Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Mateloosheid. Dat is hét kenmerk van de moderne tijd. Die staat daarmee haaks op de grote Europese Traditie, die teruggaat op Athene en Jeruzalem. Want in die Traditie gaat het om de juiste Maat, maathouden, maatvoering, matigheid. De kerngedachte is dat de juiste Maat te vinden is in de werkelijkheid, al is ze niet zichtbaar. Men moet er oog voor hebben. Er is een juiste maat in kleding, een juiste maat in eten en drinken, een juiste maat in werken en ontspannen, in vreugde en verdriet, in vrijheid en gelijkheid, ja, in alles. Tact is een vorm van maatvoering. Redelijkheid is dat ook. Goed en kwaad zijn uiteindelijk niets anders dan maat houden.Dit inzicht, deze wijsheid, is weggevaagd door de ideologieën van de Verlichting en de Romantiek, die de moderne wereld domineren. Het zijn beide ideologieën van de oneindigheid, dat wil zeggen mateloosheid. De Verlichting zoekt het heil in de eindeloze economische en technologische vooruitgang, de oneindige bevrediging van de begeertes. De Romantiek zoekt het geluk in eindeloos experimenteren en de eindeloze introspectie, op zoek naar het oneindige Zelf.Het gevolg is een wereld die uit het lood is geslagen en een mens die niet weet waar hij het zoeken moet. Terwijl het zo eenvoudig is: de juiste Maat.Onze voorouders wisten het. Wij zijn het vergeten. Dit boek stoft de Traditie af en brengt haar weer tot leven.
ethiek --- 17 --- General ethics --- Legal theory and methods. Philosophy of law
Choose an application
Christian pastoral theology --- Social welfare methods --- 253*3 --- #GGSB: Pastoraal --- 253*3 Pastoraal opbouwwerk --- Pastoraal opbouwwerk --- Pastoraal
Choose an application
Matching pivotal theorists and theories of religion alongside cutting-edge criticism from a team of leading contemporary scholars, this vibrant collection enables students to gain a balanced understanding of the diverse methods, theories, and theorists involved in the historical and methodological development of the study of religion. It can be used alongside Ivan Strenski's textbook, Thinking about Religion: An Historical Introduction to Theories of Religion, to offer a complete resource for introductory students of religious studies.Creates a useful mix of classic and contemporary responses to issues in the study of religion, ideal for those coming to the subject for the first time.Traces the major historical and methodological development of the study of religion in the modern West, enabling students to gain a balanced understanding of the diverse methods, theories, and theorists involved.Primary theorists featured include Cherbury, Durkheim, Eliade, Frazer, Freud, Hume, Brede Kristensen, Malinowski, Max Müller, Ninian Smart, Robertson Smith, Spinoza, Tylor, and Weber.Contemporary contributors include Winston Davis, Sidney Hook, Robert Alun Jones, Karl Menninger, Sam Preus, Philip Rieff, Robert Segal, Georges Sorel, George Stocking, and William Dwight Whitney.
Religious studies --- Religion. --- 291 --- Godsdienstwetenschap: vergelijkend --- Religion --- Religion, Primitive --- Atheism --- God --- Irreligion --- Religions --- Theology --- study of religion --- theories of religion --- methods in the study of religion --- methodology --- theorists
Choose an application
Een aantal kernpunten uit het gehele proces van de hulpverlening wordt in een kader geplaatst dat een beter inzicht in het eigen functioneren in hulpsituaties kan bieden. Achtereenvolgens worden o.a. de kenmerken van de helper, de diverse denkrichtingen over het hulpverleningsproces, het proces zelf, een aantal fundamentele vaardigheden en het begrijpen, de ondersteuning en de opvang in crisissituaties beschreven
hulpverleningsproces --- cliënten-welzijnswerkers --- 615.851 --- 361.2 --- 361.05 --- Psychotherapie. Pschychoanalyse als therapie --- sociale verpleegkunde --- Hulpverlening --- Maatschappelijk werk --- gesprekstherapie --- hulpverlening --- Christian pastoral theology --- Social welfare methods --- #GSDBP
Choose an application
Chinese meditation --- mind control --- Ch'an schools --- Mahayana schools --- Taoist schools --- China --- self-cultivation --- Chinese Buddhism --- Buddhism --- meditational methods --- Zen --- Chinese yoga
Choose an application
General ethics --- Legal theory and methods. Philosophy of law --- Droit --- Ethique philosophique --- Recht --- Wijsgerige ethiek --- #GBIB:SMM --- #GROL:SEMI-1-05'19' --- #gsdb5 --- #GBIB:CBMER --- 17 --- 34 --- Recht en moraal --- C1 --- ethiek --- Kerken en religie
Choose an application
presentie --- Christian pastoral theology --- Social welfare methods --- #SBIB:316.8H30 --- #GGSB: Pastoraal --- cliënten-welzijnswerkers --- welzijnswerk, methoden --- Professies en methoden in het welzijnswerk: sociaal werk, vrijwilligerswerk, hulpverleningsmethoden … --- 361.05 --- 361.1 --- Welzijnszorg --- Hulpverlening --- Achterstelling --- Beroepspraktijk --- Methodiek --- Presentie-benadering --- Pastoraal --- Zorg- en welzijnssector --- Discriminatie --- Presentiebenadering --- Pastoraat
Choose an application
Sociology of social care --- sociale dienstverlening --- welzijnswerk --- Social welfare methods --- Assistance sociale --- Bien-être social --- Maatschappelijk welzijn --- Maatschappelijk werk --- Social service --- -364.444 <492> --- Benevolent institutions --- Philanthropy --- Relief stations (for the poor) --- Social service agencies --- Social welfare --- Social work --- Human services --- 364.444 <492>
Choose an application
« Justice sociale » est pour tous aujourd’hui le nom d’un malaise et d’une tâche sans fin. Ce problème général, des praticiens l’ont relancé avec insistance durant deux années auprès d’amis engagés dans la recherche et l’enseignement en sciences humaines et morales. Les visées différentes ont fait apparaître d’abord que les solutions proposées et pratiquées au nom d’une doctrine politique ou économique restent de portée fort brève et engendrent ou accroissent souvent un climat de scepticisme, que ne compense pas le courage pourtant réel de l’action. De plus, en posant sérieusement la question de la justice sociale, chacune des disciplines ici concernées se voit obligée de reconnaître son enracinement dans deux évidences : la première, qu’il n’y a pas de limite supérieure à la dépense quand il s’agit d’assurer plus de dignité humaine; la seconde, qu’il faut que cette dépense soit efficace. Le savoir théorique tend par nature à séparer ces deux évidences en les rationalisant. Par contre, ceux que leur tâche quotidienne voue à promouvoir l’efficacité de la dépense perdent facilement de vue l’invitation dynamique que constitue l’infini de l’égale dignité pour tous. Puissent ces textes en leur incontestable naïveté amorcer un échange actif entre praticiens et théoriciens.
241.65*2 --- 177.9 --- Theologische ethiek: sociale rechtvaardigheid --- 241.65*2 Theologische ethiek: sociale rechtvaardigheid --- Political Philosophy --- Philosophy of law --- #gsdb5 --- Social ethics --- Political philosophy. Social philosophy --- Legal theory and methods. Philosophy of law --- Morale sociale catholique --- Sociale ethiek (Katholieke). --- Sociology --- justice sociale --- dignité humaine --- dépense publique --- invitation --- théorie --- pratique
Choose an application
454.4 --- Attitudes --- Evaluatie --- Gedragingen --- Gedragspatronen --- Onderwijs --- Opvoeding --- Attitude --- 450.6 --- Attituden --- Teaching --- didactiek --- Didactiek --- Evaluatie (Beoordeling) --- 371.26 --- Gedrag --- #GSDBP --- Enseignement Onderwijs --- Productivité Productiviteit --- Evaluation Evaluatie --- onderwijs --- gedrag --- attitudes --- 419.3 --- Didactiek : evaluatie --- Evaluatie van attitudes --- E93/1410.jpg --- didactiek: evaluatie --- Academic Training --- Educational Technics --- Educational Techniques --- Pedagogy --- Teaching Methods --- Technics, Educational --- Techniques, Educational --- Training Activities --- Training Technics --- Training Techniques --- Activities, Training --- Educational Technic --- Educational Technique --- Method, Teaching --- Methods, Teaching --- Pedagogies --- Teaching Method --- Technic, Educational --- Technic, Training --- Technics, Training --- Technique, Educational --- Technique, Training --- Techniques, Training --- Training Activity --- Training Technic --- Training Technique --- Training, Academic --- 371.26 Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Resultaten en selectie --- 371.3 --- (zie ook: Schoolrapporten) --- Opinions --- Opinion --- Intention --- Education --- Didactic evaluation --- Attitude. --- Teaching. --- Activity, Training
Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|