Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
942-50-8
82-93 --- jeugdliteratuur --- keuzelijsten --- leesbevordering --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur
Choose an application
82-93 --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Didactics --- Information user --- Literature
Choose an application
1-7
Book history --- Graphic arts --- 655.533 --- 82-93 --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Boekillustratie --- Illustratietechnieken --- Illustratietechniek
Choose an application
Choose an application
Jeugd --- Jeunesse --- Letterkunde --- Littérature --- 82-93 --- Jeugdliteratuur --- Literatuuronderwijs --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Children's literature --- Study and teaching --- Methodology
Choose an application
Choose an application
Dit boek is bedoeld als eerste kennismaking met de hedendaagse jeugdliteratuur, waarinnaast voor de hand liggende onderwerpen als het sprookje en gedichten, ook onder meer onderwerpen als strips, omgaan met boeken op school, boeken voor moeilijk lezende kinderen en schoolmediatheekdiensten besproken worden.
Book history --- Didactics of Dutch --- Children's literature. Juvenile literature --- Psychological study of literature --- didactiek --- leesbevordering --- 82-93 --- Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Didactiek van het Nederlands. --- Didactiek. --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur. --- Leesbevordering. --- Psychologische literatuurstudie. --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- jeugdliteratuur
Choose an application
In dit boek wordt het fenomeen jeugdliteratuur vanuit verschillende invalshoeken op een wetenschappelijke wijze benaderd. Vanuit de specifieke communicatiesituatie die ontstaat wanneer een volwassene zich richt tot een jonge lezer, belicht de auteur de consequenties hiervan voor de jeugdliteratuur. Verder wordt onder meer aandacht besteed aan de aparte status en het eigen karakter van de jeugdliteratuur. Daarna volgt nog een kort overzicht van de vele genres, elk met eigen mogelijkheden en grenzen. In een laatste hoofdstuk worden een aantal bedenkingen in verband met analyse en evaluatie geformuleerd. (Bron: covertekst)
Children's literature. Juvenile literature --- Psychological study of literature --- Children --- Children's literature --- Books and reading --- History and criticism. --- Academic collection --- #KVHA:Jeugdliteratuur --- 82-93 --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- History and criticism --- 071870.jpg --- Jeugdliteratuur --- 829.9 --- jeugdliteratuur
Choose an application
Nog niet zo lang geleden kropen we onder lichte dwang, uiteraard om acht uur onder de wol. Soms kwamen een zandmannetje, sprookjesprins of boze stiefmoeder langs. Op andere momenten wiegden we onszelf noodgedwongen in slaap. Dit boek is in de eerste plaats een doe-het-zelf-gids voor handige en iets minder handige Harrys en Henriëttas in voorleesland. Spoken de volgende vragen ook door uw hoofd?Wat is het nut van voorlezen?Hoe word ik een goede voorlezer?Waar vind ik een goed voorleesboek?Aan wie lees ik voor?
Didactics of Dutch --- voorlezen --- leesopvoeding --- Voorlezen --- 433.7 --- 82.93 --- Prentenboek --- Leesopvoeding --- Leesbevordering --- Children --- Books and reading --- Reading --- Parent participation --- PXL-Education 2015 --- opvoeding --- lezen
Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|