Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Didactics --- Kinderpsychologie --- Methodologie --- Méthodologie --- Opvoedkunde --- Psychologie de l'enfant --- Pédagogie --- #GSDBP --- Leren --- Onderwijskunde --- 940483.jpg --- Didactiek --- 371.3
Choose an application
In dit boek wordt kritisch gereflecteerd over de interactie tussen enerzijds opvoeding en onderwijs en anderzijds maatschappij en cultuur. Centraal staat de stelling dat menselijke ontwikkeling verwikkeld is in allerlei netwerken van relaties. Om deze stelling te toetsen wordt een globaal overzicht gepresenteerd van de meest gezaghebbende theorieën en onderzoeksresultaten van 1960 tot heden. Tegelijkertijd worden herhaaldelijk kritisch vragen gesteld bij de vooronderstellingen van die inzichten en onderzoeksresultaten.
Pedagogiek en onderwijskunde --- Handboeken en inleidingen. --- onderwijssociologie --- Objectives of teaching --- Developmental psychology --- Educational psychology --- 450.42 --- Democratisering van het onderwijs --- Gezinsopvoeding --- Onderwijskunde --- Pedagogiek --- Relatie onderwijs - maatschappij --- Rendement --- Schoolorganisatie --- Waardevorming --- onderwijs --- onderwijskunde --- opvoeding --- Onderwijs en maatschappij --- 111518.jpg --- 450.4 --- Cultuur --- Maatschappij --- Onderwijs --- Westers --- Academic collection --- #PBIB:2000.1 --- #PBIB:gift 2000 --- #SBIB:316.334.1O340 --- #SBIB:37H0 --- 37.012.5 --- 37.013 --- 700 Pedagogie --- #A0006A --- 37.012.5 Vergelijkende opvoeding. Comparatieve pedagogie --- Vergelijkende opvoeding. Comparatieve pedagogie --- 37.013 Pedagogiek --(algemeen) --- Pedagogiek --(algemeen) --- Onderwijssociologie --- (zie ook: Pedagogiek) --- (zie ook: Onderwijskunde) --- 37 --- onderwijssociologie, democratisering van het onderwijs --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Pedagogie --- 37.013 Pedagogy --- Pedagogy
Choose an application
Twaalf persoonlijke en inspirerende perspectieven zijn hier in een bundel bijeengebracht. Ze zijn geschreven door een groep die heel gevarieerd is maar één in wat hen bindt. Ze schrijven allen vanuit hun droom over mens, samenleving en wereld. Een droom die richting geeft aan hun visie op onderwijs, hun opvatting over dialoogschool en de relatie daarvan met identiteit en diversiteit. De auteurs beperken zich niet enkel tot het geven van 'richting' aan het (katholiek) onderwijs; ook de 'inrichting' van de dialoogschool krijgt aandacht in de ideeën en voorstellen vanuit het eigen perspectief. Wie interesse heeft voor onderwijs, de toenemende diversiteit en een herrijking van identiteit zal zich in al zijn dimensies aangesproken weten om me te denken en te handelen.
Teaching --- C6 --- multiculturele samenleving --- 451.2 --- 451.9 --- onderwijs --- diversiteit --- identiteit --- 268.221 --- Katholiek onderwijs ; Vlaanderen --- 268.221 Kerk en school. Christelijke school --- Kerk en school. Christelijke school --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Onderwijs Belgie : Overige --- Katholiek onderwijs --- Vlaanderen --- Emigratie --- Pastoraal --- Onderwijskunde
Choose an application
7
Zingeving --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- Geloof --- Catechese (geloofsopvoeding) --- 371.78 --- 37.017 --- #gsdb11 --- C1 --- 37.017 Opvoedingsidealen --- Opvoedingsidealen --- 371.78 Geestelijke gezondheidszorg in het onderwijs --- Geestelijke gezondheidszorg in het onderwijs --- Kerken en religie --- Philosophical anthropology --- Didactics of religion --- Didactics of secundary education --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Fundamentele pedagogiek.
Choose an application
Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Sociale agogiek --- algemeen. --- handboeken en inleidingen. --- jeugdwerk- en beleid. --- Onderwijs. --- education --- onderwijssociologie --- onderwijs --- Sociology of education --- pedagogiek --- School management --- Belgium --- 304 --- 37 --- Maatschappelijke vraagstukken --- Onderwijs --- Educational sociology --- Education --- Aims and objectives --- Onderwijs: filosofie --- Onderwijs: toekomstperspectieven --- 450.42 --- Samenleving --- onderwijssociologie, democratisering van het onderwijs --- 316.4 --- Onderwijssociologie --- #GGSB: Jongeren --- Z371 --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- Z++95/02 --- #A9510A --- onderwijs en maatschappij --- 450.41 --- Onderwijsfilosofie --- 37 Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- 450.4 ) Onderwijsvernieuwing --- autonomie --- onderwijskunde --- #PBIB:+110.10 --- ontwikkelingen --- oriëntering --- tendensen --- Onderwijsvernieuwing --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- 450.4 --- onderwijskunde (ler) --- Onderwijs en maatschappij --- 37.014 --- Beleid --- Toekomstvisies --- Waarden --- Leefgemeenschap --- onderwijs en sociaal milieu --- schoolbeleid --- onderwijspolitiek --- #GSDBP --- #SBIB:316.334.1O310 --- #SBIB:316.334.1O200 --- #SBIB:IO --- 37.013 <493> --- 37.012 <493> --- 371.014 <493> --- #A9505A --- #KVHB:Onderwijs --- #KVHB:Onderwijsbeleid --- #KVHB:Maatschappij --- BE / Belgium - België - Belgique --- 476 --- 470 --- Enseignement Onderwijs --- 371 --- 371.2 --- 371.1 --- Sociologisch onderzoek i.v.m. doelstellingen in het onderwijs (onderwijssystemen) --- Onderwijsbeleid en organisatie: algemeen --- Economie van de opvoeding --- Openbaar onderwijs: algemeenheden --- 37 Education --- 370 --- Onderwijsfilosofie (Onderwijsvisie) --- Onderwijskunde --- Onderwijsonderzoek --- Toekomstvisie --- Waarde (ethiek) --- Analyse --- Evaluatie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Samenlevingsvorm --- Jongeren --- Catechese (geloofsopvoeding)
Choose an application
Wat betekent de toenemende digitalisering voor de manier waarop we kennis verwerven en voor de vormgeving van ons onderwijs? Volgens velen moeten we ons herbezinnen op het onderwijs om de leerlingen en studenten adequaat voor te bereiden op de eenentwintigste eeuw. Digitale vaardigheden worden veel genoemd. De verwachtingen zijn bijna utopisch. Maar wat brengt de digitale revolutie nu daadwerkelijk teweeg in ons leven en denken? Wat lijkt perspectiefrijk? Wat blijken valkuilen?
onderwijs --- 371 --- ict --- digitalisering --- 477.9 --- Computer assisted instruction --- Developmental psychology --- 454.51 --- Digitalisering --- Onderwijs --- Audiovisuele leermiddelen --- ICT ; onderwijs --- Onderwijs en internet --- Jongeren en internet --- Kinderen en internet --- 454.52 --- Computer ondersteund onderwijs --- BPB9999 --- PXL-Central Office 2017 --- onderwijskunde --- onderwijsfilosofie --- ICT in het onderwijs
Choose an application
Christian education --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Philosophy. --- Didactische theorieën. --- Enseignement de la religion --- Godsdienstonderwijs --- Huldeboeken --- Lombaerts, Herman --- Mélanges --- 268 <082> --- 268 --- -Academic collection --- #gsdb11 --- Education, Christian --- Religious education --- Theology, Practical --- Spiritual formation --- Theology --- Catechese. Godsdienstonderwijs--Feestbundels. Festschriften --- Catechese. Godsdienstonderwijs --- Philosophy --- Study and teaching --- Academic collection --- Christian education (Theology) --- Christian education - Philosophy --- Education religieuse
Choose an application
Het spel is bedoeld voor alle soorten werknemers. Het kan worden gebruikt in bijvoorbeeld werkoverleg, bezinnings-, kennismakins- of trainingssituaties en in managementteams.
#A0312A --- 720 Onderwijs --- onderwijs --- onderwijssociologie --- levensbeschouwing --- godsdienst --- 433.2 ) Morele en religieuze opvoeding --- religie --- 37.014 --- Godsdiensten --- Ideologieën --- Islam --- Leraren --- Onderwijs --- Pedagogie --- 041175.jpg --- Katholiek onderwijs --- Ondewijs: waarden --- Catechese --- Onderwijs en ideologieën. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Onderwijs. --- Didactische theorieën. --- Teaching --- levensbeschouwelijke opvoeding --- Religious studies --- Waardevorming; onderwijs --- Opvoeding en onderwijs --- Waarden --- Godsdienst --- Opvoeding --- Waarde (ethiek) --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Sport --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
Het lang verwachte opvoedingsboek voor de groeiende groep ouders in éénoudergezinnen. Zo stippel je als alleenstaande ouder je eigen opvoedingsweg uit: welke dromen koester je voor je kinderen, wat is volgens jou de ideale omgeving voor opgroeiende kinderen? Met tientallen getuigenissen en tips.
Pedagogiek en onderwijskunde --- Gezinspedagogiek. --- Educational sciences --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- 376.5 --- #PBIB:2004.2 --- #gsdbP --- Academic collection --- #KVHB:Gezinsopvoeding --- #KVHB:Opvoeding --- 322.3 --- familie --- gezin --- opvoeding --- 433.9 --- Echtscheiding --- Eenoudergezin --- Gezinsopvoeding --- Opvoeding --- 37.013 --- Eénoudergezinnen --- Eénouderkinderen --- Gezin --- Kinderen --- Onderwijs --- Samenleving --- eenoudergezinnen --- 376.5 Onaangepasten: onderwijs. Gedragsgestoorden opvoeding. Moeilijk opvoedbare kinderen. Opvoedingsmoeilijkheden --- Onaangepasten: onderwijs. Gedragsgestoorden opvoeding. Moeilijk opvoedbare kinderen. Opvoedingsmoeilijkheden --- Eenoudergezinnen --- Overige onderwerpen --- 392.3 --- 37 --- Opvoeding en onderwijs --- Alleenstaanden --- Opvoedingsondersteuning --- Alleenstaande --- Single mothers --- Single parents --- Single fathers --- Upbringing --- Book --- Experiences
Choose an application
Op de dvd worden Kader Abdolah, Durre Ahmad en Cyrille Vael uitvoerig bevraagd over de noodzaak van verbeelding, droom en symboliek. Visueel antropoloog Laurent Van Lancker brengt hen in beeld. Meer dan ooit is er nood aan interculturele dialoog. Kinderen kunnen best van jongs af in die dialoog opgevoed worden. Het onderwijs zou de grote voortrekker moeten zijn. Maar waar halen leerkrachten hiervoor de inspiratie? Marc Colpaert zet hen op weg. Vertrekkend vanuit zijn persoonlijk verhaal en rijke levenservaring betrekt hij de lezer op zijn zoektocht naar de plaats en de betekenis van de ander. De queeste voert ons weg uit de filosofische en psychologische dwalingen van de 20ste eeuw. Martin Buber, Emmanuel Levinas en Ivan Boszormenyi-Nagy worden op een ongebruikelijke manier voorgesteld en getoetst op hun betekenis voor de interculturele dialoog. Zij zijn een opstap naar nieuwe manieren van werkelijkheidsbeleving, die beeldrijk verwoord worden door schrijvers en kunstenaars als Edwin Jacobs, Karen Armstrong, Raimon Panikkar, Durre Ahmad, Kader Abdolah, Chokri ben Chikha en vele anderen. De conclusie is dat je de werkelijkheid niet alleen kunt vatten met de taal van de rede, met de logos. Elke cultuur geeft aan dat zingeving gerealiseerd wordt vanuit een ander taalgebruik, vanuit de taal van de mythos.
Interculturele opvoeding --- Intercultureel onderwijs --- Multicultureel onderwjs --- Lerarenopleiding --- 454.6 --- intercultureel onderwijs --- KHM --- interculturele opvoeding --- 37.017 --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Geloof --- #GGSB: Pastoraal --- 734 Multicultureel onderwijs --- #KVHA:Interculturaliteit --- #KVHA:Interculturele communicatie --- #KVHA:Interculturele opvoeding --- #KVHA:Onderwijskunde --- 130 --- 371 --- cultuurfilosofie --- 130.2 --- 37 --- Abdolah Kader --- Ahmad Durre --- Armstrong Karen --- Boszormenyi-Nagy Ivan --- Buber Martin --- Jacobs Edwin --- Levinas Emmanuel --- Panikkar Raimon --- ben Chikha Chokri --- creativiteit --- filosofie --- lerarenopleiding --- onderwijs --- verbeelding --- 313 --- beeldvorming --- cultuurverschillen --- gelijke kansen onderwijs --- interculturalisatie --- symbolen --- 474.6 --- Creativiteit --- Godsdienst --- Koran --- Kunst --- Levinas, Emmanuel --- Mystiek --- Taoïsme --- Troje --- Volksgeloof --- Wetenschap --- intercultureel onderwijs (ler) --- 071293.jpg --- sociale opvoeding --- 37.017 Opvoedingsidealen --- Opvoedingsidealen --- Cultuurfilosofie. Cultuurpsychologie --- Onderwijskunde --- Rassen- en minderhedenvraagstuk - Vluchtelingenvraagstuk --- (zie ook: Mondiale vorming) --- (zie ook: onderwijs (wetenschap)) --- 008 --- 37.03 --- Philosophy and psychology of culture --- Teaching --- Islam --- departement Gezondheidszorg 07 --- 371.3:7 --- Onderwijs en diversiteit --- DVD's --- Interculturaliteit en beeldvorming --- Onderwijs ; leermethoden ; architectuur en kunst --- Contains audio-visual material --- Sociale agogiek --- Vrijetijds-, toerisme- en cultuuragologie. --- Intercultureel onderwijs. --- interculturaliteit --- islam --- Multicultural education --- Imagination --- Myth --- Study and teaching --- Opvoeding en onderwijs --- Interculturele pedagogiek --- Multiculturaliteit --- Onderwijs --- multiculturele samenleving --- Interculturaliteit --- 37.014 --- 071294.jpg --- 370 --- onderwijsfilosofie --- Sociology of culture --- Sociology of education --- Didactics of social education --- Primary education --- Secondary education --- Didactics --- Opvoeding --- Multiculturalisme --- Musiceren --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Geloof --- Pastoraal --- Culture --- Philosophy --- Imagination (Philosophy) --- Intercultural communication
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|