Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
89085281641
Didactics of religion --- Godsdienst --- Godsdienstpedagogie --- Catechese --- #gsdb11 --- 268.222 --- 456.8 --- didactiek --- godsdienst --- 478.6 --- Godsdienstonderwijs --- C6 --- religieuze vorming --- pedagogiek --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- 268.222 Schoolcatechese. Godsdienstonderwijs--(doelstellingen; inhoud; methodes) --- Schoolcatechese. Godsdienstonderwijs--(doelstellingen; inhoud; methodes) --- didactiek algemeen - vormingsgebieden, gezondheidseducatie, godsdienstonderwijs, mondiale vorming, verkeersonderwijs --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Geloofsopvoeding --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Catechese (geloofsopvoeding)
Choose an application
In de tweede cyclus biedt Sterren aan de hemel een bijbeltje per leerjaar. Voor het 4e leerjaar is dat Verhalen van Mozes.In deze negen boeiende verhalen maken de kinderen kennis met de rijke Bijbelse symboliek van de Mozes-cyclus, die de kern van het joodse en christelijke geloof uitmaakt. Ze vormen samen een prachtig verhaal dat ongetwijfeld ook nu nog tot de verbeelding spreekt van vele kinderen.
Oude Testament --- bijbelverhalen (genre) --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- Moses --- Bijbel --- Mozes --- C1 --- bijbelverhalen --- kinderbijbel --- O.T. --- bijbelbewerking --- kinderen --- 222 --- Bijbelverhalen --- 221 --- Mozesverhalen --- Catechese ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Godsdienst --- 478.6 --- godsdienst --- schoolboeken --- 224 --- Kerken en religie --- Bijbelbewerkingen --- didactiek basisonderwijs - godsdienstonderwijs, levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- O.T --- Lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Bijbelverklaringen --- Basisonderwijs --- Bijbelverklaring --- 456.8 --- didactiek algemeen - vormingsgebieden, gezondheidseducatie, godsdienstonderwijs, mondiale vorming, verkeersonderwijs
Choose an application
Verhalen vertellen en vragen stellen biedt je een vakdidactiek om Levensbeschouwing en Geestelijke Stromingen te geven op de basisschool. Het boek helpt je je te ontwikkelen als leraar én als persoon. Waarom kiezen voor Verhalen vertellen en vragen stellen? * het enige didactiekboek dat levensbeschouwelijk leren koppelt aan Geestelijke Stromingen; * helpt je je te ontwikkelen als leraar én als persoon; * handige ondersteunende website met veel extra studiemateriaal. Verhalen vertellen en vragen stellen bestaat uit twee delen. Deel A, 'Vakdidactiek Levensbeschouwing en Geestelijke Stromingen' biedt je een model en praktische tips voor het begeleiden van levensbeschouwelijk leren van leerlingen. Het gaat hierbij zowel om je didactische als je pedagogische competentie als leerkracht op dit terrein. Deel B, 'Verhalen vertellen en vragen stellen', bevat zestig verhalen met vragen uit de Geestelijke Stromingen over de negen belangrijkste levensvragen. Deze kun je zowel gebruiken als inspiratie voor je eigen levensbeschouwelijk profiel, als voor het lesgeven aan leerlingen. Verhalen vertellen en vragen stellen is geschreven voor de pabo.
Didactics of religion --- levensbeschouwing --- levensbeschouwelijke opvoeding --- Godsdienst --- Levensbeschouwing --- Geestelijke stromingen --- Didactiek --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- 478.6 --- Diversiteit --- Verhalen --- didactiek --- godsdienst --- 37.02 --- 373.3 --- 456.8 --- jongeren --- 244.5 --- catechese ; didactiek ; basisonderwijs --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Levensbeschouwingen --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- didactiek algemeen - vormingsgebieden, gezondheidseducatie, godsdienstonderwijs, mondiale vorming, verkeersonderwijs --- Catechese - Godsdienstonderwijs --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
Begin 2019 werd het leerplan rooms-katholieke godsdienst voor het secundair onderwijs geactualiseerd, omdat de nood aan meer levensbeschouwelijke en religieuze geletterdheid van leerlingen steeds duidelijker bleek. Van leerkrachten rooms-katholieke godsdienst wordt verwacht dat zij leerlingen laten proeven van de christelijke traditie in al haar rijkdom en diversiteit, in wisselwerking met de actuele samenleving en de persoon van de leerling. Dat vraagt niet alleen didactische professionaliteit en een van binnenuit begrepen christelijke spiritualiteit, maar ook een gedegen theologische en godsdienstwetenschappelijke kennis. Om (toekomstige) leerkrachten en docenten daarbij maximaal te ondersteunen zijn in dit boek voor de derde graad van het secundair onderwijs voor ieder leerplaningrediënt van de christelijke traditie toegankelijke en beknopte handvatten voorzien, gebaseerd op de meest recente theologische inzichten. Later volgt een gelijkaardige publicatie voor de eerste en de tweede graad. Dit boek is ook voor geïnteresseerde ouders en grootouders een interessante gids om hun inhoudelijke kennis over de christelijke traditie te verdiepen.
Didactics of religion --- 268.252 --- 268.252 Godsdienstleerplannen: secundair onderwijs --- Godsdienstleerplannen: secundair onderwijs --- 456.8 --- godsdienst --- didactiek --- didactiek algemeen - vormingsgebieden, gezondheidseducatie, godsdienstonderwijs, mondiale vorming, verkeersonderwijs --- 485.7 --- Godsdienst --- secundair onderwijs --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk onderwijs --- Catechese --- Werkboek --- Leerplan --- Godsdienstige opvoeding --- Levensbeschouwelijke vorming ; didactiek --- Kinderen en religiositeit --- Doctrine of God (christianism) --- Christian religion --- geloven --- religieuze opvoeding
Choose an application
Begin 2019 werd het leerplan rooms-katholieke godsdienst voor het secundair onderwijs geactualiseerd, omdat de nood aan meer levensbeschouwelijke en religieuze geletterdheid van leerlingen steeds duidelijker bleek. Van de leerkrachten wordt verwacht dat zij leerlingen laten proeven van de christelijke traditie in al haar rijkdom en diversiteit, in wisselwerking met de actuele samenleving en de persoon van de leerling. Dat vraagt niet alleen didactische professionaliteit en een van binnenuit begrepen christelijke spiritualiteit, maar ook een gedegen theologische en godsdienstwetenschappelijke kennis. Om (toekomstige) leerkrachten en docenten daarbij maximaal te ondersteunen zijn in dit boek voor de tweede graad van het secundair onderwijs toegankelijke en beknopte handvatten voorzien, gebaseerd op de meest recente theologische inzichten.https://halewijn.info/catalogus/letter_en_geest_deel_ii_tweede_graad_secundair_onderwijs
268.252 --- Godsdienstleerplannen: secundair onderwijs --- 268.252 Godsdienstleerplannen: secundair onderwijs --- 456.8 --- godsdienst --- didactiek --- didactiek algemeen - vormingsgebieden, gezondheidseducatie, godsdienstonderwijs, mondiale vorming, verkeersonderwijs --- Rooms-Katholieke Kerk --- Catechese --- Christendom --- Samenleving --- Onderwijs --- 485.7 --- Godsdienst --- secundair onderwijs --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk onderwijs --- Godsdienstonderwijs --- Leerplan --- Godsdienstige opvoeding --- Levensbeschouwelijke vorming ; didactiek --- Kinderen en religiositeit --- Doctrine of God (christianism) --- Christian religion --- Didactics of religion --- geloven --- religieuze opvoeding
Choose an application
Ook in de derde cyclus krijen de kinderen een bijbeltje per leerjaar. In het 5e leerjaar is dat Verhalen van Paulus.De kinderen komen in contact met een selectie van de mooiste brieven van Paulus, waardoor ze zich een beeld vormen van de centrale figuur in deze verhalen. Door de prachtige en expressieve kleurprenten kunnen de kinderen de boeiende verhalen stap voor stap volgen en mee beleven.
Nieuwe Testament --- Didactics of religion --- Bible --- bijbelverhalen (genre) --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- Paul [Apostle] --- Bijbel --- C1 --- bijbelbewerking --- bijbelbewerkingen --- N.T. --- kinderen --- 222 --- Bijbelverhalen --- Paulus --- 225 --- bijbelverhalen --- Catechese ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Godsdienst --- NieuweTestament --- 478.6 --- godsdienst --- schoolboeken --- 224 --- Kerken en religie --- Bijbelbewerkingen --- didactiek basisonderwijs - godsdienstonderwijs, levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- N.T --- Lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- Bijbelverklaringen --- Basisonderwijs --- Paulus (apostel) --- Bijbelverklaring --- 456.8 --- didactiek algemeen - vormingsgebieden, gezondheidseducatie, godsdienstonderwijs, mondiale vorming, verkeersonderwijs
Choose an application
Levensvragen leiden een rusteloos bestaan in de mind set van vele tijdgenoten. De pluraliteit van antwoorden die in een post-seculiere samenleving voorhanden zijn, maakt het er voor vele kinderen, jongeren en jongvolwassenen niet makkelijker op. Zij hebben recht op solide en eerlijke inzichten, aansluitend bij hun eigen levensbeschouwelijke zoektocht. In Inclusieve godsdienstpedagogiek vat de auteur levensbeschouwelijke vorming op school (het vak 'godsdienst' in Vlaanderen en 'godsdienst/levensbeschouwing' in Nederland) inclusief op: elke leerling heeft recht op dit vak, opgevat als 'ontmoetingsleren'. Het betoog ontwikkelt zich in zeven stappen: de context van de school, de narratieve en communicatieve dimensie van levensbeschouwelijke vorming, het belang van learning communities, theologiseren met kinderen en jongeren, bijbeldidactiek en de persoon van de leraar tussen professionaliteit en spiritualiteit. De auteur heeft in de loop der jaren veel ervaring opgedaan in onderwijs (aan de universitaire lerarenopleidingen van Leuven, Tilburg en Dortmund), onderzoek en internationale netwerking. De verbinding van theorie en praxis, die hem in zijn werk met studenten zo dierbaar is, staat ook hier centraal. Het boek is geschreven voor studenten in de lerarenopleiding, maar eveneens voor al wie interesse heeft in godsdienst en levensbeschouwing. (Bron: KU Leuven)
Didactics of religion --- Religion --- Study and teaching --- Philosophy --- 478.6 --- pedagogie --- didactiek --- godsdienst --- levensbeschouwing --- inclusief onderwijs --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- Levensbeschouwing --- Theologie --- Bijbel --- 244.5 --- Godsdienstonderricht --- godsdienstpedagogiek --- 268.22 --- 456.8 --- C6 --- religieuze vorming --- pedagogiek --- 268.22 Geloofsopvoeding op school--(algemeen) --- Geloofsopvoeding op school--(algemeen) --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Catechese - Godsdienstonderwijs --- didactiek algemeen - vormingsgebieden, gezondheidseducatie, godsdienstonderwijs, mondiale vorming, verkeersonderwijs --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Godsdienstpedagogie --- Godsdienst --- Onderwijs --- Geloofsopvoeding --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Sport --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Pastoraal --- Godsdienstonderwijs
Choose an application
In de tweede cyclus biedt Sterren aan de hemel een bijbeltje per leerjaar. Voor het 3e leerjaar is dat Verhalen van Jozef met tien boeiende verhalen over Jozef.
bijbelverhalen (genre) --- Oude Testament --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- Joseph of Egypt --- Bijbel --- Jozef van Egypte --- C1 --- bijbelbewerking --- kinderen --- bijbelverhalen --- O.T. --- 222 --- Bijbelverhalen --- Jozef --- 221 --- Catechese ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Godsdienst --- 478.6 --- godsdienst --- schoolboeken --- 224 --- Kerken en religie --- Bijbelbewerkingen --- didactiek basisonderwijs - godsdienstonderwijs, levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- O.T --- Lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- Bijbelverklaringen --- Basisonderwijs --- Jozef (vader van Jezus) --- Bijbelverklaring --- Sint-Jozef (heilige) --- Jozef (zoon van Jakob) --- 456.8 --- didactiek algemeen - vormingsgebieden, gezondheidseducatie, godsdienstonderwijs, mondiale vorming, verkeersonderwijs
Choose an application
Deze kinderbijbel bevat een 30-tal verhalen over Jezus of verteld door Jezus. Op de prachtige, expressieve kleurprenten kunnen kinderen de verhalen stap voor stap volgen. Op die manier kunnen ze zich een mooi beeld vormen van Jezus, de centrale figuur in deze verhalen. De verhalen zijn geschreven in een eenvoudige verteltaal. Toch zijn de auteurs erin geslaagd trouw te blijven aan de oorspronkelijke teksten uit het Nieuwe Testament.Bron: https://www.plantyn.com/webshop/product/sterren-aan-de-hemel-verhalen-van-jezus-9789031735174
Nieuwe Testament --- bijbelverhalen (genre) --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- Jesus Christ --- Bijbel --- C1 --- bijbelbewerking --- kinderen --- kinderbijel --- N.T. --- Bijbelverhalen --- Jezus --- 225 --- bijbelverhalen --- kinderbijbel --- Nieuw Testament --- Catechese ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Godsdienst --- 478.6 --- godsdienst --- schoolboeken --- Kerken en religie --- didactiek basisonderwijs - godsdienstonderwijs, levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Jezus Christus --- N.T --- Lager onderwijs --- Christus --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Bijbelverklaringen --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Bijbelverklaring --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- 456.8 --- didactiek algemeen - vormingsgebieden, gezondheidseducatie, godsdienstonderwijs, mondiale vorming, verkeersonderwijs
Choose an application
Met Wereldvliegers maken kinderen op een speelse manier kennis met de verschillende levensbeschouwingen. De materialen kunnen op diverse manieren gebruikt worden:- Als kennismaking is het een memory- en kwartetspel.- Het centrale bordspel is een spel waarbij de kinderen in een stad op bezoek gaan bij families met verschillende levensbeschouwingen. Onderweg verzamelen ze getuigenissen.- Tot slot zijn er speelse activiteiten en tips voorhanden om het materiaal te gebruiken over een langere tijd, bv. tijdens een projectweek in de klas.De bedoeling is om kinderen inzicht te geven in de gelijkenissen en verschillen die er zijn en hen ook wegwijs te maken in de multiculturele samenleving, waarmee we vandaag de dag steeds meer en meer in contact komen.Bron: https://www.averbode.be/Pub/Site_Root/BE/samen-ontdekken,-leren,-groeien/Meta/Zoek?article=78332
Catechese ; basisonderwijs --- multiculturaliteit --- Levensbeschouwing --- 478.6 --- 478.1 --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Godsdienst. --- didactiek lager onderwijs ; levensbeschouwing --- Godsdienst --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- Multiculturele samenleving --- Diversiteit --- Mondiale vorming --- Wereldgodsdiensten --- Didactics of religion --- multiculturele samenleving --- wereldgodsdiensten --- levensbeschouwing --- Wereldgodsdienst --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Inclusie --- Maatwerk --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- 476.8 --- didactiek basisonderwijs - geestelijke stromingen --- 456.8 --- didactiek algemeen - vormingsgebieden, gezondheidseducatie, godsdienstonderwijs, mondiale vorming, verkeersonderwijs
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|