Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
606.6 --- sociale psychiatrie --- psychiatrie --- crisisinterventie --- geestelijke gezondheidszorg --- (zie ook: geestelijke gezondheidszorg) --- cliëntgericht werken --- sociaal culturele context --- Geestelijke gezondheidszorg --- Psychiatrie --- Sociale psychiatrie --- hulpverlening --- Psychiatry
Choose an application
In het dagelijkse werken met cliënten krijgen hulpverleners voortdurend feedback. Van gefronste wenkbrauwen tot uitgeschreven antwoorden op de tevredenheidsvragenlijst: elke cliënt kan op elk moment, gevraagd of ongevraagd, feedback geven over elk aspect van de hulpverlening. Het werk is gestoeld op concrete praktijkervaringen en gericht op elke hulpverlener die bewust cliëntenfeedback wil inzetten in de hulpverlening. Het is een concreet hulpmiddel om hulpverleners te laten reflecteren over het verzamelen en vertalen van cliëntenfeedback en geeft een antwoord op de vraag hoe we oog kunnen hebben voor elke vorm van feedback. Dit boek maakt op een praktische en verstaanbare manier duidelijk hoe cliëntenfeedback kan bijdragen tot een kwalitatief hulpverleningsaanbod
Kwaliteitszorg --- Jeugdzorg. --- feedback --- cliënt-hulpverlener relatie --- Social policy and particular groups --- jeugdhulpverlening --- Social welfare methods --- Communicatie ; hulpverlening --- Kwaliteitszorg ; jeugdzorg --- 323 --- cliëntenparticipatie --- cliëntgericht werken --- Jeugdhulpverlening --- Jeugdzorg --- communicatie --- Communicatie in de hulpverlening --- jeugdzorg --- communicatie in de hulpverlening --- 364.044 --- Cliënten --- Feedback --- Methodiek --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- 362.7 --- 361.2 --- PXL-Social Work 2015 --- hulpverlening --- reflecteren --- Relatie cliënt --- Cliëntenparticipatie --- Cliëntgericht werken
Choose an application
6097
321.3 --- 601.5 --- 613.44 --- cliëntgericht werken --- gezondheidszorg --- hulpverlening --- kwaliteitszorg --- methodiek --- organisatieleer --- verpleegkunde --- vraaggestuurde zorg --- zorgverlener --- zorgverlening --- gezondheidszorg (gezondheidsbeleid, sociale geneeskunde) --- vraaggerichte zorg --- Methodiek --- Organisatie van de gezondheidszorg --- Interne organisatie --- Patiënten --- Patiënt-therapeut relatie --- Verpleegplan --- Patiënt --- Relatie therapeut - patiënt --- Rechten --- Leerling --- Jongere --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
5740
Personnel management --- vraaggestuurde zorg --- coaching --- cliënt-hulpverlener relatie --- Didactic strategies --- Hygiene. Public health. Protection --- Patiënten --- Patiënt-therapeut relatie --- Verpleegplan --- 321.3 --- 601.5 --- 613.44 --- cliëntgericht werken --- gezondheidszorg --- hulpverlening --- kwaliteitszorg --- methodiek --- organisatieleer --- verpleegkunde --- gezondheidszorg (gezondheidsbeleid, sociale geneeskunde) --- patiënt --- vraaggerichte zorg --- Methodiek --- Organisatie van de gezondheidszorg --- Interne organisatie --- 613.3 --- verpleegkundig management --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Patiënt --- Relatie therapeut - patiënt --- Rechten --- Leerling --- Jongere --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
00
Social medicine --- Sociology of health --- Organization theory --- vraaggestuurde zorg --- Gezondheidszorg ; organisatie --- Patiënten --- Patiënt-therapeut relatie --- Management --- Verpleegplan --- 321.3 --- 601.5 --- 613.44 --- cliëntgericht werken --- gezondheidszorg --- hulpverlening --- kwaliteitszorg --- management --- methodiek --- organisatieleer --- verpleegkunde --- gezondheidszorg (gezondheidsbeleid, sociale geneeskunde) --- Methodiek --- Organisatie van de gezondheidszorg --- Interne organisatie --- 613.3 --- verpleegkundig management --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Patiënt --- Relatie therapeut - patiënt --- Rechten --- Leerling --- Jongere --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Dit boek is bedoeld om mensen die met opvoeding bezig zijn weer te laten vertrekken van hun eigen mening, vanuit hun eigen gevoel en persoonlijkheid. Door de voorbeelden en oefeningen is dit, vooral op de praktijkafgestemde boek, ook bruikbaar om de eigen visie op opvoeding concreter te maken en hierover van gedachte te wisselen met andere ouders en opvoeders (boekcover)
Opvoeding. --- Rogeriaanse therapie. --- Educational sciences --- opvoeding --- 433.6 --- kinderpsychologie (gez) --- ontwikkelingspsychologie (gez) --- #GBIB:IDGP --- 416 --- 433.1 --- cliëntgericht werken --- pedagogiek --- pedagogische relaties --- 440 --- opvoeden (ler) --- 37.013 --- Basisbehoeften --- Gezin --- Hulpverlening --- Kinderen --- Opvoeding --- Rogeriaanse therapie --- Waarneming --- opvoedkunde --- Ontwikkelingspsychologie of genetische psychologie --- Opvoedingsstijlen --- Educational sciences. --- Erziehung. --- Opvoedingsmethoden. --- opvoeding.
Choose an application
Dit boek legt uit hoe bestaande modellen te ontrafelen, te vergelijken op gelijke noemers en ze uiteindelijk werkbaar te maken voor de eigen praktijk. Welke diagnose hoort bij welke verpleegkundige opvatting? Welke doelen en interventies maken deel uit van een zelfde model? Wat betekent een en ander voor het verpleegplan? En vooral niet te vergeten : wat betekent het voor de cliënt? Pas wanneer de verpleegkundige op dat soort vragen antwoord kan geven en aan de hand daarvan zijn keuzes kan maken, is hij in staat te werken volgens een verpleegkundig model. Met veel praktische tips.
616-083 --- 613 --- verpleegkunde --- verpleegkundige theorieën --- 613.22 --- Gordon methode --- Leininger-theorie --- Neuman-theorie --- Orem-theorie --- Van den Brink-Tjebbestheorie --- casestudies --- cliëntgericht werken --- gezondheidszorg --- holisme --- theorieën van de verpleegkunde --- verpleegplan --- 616.083.5 --- Systematisch verpleegkundig handelen (verpleegproces, svh) --- Theorieën van de verpleegkunde --- Verpleegplan --- Hypurgy. Care of patient. Hygiene of the sick. Nursing --- Verpleegkundig onderzoek - Theorieën --- 616-083 Hypurgy. Care of patient. Hygiene of the sick. Nursing --- 613.2 --- casestudies (gez) --- systematisch verpleegkundig handelen (gez) --- theorieën van de verpleegkunde (gez) --- verpleegplan (gez)
Choose an application
De verpleegkundige als zorgverlener gaat over de rol van de hbo-verpleegkundige als zorgverlener. Het meest basale aspect van de beroepsuitoefening: het methodisch directe zorg geven aan zorgvragers. Het boek behandelt nieuwe zorgconcepten ten aanzien van zorg waarin de dialoog met de patiënt centraal staat. Verpleegkundige zorg verlenen is meer en meer een dialoog met de zorgvrager. Het verpleegproces, vanaf vraagverheldering tot evaluatie, wordt dan ook vanuit twee invalshoeken belicht. Aan de ene kant is er het perspectief van de al dan niet mondige zorgvrager, met zijn behoeften, noden en wensen. Een man of vrouw, een autochtoon of allochtoon, een individu of een gezin, een vermogend mens of een thuisloze. Aan de andere kant, maar toch naast de zorgvrager, staat de professional, de verpleegkundige met haar deskundigheid. Zij is er verantwoordelijk voor dat aan de behoeften van de zorgvrager wordt tegemoetgekomen, maar ook dat de best mogelijke zorg verleend wordt. Een ware uitdaging!
Kwaliteitszorg --- Verpleegkunde. --- Gezondheidszorg --- Nederland. --- verpleegkundig beroep --- Nursing --- verpleegkundige theorieën --- verpleegkunde --- departement Gezondheidszorg 07 --- competenties --- gezondheidsonderwijs --- 613.21 --- 613.3 --- GVO --- beroepscompetenties --- cliëntgericht werken --- evaluatie --- methodiek --- preventie --- verpleegkundige anamnese --- verpleegkundige diagnose --- verpleegkundige interventies --- verpleegkundige vaardigheden --- vraaggestuurde zorg --- zorgverlener --- zorgvrager --- 616.083 --- Verpleegcompetenties --- Verpleegkundig beroep --- Zorgtheorie (theorie van zorg) --- beroepsprofiel (gez) --- competenties (gez) --- verpleegkundig beroep (gez) --- zorgverlening --- Basisverpleegkunde - Verpleegkundige interventies --- Beroep en opleiding --- Verpleegkunde --- Verzorgende beroepen --- 613.21 Basisverpleegkunde, procedures en interventies --- 613.3 Beroep en opleiding --- gezondheidsopvoeding --- vraaggerichte zorg --- Verzorging --- Beroep
Choose an application
Dit is een boek over competentiegericht werken. Competenties zijn kwaliteiten die bijdragen aan het effectief begeleiden van cliënten. Vanuit een duidelijk omschreven visie komen de auteurs tot vijf competenties waarmee begeleiders succesvol kunnen bijdragen aan een waardevol bestaan van mensen met een verstandelijke beperking. Competenties staan in de gehandicaptenzorg steeds meer in de belangstelling. Inmiddels is ook het Landelijk competentieprofiel beroepskrachten primair proces gehandicaptenzorg verschenen. Belangrijke onderdelen uit dit gedetailleerde profiel zijn in het boek vertaald naar vijf concreet uitgewerkte competenties. Competenties worden zichtbaar in het gedrag van mensen. In elk van de vijf hoofdstukken over competenties wordt toegewerkt naar een serie effectieve gedragingen. Deze laten zien hoe je je als begeleider kunt opstellen en wat je te doen staat. Veel praktijkvoorbeelden maken de theorie herkenbaar. Dit boek is een lees-, leer- en doeboek voor studenten in het middelbaar en hoger beroepsonderwijs en voor begeleiders die nog beter willen worden in hun vak. Voor meer informatie: www.zoztrainingen.nl
Mentaal gehandicapten --- Hulpverlening. --- Orthopedagogics --- personen met een mentale beperking --- ergotherapie --- orthopedagogiek --- zorg voor personen met een beperking --- 326 --- competenties --- hulpverlening --- cliënt-hulpverlener-relatie --- cliëntgericht werken --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- mentaal gehandicapten --- patiënt-verpleegkundige relatie (verpleegkundige-patiënt relatie) --- patiëntenbegeleiding (patiëntenvoorlichting) --- psychiatrische patiënt --- psychiatrische verpleegkunde --- Sociale problemen van en zorg voor mentaal gehandicapten; algemeen --- (zie ook: zwakzinnigheid) --- (zie ook: informed consent) --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Begeleiding --- graduaat orthopedagogie --- verstandelijke beperkingen --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
In de zorgvisie die vandaag nog vooropgesteld wordt door de zorginstellingen, blijft de patiënt vaak aan de kant staan met zijn/haar zorgvraag. Er wordt in zijn/haar plaats beslist door de zorgverleners en door de instelling, de patiënten worden vaak verplicht te 'ondergaan'. Anderzijds is de maatschappij vandaag zo geëvolueerd dat patiënten nu bewuste gebruikers zijn van zorg. Met andere woorden, ze zijn meer cliënt geworden binnen de zorgsector. Ze willen juist die zorg consumeren gericht naar hun zorgvraag, zorgbehoeften, voorkeuren en verwachtingen, niet meer of minder dan ze nodig achten. Patiënten wensen op een geïnformeerde basis mee beslissingen te nemen. Het boek geeft een compleet overzicht van de actuele visie wat betreft de zorgverlening in al haar facetten, durft hierop een kritische blik werpen en een aantal terechte vragen opperen. Het geeft ook een zicht op hoe het er in de toekomst zou kunnen (moeten) uitzien. De patiënt dient centraal te staan en behandeld te worden met respect voor zijn autonomie in een perfecte harmonie met de hem geboden zorg. De auteurs tonen ook aan dat een uniforme aanpak (evidence based therapy) en 'individueel gestuurde zorg' veelal hand in hand gaan. Ze wijzen ook op het 'never ending story' fenomeen. Zorg voor mensen blijft nu eenmaal een variabele in functie van de evolutie van de wetenschap en van de persoon in kwestie. Dit boek biedt verhelderende inzichten aan zowel al wie betrokken is bij de zorg voor mensen, de professionele zorgverstrekker, vrijwilliger, of beleidspersoon, als aan de patiënt zelf en zijn familie.
Delivery of Health Care. --- 665.1 Bejaardentehuizen --- 667.1 Gehandicapten. Lichamelijk --- 672 Gezondheidszorg. Behandeling --- 613.47 --- cliëntgericht werken --- gezondheidszorg --- patiënt gecentreerde aanpak --- patiëntenzorg --- zorgverlening --- 616.083.5 --- Patiëntgestuurde zorg --- 613 --- ADL (Activteiten Dagelijks Leven, Katz-schaal, zelfredzaamheid) --- PDL (passiviteiten dagelijks leven) --- comfortzorg --- individuele hygiëne (lichaamsverzorging) --- kwaliteitsbewaking (audit) --- patiënt-verpleegkundige relatie (verpleegkundige-patiënt relatie) --- positioneren (ligging, wisselligging) --- verpleegkunde --- verpleegkwaliteit --- vraaggestuurde zorg --- wondverzorging --- Patiëntenzorg --- Patiëntenparticipatie --- S2006634.JPG --- patiënten --- welzijnswerk --- welzijnswerk, methoden --- ziekenzorg --- Community-Based Distribution --- Contraceptive Distribution --- Delivery of Healthcare --- Dental Care Delivery --- Distribution, Non-Clinical --- Distribution, Nonclinical --- Distributional Activities --- Healthcare --- Healthcare Delivery --- Healthcare Systems --- Non-Clinical Distribution --- Nonclinical Distribution --- Delivery of Dental Care --- Health Care --- Health Care Delivery --- Health Care Systems --- Activities, Distributional --- Activity, Distributional --- Care, Health --- Community Based Distribution --- Community-Based Distributions --- Contraceptive Distributions --- Deliveries, Healthcare --- Delivery, Dental Care --- Delivery, Health Care --- Delivery, Healthcare --- Distribution, Community-Based --- Distribution, Contraceptive --- Distribution, Non Clinical --- Distributional Activity --- Distributions, Community-Based --- Distributions, Contraceptive --- Distributions, Non-Clinical --- Distributions, Nonclinical --- Health Care System --- Healthcare Deliveries --- Healthcare System --- Non Clinical Distribution --- Non-Clinical Distributions --- Nonclinical Distributions --- System, Health Care --- System, Healthcare --- Systems, Health Care --- Systems, Healthcare --- De patiënt in het ziekenhuis --- 362.11 --- 361 --- 361.1 --- 362.1 --- Patiëntgerichte verpleging. --- Nursing --- patiëntenbegeleiding --- zorgbeleid --- patiëntentevredenheid --- Patiëntenbegeleiding --- Patiënten --- Verpleegplan --- Fysiotherapie --- Delivery of Health Care --- Provincie West-Vlaanderen --- 613.22 Verpleegkundig onderzoek, theorieën --- comfortzorg* --- evidence based nursing --- kwaliteitsbewaking --- patiënt-verpleegkundige relatie --- verpleegkundige interventies --- verpleegmethoden --- Patiënt --- Techniek (wetenschap) --- Rechten --- Leerling --- Jongere --- Vlaanderen --- Emigratie --- Patiëntenbegeleiding
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|