Narrow your search
Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by
The new strategic selling : the unique sales system proven successful by the world's best companies
Authors: --- ---
ISBN: 0749441305 0446673463 Year: 2003 Publisher: London : Kogan Page,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Leidinggevende, wie ben je? : postmoderne visie op leidinggeven in het onderwijs
Authors: --- ---
ISBN: 9789044130706 Year: 2013 Publisher: Antwerpen/Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek ontvouwen de auteurs een postmodern perspectief op leidinggeven. Het postmodernisme beziet de werkelijkheid als principieel chaotisch, waardoor planmatige en rationele oplossingen alleen niet langer toereikend zijn. De overmacht van logisch-rationele controlerende systemen is een probleem voor het onderwijs. Postmodernisten vragen aandacht voor het gegeven dat het individu tegenwoordig meer en meer op zichzelf is aangewezen. Zelfbevestiging en ontwikkeling van gevoelens van eigenwaarde houden verband met persoonlijke groei en welbevinden, in relatie tot de ander. Dit maakt 'herschepping' van het proces van leidinggeven hoogst noodzakelijk. Hiertoe worden in Leidinggevende, wie ben je? nieuwe basisprincipes ontwikkeld, resulterend in elf dimensies van excellent leiderschap. Aan de hand van onderzoeksdata, ontleend aan de Nederlandse en Vlaamse onderwijspraktijk, worden deze dimensies nader ingevuld.Hoe kun je je innerlijke kompas gebruiken? Hoe kun je de dingen doen die bij je passen? Hoe richt je je professionele leven in op een manier waar je blij van wordt? De huidige dominante politieke beheersstructuur in het onderwijs biedt nauwelijks ruimte voor het stellen van dergelijke dieperliggende, existentiële en morele vragen van deze tijd. Toch is het van groot belang er in onze scholen aandacht aan te besteden. Iedere leidinggevende, van teamleider tot en met bestuurder, zal vooral een bemiddelaar moeten zijn van de ontwikkeling van anderen, niet door wegen vrij te maken, maar door anderen in staat te stellen hun wegen vrij te maken. De leidinggevende speelt met de kern van zijn persoon-zijn een belangrijke rol: hij is zijn eigen instrument.http://www.maklu.be


Book
A European management model : beyond diversity
Authors: ---
ISBN: 0133095924 9780133095920 Year: 1994 Publisher: New York (N.Y.): Prentice Hall


Book
De middle manager
Authors: ---
ISBN: 9014024428 Year: 1975 Publisher: Brussel Samsom


Book
Competence at work : models for superior performance.
Authors: ---
ISBN: 047154809X 9780471548096 Year: 1993 Publisher: New York Wiley

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Assessment centers (Methode voor personeelsbeheer) --- Assessment centers (Méthode de gestion du personnel) --- Assessment centers (Personnel management procedure) --- Employees [Rating of ] --- Job performance standards --- Jobuitvoering--Normen --- Performance standards --- Personeelsevaluatie --- Personnel -- Evaluation --- Production--Normes --- Production--Standards --- Productiviteitsnormen --- Work performance standards --- Work standardization --- Executives --- Employees --- Rating of --- #SBIB:316.334.2A553 --- 301.188.1 --- 374.7 --- 331.3 --- 331.33 --- #SBIB:001.HIVA --- competenties --- performance measurement --- assessment --- competentieontwikkeling --- ontwikkeling van organisaties --- personeelsbeleid --- rationalisatie in organisaties --- -Executives --- -Performance standards --- Goal setting in personnel management --- Business executives --- Company officers --- Corporate officers --- Corporation executives --- Managers --- Management --- Management development programs --- Executive ability --- Laborers --- Personnel --- Workers --- Persons --- Industrial relations --- Personnel management --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- Sociologie van het beroep --- Volwasseneneducatie. Permanente vorming --- Personeelsbeleid. Human resources management. Strategisch HRM --- Beoordeling --- 658.33 --- 658.37 --- 65.012 --- 658.3 --- Testing --- Training of --- Performance standards. --- Rating of. --- Assessment centers (Personnel management procedure). --- Efficiency rating --- Employee appraisal --- Employee rating --- Employees, Rating of --- Performance appraisal of employees --- Performance evaluation of employees --- Performance rating (of employees) --- Personnel evaluation --- Rating of employees --- Service rating --- Executives - Rating of --- Employees - Rating of


Book
Sociale vaardigheden voor managers & leidinggevenden. Investeren in : communicatie, inzet personeel, besturingskunde
Author:
ISBN: 9024412668 Year: 1992 Volume: vol *17 Publisher: Baarn Uitgeverij H. Nelissen

Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by