Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
89085281641
Didactics of religion --- Godsdienst --- Godsdienstpedagogie --- Catechese --- #gsdb11 --- 268.222 --- 456.8 --- didactiek --- godsdienst --- 478.6 --- Godsdienstonderwijs --- C6 --- religieuze vorming --- pedagogiek --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- 268.222 Schoolcatechese. Godsdienstonderwijs--(doelstellingen; inhoud; methodes) --- Schoolcatechese. Godsdienstonderwijs--(doelstellingen; inhoud; methodes) --- didactiek algemeen - vormingsgebieden, gezondheidseducatie, godsdienstonderwijs, mondiale vorming, verkeersonderwijs --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Geloofsopvoeding --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Catechese (geloofsopvoeding)
Choose an application
Begin 2019 werd het leerplan rooms-katholieke godsdienst voor het secundair onderwijs geactualiseerd, omdat de nood aan meer levensbeschouwelijke en religieuze geletterdheid van leerlingen steeds duidelijker bleek. Van leerkrachten rooms-katholieke godsdienst wordt verwacht dat zij leerlingen laten proeven van de christelijke traditie in al haar rijkdom en diversiteit, in wisselwerking met de actuele samenleving en de persoon van de leerling. Dat vraagt niet alleen didactische professionaliteit en een van binnenuit begrepen christelijke spiritualiteit, maar ook een gedegen theologische en godsdienstwetenschappelijke kennis. Om (toekomstige) leerkrachten en docenten daarbij maximaal te ondersteunen zijn in dit boek voor de derde graad van het secundair onderwijs voor ieder leerplaningrediënt van de christelijke traditie toegankelijke en beknopte handvatten voorzien, gebaseerd op de meest recente theologische inzichten. Later volgt een gelijkaardige publicatie voor de eerste en de tweede graad. Dit boek is ook voor geïnteresseerde ouders en grootouders een interessante gids om hun inhoudelijke kennis over de christelijke traditie te verdiepen.
Didactics of religion --- 268.252 --- 268.252 Godsdienstleerplannen: secundair onderwijs --- Godsdienstleerplannen: secundair onderwijs --- 456.8 --- godsdienst --- didactiek --- didactiek algemeen - vormingsgebieden, gezondheidseducatie, godsdienstonderwijs, mondiale vorming, verkeersonderwijs --- 485.7 --- Godsdienst --- secundair onderwijs --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk onderwijs --- Catechese --- Werkboek --- Leerplan --- Godsdienstige opvoeding --- Levensbeschouwelijke vorming ; didactiek --- Kinderen en religiositeit --- Doctrine of God (christianism) --- Christian religion --- geloven --- religieuze opvoeding
Choose an application
Begin 2019 werd het leerplan rooms-katholieke godsdienst voor het secundair onderwijs geactualiseerd, omdat de nood aan meer levensbeschouwelijke en religieuze geletterdheid van leerlingen steeds duidelijker bleek. Van de leerkrachten wordt verwacht dat zij leerlingen laten proeven van de christelijke traditie in al haar rijkdom en diversiteit, in wisselwerking met de actuele samenleving en de persoon van de leerling. Dat vraagt niet alleen didactische professionaliteit en een van binnenuit begrepen christelijke spiritualiteit, maar ook een gedegen theologische en godsdienstwetenschappelijke kennis. Om (toekomstige) leerkrachten en docenten daarbij maximaal te ondersteunen zijn in dit boek voor de tweede graad van het secundair onderwijs toegankelijke en beknopte handvatten voorzien, gebaseerd op de meest recente theologische inzichten.https://halewijn.info/catalogus/letter_en_geest_deel_ii_tweede_graad_secundair_onderwijs
268.252 --- Godsdienstleerplannen: secundair onderwijs --- 268.252 Godsdienstleerplannen: secundair onderwijs --- 456.8 --- godsdienst --- didactiek --- didactiek algemeen - vormingsgebieden, gezondheidseducatie, godsdienstonderwijs, mondiale vorming, verkeersonderwijs --- Rooms-Katholieke Kerk --- Catechese --- Christendom --- Samenleving --- Onderwijs --- 485.7 --- Godsdienst --- secundair onderwijs --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk onderwijs --- Godsdienstonderwijs --- Leerplan --- Godsdienstige opvoeding --- Levensbeschouwelijke vorming ; didactiek --- Kinderen en religiositeit --- Doctrine of God (christianism) --- Christian religion --- Didactics of religion --- geloven --- religieuze opvoeding
Choose an application
Levensvragen leiden een rusteloos bestaan in de mind set van vele tijdgenoten. De pluraliteit van antwoorden die in een post-seculiere samenleving voorhanden zijn, maakt het er voor vele kinderen, jongeren en jongvolwassenen niet makkelijker op. Zij hebben recht op solide en eerlijke inzichten, aansluitend bij hun eigen levensbeschouwelijke zoektocht. In Inclusieve godsdienstpedagogiek vat de auteur levensbeschouwelijke vorming op school (het vak 'godsdienst' in Vlaanderen en 'godsdienst/levensbeschouwing' in Nederland) inclusief op: elke leerling heeft recht op dit vak, opgevat als 'ontmoetingsleren'. Het betoog ontwikkelt zich in zeven stappen: de context van de school, de narratieve en communicatieve dimensie van levensbeschouwelijke vorming, het belang van learning communities, theologiseren met kinderen en jongeren, bijbeldidactiek en de persoon van de leraar tussen professionaliteit en spiritualiteit. De auteur heeft in de loop der jaren veel ervaring opgedaan in onderwijs (aan de universitaire lerarenopleidingen van Leuven, Tilburg en Dortmund), onderzoek en internationale netwerking. De verbinding van theorie en praxis, die hem in zijn werk met studenten zo dierbaar is, staat ook hier centraal. Het boek is geschreven voor studenten in de lerarenopleiding, maar eveneens voor al wie interesse heeft in godsdienst en levensbeschouwing. (Bron: KU Leuven)
Didactics of religion --- Religion --- Study and teaching --- Philosophy --- 478.6 --- pedagogie --- didactiek --- godsdienst --- levensbeschouwing --- inclusief onderwijs --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- Levensbeschouwing --- Theologie --- Bijbel --- 244.5 --- Godsdienstonderricht --- godsdienstpedagogiek --- 268.22 --- 456.8 --- C6 --- religieuze vorming --- pedagogiek --- 268.22 Geloofsopvoeding op school--(algemeen) --- Geloofsopvoeding op school--(algemeen) --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Catechese - Godsdienstonderwijs --- didactiek algemeen - vormingsgebieden, gezondheidseducatie, godsdienstonderwijs, mondiale vorming, verkeersonderwijs --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Godsdienstpedagogie --- Godsdienst --- Onderwijs --- Geloofsopvoeding --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Sport --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Pastoraal --- Godsdienstonderwijs
Choose an application
Didactics of religion --- didactiek --- Didactics of primary education --- godsdienst --- 268.224 --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Onderwijs --- #gsdb11 --- Academic collection --- C1 --- catechese --- lager onderwijs (x) --- basisonderwijs --- lager onderwijs --- 478.6 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Godsdienst --- Godsdienstige opvoeding --- Lager onderwijs --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- Basisonderwijs --- Bijbel --- Bijbelverhalen --- Catechese --- Didactiek --- Doopsel --- Gandhi, Mahatma --- Gebeden --- Geloof --- Geloofsleven --- God --- Jezus --- Menchu, Rigoberta --- Morele opvoeding --- Nieuwe Testament --- Riten --- Rituelen --- Verhalen --- Vincentius a Paulo --- Waardenopvoeding --- 244.5 --- godsdienst, didactiek, lo (ler) --- godsdienstdidactiek --- Godsdienst ; basisonderwijs ; didactiek --- Godsdienst ; basisonderwijs --- Godsdienst; ba.o. --- Godsdienst: didactiek lagere school --- 268.224 Catechese in de lagere school (Grundschule) --- Catechese in de lagere school (Grundschule) --- Kerken en religie --- didactiek basisonderwijs - godsdienstonderwijs, levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- Godsdienst; ba.o --- 030670.jpg --- Catechese ; basisonderwijs ; didactiek --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Onderwijs --- 456.8 --- didactiek algemeen - vormingsgebieden, gezondheidseducatie, godsdienstonderwijs, mondiale vorming, verkeersonderwijs
Choose an application
Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Sociale agogiek --- algemeen. --- handboeken en inleidingen. --- jeugdwerk- en beleid. --- Onderwijs. --- education --- onderwijssociologie --- onderwijs --- Sociology of education --- pedagogiek --- School management --- Belgium --- 304 --- 37 --- Maatschappelijke vraagstukken --- Onderwijs --- Educational sociology --- Education --- Aims and objectives --- Onderwijs: filosofie --- Onderwijs: toekomstperspectieven --- 450.42 --- Samenleving --- onderwijssociologie, democratisering van het onderwijs --- 316.4 --- Onderwijssociologie --- #GGSB: Jongeren --- Z371 --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- Z++95/02 --- #A9510A --- onderwijs en maatschappij --- 450.41 --- Onderwijsfilosofie --- 37 Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- 450.4 ) Onderwijsvernieuwing --- autonomie --- onderwijskunde --- #PBIB:+110.10 --- ontwikkelingen --- oriëntering --- tendensen --- Onderwijsvernieuwing --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- 450.4 --- onderwijskunde (ler) --- Onderwijs en maatschappij --- 37.014 --- Beleid --- Toekomstvisies --- Waarden --- Leefgemeenschap --- onderwijs en sociaal milieu --- schoolbeleid --- onderwijspolitiek --- #GSDBP --- #SBIB:316.334.1O310 --- #SBIB:316.334.1O200 --- #SBIB:IO --- 37.013 <493> --- 37.012 <493> --- 371.014 <493> --- #A9505A --- #KVHB:Onderwijs --- #KVHB:Onderwijsbeleid --- #KVHB:Maatschappij --- BE / Belgium - België - Belgique --- 476 --- 470 --- Enseignement Onderwijs --- 371 --- 371.2 --- 371.1 --- Sociologisch onderzoek i.v.m. doelstellingen in het onderwijs (onderwijssystemen) --- Onderwijsbeleid en organisatie: algemeen --- Economie van de opvoeding --- Openbaar onderwijs: algemeenheden --- 37 Education --- 370 --- Onderwijsfilosofie (Onderwijsvisie) --- Onderwijskunde --- Onderwijsonderzoek --- Toekomstvisie --- Waarde (ethiek) --- Analyse --- Evaluatie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Samenlevingsvorm --- Jongeren --- Catechese (geloofsopvoeding)
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|