Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Elke hulpverlener kijkt door een bepaalde bril, gebruikt een referentiekader om zicht te krijgen op de problemen van zijn cliënt. Het 'systeemdenken', ontwikkeld in Palo Alto, biedt zo'n kader om de complexiteit van menselijke problemen te verkennen. Mensen maken deel uit van één en meestal meer systemen of netwerken (gezin, familie, team, ...). Om het gedrag van mensen te begrijpen en te veranderen, moet de hulpverlener deze systemen kennen en weten hoe hij daarop in kan grijpen. Dit wordt in het eerste deel toegelicht. Het tweede deel behandelt de communicatietheorie, aan de hand van talrijke voorbeelden uit het dagelijkse leven. Deze theorie helpt de hulpverleners de situaties van de eigen cliënten te analyseren. Deze herziene uitgave hebben de auteurs op diverse plaatsen verder verfijnd -mede op suggesties van gebruikers, onder wie vele cursisten uit vormingsprogramma's en studenten.
communicatie --- sociaal gedrag --- systeemgericht welzijnswerk --- communicatie in de hulpverlening --- communicatietheorie --- systeemtheorie --- 321.3 --- Open systemen --- hulpverlening --- informatieverwerking --- maatschappelijk werk --- orthopedagogiek --- 007 --- 361.413 --- Communicatie in de hulpverlening --- Communicatie --- Loyaliteit (loyauteit) --- Systeemdenken in de hulpverlening (contextuele hulpverlening, systeemtherapie) --- Systeemdenken --- Systeemtheorie --- Systeemtherapie (contextuele hulpverlening) --- Welzijnswerk (hulpverlenen, hulpverlening, hulpvraag, social support) --- groepen --- sociale netwerken --- systeemdenken --- 301.15 --- 361.1 --- 361.2 --- Methodiek --- Hulpverlening --- Systeemtheorie (sociale wetenschappen) --- methodiek --- methodiek. --- hulpverlening. --- Methodiek. --- Hulpverlening. --- Social welfare methods --- Sociology of social care --- methoden van het sociaal werk
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|