- laikraksts --- periódico --- sanomalehti --- újság --- časopis --- ajaleht --- Zeitung --- ziar --- весник --- settimanale --- dienraštis --- raník --- viikkolehti --- неделен весник --- ugeavis --- päevaleht --- týždenník --- savaitraštis --- печатен медиум --- dnevnik --- weekly newspaper --- dnevne novine --- електронски весник --- morgontidning --- tiskovine --- дневен весник --- dagstidning --- ziar săptămânal --- hetilap --- неделник --- diario --- weekblad --- semanario --- quotidiano --- semanário --- εβδομαδιαίο έντυπο --- kvällstidning --- Wochenzeitschrift --- ημερήσια εφημερίδα --- nedēļas laikraksts --- deník --- tjednik --- päivälehti --- tjedne novine --- quotidien --- неделен магазин --- daily newspaper --- hebdomadaire --- denník --- списание --- veckotidning --- gazetë e përjavshme --- nädalaleht --- večerník --- dienas laikraksts --- Tageszeitung --- cotidian --- gazetë e përditshme --- napilap --- dagblad --- Idirlíon --- beartas cumarsáide --- nuachtán

Listing 1 - 4 of 4
Sort by